Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Questrania käyttävät, miten pärjäätte kun lääkettä ei

Vierailija
17.06.2013 |

saatavilla mistään? Itse söin viimeisen annoksen tänään ja kauhulla odotan sitä jatkuvaa kipua ja vessassa ravaamista. Tuskinpa täältäkään löytyy ketään, jolla lääkettä olisi jäänyt nurkkiin pyörimään.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google-kääntäjällä luin questranin saatavuudesta ulkomaisilta sivuilta.Ilmeisesti on epäily, että jokin ainesosa olisi saastunut enterokokista. Sen takia markkinoiltapoisveto.

Vierailija
2/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quetran vedettiin pois markkinoilta johtuen mahdollisesta Enterococcus faecium kontaminaatiosta. Epätyypillinen löydös tehtiin toisesta lääkkeestä, jota ei ole Suomen markkinoilla, mutta sisältää saman sakkaroosilähteen kuin Questran.

Bristol-Myers Squibb on saanut määräaikaisen erityisluvan Questran Loc-valmisteelle. Tuote sisältää aspartaamia.  Muuten vastaa Questrania. Lääkäriltä tulee pyytää resepti lääkkeelle. Lääke on Kela-korvattava. Saatavilla tukusta näillä näkymin viikolla 29. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään monissa lääkkeissä on toimistuskatkoja. Mistähän se johtuu? 

Vierailija
4/40 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo sama ongelma, mutta apteekista sain nyt lääkettä Guestran Log 4 g. Sitä on tullut entisen Guestranin tilalle ja maksaa vajaat kakskymppiä. Tämä sairaus on toimeentulematonta ilman tätä lääkitystä. Samat ongelmat kuin yeillä. Kaupassakin on joutunut kääntymään takaisi tämän ongelman takia!

Vierailija
5/40 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vain sellaista kommentoida tänne, että henkilökohtaisesti olen valmis mieluummin maksamaan 60+€ ratiopharmin kolestyramiinista kuin senttiäkään siitä kamalasta questran locista. On niin kamalaa sotkua, että ei meinaa pysyä alhaalla (tai ei meinaa edes mennä alas). Tavallista questrania en ole ikinä päässyt kokeilemaan. Millainen sen koostumus ja maku on verrattuna loc:iin tai ratiopharmin lääkkeeseen?

Vierailija
6/40 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut tuon questran loc lääkkeen maito+vesitilkka kanssa. Ei jää jauheinen maku,ei takerru kurkkuun. Auttaa maksaperäiseen kutinaani hieman,joka muuten olisi kestämätöntä.

Vierailija
7/40 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskoisi, että Suomessa asutaan ja lääkkeet loppuvat apteekista! Sekä Questran että Colestyramin Ratiopharm ova joka puolelta loppu!!! Nyt vain elellään tosiaankin taas niillä ehdoilla, että vessa on lähellä. Yliopiston apteekista kertoivat, että Colestyramia tulee ehkä viikolla 27 eli tällä viikolla. Toivottavasti! Itse sain Questranista avun sappihapporipuliin viime talvena ja elämänlaatuni parani toooosi paljon. Nyt sitten kesäloma edessä ja lääke loppu, melkein itku tulee! ;-( Menen lääkäriin parin tunnin päästä ja katsotaan, eikö tähän vaivaan tosiaankaan ole mitään muuta apua. Tsemppiä teille muille saman asian kanssa pähkäileville! Niin ja vielä, Colestyramin ei ole Kela-korvattava ja yksi paketti eli 50 annospussia maksaa 65,98 eur! Kolminkertainen hinta, mutta olen sen kyllä valmis maksamaan.

Vierailija
8/40 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/40 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

minulla oli sama huoli viime perjantaina. En pärjää mitenkään ilman Questrania! Olin yhteydessä viime perjantain lääkäriini ja sain aluksi reseptin lääkeelle nimeltä Cholestagel, joka on tabletti, mutta toimii samalla tavalla kuin Questran. Maksaa vain ihan todella paljon - 153 e (185 tbl) ja siitä ei saa ollenkaan mitään kela- korvauksia. Minulle riittää 2 tbl päivässä. Tänään kuitenkin lääkäri soitti, että joltain toiselta lääkefirmalta on tullut Questrania vastaava lääke (myös jauhe). Se on saanut jonkun erityisluvan tilapäisesti, koska Questrania ei tulla saamaan pitkään aikaan. (Itselleni kerrottiin, että ehkä vuoteen, koska kasvien sato, josta lääkeaine eristetään, on tuhoutunut). Eli otappas pikaisesti yhteyttä lääkäriisi!! Mulle lääkäri lähettää reseptin tuosta korvaavasta lääkkeestä ja aion käydä hakemassa sitä niin monta pakkausta kuin saan vain apteekista ulos. En nimittäin halua kokea sitä, että jään ilman lääkettä!! Tämän korvaavan lääkkeen hinta on jotain 60 e (50 pussia), mutta en tiedä, että saako siitä mitään kela- korvauksia...

Vierailija
10/40 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkiitokset näistä tiedoista!!! Pelastit mun päiväni ja kesälomani, ihanaa! Onneksi tähän viestiini törmäsit, on ollut nimittäin aivan karmeat viime päivät ja pelkäsin jo, että koko kesä on pilalla. Mukavaa kesää myös sinulle!

Vierailija
11/40 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että voin olla avuksi :) Itse olen surffaillut netissä saadakseni tietoa näistä lääkkeistä. Elämäni nimittäin rajoittuisi kotiin ja vessan lähettyville, jos en ko. lääkettä saisi.

Soitin juuri yliopiston apteekkiin ja Questrania vastaavan lääkkeen nimi on "Kolestyramin ratiopharm". Sitä ei olla vielä saatu tukusta, mutta on tilauksessa. Hinta on tosiaan jotain 63 e ja siitä ei saa Kela- korvauksia. Tosin farmaseutti neuvoi hakemaan korvauksia kelasta tuosta ja Cholestagel- lääkkeestä, koska Questrania ei ole saatavilla ja ei pärjää ilman lääkettä. Kuitit kannattaa siis säästää.

Huh, aikamoista säätöä tämä, mutta kannattaa, koska Imodiumin kanssa eläminen ei oikein onnistuisi!

Vierailija
12/40 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma, Imodium ei auta kuin osittain ja muutaman päivän ja sitten todella elämä keskittyy vessan lähistölle. Toivottavasti sitä lääkettä nyt saisi mahdollisimman nopeasti!!! Kurjaa jos tosiaan ei Kela-korvausta saa mutta minkäs teet, pakko on ostaa vaikka maksaisi mitä! Ennen Questrania elämä oli aivan karmeaa ja tuo lääke on ollut niin mahtava, että en todellakaan suostu enää elämään ilman sitä.

Vierailija
13/40 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,minä myös joudun käyttämään kyseistä lääkettä,jos sappi tutkimuksissa löydetään joku tulehdu sapessa tai maksassa,En tiedä yhtään muuta tämän lääkkeen käytöstä,kuin Questran on lääkkeen nimi ,jos lääkäri sitä kirjoittaa.

Vierailija
14/40 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut pitkän aikaa Questrania, sitten jouduin sairaalaan ja vaivani meni päinvastaiseksi. Nyt taas ripuli tullut, ja kaikki tulee missä tahansa vaippoihin. Questrania ei ollut, kokeilin Imodiumia ja Lopexia mutta tulos ei ollut hyvä. Nyt lääkäri ilmoitti, että on laittanut minulle Colestyramin-ratiopharm lääkettä. Olen nyt ottanut sitä jauhetta pussin, katsotaan miten toimii. Toivottavasti, Hinta vain oli julmettu 65,50, rahat ovat vähissä mutta apukin tärkeä.

Vierailija
15/40 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 20:20"]

Minulla on ollut pitkän aikaa Questrania, sitten jouduin sairaalaan ja vaivani meni päinvastaiseksi. Nyt taas ripuli tullut, ja kaikki tulee missä tahansa vaippoihin. Questrania ei ollut, kokeilin Imodiumia ja Lopexia mutta tulos ei ollut hyvä. Nyt lääkäri ilmoitti, että on laittanut minulle Colestyramin-ratiopharm lääkettä. Olen nyt ottanut sitä jauhetta pussin, katsotaan miten toimii. Toivottavasti, Hinta vain oli julmettu 65,50, rahat ovat vähissä mutta apukin tärkeä.

[/quote]

Olet voinut saada chlostridium difficilen ribotyyppi 027:n. Siihen auttaa vain seitsemänviikkoinen vankomysiinikuuri ja ulosteensiirto sen jälkeen.

Vierailija
16/40 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monta laatikkoa Q Locia mutta en saa sitä alas. Olen paha saamaan alas mitä joudutaan juoda.

Vierailija
17/40 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lääkäriltä colestyramin-ratiopharm lääkettä. Otin sitä eilen eka kerta. Se oli koostumukseltaan erilainen kuin Questran. SE oli  jauhemaista, vaikka sekottelinkin sitä  tovin vesilasilliseen. Oli sellainen tunne, että pulverit jää kurkkuun. Sekoitinko sitä liian vähä aikaa. Onko toisilla samanlaisia kokemuksia? Pääasia tietenkin, että korvaava lääke löytyi, mutta miten sitä sekoittelette?

Vierailija
18/40 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään otin ekan pussin tuota ratiopharmin lääkettä ja odottelen miten auttaa =). Onko kukaan saksankielentaitoinen suomentanut tuotetietoja? Apteekissa vaan sanoivat, etteivät saa jakaa suomalaista tietoa, koska tällä ei ole edes myyntilupaa suomessa. Omin rahoin ostin ja pyysin kyllä korvaushakemus laput kelaa varten, koska ilmankaan ei voi olla ja loc ei sovi makeutusaineen vuoksi.

Vierailija
19/40 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

inland if you dont have prescription... But if you take time in here like terveystalo and Finnish doctor give you then you get that prescription so you can go and buy

Vierailija
20/40 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On saatavissa colestyramin ratiopharm lääke,joka on samaa kuin questran. Yhtä tehokasta,mutta siitä ei saa sv korvausta ja maksaa n 65e. Miten lääkkeen saa korvattavaksi? On mieletöntä että suomessa ei ole ripuliin korvattavaa lääkettä henkilölle jolle aspartaami ei sovi. Syötetään lääkettä,joka aiheuttaa ripulia.??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan