Miksi kissat alkaa riehua p*skalla käytyään?
Armoton rälläys, matot kurtussa ja esineet pudoteltu. Aina. Eihän ihmisetkään aamujöötin pudotettuaan kilahda ja ala ryntäillä seinille ja toistensa kimppuun. Miksi kissat?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yleensäkin tuo kissojen vessailuelämä on aika eriskummallista. Meillä on kaksi kissaa ja ennen sontimista ne molemmat ilmoittaa asiasta kovaan ääneen kaikille, ei todellakaan jää epäselväksi mitä pian tapahtuu. Sitten kun alkaa kuulumaan kuopimisen ääniä, niin vessan ulkopuolinen kissa havahtuu vaikka mistä syväunesta ja on joka ainoa kerta muka ihan ihmeissään makkarissa tai olkkarissa, että mitä híttoa täällä kämpässä oikein tapahtuu. Sitten alkaakin se kakan jälkeinen sporttivartti ja rapina vaan kuuluu, kun kisu vetelee pitkin sohvia sun muuta. Ja aika usein toinen kissoista myös vaanii ja vainoaa vessan ulkopuolella itse asioitsijaa ja myös osallistuu helpotuksen saaneen kissakamunsa ralliin. Älyttömiä tyyppejä.
Olen ihmetellyt tätä samaa. Itselläni on kolme kissaa ja aina kun joku niistä on käynyt kakalla, niin sen jälkeen alkaa armoton ralli ja paini. Se kakan haju saa kissat sekoamaan.
Näin on. Meilläkin oli vuosikaudet neljä kissaa ja oli kyllä välillä sellaiset kunnon porukkaväijytykset yhtä huussissakävijää kohtaan. Lopulta jouduimme antamaan väijyn kohteena olleen kissan kaverin kämppikseks. Ja nyt siis vaan kaksi orjuuttajaa jäljellä.
No ei ainakaan hajua pakene, koska on innoissaan pyrkimässä vessan ja pyörii pytyn vierellä, kun olen itse asialla. Pitää oikein häätää siitä ympärillä pyörimästä, jotta saan asiani toimitettua rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Tulee kevyt ja riemullinen olo, kun saa tyhjennettyä suolensa.
Joo tekeehän ihmisetkin niin, miksi ei sitten kissatkin.
Tän ketjun lukemisen jälkeen oon nauranu vatsani kakkaamiskuntoon :D !! Loistava ketju :D
Meillä tätä kutsutaan kakkarageksi 😁
Perheemme kissavanhus nukkuu suurimman osan päivästä eikä ole erityisen leikkisä tapaus vanhoilla päivillään. Silti kakan jälkeen pinkoo kuin viimeistä päivää parvekkeelle, vetää siellä parit kunniakierrokset mouruten ja käy raapimapuun kimppuun pitkäksi aikaa. Sitten katsoo pää kallellaan, että miksi talon asukkaat tuli ihmettelemään hänen menoaan. Lopuksi käpertyy nukkumaan, niin kuin mitään kakkaragea ei olisi ollutkaan.😂
Ja jos käy pissalla, niin ei revittele?
Kyselen kummissani kun meidän kissa ei pingo mihinkään vessassa käynnin jälkeen.
Laxoberon revitykset, tanssit päästyä tukalasta olosta, mitä muutakaan.
Meidän kissa vetää paskarallit aina ennen suurta toimitustaan. Spurttailee koko kämpän läpi ja välillä pysähtyy maukumaan ja moukumaan jonnekkin lymypaikkaan ja sitten taas mennään. Kakkaamisen jälkeen vielä pari spurttia ja piiloon väijymään hetkeksi jotain.
Ajatelkaa jos ihmiset käyttäytyisivät samanlailla. Jossain työpaikalla avokonttorissa yhtäkkiä alkaa joku aina vessasta tulon jälkeen ryntäilee ja käy piiloissa väijymässä, toiset työntekijät katsoo vierestä kummeksuen tai ryntäilevät mukana ja vaanivat vessassa kävijää. Kunnes riehuja menee normaalisti takaisin istumaan työpisteelleen ja kaikki muut omilleen. :D
Tai vessassa käynnin jälkeen niin kuin meidän katti.
Ylipäätään ne joilla on kissa, ovat yläpäästään viallisia. Tätä vahvistaa myös aloitus. Pitäkää kissanne kurissa, muuten niistä tehdään talveksi rukkasia!
Ei hele, olen käkättänyt näille kakkarage-tarinoille täällä vedet silmissä.
Ennen kuin ostin "suljetun" hiekkalaatikon, (nyt jo edesmennyt) kissani veti vähän erilaiset "kakkaraget."
Oli siis käynyt asioimassa, ja sen jälkeen ilmeisen raivokkaasti kuopinut pökäleet PITKIN SEINIÄ. Niitä oli oikeasti tosi korkealla, eli kunnon aggreissaan oli niitä viskellyt. Olisi varmaan muuten v*tuttanut kaapia niitä jo-hieman-kuivahtaneita kakanpalasia seinältä, ellei mielikuva tapahtumasta olisi saanut minua suoranaisen hysteerisen naurukohtauksen valtaan. Raavin niitä kokkareita vatsa kipeänä, koska nauratti niin vietävästi.
Se oli ensimmäinen ja viimeinen "Catson Pollock" -hetki tältä kissalta, en tiedä, mikä siihen silloin meni ja miksi sitä sontaa piti seinille viskellä. :D
No meillä kissa tekee tuon joskus enkä ole osannut liittää sitä pelkästään wc-käyntiin. Olen ajatellut että se on joku hyvän olon tunne koska saattaa tehdä saman silloin kun on selvästi mielissään jostain. Esim kun emäntä tulee kotiin.
Vai onko sen tunne maailmassa emäntä ja 😳 sama
Luin joskus jostakin, että kissa yrittää tavallaan "paeta" sitä hajua. Olen huomannut kyllä aivan saman, eikä ole väliä kissan karvan pituudella. Meillä on yksi pitkäkarvainen ja kaksi lyhytkarvaista, kaikki tekevät samaa. Pitkäkarvaiselle jää todella harvoin mitään karvoihin kiinni.
Se on luonnon vaisto, kun jättää itsestään merkin pitää vastustajia huijata karkuun.