Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko käyttää rahkaa päiväys 13.5 tai 19.5?

Vierailija
31.05.2013 |

kaksi 500 g purkkia jäänyt jääkaappiin jostain syystä muiden tuotteiden taakse ja löysin vasta nyt. Harmittaa ihan tosi paljon, olen tarkka etten heittäisi turhaan pois. Käyttäisitkö vielä jos ei hajuhaittoja ole? En vielä uskaltanut avata... koko ajan on ollut kylmässä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin, jollei ulkonaisia, havaittavia muutoksia ole. Tietty jos kuumennat, ni vielä turvallisempi. Mutta oon käyttäny helmikuussa joulukuun parasta ennen päiväyksellä ollutta kermaa.

Vierailija
2/6 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitotuotteissa on se hyvä puoli, että jos ovat syömakelvottomia se on helppo huomata. Eli avaa purkki ja katso ja haista, jos ei ole mitään huomattavaa, sitten maistat. Jos vieläkin ihan normi meininki, voi käyttää. Ihmiselle on noi aistit annettu tällaisia tarkoituksia varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, haista ja katso näkyykö outoa.

Itse käyttäisin todellakin. Olen käyttänyt kuukaudenkin vanhaa, mutta sitten mieluummin esim. paistettavaan piirakkaan.

Yhden kerran on käynyt niin, että VAIN VIIKON parasta ennen päiväyksen jälkeen rahkan pintaan oli kasvanut homeläikkä. Epäilen että kansi oli rikki tai huonosti liimattu tai valmistusvaiheessa tuotteeseen oli päässyt pöpöjä.

Vierailija
4/6 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että voi. Itse käytin kermaviiliä, jossa päiväys 20.5.(ja avattu ties kuinka monta päivää aikaisemmin) vielä 28.5.

Vierailija
5/6 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapanmaitotuotteet avaamattomissa pakkauksissa säilyy kyllä paljon yli parasta ennen -päiväyksen. Eli kaikki kermaviilit ja maitorahkat sun muute sellaset voi ihan huoletta käyttää.

Vierailija
6/6 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit käyttää, jos se ei haise tai maistu oudolta, etenkin jos käytät leivontaan. Tuo on tosin niin tuorette, että jos ei mitään hassua ilmene, sen voi aika huoletta syödä sellaisenaankin. Hapanmaitotuotteissa on se hyvä puoli, että kylmässä ne eivät juuri pilaannu. Itse olen käyttänyt leivontaan parhaimmillaan yli kolme kuukautta päiväysvanhaa rahkaa, jossa ei ollut mitään vikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan