Piti nähdä kaveria eilen illalla iltalenkin ja leffan merkeissä
Teemme tätä säännöllisesti ja kaveri tulee usein mun luo autolla enkä mäkään juo.
Nyt kaveri oli käynyt jonkun toisen kaverinsa kanssa syömässä ja ottanut ruuan kanssa viiniä. Ilmeisesti ryyppy jäi päälle, kun perui illan mun kanssa ja oli lähtenyt dokaamaan tän toisen kaverin kanssa. Edellisellä kerralla kun nähtiin, yritti vihjailla, että haluaisi mielummin mun kanssa baariin kuin viettää iltaa kuivin suin. Eikä ehdota mitään muuta vaihtoehtoa leffaillalle kuin dokaus. Mä en juo alkoholia käytännössä ollenkaan.
Alan pikkuhiljaa pelätä, että mun seura ja kaveruus ei pärjää kiinnostavuudessaan alkoholille.
Kommentit (32)
Sinuna puhuisin tästä kaverille. Hänellä on ongelma alkon suhteen.
Toteaisin, että jos kaveri haluaa ryypätä ja minä en halua ryypätä niin etsin toista seuraa. Jos seura on pakollista. Mä en alkoholia käytä, koska se ei vain sovi mulle. Kaverit on aikalailla jääneet tämän takia. Ryypätköön rauhassa tai "nautiskelkoon" viiniä. Mä en siedä viinin makua niin en sitä juokaan. Jos joisin niin joisin kaljaa. Toki tuo on harmittavaa, että noin tekee, mutta minkäs sille voi.
Näkisin kaveria viikolla. Ryypätköön sitten kaiken vapaansa. Jos viikollakin ryyppää niin en välittäisi seurastaan kun ei ole sama kuin selvinpäin.
Huvittavaa kuinka humalassa "avaudutaan" on niin hauskaa ja lopulta mistään ei muisteta mitään ja ne ryyppykaverit on niitä parhaita ja rentoja. Sairas kuvio.
Huomasin saman, kun jätin alkon käytön pois. En kokenut saavani siitä mitään irti. Kaverit (ne vähäiset) kaikkosi aika nopeasti ympäriltä, vaikka mulle ei ole koskaan ollut ongelma se, että toinen ottaa mun seurassa. Toki niin, että ei mitään örvellyskännejä...
No olette tavanneet säännöllisesti, joten ilmeisesti eka peruutus vasta. En miettisi mitään tässä vaiheessa.
Kaverillasi siis on samanhenkistä seuraa tosin kuin itselläsi. Kenen tässä nyt pitäisi jotain tehdä?
Kuulostaa ihan mun "kaverilta" suunnittelee ja peruu. Juo viinaa niin tiedän että on juopon puhetta. Mä voin olla ilman alkoholia, voin valita päivän milloin juon pari mutta ei nyt koko ajan ja joka päivä, viinaa en juo ollenkaan.
Oma kaveripiiri pieneni aika paljon kun lopetin yöelämässä juoksemisen ja kännihakuisen "biletyksen".. Kai olen sitten tylsää seuraa kun en halua örveltää joka viikonloppu.
Tyytyväinen olen ollut.
Vierailija kirjoitti:
Sinuna puhuisin tästä kaverille. Hänellä on ongelma alkon suhteen.
Eivät kaikki ole samanlaisia rappioalkoholisteja kuin sinä.
Ehdotti kummiskin sinulle, että ei kaveruutta halua tuhota.
Teillä kummiskin on päinvastaiset maut, joten toisenlaisissa merkeissä olisi kai parempi hengailla.
Vierailija kirjoitti:
Toteaisin, että jos kaveri haluaa ryypätä ja minä en halua ryypätä niin etsin toista seuraa. Jos seura on pakollista. Mä en alkoholia käytä, koska se ei vain sovi mulle. Kaverit on aikalailla jääneet tämän takia. Ryypätköön rauhassa tai "nautiskelkoon" viiniä. Mä en siedä viinin makua niin en sitä juokaan. Jos joisin niin joisin kaljaa. Toki tuo on harmittavaa, että noin tekee, mutta minkäs sille voi.
Etkö voi osallistua selvinpäin? Vai onko tuo alkoholin nauttiminen humalahakuista rähinäviinanjuontia vai ihan vaan sitä että seurassa on mukava ottaa drinkki tai useampi ja samalla kertoa kuulumisia? Ensin kokoonnutaan jonkun luona ja sitten baariin tanssimaan? Tuollaiseen voi mielestäni osallistua myös selvinpäin jos ei ole aivan introvertti.
Jos muut eivät juo humalahakuisesti ja sinä häiritsee ainoastaan alkoholi ylipäätään, olet tiukkis ja sinun kannattaa etsiä sellaista seuraa jotka eivät käytä alkoholia. Tosin tällä palstalla on todettu ettei ystävien löytäminen ole helppoa, joten onko tuo nyt pätevä syy laittaa ystävyys tauolle?
Jos miettii niin rapajuopoilla ja narkkareilla on tosi paljon kavereita, kun ei niissä sekiksissä sillä seuran laadulla ole hirveästi väliä. Pyöritään porukoissa ja ringeissä käyttäen millin minkäkin piirin päihdettä.
Sit ne jotka ei näitä mitään, ei jaksa viettää aikaa huonossa seurassa. Silloin on vähemmän mistä valita ja piirit kutistuu. Tällä tavalla se just usein menee, että aletaan valita se omalta tuntuva piiri (alkoholi tässä tapauksessa) ja yhteys muihin katkeaa.
Käyttöasteet ja aineet piireittäin usein samantyyppiset. Ei essojen viihdekäyttäjä viihdy piikkinistin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Teillä kummiskin on päinvastaiset maut, joten toisenlaisissa merkeissä olisi kai parempi hengailla.
Niin eli mentäisi baariin katsomaan kun toinen juo. Kuulostaa tosi hauskalta
Vierailija kirjoitti:
Oma kaveripiiri pieneni aika paljon kun lopetin yöelämässä juoksemisen ja kännihakuisen "biletyksen".. Kai olen sitten tylsää seuraa kun en halua örveltää joka viikonloppu.
Tyytyväinen olen ollut.
Sama täällä.
Lopetin yöelämässä juoksemisen niin ehdottamani muut aktiviteetit ilman alkoholia saa vain kummastuneita katseita.
Oli kyse sitten pistsalla käymisestä, leffasta tai vaikka teatteri-illasta niin kyllä näihin kaikkiin sotketaan alkoholi jollain tavalla. Ilo ilman viinaa, mitä se on?
Hyvin olen pärjännyt.
Kukin taplatkoon omalla tavalla. Sallittakoon se sulle ja mulle.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuo viini. Yhtäkkiä näin kolmekymppisenä naiskavereiden kesken oletus on, että se alkoholi mitä juodaan on viiniä, oli se sitten valkkaria tai punkkua. Minulla ei ole kotona edes viinilaseja, ja tämä on aiheuttanut vieraissa hämmennystä, kun haluaisivat juoda viininsä "oikeista" laseista. Jostain syystä miehille kyllä olut edelleen maistuu, ei ne koskaan ainakaan omassa lähipiirissäni mitään viinejä juo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi osallistua selvinpäin? Vai onko tuo alkoholin nauttiminen humalahakuista rähinäviinanjuontia vai ihan vaan sitä että seurassa on mukava ottaa drinkki tai useampi ja samalla kertoa kuulumisia? Ensin kokoonnutaan jonkun luona ja sitten baariin tanssimaan? Tuollaiseen voi mielestäni osallistua myös selvinpäin jos ei ole aivan introvertti.
Jos muut eivät juo humalahakuisesti ja sinä häiritsee ainoastaan alkoholi ylipäätään, olet tiukkis ja sinun kannattaa etsiä sellaista seuraa jotka eivät käytä alkoholia. Tosin tällä palstalla on todettu ettei ystävien löytäminen ole helppoa, joten onko tuo nyt pätevä syy laittaa ystävyys tauolle?
Mietipä itse jos et käytä vaikka pilveä. Viihtyisitkö jonkun olkkarissa katsomassa kun muut pössyttelee ja höpöttää pilvipäissään jostain muka syvällisistä. Sen jälkeen johonkin räppikeikalle notkumaan.
Tajunnan taso on eri jos yksi on selvä ja muut on vetänyt jotain muuta. Yhteys katkeaa ja kaikki muu on teeskentelyä. Ei tarvi ottaa paljoakaan kun vaikutus aikaa jo häiritä. Sitä paitsi yökerhot on ihan kammottavia paikkoja selvin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä tulkitset noin tekstistäni?
Tarkoittaako "...toisenlaisissa merkeissä olisi kai parempi hengailla." -kohta itsellesi, että baariin on mentävä seuraksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan siellä myös tanssia ja tutustua ihmisiin selvinpäin, eikä vaan? Ei tarvitse kytätä kaveria koko aikaa ja laskea montako näkäräistä se on jo vetänyt. Ja koska se alkaa olemaan huppelissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä tulkitset noin tekstistäni?
Tarkoittaako "...toisenlaisissa merkeissä olisi kai parempi hengailla." -kohta itsellesi, että baariin on mentävä seuraksi?
Lue aloitus ja huomaa, mitä tämä kaveri on ehdottanut vaihtoehdoksi
Mitä tekisitte tässä tilanteessa?