Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmatka 7 km - kävelisitkö päivittäin?

Vierailija
24.07.2020 |

En haluaisi käyttää enää julkisia koronan takia. Pyörää en omista enkä halua sitä ostaakaan, sillä ko. matkalla pitäisi ajaa myös autotiellä.

Joten jäljelle jää kävely. Onko täällä ketään kuka kävelisi tuon päivittäin edes takaisin?

Jos kävelen vain aamuisin niin sekin olisi parempi kuin ei mitään. Aamuisin bussit on ihan täynnä. Tarvitsen vain hirveästi tavaraa mukaan: vaihtovaatteet, meikit, hiusjutut. Eli rinkka mukaan??

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin yliopiston ajan 6,2 km matkan kotoa yliopistolle ja takaisin joka päivä. Aluksi minulla oli pyörä, mutta se varastettiin u-lukosta huolimatta 2kk päästä muutosta. Sen jälkeen jäi siis vaihtoehdoksi kävely. En ole ikinä ollut ennen tai jälkeen yhtä terve, lihaksikas ja hoikka. 12,4 kilometrin päivittäinen kävely piti itseni upeassa kunnossa. 5 vuotta menin siis näin joka kelillä.

Vierailija
82/90 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyörällä, mutta entäs kaatosateessa? Tuskin pysyy kuivana minkäänlaisilla vaatteilla. Vai onko pyöräilijöillä kokemusta? 30 asteen pakkasessa myös luulisi olevan paleltumariski.

Sateeseen varustaudutaan sadevaatteilla. Tutustukaa pyöräilijän sadevarusteisiin. 

-30 pakkasella ei palellu, kun pukeutuu oikein. Oikein pukeutuminen vaatii vähän muutakin kuin pillifarkut ja sormikkaat.

Pyöräilen ympäri vuoden 6 km työmatkan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kävellä, jos työmatka lasketaan työaikaan. Omaa, kallista aikaani en käyttäisi päivittäin neljää tuntia moiseen.

Vierailija
84/90 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat pohdinnat täällä. Tosin en kävelyä edes harkitse, mutta bussi vai pyörä... 5km matkaa. Hikoilen jo tuosta. Suihkua ei töissä ole. Lisäksi on polvessa nivelrikko. Bussi mennen tullen koululaisia täynnä.

Vierailija
85/90 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos sun pitää autotiellä kävellä niin samalla lailla sen pyöräileekin?

Itse menisin noin lyhyen matkan pyörällä, sehän on pyöräilyyn tosi lyhyt matka. Kävellä en jaksaisi.

Ei kun siinä on kävelytie mutta pyörät menee osan matkasta autojen seassa. Myönnän etten tunnista pyöräilijöiden sääntöjä lainkaan, mutta niin ilmeisesti kuuluu ajaa siinä. Tosin olisiko se niin vakava virhe ajaa pyörällä kävelykadulla?

No hommaa sitten sähköpotkulauta, kuten joku tuolla jo ehdotti. 

Mitäs kauan potkulaudalla menisi AP:n työmatkaa? En ole koskaan kokeillut niin ei ole tietoa nopeudesta.

Vierailija
86/90 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. Tilaisin FFP2-hengityssuojaimia ja menisin bussilla.

Vierailija
87/90 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa työmatka ehkä pitenee 6 km:iin. Sähköpyörän taidan hankkia auton sijasta.

Vierailija
88/90 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän heinäkuun aikanan on pari kertaa on ollut sellaiset rankkasateet että vettä on tullut kuin saavista kaatamalla ja niissä tuskin olisi ollut apua goretexeistäkään vaan varmaan olisi mennyt läpi ja kastunut. Onneksi sateet eivät aivan osuneet työmatkalle kun kävelin töihin. Ekalla kertaa ehdin juuri pahimman sateen alta sisälle mutta olin silti läpimärkänä vaikka olin varautunut sateeseen tuulipuvulla. Jos olisin tullut 10 min myöhemmin niin olisin ollut kuin uitetttuna. Toisella kertaa ei ollut takkia ollenkaan mukana ja ehdin juuri kuivana perille ennen kuin sade alkoi. Pikkuisen tuli askeleisiin vauhtia kun ukkonen jyrähti.

Vierailija
89/90 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kävelin iltapäivällä paluumatkan 8 kilometriä kotiin. Aamulla oli aina kiire joten menin bussilla. Syynä ei silloin ollut tietenkään korona, vaan laihdutus. Menestyksekkäästi sitten laihduinkin kolmisenkymmentä kiloa :D

Vierailija
90/90 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tounti työmatkoihin per suunta olisi normaaliolosuhteissa minulle liikaa, mutta nyt poikkeusoloissa 7km kävely kuulostaa pieneltä pahalta verrattuna viruslingossa matkustamiseen.

Ei sitä 7km tuntiin kävele.

Mulla töihin 7km ja tunti menee kävellessä, muutama mäki matkalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi