Työmatka 7 km - kävelisitkö päivittäin?
En haluaisi käyttää enää julkisia koronan takia. Pyörää en omista enkä halua sitä ostaakaan, sillä ko. matkalla pitäisi ajaa myös autotiellä.
Joten jäljelle jää kävely. Onko täällä ketään kuka kävelisi tuon päivittäin edes takaisin?
Jos kävelen vain aamuisin niin sekin olisi parempi kuin ei mitään. Aamuisin bussit on ihan täynnä. Tarvitsen vain hirveästi tavaraa mukaan: vaihtovaatteet, meikit, hiusjutut. Eli rinkka mukaan??
Kommentit (90)
Taluta pyörää sillä osuudella, mikä on kävelytietä.
Tosin kyllä voi koko matkankin kävellä, se on aivan loistavaa liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos sun pitää autotiellä kävellä niin samalla lailla sen pyöräileekin?
Itse menisin noin lyhyen matkan pyörällä, sehän on pyöräilyyn tosi lyhyt matka. Kävellä en jaksaisi.
Ei kun siinä on kävelytie mutta pyörät menee osan matkasta autojen seassa. Myönnän etten tunnista pyöräilijöiden sääntöjä lainkaan, mutta niin ilmeisesti kuuluu ajaa siinä. Tosin olisiko se niin vakava virhe ajaa pyörällä kävelykadulla?
Kävelytiellä saa taluttaa pyörää, jos ei uskalla autotiellä ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos sun pitää autotiellä kävellä niin samalla lailla sen pyöräileekin?
Itse menisin noin lyhyen matkan pyörällä, sehän on pyöräilyyn tosi lyhyt matka. Kävellä en jaksaisi.
Ei kun siinä on kävelytie mutta pyörät menee osan matkasta autojen seassa. Myönnän etten tunnista pyöräilijöiden sääntöjä lainkaan, mutta niin ilmeisesti kuuluu ajaa siinä. Tosin olisiko se niin vakava virhe ajaa pyörällä kävelykadulla?
Miksi et kävele sitä osuutta ja muuten pyöräilet.
Autoilija_ kirjoitti:
Oma työmatka on 6,3 km. En kävelisi, koska en ole aamuihminen.
6-7 km matka taittuu helposti polkupyörällä. Osta käytetty polkupyörä, maksat pyörästä max 100 euroa eli 2 kk bussin kuukausilipun verran.
Korona-aikaan joudun kuljettaa työpaikan läppäriä mukana. Siksi en oikein pyöräile töihin mielellään.
Mieluiten kuljen omalla yksityisautolla. Ei tartu koronavirus omassa autossani.
Vapaa-ajalla voin kävellä 7 km.
Läppäri kulkee helposti repussa pyöräillessäkin. Tai kävellessä.
Katso kartasta onko joku vaihtoehtoinen reitti
Mene pyörällä.
En kävelisi. Menen itsekin joka päivä bussilla, vaikka matka on hieman lyhyempi kuin sulla. Tuo 7km bussimatka tuskin kestää edes 15 min, joten mahdollinen altistuminen on lyhytaikaista. Ja tapaathan sä töissä muita ihmisiä, joten yhtä hyvin voit saada tartunnan työkaverilta tai asiakkaalta, jos olet heidän kanssa tekemisissä. Lisäksi nyt puolet Suomesta on lomalla ja puolet etätöissä, bussit ovat kokemukseni mukaan melko tyhjät. Toki riippuu missäpäin asut jne.
Ostaisin vanhan mummopyörän. Pyörää voi kävelytiellä taluttaa.
Vierailija kirjoitti:
No mulla on olosuhteiden edessä pakosta tulossa tuo tilanne. En tiedä miten ihmeessä jaksan, työmatka on melkein 10 km ja työt alkaa aamuyöllä jolloin busseja ei kulje. 12-15h töitä ja siihen parin tunnin kävelyt päälle niin yhdeksän tunnin tauosta ei paljon jää nukkumiselle aikaa. Ja lisäksi tietysti nämä upeat sääolosuhteet...
Sulle se sähköpyörä? Tai onko ketään työkaveria samalta suunnalta ja saisit sovittua kimppakyydistä?
Pyöräilisin ehkä. Mutta se vaatisi rahallisen satsauksen sähköpyörään ja hyviin vaatteisiin, jotka toimii säällä kuin säällä. Työpaikalla suihku ja vaatteet kaapissa odottamassa.
Varmasti olisi piristävää. Pitäisi varata tosin aamulla 45 min extraa.
En tiedä miten talvella homma toimisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla on olosuhteiden edessä pakosta tulossa tuo tilanne. En tiedä miten ihmeessä jaksan, työmatka on melkein 10 km ja työt alkaa aamuyöllä jolloin busseja ei kulje. 12-15h töitä ja siihen parin tunnin kävelyt päälle niin yhdeksän tunnin tauosta ei paljon jää nukkumiselle aikaa. Ja lisäksi tietysti nämä upeat sääolosuhteet...
Sulle se sähköpyörä? Tai onko ketään työkaveria samalta suunnalta ja saisit sovittua kimppakyydistä?
No mulla ei ole varaa sellaiseen. Ja meidän työt alkaa ihan eri aikoihin työkavereiden kanssa =(
Vaikra uskoa että joku näin paljon pelkää. Ei ole mitään "korona-aikaa".
Juokse se matka niin aikaa kuluu vähemmän.
En kävelisi koskaan riippumatta mikä aika on. Pyöräilyä voisin harkita, mutten usko, että sitäkään tekisin ainakaan ympärivuotisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vaikra uskoa että joku näin paljon pelkää. Ei ole mitään "korona-aikaa".
Kyllä yllättävän moni pelkää, itse olen tavannut useampia, jotka ihan suoraan sanoo ettei halua käydä nyt yhtään missään koronan takia.
En kävelisi, mutta palkkaisin hyvin varmasti henkilön joka niin tekisi. Rispekt.
Vierailija kirjoitti:
Juokse se matka niin aikaa kuluu vähemmän.
Kävellen töihin ja juoksua kotiin.
Ihanko oikeasti nykyään 7 km on liian pitkä normaaliin pyöräilyyn, että pitää tosissaan miettiä sähköpyörää? Aivan käsittämätöntä, tuonhan polkee verkkaisestikin alle puoleen tuntiin, ei matka eikä mikään! Itse olen pyöräillyt 11km työmatkaa läpi vuoden, eikä ole tarvinnut mennä autolla kuin ihan muutamina pahimpina lumimyrskypäivinä. Ei todellakaan edes vaadi kovin kummoista kuntoa.
En uskaltaisi. Menen töihin aamuviiteen ja en halua kulkea kävellen öisen kaupungin läpi. Monen työkaverin kimppuun on hyökätty työmatkoilla. Täällä ei kulje julkisetkaan tuohon aikaan.
Kävelisin mielelläni, jos ei olisi kiire hakemaan ja viemään lapsia. Pidän kävelemisestä.
No hommaa sitten sähköpotkulauta, kuten joku tuolla jo ehdotti.