Jos nainen tulee hyvin toimeen työpaikkansa miesten kanssa, ajatteletko, että
on helppo ja on luultavasti yrittämässä iskeä heistä jotakuta?
Kommentit (25)
En ajattele. Olin aikoinani itse ainoa nainen noin 75 miehen paikassa ja hyvin pärjäsin. Suurimmalle osasta miehiä olin kuin pikkusisko.
Ok. Minusta pari työpaikan naista ajattlee ihan selvästi näin. Sen verran vihjailua kuulen asiasta..ikävää mielestäni. Oen vain avoin ja huumorintajuinen luonteeltani ja tulee mieleen että ilmeisesti he eivät voi olla miesten kanssa vain ystäviä= likainen mielikuvitus. Ap, jota tämä asia rassaa.
En ajattele. Sen sijaan ajattelen, että siinäpä mukava ja mutkaton työkaveri, varmaan pitäisin hänestä itsekin (olen nainen).
[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 20:47"]
Ok. Minusta pari työpaikan naista ajattlee ihan selvästi näin. Sen verran vihjailua kuulen asiasta..ikävää mielestäni. Oen vain avoin ja huumorintajuinen luonteeltani ja tulee mieleen että ilmeisesti he eivät voi olla miesten kanssa vain ystäviä= likainen mielikuvitus. Ap, jota tämä asia rassaa.
[/quote]
Karmeita työkavereita sulla. :( Jaksamisia. Se on niiden menetys, kun jää puolet potentiaalisista ystävistä hankkimatta pelkän sukupuolen perusteella. :)
En. T. Nainen it-alalta (aika vaikeaa olisi työnteko ilman kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen, kun kolme neljästä työkaverista on miehiä)
Tuo onkin ongelma naistyökavereiden kanssa: kateus ja naisten ilkeys. Ihan sama mikä on syy, mutta jos yksi naisista on paremman näköinen kuin toiset, tai vaikkapa saa miehiltä enemmän huomiota, niin on varmaa, että panetteleva haaskalauma on perässä. Tietysti sitä todennäköisemmin sellaisia haaskoja osuu kohdalle, mitä enemmän naisia on työpaikassa, mutta ei se vaadi kuin yhden naisen. Tervejärkiset ja aidosti mukavat naispuoliset työkaverit ovatkin kuin taivaan lahja. Itse olen törmännyt vastaavaan ilkeilyyn ja kyräilyyn monta kertaa.
Heh. Herkempi kai imaisisi ärtsysopat sieraimiinsa kun nykyinen pomoni kertoi jutelleensa alaistensa kanssa ja olivat todenneet minun olevan äijämpi kuin silloinen työkaverini (siis edellisessä firmassa). Sillä he eivät tarkoittaneet tupakointia ja piereskelyä vaan reippaampaa otetta työhön ja vähempää ronklaamista.
Eli toimeen tullaan ihan ilman sutinoita ;-)
Joo-o, tai vaihtoehtoisesti pidän häntä lesbona. Tämä on se mitä todellisuudessa ajattelen, mutta en sitä muille tuo ilmi.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 22:58"]
Joo-o, tai vaihtoehtoisesti pidän häntä lesbona. Tämä on se mitä todellisuudessa ajattelen, mutta en sitä muille tuo ilmi.
[/quote]
Niin. Minä kahden lapsen äitinä ja yli nelikymppisenä olen varmaan hirveä puuma, kun olen pärjännyt hyvin alle kolmekymppisten miespuolisten diplomi-insinörien kanssa ja antanut heidän rauhassa opastaa itselleni uusia työasioita ollessani kaikkein uusin työntekijä firmassa. Kakkonen. Oikea tapa olisi huutaa heille naama punaisena kun tulevat neuvomaan ja pitää itseä parempana, koska olen vanhempi.
Mitä tekisitte jos naiset hymyilisivät tietävän näköisinä kun olet kahvilla miespuolisen työkaverin kanssa tai vihjailisi tyyliin " anteeksi kun häiritsen kahdenkeskistä hetkeänne" . Tulee lumppufiilis itselle. Pitääkö ymmärtää, että näillä naisilla itsellään lentäisi housut nurkkaan jos olisivat kahdenkesken miespuolisten työkavin kanssa?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 07:16"]
Mitä tekisitte jos naiset hymyilisivät tietävän näköisinä kun olet kahvilla miespuolisen työkaverin kanssa tai vihjailisi tyyliin " anteeksi kun häiritsen kahdenkeskistä hetkeänne" . Tulee lumppufiilis itselle. Pitääkö ymmärtää, että näillä naisilla itsellään lentäisi housut nurkkaan jos olisivat kahdenkesken miespuolisten työkavin kanssa?
[/quote]
Mä luulen, että sä vaan kuvittelet noiden naisten reaktiot. Varsinkin tuo "hymyilevät tietävän näköisinä" on jo aika vainoharhaista.
Nuo vihjailut voivat olla leikkimielistä kiusoitteluakin, ei kannata ottaa vakavasti. Mutta on oikeasti naisia, jotka eivät osaa olla luontevia miespuolisten työkavereiden kanssa. Kyllä mulla on tullut vastaan niitäkin tapauksia, että joillekin miehille on vaikeaa se, että nainen on luonteva ja tottunut miespuolisiin työkavereihin. 2.
Insinöörinä miesvaltaisessa yrityksessä en ajattele noin.
Meillä kyllä tullaan toimeen miesten kanssa kaikki ihan hyvin, vaikka sitten joskus vitsaillaankin jotain tuollaista. Ei minusta siinäkään tarvitse olla liian tosikko, vaan lähteä pelleilyyn mukaan.
En missään nimessä ajattelisi. Olisihan se kumma, jos töitä osaisi / pystyisi tekemään reilusti vain osan (toiset naiset) työkavereista kanssa! Ihminen on ihminen, oli mies tai nainen. Jos se on työkaveri, sen kanssa tehdään töitä.
En ajattele. Olen opiskellut ja ollut työssä koko elämäni miesvaltaisella alalla, ja tulen hyvin toimeen sekä miesten että naisten kanssa, ja pidän täysin outona kuvaamaasi ajattelutapaa. Me ollaan töissä täällä ja privaattielämä on privaatissa. Osan työkavereita kanssa on ystäviä sielläkin, osan ei, mutta ns. kuormasta syöminen on minulle täysin no-no. Tosin on mulla yksi työkaveri, joka on ollut naimisissa peräti kahden työkaverin kanssa, niin että tällaisiakin ihmisiä on.
Yleensä ne naiset jotka tulevat hyvin toimeen miesten kanssa, tulevat toimeen myös naisten kanssa (jos ei sitten synny tuollaista kyräilevää ilmapiiriä muiden toimesta). Kokemukseni mukaan nuo naiset ovat sellaisia ns. hyviä äijiä, eli kaikille (paitsi munankipeille kateellisille haukoille) on selvää ettei hommassa ole mitään seksuaalista. Omassa tuttavapiirissä nuo naiset ovat yleensä sellaisia jotka lapsenakin leikkivät paljon poikien kanssa ja heillä on veljiä. Eikä tämä siis tarkoita että näin olisi aina ja kaikilla, ihan vaan tällasta mutu-perstuntumanäkökulmaa.
En ole itse kovin ulospäinsuuntautunut tai heittäytymiskykyinen, tulen kyllä toimeen ihmisten kanssa (sukupuolesta riippumatta), mutta en ole mikään läpänheittäjä tai muuta. Pidän kovasti sellaisista ihmisistä jotka keksivät jutunjuurta kenen tahansa kanssa, ja minunkin on rennompi olla heidän seurassaan vaikka muuten jännitän paljon kaikenlaista. Ei minulla käy automaattisesti koskaan mielessä että miesten kanssa kaveeraavat naiset olisivat menossa kenenkään heistä kanssa sänkyyn.
Sellaiset naiset jotka hakeutuvat miestyötovereiden seuraan taka-ajatusten kera, ne tunnistaa helposti ja erottaa noista jotka tulevat helposti toimeen miesten kanssa. Heitä ei arvosta miehet eikä naiset. Flirttailu on hyvin läpinäkyvää, ja puutteessa olevat työkaverit käyvät sellaisiakin painamassa, mutta eivät erityisemmin arvosta. He eivät itseasiassa ole edes niitä jotka tulisivat toverillisesti ollenkaan toimeen miesten kanssa, koska heille jokainen mies tarkoittaa seksiä eikä sellaiseen asenteeseen mitään kaveruutta mahdu. Onneksi noita on aika vähän ollut omalla työpaikalla, eivätkä ole olleet vakkareita.
Kahvitteleeko ap aina saman miehen kanssa, vai vaihtuuko kahviseura?
Riippuu tapauksesta, mitä ajattelen. Meillä on eräs nainen, josta ajattelen olevan helppo tai varma nakki, suurimmasta osasta en tosiaan ajattele niin. Ei ole mitään syytä.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 08:01"]
Nuo vihjailut voivat olla leikkimielistä kiusoitteluakin, ei kannata ottaa vakavasti. Mutta on oikeasti naisia, jotka eivät osaa olla luontevia miespuolisten työkavereiden kanssa. Kyllä mulla on tullut vastaan niitäkin tapauksia, että joillekin miehille on vaikeaa se, että nainen on luonteva ja tottunut miespuolisiin työkavereihin. 2.
[/quote]
Kyllä sen erottaa onko leikkimieltistä vai sellaista pahansuopaa ahdasmielistä kiusottelua, mitä ne ovat olleet. Huhujakin ollut liikkeellä kaikenlaisia, ap
Jos nainen tulee hyvin toimeen työpaikan naisten kanssa, ajatteletko, että on lesbo ja luultavasti iskemässä jotakuta heistä?
T. toinen insinööri, joka ei osaa ajatella ihmisiä, ystäviä ja työkavereita pelkästään niiden jalkovälin varustuksen perusteella vaan tulee juttuun hyvien tyyppien kanssa ja saattaa vaikka töiden jälkeen lähteä jonkun kanssa kaljalle, ilman taka-ajatuksia. Oli se sitten nainen tai mies.