Haittaako elämääsi, jos et pääse vuosiin matkustelemaan
Kommentit (73)
Sairastin nuorempana, muun lisäksi syvää masennusta. Viime vuosina löysin iloa matkustelusta. Matkan suunnittelu, odotus, toteutus.
Joka päivä tuntuu että elämää menee hukkaan tämän koronapelleilyn takia. Nuoria ei tietenkään pari vuotta haittaa, mutta kun on jo ikää, haittaa.
Ei haittaa. Olen muutenkin vain yhden matkan tehnyt lentokoneella. Muuten pysytellyt Suomi-Viro välillä eli tottunut tähän.
Agorafoobikkona olisin ikionnellinen jo siitä, jos pääsisin ”matkustamaan” edes kaupungin keskustaan. Ennen sairastumista vielä pääsin pyörällä minne halusin, katselemaan eri maisemia. Miten kaipaankaan tuota aikaa. 😢
Vierailija kirjoitti:
Sairastin nuorempana, muun lisäksi syvää masennusta. Viime vuosina löysin iloa matkustelusta. Matkan suunnittelu, odotus, toteutus.
Joka päivä tuntuu että elämää menee hukkaan tämän koronapelleilyn takia. Nuoria ei tietenkään pari vuotta haittaa, mutta kun on jo ikää, haittaa.
Pelleilyn. Oletpa lapsellinen uhrituja keksityn masennuksesi kanssa.
Ei. Harmittaa, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, yhden suomalaisen hyväosaisen harmituksella.
Ei haittaa, reagoin tilanteeseen heti alkukeväästä ja ajoin moottoripyöräkortin. Nyt on pyörä ostettu ja koko Suomi seikkailtavan moottoripyörän selässä. Riittää vierailupaikkoja vuosiksi.
Ei koska en tykkää matkustelusta muutenkaan. Mulle lomat on aina tarkoittanut omalle (vanhempieni) mökille menemistä. Koronan takia on toki tullut sellainen ongelma, että nyt on niin paljon ihmisiä mökkikunnissa, että on vaikea löytää autolle parkkipaikkaa venesatamassa. Tätä ongelmaa ei koskaan ole näiden 40v elinvuosieni aikana ollut.
Esimerkiksi viimeviikolla mökillä ollessani olin maksanut autopaikkani viikoksi ja jännitti lähteä kaupassa käymään, koska kun tulen takaisin, ei välttämättä ole enää vapaita parkkipaikkoja. Ihmiset olivat jättäneet autoja muutenkin kapean tien reunaan. Tällaiseen ryntäykseen ei ole osattu varautua. Toki ihan hyvä kotimaisten yrittäjien kannalta.
Olen asunut ulkomailla jonkun aikaa ja vierailin ennen koronaa normaalisti pari kertaa vuodessa vanhassa kotikaupungissani. Todella kova ikävä on kavereita ja paikkoja, toivoisin, että tilanne vielä joskus normalisoituu.
Muuten ei haittaisi, vaikka ei voikaan matkustaa. Tykkään matkustaa muutenkin, mutta voin olla matkustamattakin.
Vierailija kirjoitti:
Aika tylsäksi käy tämä kodin ja työpaikan väli. Matkustelu auttaisi kun Suomessa ei ole tarjolla sitä mistä itse pidän jos lähden viihteelle.
Suomessa on hyvin rahallisesti viihdettä. Muutama Vain elämää-tähteä ja jos haluaa tanssimaan voin mennä yökerhon limaiselle tanssilattielle kuuntelemaan NRJ:n top10 listaa ja ahdisteltavaksi. Ei kiitos.
Ei. Olen matkustellut ihan tarpeeksi ja tuhonnut ilmakehää. Kotimaassa haluaisin matkailla mutta mies on riskiryhmää niin emme uskalla lähteä kotoa juuri minnekään.
Itse en ole vielä koskaan ollut ulkomailla ( ikää 25 vuotta) joten mieluiten joskus vielä jonnekin menisin.
Ei. Olen markustanut nyt viimeisen 5 vuoden aikna kerran vuodessa, sitä ennen olin 25 vuotta matkustamatta ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Asun ulkomailla ja haluaisin tulla Suomeen moikkaamaan äitiä ja isää. Kyllä harmittaa tämä tilanne, mutta ei sinällään haittaa elämääni. Ikävä on, sen kanssa voi elää.
Kyllähän tuon voi järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Asun ulkomailla ja haluaisin tulla Suomeen moikkaamaan äitiä ja isää. Kyllä harmittaa tämä tilanne, mutta ei sinällään haittaa elämääni. Ikävä on, sen kanssa voi elää.
Kyllä minun tuttuja on menossa Suomeen kesälomaksi. Itse jätän tänä vuonna Suomen reissun väliin.
Kyllä haittaisi.
Jo pelkästään siksi että sairastan kipusairautra joka helpottaa vasta hellelukemissa. Yleensä ollut n 6 vkoa vuodesta lämpimässä että saan edes hetken helpotuksen. Muuttaa emme voi vielä ainakaan 10 vuoteen miehen töiden takia. Silloin olen jo 70v
Vierailija kirjoitti:
Ei koska en tykkää matkustelusta muutenkaan. Mulle lomat on aina tarkoittanut omalle (vanhempieni) mökille menemistä. Koronan takia on toki tullut sellainen ongelma, että nyt on niin paljon ihmisiä mökkikunnissa, että on vaikea löytää autolle parkkipaikkaa venesatamassa. Tätä ongelmaa ei koskaan ole näiden 40v elinvuosieni aikana ollut.
Esimerkiksi viimeviikolla mökillä ollessani olin maksanut autopaikkani viikoksi ja jännitti lähteä kaupassa käymään, koska kun tulen takaisin, ei välttämättä ole enää vapaita parkkipaikkoja. Ihmiset olivat jättäneet autoja muutenkin kapean tien reunaan. Tällaiseen ryntäykseen ei ole osattu varautua. Toki ihan hyvä kotimaisten yrittäjien kannalta.
Vanhemmat on varmaan innoissaan kun eivät koskaan saa olla rauhassa mökillä, aina joku tulee passattavaksi
1- 2 kertaa vuodessa ollaan käyty perhelomalla ulkomailla joka vuosi. Euroopassa toki, mutta tosiaan joka ainoa vuosi viimeiset 12 vuotta. Lapset ovat nauttineet ja saaneet älyttömän paljon hienoja ja tärkeitä kokemuksia matkoilta. Matkailu todellakin avartaa. Eli kyllähän korona nyt vaikuttaa. Tämän kesän matka peruttiin. Ja saapi nähä lähdetäänkö ensi vuonnakaan. Rajoitukset ja maskipakko lomalla eivät oikein kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Mökkeily on matkailua myös. Vaikket sitä halua itsekeskeisyytesi keskellä muistaa.
Haittaa siinä mielessä, että miniäni ei ehkä tapaisi äitiään ja isäpuoltaan enää koskaan. Mulla istahtaa norsu rintakehän päälle joka kerta, kun mietin, mitä jos he olisivatkin valinneet asuinpaikakseen Meksikon eikä Suomen ja minä olisin se, joka ei ehkä koskaan enää saisi halata omaa lastani. Äh, nyt mua alkaa itkettää :(
No kyllä ajatus harmittaa jonkin verran, mutta toisaalta tähän täytyy vaan sopeutua että jatkossa koronan kanssa eläminen tulee olemaan tällaista eikä entiseen ole paluuta.