Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmatka 7 km - kävelisitkö päivittäin?

Vierailija
24.07.2020 |

En haluaisi käyttää enää julkisia koronan takia. Pyörää en omista enkä halua sitä ostaakaan, sillä ko. matkalla pitäisi ajaa myös autotiellä.

Joten jäljelle jää kävely. Onko täällä ketään kuka kävelisi tuon päivittäin edes takaisin?

Jos kävelen vain aamuisin niin sekin olisi parempi kuin ei mitään. Aamuisin bussit on ihan täynnä. Tarvitsen vain hirveästi tavaraa mukaan: vaihtovaatteet, meikit, hiusjutut. Eli rinkka mukaan??

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin kun asuin maalla enkä omistanut autoa/ ajokorttia eikä siellä kylällä bussitkaan liikkuneet, niin kävelin työmatkat. Työmatkaa oli 13 km suuntaansa ja ihan mukavasti se meni aina kävellen. Toisinaan toki kotiinpäin juoksin, kun halusin nopeammin perille.

Toki aamuvuorot eivät aina olleet kauhean kivoja pimeän aikaan, kun piti jo neljän jälkeen lähteä tarpomaan että ehti kuudelta aloittaa työt. Kaupungissa nyt olisikin valoja ja elämää, maalla taas oli lähinnä metsää ja karhuja.

Nykyään työmatkani vain 4 km ja kävelen sen edelleen päivittäin, joten kyllä 7 km menisi myös. Pidän kävelystä ja juoksemisesta, joten ei ongelma minulle. 

Vierailija
42/90 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikra uskoa että joku näin paljon pelkää. Ei ole mitään "korona-aikaa".

Kyllä yllättävän moni pelkää, itse olen tavannut useampia, jotka ihan suoraan sanoo ettei halua käydä nyt yhtään missään koronan takia.

En tunne ainuttakaan. Palsta on ainoa paikka, jossa öyhötetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunti työmatkoihin per suunta olisi normaaliolosuhteissa minulle liikaa, mutta nyt poikkeusoloissa 7km kävely kuulostaa pieneltä pahalta verrattuna viruslingossa matkustamiseen.

Ei sitä 7km tuntiin kävele.

Vierailija
44/90 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen joka päivä n. 13km töihin kävellen tai pyörällä, työajat typerät niin julkisilla ei voi kulkea paitsi jos menen monta tuntia etuajassa työpaikalle.

Vierailija
45/90 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kävelisi, 14 km ja työpäivä päälle, säässä kuin säässä. Ei maksa vaivaa.

Mutta pyöräillä voisin ja olen niin tehnytkin. Ei se autotie laidassa pyöräily nyt niin kauheaa ole, pimeellä kunnon heijastimet ja valot käyttöön. Eihän se fillarointi kivaa ole, jos on 10 cm loskaa tiellä, mutta silti kevyempää kuin kävely.

Vierailija
46/90 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene pyörällä ja taluta pyörää se autotiepätkä :)

Vierailija
47/90 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkavereista kolmella on 3-5 km työmatka ja heistä yksi kävelee sen matkan joka päivä, kaksi muuta kävelee tai pyöräilee kelistä riippuen. Itse kävelen myös 3 km joka päivä töihin. 

Vierailija
48/90 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko tossa menee kävellen?

Matka ei varsinaisesti oo pitkä, mutta ajallisesti veisi varmaan liikaa aikaa.

Pyörällä ois ok.

Vierailija
49/90 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikra uskoa että joku näin paljon pelkää. Ei ole mitään "korona-aikaa".

Kyllä yllättävän moni pelkää, itse olen tavannut useampia, jotka ihan suoraan sanoo ettei halua käydä nyt yhtään missään koronan takia.

En tunne ainuttakaan. Palsta on ainoa paikka, jossa öyhötetään.

Oikeassa elämässä ei ole tarpeen öyhöttää, kun kaksi kolmasosaa työkavereistakin tekee työt etänä ja loput käyttää omaa autoa. Kukaan ei käytä bussia.

Vierailija
50/90 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En milloinkaan, mutta juoksisin satunnaisesti ja lähes aina pyöräilisin. Vain satunnaisesti myös julkiset, kovimmilla pakkasilla

Vierailija
51/90 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko tossa menee kävellen?

Matka ei varsinaisesti oo pitkä, mutta ajallisesti veisi varmaan liikaa aikaa.

Pyörällä ois ok.

1 h 20 min menee kävellen

Vierailija
52/90 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörällä, mutta entäs kaatosateessa? Tuskin pysyy kuivana minkäänlaisilla vaatteilla. Vai onko pyöräilijöillä kokemusta? 30 asteen pakkasessa myös luulisi olevan paleltumariski.

Vierailija
53/90 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kävelläkin, kotiin päin. Töihin menisin bussilla niin saisi nukkua pidempään. Ei paljon Korona jännitä. Käytän julkisia lähes päivittäin.

Vierailija
54/90 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu tunti suuntaansa olisi huomattava ajallinen pidennys omaan työmatkaani.

Kuntomielessä jees, mutta säiden huonontuessa ja talven tullessa ei kiitos. Menen julkisilla nini kauan kuin ne kulkevat. Oireilevana jäädään joka tapauksessa kaikki kotia, eikö?

Vierailija
55/90 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkisin pyörällä. Itse kuljen 15 km suuntaansa fillarilla kouluun ja nyt kesällä töihin. Vajaa tunti menee matkaan, kun meillä ei ole töissä suihkua, en viitsi hiki päässä polkea ja joudun menemään keskustan läpi, jolloin aikaa menee liikennevaloissa. Minulla menisi itseasiassa bussilla suunnilleen sama aika, kun joutuu vaihtamaan bussia kesken matkan. Aiemmin kuljin 7 km matkan edelliseen työpaikkaan, suunnilleen 20 min meni työmatkaan ja bussilla olisi kestänyt pidempään, kun joko olisi joutunut kävellä 3 km tai vaihtamaan bussia viimeiselle 3 kilometrille. Nopeasti ne fillarisäännöt oppii 👍

Vierailija
56/90 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyörällä, mutta entäs kaatosateessa? Tuskin pysyy kuivana minkäänlaisilla vaatteilla. Vai onko pyöräilijöillä kokemusta? 30 asteen pakkasessa myös luulisi olevan paleltumariski.

Kaatosateella kyllä kastuu. 30 asteen pakkasessa ei palellu, vaan ihan kamala hiki tulee pyöräillessä. Pyörä on niin jäykkä polkea kovassa pakkasessa.

Vierailija
57/90 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se kastuminen haittaa, kun töissä on vaihtovaatteet?

Hyvillä sadekamppeilla ei edes pahasti pääse kastumaan.

Talvella pyörään nastarenkaat alle.

Vierailija
58/90 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä missä ap asuu, mutta monestiko niitä 30 asteen pakkasia oli esim. viime talvena?

Vierailija
59/90 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, että ilman autoa olisi niin stressivapaata ja huoletonta, lisäksi säästyisi hitosti rahaakin. Mutta tuo 8km työmatka on aika ikävä kulkea edes pyörällä ainakin talvisin, kun pyöräteitä ei useinkaan ole aurattu.

Vierailija
60/90 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen se joka pyöräilee 11km. Ei pakkanen ole ongelma, mitä kylmempi, sen kuumempi on polkea kun pyörä jäykistyy. Hyvät sadevarusteet auttaa säteellä, mutta tietysti pyöräilyyn on omat vaatteet, eikä työ-. Ei se silloin haittaa että ne kastuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi