Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpa härskit hinnat muumimaailmassa

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään ymmärrä tota että siellä olis kallista koska siellä vaan kävellään eikä ole mitään nähtävää...

Sillähän on vaikka ja mitä! On muumitalo, nuuskamuikkusen tarinateltta jossa voi kuunnella tarinaa, on muumilaiva jossa on tekemistä, pientä askartelua Tuutikin kanssa, pikkulaivojen uittamista, katsella perhoskokoelmaa Hemulin talossa, riippusilta hattivattien ja mörön vuoren alapuolella, noidan talo jossa aina on noita ja alisa kertomassa juttuja, labyrintti joka on oikeasti niin sokkeloinen että itsekkin meinaa eksyä yms. 

Sitten ne kaikki hahmot, myy, haisuli jota poliisi jahtaa siellä ympäriinsä, poliisi talo... hahmoja pääsee halimaan ja muumit leikittää lapsia muumitalon pihalla. Sitten Emma teatterissa esityksiä joita ei olekkaan suunnattu aikuisille vaan ne on tarinoita lapsille.

Muumimaailmassa ollaan käyty monena vuotena ja aina siellä saa kulumaan koko päivän, vielä kun ottaa uikkarit mukaan niin voi mennä uimarannalle. 

Mitä siellä sitten pitäis olla? Samoja huvipuistohärveleitä kuin huvipuistoissa? En ymmärrä?

Se on teemapuisto jossa tulee käveltyä koko päivä ja ehkä se aikuisesta tuntuukin siltä että täällä vaan kävellään ja katsellaan mutta onhan se lapsen mielestä kiva paikka, taloihin pääsee sisälle jne. Ei niiden juttujen mammoja niin kauheasti tarvitsekkaan kiinnostaa.

Aina pitää valittaa, ihan aina. Elämä maksaa, huvipuistot maksaa... tietysti maksaa. Kyllä kesää varten pitää alkaa säästämään jo talvella jos rahaa on vähän.

Vierailija
42/66 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimaailman portit ovat talvikaudella auki, silloin pääsee kiertelemään ihan ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 03:45"]

Yllättävän edullista, esimerkiksi Särkänniemessä 37e per henkilö.

Muumimaailmassa tuohon hintaan kuitenkin sisältyy kaksi teatteri Emman esitystä ja saa vielä ajaa minijunalla Naantalin keskustassa, siitäkin joutuu muissa kaupungeissa maksamaan...

[/quote]

Pelkkä juna-ajelu kylpylän ja keskustan välillä maksaa 5 tai 7 euroa suuntaansa. Onko siellä Muumimaassa vielä taikuriesitys? Se oli tosi hyvä, ja ilmainen.

Vierailija
44/66 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 12:52"]

Vinkki hinnosta valittaville lapsiperheille: kannattaa hankkia vähemmän lapsia, hankkia isommat tulot tai valita kohteet, joihin budjetti venyy.

[/quote]

Järkyttävän typerä kommentti

[/quote]

erittäin fiksu kommentti minusta. Jos ei ole varaa lähteä perheen kanssa reissuun, kannattaa jäädä kotiin.

Ja ne muut 1 lapsen vanhemmat voivat lukea näitä juttuja ja miettiä kannattaako sitä isoa pesuetta sittenkään hankkia, jos meiltä jää sitten kaikki huvitukset väliin.

Vierailija
45/66 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 12:52"]

Vinkki hinnosta valittaville lapsiperheille: kannattaa hankkia vähemmän lapsia, hankkia isommat tulot tai valita kohteet, joihin budjetti venyy.

[/quote]

Järkyttävän typerä kommentti

[/quote]

Totuus sattuu. Nämä ovat valintakysymyksiä. Jätätte muutamat kaljat ja skumpat ostamatta ja voi jättää sen Vuittonin laukunkin ja muut turhat ostokset. Sitten riittää rahaa Muumimaailmaan pääsyynkin.

[/quote]

Luuletko sinä ihan tosissasi, että se on aina vain rahasta kiinni?

Lukisit näitä kommenttejakin ennen kuin mitä sattuu kirjoittelet ;)

Tuon takia mitä olemme muumimaailmasta kuulleet, olemme jättäneet käymättä.

Kuulostaa liian tylsältä paikalta.

[/quote]

mä olen käynyt nyt 4 kesää Muumimaailmassa ja viime kesänä ostettiin vielä 2 päivän liput. Aina ollaan oltu aamusta iltaan ja lapsilla on ollut tosi mukavaa. Tänäkin kesänä mennään ja jopa koululaiset ilmoittivat tulevansa mukaan.

Joskus on hyvä mennä vähän toisenlaiseen paikkaan.

Mutta jos sun ajatusmaailma on samanlainen kuin ystäviesi ja on tylsä paikka, lähde sitten muualle. Me viihdytään erittäin hyvin.

Vierailija
46/66 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimaailma on aivan ihana paikka pienten lasten kanssa! Näkemistä, tutkimista ja kokeiltavaa riittää. Ja ne teatteriesitykset on hauskoja :)

Sosittelen lämpimästi pikkulapsiperheille (jos myös isompia lapsia, osa perheestä voi mennä Väskiin). Naantali itsessään on myös aivan ihastuttava paikka, jossa kelpaa kesältaa viettää? Olemme parilla reissullamme yöpyneey mm. Turussa Sokos-hotellissa ja sieltä sai liput edullisemmin ja bonukset päälle.

Vierailija
47/66 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimaailman viime vuoden liikevoittoprosentti oli 6,8 % Ei todellakaan mikään rahasampo. Ehkäpä suomessa on niin korkeat hinnat, koska olemme suomessa, emmekä kiinassa?

Vierailija
48/66 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihmiset voivat vapaasti keskustella Suomen ylihinnoittelusta. Musta n kuitenkin kiva jos meillä on yhteiskunta, jossa tarjoilija tienaa muutakin kuin tipit näin yhtenä esimerkkinä. Eihän mikään voi olla ilmaista kun ihmiset kuitenkin tarvii palkkansa. Ja toisaalta ainakin Helsingissä on onneksi tosi paljon verovaroilla tuettuja juttuja niin, että lapsiperheille on tosi paljon ilmaista tai tosi halpaa tekemistä (esim. leikkipuistot, Malmi- ja vuotalot ja Annantalo ym., Lasten kaupunki museo ym.). Oikesti jos haluaa tehdä lasten kanssa kivoja juttuja ei musta rahakaan täällä ole este vaikka kaikkea ei toki pienellä budjetilla voikaan tehdä.

Olen joskus miettinyt että alkaisin itse yrittäjäksi joka suuntaisi palveluita nimenomaan perheille (olen suunnitellut lapsiperheille suunnattua kahvilaa, jossa olisi hyvät herkut sekä lapsille että aikuisille ja kivaa kulttuuri ym. toimintaa) mutta ei oikein viitsi kun kaiken pitäisi niin monen mielestä olla ilmaista. Esim. yrittäjien pitäisi kuitenkin saada palkkansa ja maksaa palkka niillekin, joita työllistävät. En toki tiedä kun en ole verotietoja katsonut mutta vaikea uskoa, että joku muumimaailmakaan mikään kultakaivos on...

Itse en voi esim. käsittää miksi lentoja saa niin halvalla. Ne pitäisi kyllä kovalle verolle laittaa kun ovat niin saastuttavia. Vähenisi turha lentely sinne ja tänne. Anteeksi olen vähän tyly mutta se ei oikeasti ole kenellekään välttämätöntä (kuten ei toki moni muukaan asia).

T: ketjun 45

Vierailija
49/66 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 19:58"]

Olen seurannut Muumimaailman ylläpitoa näin paikkakuntalaisena, eikä minusta siellä ole mitään kulahtanutta. Ja joka kevät rakennetaan jotain uutta. Tosin käyntini rajoittuvat siihen kauteen, kun Kailon saari on meidän paikallisten käytössä ja muumit kai sitten nukkuvat.

[/quote]

Joka kevät rakennetaan uutta. Joo, rakennetaan. Ne rahastuskojut senkun lisääntyy siellä.

Se on 3. kallein huvituspaikka Suomessa, kyllä jossain mättää. Samalla rahalla saatiin viidelle hengelle lennot kaupunkilomalle muutamaks päiväks.

Vierailija
50/66 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 19:37"]

Olen iloinen siitä, että voimme suht ekologisesti matkailla kotimaassa, enkä suinkaan laskeskele olisimmeko samalla rahalla saaneet vaikka halpalennot sinne tai tänne... ei ole minun juttuni...

[/quote]Ihan järkyttävän kallis reissu teillä. Pääsis Thaikkuihin tuola rahalla

Vierailija
51/66 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis ja kallis, kaikki on niin suhteellista. Siellä Muumimaailmassa voi kuitenkin tuolla hinnalla viettää koko päivän. Itse ostin juuri perheelle liput Kansallisoopperan Lumikuningattareen, hintaa kertyi 300 € (2 aikuista + 2 lasta) ja tuohon päälle tulee vielä käsiohjelma 6 € ja väliaikatarjoilut. Samalla hinnalla oltaisiin päästy Muumimaailmaan kolme kertaa. Valintakysymyshän se on, mihin on valmis rahansa laittamaan.

Vierailija
52/66 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole kuin noin kolme tuoppia tuo hinta.

Lapsesikin raitistuu kun menee muumimaailmaan

eikä tuopille :)  .....kävin lapseni kanssa viime kesänä

ja lapsi rakasti olla siellä. Minusta hintansa arvoinen :)

Vierailija
53/66 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 20:58"]

Olen seurannut Muumimaailman ylläpitoa näin paikkakuntalaisena, eikä minusta siellä ole mitään kulahtanutta. Ja joka kevät rakennetaan jotain uutta. Tosin käyntini rajoittuvat siihen kauteen, kun Kailon saari on meidän paikallisten käytössä ja muumit kai sitten nukkuvat.

[/quote]

Joka kevät rakennetaan uutta. Joo, rakennetaan. Ne rahastuskojut senkun lisääntyy siellä.

Se on 3. kallein huvituspaikka Suomessa, kyllä jossain mättää. Samalla rahalla saatiin viidelle hengelle lennot kaupunkilomalle muutamaks päiväks.

[/quote]

Tästä tulee ihan sellainen mielikuva, että haluaisit niin kovin viedä lapsesi Muumimaailmaan, mutta rahasi eivät riitä. Ja taitaa sinulle nuo muutaman päivän kaupunkilomatkin (Muumimaailman hinnalla, juu ihan tosi) olla ihan haaveita vaan. 

Vierailija
54/66 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin hintansa arvoinen, ja paljon tekemistä ja kokemista. Lapsi nyt 5 v. ja innolla odottaa että pääsee taas Muumimaahan.

Vierailija
55/66 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kakarat rakastavat Muumimaailmaa. Jopa 11-vuotias koulupoika kyseli että mennäänkö tänä kesänä uudelleen (viime kesänä oltiin). Hinta on sen minkä se on, ihan sama mihin huvipuistoon tai teemapuistoon lasten kanssa menee niin kallista se on kuitenkin (lapsia on neljä). Meidän perheessä arvostetaan Muumimaailmaa juuri siksi ettei siellä ole laitteita vaan sadun maailmaa, tutkimista ja liikkeellä oloa.

Joku oli sitä mieltä että halvemmalla pääsee ulkomaille. 6-henkiselle perheelle tulee kuitenkin halvemmaksi mennä Muumimaailmaan, se ei sentään maksa kuin 150 euroa koko perheeltä ja vaikka pistäisi toiset 150 euroa syömiseen ym. niin ei sillä rahalla meidän perhe pääse Tukholmaa tai Tallinnaa pidemmälle.

Vierailija
56/66 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 01:54"]

En minäkään maksaisi pelkästä saaressa kävelemisestä 25 €, jolla syö hyvän illallisen, pääsee teatteriesitykseen, hyvälle keikalle tai huvipuistoon. Vaikka rahaa siis olisi.

Muumit on nykyään pelkkää rahastusta. Vähän ristiriitaista Janssonien luoman muumien maailman kanssa.

[/quote]

Siis missä syöt 25 €:llä hyvän illallisen? Teatteriin saattaa ehkä päästä, jos sattuu olemaan opiskelija tai eläkeläinen. Hyvälle keikalle? Varmasti. Toisaalta on niitäkin, jotka maksavat suosikkiensa keikoista monta kertaa tuon verran. Huvipuistoon? No et ainakaan Särkkään tai Lintsille. Ja entä jos nyt vain haluaa mieluummin Muumimaailmaan kuin huvipuistoon?

Moni asia maksaa, niin se nyt vain on. Toisaalta, moni asia on ilmainen. Elämä on valintoja.

Vierailija
57/66 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 20:58"]

[/quote]

[/quote]

Tästä tulee ihan sellainen mielikuva, että haluaisit niin kovin viedä lapsesi Muumimaailmaan, mutta rahasi eivät riitä. Ja taitaa sinulle nuo muutaman päivän kaupunkilomatkin (Muumimaailman hinnalla, juu ihan tosi) olla ihan haaveita vaan. 

[/quote]

No joo, ei me oltu siellä viimeks kun lauantaina, oisko ollu 4.-5. krt =D

Vierailija
58/66 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli hyvä ketju. Olen ulkosuomalainen, ja harkitsen vakavasti Muumimaailmaa lapsille, ehkä yhdistettynä risteilyyn. Mutta kun on mennyt sen mokan tekemään että hankkinut lapsia (liian) monta, on tuo raha kyllä kysymys meille... Risteily ois meille semmosta luksusta mitä ei tavan suomalainen ymmärrä edes kun sieltä pääsee halvalla milloin vain.

Vierailija
59/66 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläintarhoihin on paljon halvemmat liput, tuskin ne lapset osaavat itse kaivatakaan minnekkään, jos ei itse ala puhua esim. Muumimaailmasta. Lapsille tärkeintä rento lomailu perheen kanssa.

Vierailija
60/66 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna näkyy olevan vielä kalliimpaa! Tarkistin hinnat kun tuli luvattua lapsille. 130e meidän perheeltä!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän