Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aira Samulin. Onko ilkeä ?

Nnnnnnno
23.07.2020 |

En ole tavannut. Nyt joku uusi tanssivideonsa kiertää somessa. Mulle on useampi ihminen sanonut, olisi ilkeä. Sen suuntaista on myös osassa keskusteluja kun netistä lukee... onko kellään kokemusta?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat lapsensa ainakin tulivat hulluiksi. Se on jotenkin outoa.

Ei sinänsä. Airan ensimmäinen mies, lasten isä paljastui ajanmyötä mielenterveysongelmasuvusta peräisin olevaksi. Mies itsekin sitten sairasti - ja hakkasi Airaa. Lapset varmaan saaneet geneettisen perinnön psykoosialttiudesta ja voila... isä kotona hakannut ja siitä sitten käänteinen lottopotti aktivoituu...

Vierailija
22/66 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvani Airasta muuttui luettuani kirjan "Uskomaton Aira Samulin". Sitä itseriittoisuuden määrää. Isän ihannointi mennyt ehkä hitusen yli. Samoin ihmetytti Airan kylmyys esim. siskonsa miehen kuoltua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, tietty ihmistyyppi osaa olla mukava silloin kun hyötyy siitä itse jollain tavalla. Muissa tilanteissa käytös, ilmeet ja eleet onkin jotain muuta. Sitä en osaa sanoa, miten hyvin tämä pätee Samuliniin kun omakohtaista kokemusta ei ole. Sen verran olen seurannut nettikeskusteluja hänen käytöksestä kun ei ole kamerat käynnissä, että epäilen onko ihan niin positiivinen ja mukava luonne jollaisena julkisuudessa esiintyy.

Vierailija
24/66 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no, tietty ihmistyyppi osaa olla mukava silloin kun hyötyy siitä itse jollain tavalla. Muissa tilanteissa käytös, ilmeet ja eleet onkin jotain muuta. Sitä en osaa sanoa, miten hyvin tämä pätee Samuliniin kun omakohtaista kokemusta ei ole. Sen verran olen seurannut nettikeskusteluja hänen käytöksestä kun ei ole kamerat käynnissä, että epäilen onko ihan niin positiivinen ja mukava luonne jollaisena julkisuudessa esiintyy.

Tämä on niin totta hänen kohdallaan...

Vierailija
25/66 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat lapsensa ainakin tulivat hulluiksi. Se on jotenkin outoa.

Ei sinänsä. Airan ensimmäinen mies, lasten isä paljastui ajanmyötä mielenterveysongelmasuvusta peräisin olevaksi. Mies itsekin sitten sairasti - ja hakkasi Airaa. Lapset varmaan saaneet geneettisen perinnön psykoosialttiudesta ja voila... isä kotona hakannut ja siitä sitten käänteinen lottopotti aktivoituu...

Myös Airan äiti oli skitsofreenikko.

Vierailija
26/66 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hurjaa kun ajattelee, että sehän on kohta melkein 100-vuotias.

Vierailija
27/66 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aira on Helsingin edustaja HUS psykiatrialautakunnassa.

Helsinkiläisten mahdollisuus saada psykoterapiaa HUS alueella on huonompi kuin muissa kunnissa.

Että sellainen nukke. Tehtävästään ei tajua mitään. Ehkä pitäisi jo jäädä politiikasta.

"Aira Samulinin molemmat lapset ovat olleet sairaalahoidossa mielenterveysongelmien vuoksi."

"Lopulta Aira kertoo menettäneensä toivonsa siitä, että Pirjo koskaan paranisi. Pirjo menehtyi viime syksynä, 71-vuotiaana. Hän oli hoidossa elämänsä loppuun asti."

"Myös Jari sairastui. Aira sanoo, että kesti, koska ei voinut muutakaan.

– Jarikin on ollut hyvin paljon hoidossa. Hän on ollut suljetulla osastolla ja kaikkea, Aira kertoo."

https://www.is.fi/viihde/art-2000006009668.html

Pelkästään se että omaisia on kuntoutujana, ei tarkoita että automaattisesti kiinnostaisi osuutensa luottamustehtävissä. Näin HUS äijät vie reppanoita kuin pässiä narussa. Tunnen myötätuntoa kaikkia mt-kuntoutujia sekä omaisia kohtaan, mutta se että tekee ja antaa tehdä likaista peliä, on vähitäänkin kyseenalaista.

Vierailija
28/66 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa hänestä että inhoaa ylipainoisia ihmisiä. Tosi ilkeän oloinen oli kerran kun näimme, mulkoili vain erittäin vihaisesti ja kun yritin puhua, hymähteli vain ja pyöritteli päätään mun painolle. Ja kun lähdin, hän tuhahti seuralaiselleen jotain niin ilkeää että muuttui kyllä kertaheitolla hän mun inhokkijulkkikseksi. No, ainakin tuo tilanne viimeistään herätti mut ja alkoi laihdutuskuuri joka tuotti todella hyvin tulosta parin vuoden aikana. Nykyään normaali painossa. Mutta silti, jokaisen paino, iho-ongelmat ym ovat heidän omiaan ja pitäisi osata olla asiallinen heille eikä näyttää sitä inhoaan, myös vaikka olisi kuinka julkkis.

Vierailija
29/66 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa hänestä että inhoaa ylipainoisia ihmisiä. Tosi ilkeän oloinen oli kerran kun näimme, mulkoili vain erittäin vihaisesti ja kun yritin puhua, hymähteli vain ja pyöritteli päätään mun painolle. Ja kun lähdin, hän tuhahti seuralaiselleen jotain niin ilkeää että muuttui kyllä kertaheitolla hän mun inhokkijulkkikseksi. No, ainakin tuo tilanne viimeistään herätti mut ja alkoi laihdutuskuuri joka tuotti todella hyvin tulosta parin vuoden aikana. Nykyään normaali painossa. Mutta silti, jokaisen paino, iho-ongelmat ym ovat heidän omiaan ja pitäisi osata olla asiallinen heille eikä näyttää sitä inhoaan, myös vaikka olisi kuinka julkkis.

Monet (varsinkin vanhat ihmiset) eivät tajua että miten joku voi syödä itsensä lihavaksi ja eikö liiku ollenkaan ym. Olen vanhustenkodissa töissä ja siellä usein huomaa että vanhuksen suusta tulee se totuus mitä muut ei uskalla sanoa koska he elivät sillä aikakaudella että "totuus/rehellisyys kunniaan" ym ja silloin asiat sanottiin suoraan, kiertelemättä tai kaunistelematta. Ovat sitä myös toisilleen, ei vain nuoremmille. Esim yksi mummeli totesi toiselle "elä syö tuota suklaata kun olet jo niin lihava muutenkin. ettet lihoisi enempää" ja se toinen ei ollut milläänkään. Nuorempi olisi suuttunut.

Vierailija
30/66 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni jostain syystä tullut välillä tunne ,että hän ei ymmärrä tai tajua sitä ,että kaikki vanhat ei ole sellaisia kun hän. Tarkoitan liikkuvuutta.

Vierailija
31/66 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet (varsinkin vanhat ihmiset) eivät tajua että miten joku voi syödä itsensä lihavaksi ja eikö liiku ollenkaan ym. Olen vanhustenkodissa töissä ja siellä usein huomaa että vanhuksen suusta tulee se totuus mitä muut ei uskalla sanoa koska he elivät sillä aikakaudella että "totuus/rehellisyys kunniaan" ym ja silloin asiat sanottiin suoraan, kiertelemättä tai kaunistelematta. Ovat sitä myös toisilleen, ei vain nuoremmille. Esim yksi mummeli totesi toiselle "elä syö tuota suklaata kun olet jo niin lihava muutenkin. ettet lihoisi enempää" ja se toinen ei ollut milläänkään. Nuorempi olisi suuttunut.

No ei kyllä todellakaan ''monet" vanhukset ole tuollaisia. Silloin kun olin ylipainoinen, vuosia sitten niin ehkä kerran multa kysyi eräs vanhempi rouva että miksi olen niin lihava. Muuten oli mukavia mua kohtaan

Vierailija
32/66 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on livenä ei niin "aurinkoinen" ja aika tympeä. Ehkä myös hiukan ilkeä.

Vierailija
33/66 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen nähnyt hänet face to face. Siis sellaisessa jumppatuokiossa ym ja oli siinä mukava ja niin ihanan oloinen vanhus. Kun tämä oli ohi ja yritin jutella niin oli todella tympeä ja tyly ja ei niin sellainen kuin olin kuvitellut hänen olevan

Vierailija
34/66 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esteetikko. Pitää lapsista, jotka osaavat käyttäytyä ja ovat aitoja, ehkä vilkkaita ja nättejä. Juttelin kerran hänen kanssaan.

Vierailija
35/66 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On-off-tyyppi. Käytös voi muuttua yllättäen. Hän kehtaa tuoda esiin, jos ei pidä jostain tai ei ole kiinnostava... Kamala vanhus.

Vierailija
36/66 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaikki vanhukset ovat oikukkaita. Sellaisiksi me kaikki muututaan. Nuoruuden joustavuus ja miellyttämishalu vaihtuu jääräpäisyydeksi ja ailahtelevaisuudeksi.

Vierailija
37/66 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen puhelinmyynnissä töissä ja sattui Aira olemaan listalla. Esitin asiani ja sain ylimielisen vastauksen "etkö SINÄ tiedä kuka MINÄ olen, MINULLE ei soitella". Joo sori en tiedä numeron perusteella kuka olet, sori vaan.

Eikö julkuille saa soitella?!

Vierailija
38/66 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En liiemmin pidä hänestä nykyään. Myöskin aiemmin luulin häntä ihanaksi ja sellaiseksi ihmiseksi minkä toivoisin oman mummoni olevan. Mutta parisen kertaa olen Airan livenä nähnyt ja on aivan erilainen kuin mitä hänen olettaisi olevan. Tyly, ja myös sellainen että jos sun naamataulu, koko, ihonväri ym ei miellytä häntä niin hän sanoo sen kyllä päin naamaa.

Vierailija
39/66 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on Satu Tiivolan hyvä ystävä. Tiivolan olen tavannut ja häntä ei kyllä voi lämpimäksi sanoa... Molemmat daamit varmaan tuntevat oman arvonsa. En tiedä mikä merkitys luonteen kehityksessä on ollut sota-ajan menetyksillä. Useimpiin ne ovat vaikuttaneet ainakin jollakin tavalla.

Vierailija
40/66 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airalla melkoisesti mielialojen vaihtelua. Olen ollut tekemisissä. Oikein valoisa välillä, toisinaan töykeäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi