Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka eivät voisi kuvitella asuvansa Suomessa missään muualla kuin Helsingin kantakaupungissa?

Vierailija
09.08.2023 |

?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Tosin rahat ei riitä, joten asun muualla. Mieleni halajaa kuitenkin sinne.

Vierailija
2/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitella asuvani Helsingin kantakaupungissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo olisi sitten huono mielikuvitus.

TV. Helsinkiläinen, ei kantakaupunki.

Vierailija
4/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤚

Vierailija
5/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Olen asunut Hgissä koko ikäni ja kantakaupungissa vuodesta -94. No, voisin mä asua kyllä muuallakin tämän kaupungin sisällä, mutta kantakaupunki on paras!

Vierailija
6/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tottunut asumaan oikeassa keski-Eurooppalaisess suurkaupungissa, ei se Helsingin kantakaupunki oikein jaksa innostaa. Mieluummin jossain luonnonkauniissa rauhallisessa paikassa, jos Suomeen olisi jostain syystä pakko muuttaa.

Vierailija
7/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Tosin rahat ei riitä, joten asun muualla. Mieleni halajaa kuitenkin sinne.

Ai. Minä asuin siellä kun olin köyhin elämäni aikana. Eli opiskelija. En asuisi enää.

Vierailija
8/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on tottunut asumaan oikeassa keski-Eurooppalaisess suurkaupungissa, ei se Helsingin kantakaupunki oikein jaksa innostaa. Mieluummin jossain luonnonkauniissa rauhallisessa paikassa, jos Suomeen olisi jostain syystä pakko muuttaa.

Kosmopoliittia sinusta ei saa. Asenteesta paistaa huonoa kansallinen itsetunto.

Vierailija
9/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Asun Etu-Töölössä. Hienoin alue Helsingissä ja koko Suomessa. Aiemmin asuin Brysselissä, kiva kaupunki sekin, muttei Stadin veroinen.

Vierailija
10/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä onkin ihanaa tämä pikkukaupunkimaisuus ja luonnonläheisyys. Saa kaiken samalla.

Vierailija
11/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin osan lapsuuttani ja nuoruuttani Lontoon kantakaupungin alueella ja sain siitä ihan tarpeekseni. Nyt asun Helsingissä vehreässä lähiössä.

Vierailija
12/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesan kantakaupunki on yhtäkuin huumeet. Jopa viemäristä tutkitut huumenäyteet pitää salata.

Vierailija
13/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä jännä kun identifikoitunut koko ikänsä helsinkiläiseksi, niin muutto muualle on ihan käsittämätön ajatus. Vaikka Espoo tai Vantaa - ei ikinä! 😁

Vierailija
14/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessa ajattelin, että en voisi ikinä asua muualla kuin Helsingin kantakaupungissa ja sinne sitten muutinkin, kun muutin pois kotoa. Pitkään vielä näin ajattelin, kun nykyään kaipaan ehkä vähän tai siis enemmänkin rauhallisempaa ja metsäisempaa paikkaa. Lisäksi on alkanut häiritsemään täällä se, että alue on hyvin kulutus- ja statuskeskeinen. Tosin jo sekin tässä häiritsee, että täältä ei ole varaa ostaa omaa asuntoa, etenkään perheelle. Ja nyt oman asunnon ostaminen kiinnostaa. Viime vuosina olen ekaa kertaa pohtinut sitä, että voisinko asua muualla. Helsingissä mikään muu alue ei kiinnosta, että jos metsää ja rauhaa kaipaan, niin se paikka on sitten paljon kauempana. Mutta viihtyisinkö lopulta?

Vierailija
15/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa nuo hesaa pieneksi sanovat. Täällä on alle 9000 asukasta. Tämä ON pieni kaupunki.

Vierailija
16/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asuisi mistään hinnasta kaupungissa jossa joka toinen vastaan kävelevä on muualtatulleen näköinen.

Vierailija
17/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä jännä kun identifikoitunut koko ikänsä helsinkiläiseksi, niin muutto muualle on ihan käsittämätön ajatus. Vaikka Espoo tai Vantaa - ei ikinä! 😁

Mitä kiksejä sinä saat siitä että ympärillä on koko ajan tuntemattomia ihmisiä ja liikenteen hälinää ja ihmisten ölinää?

Vierailija
18/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin meren rannalta pikku kylästä ensin Eiraan sitten Kaartinkaupunkiin vai mikä se nyt oli, Pohjoisrantaa...Muistan vieläkin sen pikku pojan joka ajoi siinä pikku asfaltti"pihalla" ympyrää, yks pikku pihlaja "puuna"...ai kauhheta, se ainainen ratikoitten kolina,autot, bussit...uhh se oli kauheeta!

Muutin äkkiä takaisin rannalle!

Vierailija
19/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumismenojen kallistuessa tulee mietittyä kaupungissa asumisen mielekkyyttä ylipäätään. Meilläkin 900 e/kk vastike perheasunnossa, halvemmallakin varmaan voisi asua.

Vierailija
20/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä onkin ihanaa tämä pikkukaupunkimaisuus ja luonnonläheisyys. Saa kaiken samalla.

Mikä ihmeen luonnoläheisyys?