Kuuluuko kellään Korona-testi työterveyden "tarjoomuksiin"?
Meillä ei ainakaan, Terveystalo työterveytenä, ja esim.toukokuussa oli n.3h operaatio, että sain itselleni testiajan, VAIKKA kerroin virkailijalle, että työterveyslääkäri vahvasti suosittelee testin ottamista oireideni (ja oli jo se uusi ohjeistus THL:täkin että oireiset testattava tai jos lääkäri sitä mieltä) vuoksi. Vaati yhteensä 4 puhelua, että pääsin testiin kuntapuolelle.
Jos samanlainen show edessä nyt syksyllä, että testiin pääsee niin...
Kommentit (20)
Ei kuulu, Terveystalossa myös meidän työterveys. Kunnalliselle on mentävä, ja sitä on hyödynnetty rokulipäivien ottamiseen. "Joo mulla on oireita ja lääkäri käski olla kotona ennenkuin testi otetaan, sinne on monen päivän jono niin oon loppuviikon pois." Samalla tiedetään töissä että testiin pääsee saman päivän aikana, mutta milläs todistat :)
Miksi työterveyslääkäri ei tehnyt lähetettä testiin?
Meillä kuuluu, ja olen linja-autonkuljettajana pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työterveyslääkäri ei tehnyt lähetettä testiin?
Eivät he saa tehdä lähetteitä tutkimuksiin jotka ei kuulu työterveyspakettiin. Ei, vaikka testi tehtäisiin muualla ja varsinkin kun olisi kyseessä lähete yksityispuolelta kuntapuolelle.
Samoin, Terveystalo ja ei kuulu työterveyssoppariin. Omalla rahalla saa käydä halutessaan. Harvempaa kiinnostaa omalla rahalla, ei minua ainakaan.
Meillä kuuluu. Mehiläisessä meillä työterveys.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu, Terveystalossa myös meidän työterveys. Kunnalliselle on mentävä, ja sitä on hyödynnetty rokulipäivien ottamiseen. "Joo mulla on oireita ja lääkäri käski olla kotona ennenkuin testi otetaan, sinne on monen päivän jono niin oon loppuviikon pois." Samalla tiedetään töissä että testiin pääsee saman päivän aikana, mutta milläs todistat :)
Korona-epäilyt on kyllä sarjasaikuttajien taivas varsinkin jos ei ole etätyömahdollisuutta. "Olin viikonloppuna baarissa ja nyt tuntuu että on korona, testiin pääsee ehkä keskiviikkona ja pari viikkoa pitäisi olla karanteenissa niin enhän mä nyt voi töihin tulla tässä kuussa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona-epäilyt on kyllä sarjasaikuttajien taivas varsinkin jos ei ole etätyömahdollisuutta. "Olin viikonloppuna baarissa ja nyt tuntuu että on korona, testiin pääsee ehkä keskiviikkona ja pari viikkoa pitäisi olla karanteenissa niin enhän mä nyt voi töihin tulla tässä kuussa".
No jos vaan lusmuta tahtoo ja on siihen varaa. Eihän kukaan nyt palkallista sairaslomaa noi saa
HUS:in työntekijät ainakin pääsevät helposti ja nopeasti koronatestiin.
Meillä sisältyy, työterveys Mehiläisessä.
Työnantajastahan se on kiinni eikä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajastahan se on kiinni eikä siitä.
Siis siitä, mistä yrityksestä työterveyspalvelut on ostettu.
Meillä kuuluu Terveystalon pakettiin, meillä tosin on muutenkin aika laajat työterveyden palvelut.
Meillä kuuluu Mehiläisen palveluihin.
Meilläkin kuuluu Terveystalossa, pääsin testiin parissa tunnissa viikonloppuna.
Meillä kuuluu Terveystalossa. Ei se ole työterveydestä kiinni vaan siitä mitä työnantaja on sopinut kuuluvaksi työterveyssopimukseen.
Meillä ei alkujaan kuulunut, mutta jossain vaiheessa taisi tulla ilmoitus, että testaus on sisällytetty työterveyshuoltoon. En nyt ihan sataprosenttisen varma tämänhetkisestä tilanteesta ole, ei ole ollut tarvetta käydä testissä.
Jos työterveys ottaisi tuon homman itselleen, se ei ehtisi muuta tehdäkään.
Jatkuvasti olisi pitkät jonot testeihin, jo pienestäkin kurkkukivusta.
Kun on niin helppo pyörähtää siellä työterveydessä ja sinne pääsee aina.
Ja kun vielä syksyllä tulee muutkin flunssat ja myöhäissyksyllä oikeat kausi-influenssat, niin kyllä niitä oireisia olisi mahdottomat määrät testeihin jonottelemassa.
Ei riittäisi firman työterveyden hlökunta testien ottamiseen ja niiden kuljettamiseen laboratoreihin.