missä vaiheessa raskautta olette
alkaneet ostelemaan vauvan tarvikkeita, vaunuja,sitteriä, vaatteita, tuttipulloja,vaippoja ym.
Kommentit (9)
mä ostelin sen toisen ultran jälkeen
Rv 39 menossa ja puuttuu kertisvaipat, amme, tutit, laatikosto vaatteille, liivinsuojat, siteitä minulle....
Isommat eli turvakaukalo ja vaunut tuli hankittua 25 viikon kieppeillä, vaatteita olen hankkinut kirppareilta ekan ultran jälkeen. Ainoat muuten mitä on saatu, on olleet kestovaipat ja pari lakanaa.
Täällä landella asuessa pitää olla KAIKKI mahdollinen valmiina, jos vauvan synnyttyä huomaakin tarvitsevansa jotain on ajettava 90 kilometria/suunta hakemaan. (Perus ruokakauppa löytyy, muttei myy esimerkiksi rintapumppua).
4, sullehan tulee kiire :) Jos loppuu aika kesken, saat lisää jännitystä elämään kun laitat miehen asialle noita hankintoja tekemään ja sitten jännäät mitä se tuo tullessaan :D
Jäi mainitsematta että liivinsuojat, rintakumit, omat siteet ja parit imetysliivit hankin joskus viikolla 30, ihan siksi ettei tosiaan tarvisi lähettää miestä niiden ostoon. Lisää imetysliivejä ostan kun näen minkä kokoiset utareet mulle siunaantuu sitten synnytyksen jälkeen.
-2
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 10:33"]
4, sullehan tulee kiire :) Jos loppuu aika kesken, saat lisää jännitystä elämään kun laitat miehen asialle noita hankintoja tekemään ja sitten jännäät mitä se tuo tullessaan :D
Jäi mainitsematta että liivinsuojat, rintakumit, omat siteet ja parit imetysliivit hankin joskus viikolla 30, ihan siksi ettei tosiaan tarvisi lähettää miestä niiden ostoon. Lisää imetysliivejä ostan kun näen minkä kokoiset utareet mulle siunaantuu sitten synnytyksen jälkeen.
-2
[/quote]
Niin tulee :D Tuli sopivasti muutama mutka matkaan ja shoppailemaan ei ole päässyt. Ja tosiaan imetysliivit! kuulema ne pitäisi hankkia vasta synnytyksen jälkeen että olisivat sopivat, mutta en minä ala sen jälkeen istumaan autossa niin kauaa että liivikauppaan pääsee :/
4
Me ollaan ostettu jo kaikki(rv32),puuttuu vaan rintapumppu ja vauvalle sänkyyn mobile,nekään ei ole niin tärkeitä.
Nyt rv 33 ja kaikki on hankittuna ja lastenhuone sisustettuna. Aloitin hiljalleen vaatteista n. rv 20 alkaen ja nyt haettiin isommat kotiin. Ennenaikaiseen synnytykseen on aina mahdollisuus, joten halusin kaiken valmiiksi hyvissä ajoin.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 10:33"]
-2
[/quote]
Niin tulee :D Tuli sopivasti muutama mutka matkaan ja shoppailemaan ei ole päässyt. Ja tosiaan imetysliivit! kuulema ne pitäisi hankkia vasta synnytyksen jälkeen että olisivat sopivat, mutta en minä ala sen jälkeen istumaan autossa niin kauaa että liivikauppaan pääsee :/
4
[/quote]
Minä tilasin ne imetysliivini netistä, ozbaby-verkkokaupasta. Molemmat ovat Carriwell-merkkisiä ja kaarituettomia joten se S, M, L jne.-mitoitus oli oikein hyvä näin ennakkoon ostettuna. XL-koko oli molemmissa sopiva (normaalikokoni ennen raskautta on F85). Sovitella ja panostaa istuvampiin (ja tyyriimpiin) liiveihin aion tosiaan vasta sitten kun näen lopullisen koon, ja sittenhän voi ottaa jämäkämpiäkin malleja kun jomotus lakkaa :)
-2
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 11:13"]
Minä tilasin ne imetysliivini netistä, ozbaby-verkkokaupasta. Molemmat ovat Carriwell-merkkisiä ja kaarituettomia joten se S, M, L jne.-mitoitus oli oikein hyvä näin ennakkoon ostettuna. XL-koko oli molemmissa sopiva (normaalikokoni ennen raskautta on F85). Sovitella ja panostaa istuvampiin (ja tyyriimpiin) liiveihin aion tosiaan vasta sitten kun näen lopullisen koon, ja sittenhän voi ottaa jämäkämpiäkin malleja kun jomotus lakkaa :)
-2
[/quote]
Minäkin tilasin netistä, toivottavasti sopii. Nyt olen kokoa 75F ja en uskalla kirjainkokoa tilata, kun ympärys kohtuu pieni ja rinnat isot. Tilasin 75G-kokoa, kai ne ainakin jossain välissä sopii :)
4
Vaunut ostettiin puolessa välissä, sitä ennen oltiin jo saatu tutuilta joitain vauvatavaroita. Varsinaisesti ostettiin kaikki kamat kertarysäyksessä viikoilla 32-35. Osa ostetaan vasta kun vauva on syntynyt ja nähdään minkälainen tyyppi se on ja millaiseksi vauva-arki muodostuu. Esim. rintapumppua, sitteriä ja itkuhälytintä meillä ei ole, ja ensivaatteita ei juurikaan äitiyspakkauksesta saatujen lisäksi. Lisää hommataan sitten tarpeen ja vauvan koon mukaan. Myös kestovaipat hankitaan vasta kun on testattu kestovaippayhdistyksen vuokraamasta paketista erilaiset vaihtoehdot, nyt vauvaa odottaa jättipaketillinen kertakäyttövaippoja.
Valmiina on pinnasänky, turvaistuin, liinavaatteet (pyyhkeitä, lakanoita ja harsoja), hoitopöytä sekä uusi lipasto ja hylly vauvakamaa varten. Vaatteita ollaan saatu hirveät määrät ja sukkia ja pyjamia ostettu itse. Myös kantoliinan ostin arkea helpottamaan. Varauduttiin pyykkirumbaankin vaihtamalla vanhat kuivaustelineet tilaihmeisiin, katsotaan kuivausrummun tarpeellisuus sitten myöhemmin.
Niin ja tutteja tai tuttipulloja emme ole hankkineet, en halua vaikeuttaa imetyksen aloittamista. Tutteja hommataan sitten kun imetys sujuu, tuttipulloja toivottavasti ei koskaan.