Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haittaako elämääsi, jos et pääse vuosiin matkustelemaan

Vierailija
24.07.2020 |

Koronan takia?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla ja haluaisin tulla Suomeen moikkaamaan äitiä ja isää. Kyllä harmittaa tämä tilanne, mutta ei sinällään haittaa elämääni. Ikävä on, sen kanssa voi elää.

Kyllä minun tuttuja on menossa Suomeen kesälomaksi. Itse jätän tänä vuonna Suomen reissun väliin. 

En epäile ollenkaan. Tiedän minäkin kasapäin ihmisiä, jotka ovat matkustaneet synnyinmaihinsa lomille. Valtaosalla ei ole mitään aikomustakaan suorittaa kahden viikon kotikaranteenia kummassakaan päässä. Vaikka ei olisi kyse maista, jotka olisivat toistensa "vihreillä listoilla".

Vierailija
62/73 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla ja haluaisin tulla Suomeen moikkaamaan äitiä ja isää. Kyllä harmittaa tämä tilanne, mutta ei sinällään haittaa elämääni. Ikävä on, sen kanssa voi elää.

Kyllähän tuon voi järjestää.

No siis jos tämä tilanne jatkuu vaikkapa kaksi vuotta, niin sitten varmaan yrittäisin mennä. En nyt kuitenkaan 38-vuotiaana ikävöi vanhempiani niin pohjattomasti, että haluan tuota kahden viikon karanteenia alkaa viettämään. Asuinmaassani on tällä hetkellä yksi Euroopan pahimmista koronatilanteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks hailee mulle, ulkomailla en oo käyny koskaan viel enkä käy jatkossakaan.

Vierailija
64/73 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koska en tykkää matkustelusta muutenkaan. Mulle lomat on aina tarkoittanut omalle (vanhempieni) mökille menemistä. Koronan takia on toki tullut sellainen ongelma, että nyt on niin paljon ihmisiä mökkikunnissa, että on vaikea löytää autolle parkkipaikkaa venesatamassa. Tätä ongelmaa ei koskaan ole näiden 40v elinvuosieni aikana ollut. 

Esimerkiksi viimeviikolla mökillä ollessani olin maksanut autopaikkani viikoksi ja jännitti lähteä kaupassa käymään, koska kun tulen takaisin, ei välttämättä ole enää vapaita parkkipaikkoja. Ihmiset olivat jättäneet autoja muutenkin kapean tien reunaan. Tällaiseen ryntäykseen ei ole osattu varautua. Toki ihan hyvä kotimaisten yrittäjien kannalta.

Mökkeily on matkailua myös. Vaikket sitä halua itsekeskeisyytesi keskellä muistaa.

Niin, kaikkien pitäisi edelleen pysyä kotonaan ja lenkkeillä öisin, jos vouhkaaja sais päättää. Onneksi et päätä mistään.

Vierailija
65/73 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koska en tykkää matkustelusta muutenkaan. Mulle lomat on aina tarkoittanut omalle (vanhempieni) mökille menemistä. Koronan takia on toki tullut sellainen ongelma, että nyt on niin paljon ihmisiä mökkikunnissa, että on vaikea löytää autolle parkkipaikkaa venesatamassa. Tätä ongelmaa ei koskaan ole näiden 40v elinvuosieni aikana ollut. 

Esimerkiksi viimeviikolla mökillä ollessani olin maksanut autopaikkani viikoksi ja jännitti lähteä kaupassa käymään, koska kun tulen takaisin, ei välttämättä ole enää vapaita parkkipaikkoja. Ihmiset olivat jättäneet autoja muutenkin kapean tien reunaan. Tällaiseen ryntäykseen ei ole osattu varautua. Toki ihan hyvä kotimaisten yrittäjien kannalta.

Mökkeily on matkailua myös. Vaikket sitä halua itsekeskeisyytesi keskellä muistaa.

Niin, kaikkien pitäisi edelleen pysyä kotonaan ja lenkkeillä öisin, jos vouhkaaja sais päättää. Onneksi et päätä mistään.

Ei. Vaan katsoa peiliin ja nähdä ne itsekkäät teot, jotka ovat samoja kuin mistä toisia kritisoi. Hieman erilaisia vain.

Vierailija
66/73 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Keski-Euroopassa ja olen tyytyväinen nykyiseen kotimaahani ja sen matkustusmahdollisuuksiin. No hieman kyllä harmittaisi, jos en pääse käymään Suomessa ollenkaan. 

Vierailija
67/73 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä mielessä haittaa, että pelkään kuolevani vanhuuteen pääsemättä näkemään montaa paikkaa, jotka haluaisin. Olen 5-kymppinen, ja vasta äskettäin on ollut rahaa matkusteluun. Ja ei, ei ole pakko päästä kaukomatkoille monta kertaa vuodessa, mutta edes joskus Suomen ulkopuolelle.

Kun me 50+ oltiin nuoria, esim lentoliput oli hirveän kalliita, eikä todellakaan päästy matkustelemaan niinkuin nyt pääsisi, siis ilman koronaa. Jo se että katsoi karttaa, Suomi täällä Euroopan laidalla, ahdisti.

Interraililla köröttely oli yhtä tuskaa. Ennen nettiaikaa meni hirveästi aikaa tiedon hankintaan ja asioiden hoitamiseen ja paljon oli sattuman varassa.

Kunpa tämä korona helpottaisi ja hetken saisi olla jossain muualla.

Vierailija
68/73 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastin nuorempana, muun lisäksi syvää masennusta. Viime vuosina löysin iloa matkustelusta. Matkan suunnittelu, odotus, toteutus.

Joka päivä tuntuu että elämää menee hukkaan tämän koronapelleilyn takia. Nuoria ei tietenkään pari vuotta haittaa, mutta kun on jo ikää, haittaa.

Pelleilyn. Oletpa lapsellinen uhrituja keksityn masennuksesi kanssa.

Toivottavasti elämä tekee sulle kepposen.

Vierailija
69/73 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastin nuorempana, muun lisäksi syvää masennusta. Viime vuosina löysin iloa matkustelusta. Matkan suunnittelu, odotus, toteutus.

Joka päivä tuntuu että elämää menee hukkaan tämän koronapelleilyn takia. Nuoria ei tietenkään pari vuotta haittaa, mutta kun on jo ikää, haittaa.

Pelleilyn. Oletpa lapsellinen uhrituja keksityn masennuksesi kanssa.

Oletko psykopaatti, joka ei edes kykene tuntemaan masennusta?

Vierailija
70/73 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa

Vierailija
71/73 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia

Vierailija
72/73 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen perhe ja suku muutaman tunnin lentomatkan päässä Euroopassa, joten todellakin haittaa.

Haluamme nähdä perhettä.

Vierailija
73/73 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks hailee mulle, ulkomailla en oo käyny koskaan viel enkä käy jatkossakaan.

Mikset ole käynyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme