Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret (bloggari)naiset pukeutuvat tanttamaisesti, muotia?

Vierailija
17.06.2013 |

Olen satunnaisesti blogeja seuraava 30v. työssäkäyvä nainen ja olen kiinnostunut pukeutumisesta. Tyylini toimistossa on erilainen kuin vapaa-ajalla.

Olen tässä ihmetellyt, että miksi useat, melko suositutkin, suomalaiset bloggarinaiset, pukeutuvat tanttamaisiin jakkuihin? Jakun malli ja väri tanttamaisia, harvinaisen epäimartelevia. Muutamista "jakkubloggareista" katsoin, että toinen taitaa olla 25v ja toinen jotain 22v. Ja jakut eivät siis ole työvaatteita, koska he eivät käy töissä (ilmeisesti blogi on työ).

Seuraan muotia myös muualta, kuten ulkomaisista lehdistä ja ulkomaisista blogeista. En ole törmännyt tähän tunkkaiseen tanttamuotiin muualla. Kuitenkin nämä bloggarit ovat muotibloggareita. Minusta on kyllä tosi outoa. Lisäksi jakun kanssa saattaa olla joku hyvin mummotyylinen (kalliskin) laukku ja tällöin mummo-look jotenkin korostuu. Ehkä jakku tai laukku eivät yksittäiskappaleina olisi niin tätimäisiä, jos muu look olisi raikas ja bloggarin ikään sopiva.

Ilmeisesti "muotibloggari" voi olla millaisella tyylisilmällä varustettu henkilö tahansa... Tai sitten nuo huonosti istuvat jakut tosiaan ovat muodikkaita ja minä en tiedä aiheesta...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samaa olen ihmetellyt:)

t. 32v.

Vierailija
2/20 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkejä? Kyllähän nyt on ollut muodissa erityisesti sellaiset pidemmät, laatikkomaiset jakut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sepä, siis tyyli-ikoni -juttu! Olen ajatellut jotenkin niin, että suosittu muotibloggaaja = tyyli-ikoi, esikuva, inspiraation lähde. Ja kun se tyyli on omaan silmään harvinaisen epäimarteleva ja tunkkainen, niin tästä se ihmetys syntyikin. Olen samaa mieltä että ei suomalaiset varmaankaan ole maailman muodista kiinnostuneinta kansaa, mutta jotenkin hassua, että suosituksi tyyliksi nousee joku aivan käsittämätön juttu.

jatkan ihmettelyä.

T. Aloittaja

Vierailija
4/20 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaipaisin näihin ketjuihin esimerkin blogista jossa pukeudutaan ikäiselle sopiviin muodikkaisiin vaatteisiin. Ja jossa ikä ja tyyli kohtaa.

Vierailija
5/20 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ja nättinä on hyvä kun voi pukeutua miten haluaa, eikä tarvi pelätä näyttävänsä vanhalta. Itsekin pukeuduin parikymppisenä jakkuihin, mutta nyt vanhempana välttelen niitä. Tosin nykyään bloggarit yhdistävät jakut skinnyjeanseihin tai minihameeseen/sortseihin, jollin yhdistelmä on nuorekas, jopa seksikäs.

Vierailija
6/20 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin niitä muodikkaita ja ikäisekseen pukeutuvia bloggareita?

Vierailija
7/20 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosiaan jos joku löytää kivoja ja nuorekkaita (tietysti myös mielipidekysymys!) ja siistejä yhdistelmiä, joista voisi n.30v ottaa inspiraatiota, niin kiva! Ei siis välttämättä tarvi olla blogo, kuvatkin käy. Ja positiivisessa hengessä, niin ei taas mene blogikeskustelu roskiin!

Vierailija
8/20 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea sitten noiden keski-ikäisten pissisten blogeja niin saat vähän nuorekkaampaa näkemystä. tosin se taas on minun makuuni liian pissistä ja säälittävää.

Vierailija
9/20 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin juuri tämän blogin

creme de la style

tosin päivittää ilmeisesti aika harvoin. Eikä täällä myydä tuollaisia vaatteita. Niin ja blogisti ehkä 30v kieppeillä.

Vierailija
10/20 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisten pissisten? Eikö nyt taas ole muita vaihtoehtoja, kuin olla yli-ikäinen pissis tai sitten tantta? En jaksa uskoa.

- Aloittaja

Vierailija
11/20 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mielestani Lilous Crushin Hertalla on tosi kiva tyyli.

Vierailija
12/20 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt noita enemmän "muodikkaita" jakkuja kyllä, ikäänkuin takkimaisisa kapistuksia. En niinkään katukuvassa, mutta ulkolaisissa lehdissä. Tuossa aloituksessa tarkoitin sellaisia oikein jakku-jakkuja, siis muodoltaan ikäänkuin vanhalle mummolle tehtyjä ja tunkkaisen värisiä. Materiaalikin saattaa näyttää joltain paksulta.

Kuitenkin tänäpäivänä löytyy linjakkaita (esim. Tiger of Sweden, Filippa K jne) jakkuja, mutta tarkoittamani jakut on kuin jostain makasiinista (en kyllä tiedä mistä oikeasti). Tähän kun yhdistetään vaikka chanelin klassikkolaukku, niin KOKONAISUUS on mielestäni kaikkea muuta kuin 25v:lle tarkoitettu ja imarteleva.

Vierailija
13/20 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, tiedän mitä tarkoitat. Ei kannata linkittää blogeja kuitenkaan, kun ketjut näistä tietyistä bloggaajista tuntuvat häviävän heti.

Vierailija
14/20 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan ne joskus vähän tätimäisen näköisiä, mutta hei: nää nuoret bloggarit sentään yrittävät pukeutua fiksusti. Edelliset sukupolvet ahtautuivat ensin teinix-trikoisiin / farkkurytkyihin ja nyt suurimmaksi osaksi noista luovuttuaan Nanso-kolttuihin tai tuulipukuihin. Kun halutaan parempaa päälle, mennään sitten oikein Haloselle! :D Moderni jakku ja asiallinen käsilaukku nuorella naisella on jo HUOMATTAVA parannus tähän. Onhan noilla vielä paljon opittavaa muodista ja tyylitajussa kehitettävää, mutta silti olen helpottunut että sentään jotain yritystä on havaittavissa.

Sääli vain, että yleensä niitä ihan hyviäkin yrityksiä vanhemmat naiset haukkuvat oikein antaumuksella, vaikka oma maku on jäänyt tasolle Cittari/Anttila. Siis ihmiset, joilla ei ole makua edes arvostella, katsovat asiakseen esittää kommenttejaan. Jokainen voisi keskittyä vaikka sen oman tyylinsä parantamiseen, jos ei ole mitään myönteistä kommentoitavaa.

T. Vaatesuunnittelija

Vierailija
15/20 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä niin totta, että vähän tätimäinen jakkulook voittaa mennen tullen useiden aikuisten naisten tyylin nykyään. Jotenkin suomalaisten naisten halpa ja huonosti istuva trikootyyli vielä korostuu näin kesällä. Sopivilla alusvaatteilla pääsisi usein jo pitkälle...

Vierailija
16/20 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota. 

Sellainen täti-look on ollut jo useamman vuoden muodissa, erityisesti Tukholmassa. 

Mutta kiva että täälläkin on joku jo huomannut.

Vierailija
17/20 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pukeudu trikooseen, vaikken tuollaisesta tanttatyylistä tykkääkään:) Kumma, ettei vaatesuunnittelija tiedä muita vaatteita kuin trikoorytkyt ja mammajakut:)

T. Ketjun kakkonen

Vierailija
18/20 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, jos oikein Tukholmassa on tätijakut muotia niin sitten en todella ole huomannut, koska osan kuukaudesta asun kyseisessä kaupugissa. Jakkuja olen toki katukuvassa nähnyt, mutta trendikkäitä, linjakkaita ja keveitä ovat mielestäni olleet. Tai sitten ymmärrämme tätijakuilla eri asian.

Minusta tähän muotihaarukaan mahtuu muutakin kuin trikoopissis tai ääripää tantta. Mutta mikäli nuo ovat vaihtoehdot, niin äänestän minäkin kyllä tätä ihmettelmääni tanttaa.

Olen nähnyt muunlaisiakin, pienempiä ja vähemmän suosittuja (esim.) blogeja ilman tanttamaisuutta, mutta tanttamaisuus tuntuu jyräävän, jos blogin suosioon on tuijottaminen.

Ei ole tarpeen linkittää yksittäisten bloggaajien blogeja tähän keskusteluun.

T. Aloittaja.

Vierailija
19/20 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 17:48"]

En pukeudu trikooseen, vaikken tuollaisesta tanttatyylistä tykkääkään:) Kumma, ettei vaatesuunnittelija tiedä muita vaatteita kuin trikoorytkyt ja mammajakut:)

T. Ketjun kakkonen

[/quote]

Jooh, no onhan ne Ruotsin Tiikerit jne. suomalaisten tavaratalojen valikoimat toki "parannus" Cittariin tai Nansoon verrattuna, mutta ei niin huomattava että olisin viitsinyt erikseen mainita. Tylsää, persoonatonta, aivan överin sisäsiistiä ja ällöttäviä halpoja materiaaleja. Mua siis kyllä risoo myös Suomi-bloggareiden vaatemaku ihan todella Zaroineen ja henkkamaukkoineen. Ihan parhaassakin tapauksessa tiedetään ehkä joku Rick Owens (plaaaaaaah!). Mutta kuten sanottu, on siinäkin sentään jo jonkinlaista yritystä ottaa asioista selvää ja kehittää omaa tyyliä verrattuna täydellisen hajuttomaan ja mauttomaan "beessiin" Ruotsi-barbie -massamuotiin.

Jokin aika sitten täällä oli ketju, jossa mm. haukuttiin jotain Samujin mekkoa "kummallisesti pussittavan" selkäosan vuoksi. Kävin katsomassa kuvan ja kyseessä oli maailman tavallisimman mallinen väljä mekko, jonka bloggari oli kuronut vyöllä istuvaksi vyötäröltä. Niin klassinen perusjuttu kuin voi olla! Ei niin MITÄÄN kummallista ole siinä väljyydessä, joka tuossa pukeutumistyylissä jää vyön yläpuolelle, hyvänen aika sentään! Toivon, ettei suomalaisten naisten pukeutumista koskeva sivistys oikeasti olisi tuolla tasolla, mutta pahoin pelkään että toiveeni ovat katteettomia.

6

Vierailija
20/20 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo huonosti istuvat, olkapäistä liian isot ja kasarityylisesti topatut, epäimartelevat jakut todellakaan ole "muotia", vaikka tiettyjen bloggarien tyyliin kuuluvatkin.

Toinen huvittava pukeutumismaneeri näissä blogeissa on tää iänikuinen tapa yhdistää kallis merkkilaukku ja joskus (todella harvoin) myös merkkikengät vaatekertaan, joka on halvimmista halvinta HM/Zara/Gina-linjaa. Tolleen pukeuduttiin yläasteella, mut aikuiselta jotenkin noloa jämähtää 15v asteelle. Ja varsinkin mainostaa sitä blogissaan.

En siis näitä minään tyyli-ikoneina pitäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme