Haittaako elämääsi, jos et pääse vuosiin matkustelemaan
Kommentit (73)
Asun ulkomailla, olisi aika ikävä jos ei edes kerran vuodessa pääsisi tapaamaan sisaruksia ja vanhempia.
Eipä juuri. Olen aikoinani paljon matkannut ja muilla mailla asunut. Himo matkustaa on hiipunut iän myötä, vaikka 1-2 krt vuodessa on reissussa oltu perheen kanssa. Mielelläni jonkun reissun silloin tällöin tekisin, mutta eipä tämä haitaksikaan ole. Jostain syystä iän myötä kotona viihtyy yhä paremmin..,
Todellakin haittaisi. Maailmalla on lukemattomia kohteita, jotka haluaisin nähdä enkä ehtisi niihin kaikkiin muutenkaan, mutta kyllä pahalta tuntuu jos rajoitusten takia ei näe niistä sitäkään vähää.
Kotimaan matkailu ei kiinnosta, kansallispuistot on täynnä porukkaa ja hotelleja yms en maksa.
Kyllä se olisi kamalaa. Irrottaudun junnaavasta arjesta parhaiten lähtemällä jonnekin ihan muualle, ja joku Kouvolan reissu ei sitä korvaa. Pidän lämpimästä säästä ja siksi kesän ulkopuolella yritän päästä kerran tai kaksi vuodessa johonkin lämpimään. Sitten yleensä ainakin yksi kaupunkiloma vuodessa tuohon lisäksi.
Rehellisesti, ei todellakaan! Mies työskentelee USAssa vaikka asumme Suomessa ja onhan tämä etätyö ollut aivan upeaa! Samaa tulosta tulee vaikka etänä tekee. Ihana ettei ole työmatkoja, ei mökkireissuja, ei mitään ylimääräistä! Kotikoulukin sujui ekaluokkalaiselta hyvin. Ruoka tilattiin kotiin, niin ravintoloista kuin kaupastakin. Kävelyillä käytiin puistoissa ja rannoilla (asutaan Etelä-Helsingissä). Mies kävi juoksulenkeillä niin aikaisin ettei muita ollut ja muutti työhuoneensa kotona punttisaliksi.
Ihanaa aikaa kun ei “tarvitse” lähteä minnekään parin viikon etelälomalle koska “kuuluu” tai tarvitse ihmetellä mistä sitä perheaikaa oikein löydetään.
Matkailu on henkireikä, tämäkin vuosi on ollut piinaa. Täytyy sitten keksiä jotain muuta tilalle jos ei pääse matkustamaan. Toisaalta jos näyttää siltä ettei vuosiin pääse koronan takia muutenkaan ja arki olisi joka tapauksessa ankean harmaata kotona makailua vapaa-ajalla niin kai sitä voisi sitten alkaa tehdä lapsia.
Ajattelen ihan oikeasti näin. Koska iso syy etten ole hankkinut lapsia on ollut se että sitten ei ole enää varaa elää omannäköistäni elämää. Ei se isoin ehkä mutta merkittävä. Enn ole koskaan ollut sitä tyyppiä jolle riittää vain kotona oleminen.
Siinä mielessä haittaa, että pelkään kuolevani vanhuuteen pääsemättä näkemään montaa paikkaa, jotka haluaisin. Olen 5-kymppinen, ja vasta äskettäin on ollut rahaa matkusteluun. Ja ei, ei ole pakko päästä kaukomatkoille monta kertaa vuodessa, mutta edes joskus Suomen ulkopuolelle.
Aika tylsäksi käy tämä kodin ja työpaikan väli. Matkustelu auttaisi kun Suomessa ei ole tarjolla sitä mistä itse pidän jos lähden viihteelle.
Ei haittaa, koska emme aiemminkaan hirveästi matkustelleet (kerran 2-3 vuodessa). Se, mikä haittaa, on se, että miehen kanssa ei ole koronan takia kahdenkeskistä aikaa YHTÄÄN, ja siihen voi pidemmällä aikavälillä suhde kaatua.
Massaturismi saattaakin loppua, matkustaminen ei koskaan. Suunniteltu jo tuttavaperheen kanssa kuukauden matkaa Singaporeen ja Thaimaahan yksityiskoneella. Aasiasta löytyy täysin covid-19 free resorts and hotels. Ja viimekädessä jokainen on vastuussa turvallisuudestaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Matkailu on henkireikä, tämäkin vuosi on ollut piinaa. Täytyy sitten keksiä jotain muuta tilalle jos ei pääse matkustamaan. Toisaalta jos näyttää siltä ettei vuosiin pääse koronan takia muutenkaan ja arki olisi joka tapauksessa ankean harmaata kotona makailua vapaa-ajalla niin kai sitä voisi sitten alkaa tehdä lapsia.
Ajattelen ihan oikeasti näin. Koska iso syy etten ole hankkinut lapsia on ollut se että sitten ei ole enää varaa elää omannäköistäni elämää. Ei se isoin ehkä mutta merkittävä. Enn ole koskaan ollut sitä tyyppiä jolle riittää vain kotona oleminen.
Minä sain neuvoteltua osa-aikatyön itselleni. Ei tarvitse enempää kun menot tippui kun on vain kotona olemista.
Töissä oli muutenkin hiljaista niin tämä sopi sinnekin päin siksi aikaa kunnes taas parempi tilanne.
Suunnittelin syksyllä matkaa koronakevääksi, mutten sitten keksinyt kohdetta. Aiemmin on ollut myös esteitä ettei pääse sopivana vuodenaikana, voi tehdä tarpeeksi pitkää matkaa tai... Maailman kaukaisimpia kolkkia on jo tullut nähtyä. Suomen luonnossa rentoutuu aina, joten en kaipaa muualle.
Haittaisi aivan sairaasti. Olemme suomalais- italialainen perhe ja emme näkisi toisen sukulaisia ollenkaan.
Ei haittaa, vaikka pidän matkustamisesta. Seuraava matkakohde on suunnitelmissa, mutta se voi odottaa kunnes tämä tilanne rauhoittuu.
Haittaa, koska rakastan lämpöä ja uusien maiden näkemistä. Matkustin nuorena paljon ja se oli heti mieluista minulle. Mökki-ihminen en ole ollut koskaan ja kun asun kivassa paikassa, ei kotimaa kiinnosta (olen nähnyt tarpeeksi).
Vuosikymmen meni sairastaessa ja toipuessa. Tälle kesälle oli vihdoin varattuna vuosikaudet odotettu matka. Kyllä se harmittaa. Olisin aikoinaan muuttanutkin muualle, mutta rahkeet ei riittäneet.
Kyllä haittaa. En osaa rentoutua ja irtautua arjesta muuta kuin lähtemällä jonnekin muualle. Kotimaan lomailu on niin kallista, että väkisinkin se menee johonkin mökkilomailuun, joka tarkoittaa taas ruuanlaittoa, siivousta jne. Viime vuonna kävin neljällä ulkomaan reissulla, tämä vuosi näyttäisi jäävän nollille ja kyllä huomaa että en ole yhtään lomaillut (neljä viikkoa kotona ei ole lomaa vaan työleiri).
Vierailija kirjoitti:
No todellakin haittaisi. Olen etäsuhteessa ja jos emme voisi nähdä vaikkapa vuoteen, luulen, että se kaatuisi siihen.
Missä kumppanisi asuu?
Ei, koska pakko on sopeutua, jos rajoituksia tulee. Jos matkailu arajoitettaisiin Suomen sisällä, se rajoittaisi vielä enemmän, koska se hankaloittaisi sukulaisten näkemistä. Pidän matkailusta, joten ei se kivaa ja ehkä helppoakaan olisi. Eniten koronassa on minua ylivoimaisesti rajoittanut se, ettei riskiryhmiin kuuluvia ystäviä ja harrastuskavereita ole pystynyt näkemään. Vedän mm. kuoroa 79 -> vuotiaille ja ikävöin heitä valtavasti.
Muuten ei haittaisi, mutta matkalaukkuni ja asuntoni tavaroineen on Teneriffalla. Nyt olen lomalla Suomessa, eikä mitään tietoa pääseekö takaisin.
Onko muita samassa tilanteessa?