Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkäätkö enemmän Ranskan vai Saksan kulttuurista?

Vierailija
07.07.2025 |

Itse pidän enemmän Ranskasta. Ranskan kulttuuri viehättää minua erityisesti sen kauneuden, taiteen ja gastronomian vuoksi. Siellä arvostetaan esteettisyyttä, nautiskelua ja elämän pieniä iloja. Saksa puolestaan tuntuu minusta hieman liian rationaaliselta ja jopa tylsältä. Saksalainen kulttuuri painottaa järjestystä, tehokkuutta ja järkiperäisyyttä, mikä tekee arjesta toimivaa, mutta ei kovin inspiroivaa tai tunnepitoista.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaisesta. Vaikka taidealalla työskentelen, olen enemmän järki-ihminen. Saksassa tykkään siitä, että on tehokasta ja toimivaa 

Vierailija
2/18 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kummastakaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan maa ei ole yksi ainoa kulttuuri.

t. Joskus ulkomailla käynyt

Vierailija
4/18 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaisesta. Minulla ei olisi kärsivällisyyttä ranskalaisten olankohautuksiin ja viivyttelyihin. Saksalainen täsmällisyys vetoaa minuun. 

Vierailija
5/18 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisestä vai vanhemmasta?

Vierailija
6/18 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksalaisesta. Vaikka taidealalla työskentelen, olen enemmän järki-ihminen. Saksassa tykkään siitä, että on tehokasta ja toimivaa 

Saksa on länsimaisen taiteen kehto! Bach, Beethoven, etc

Vierailija
7/18 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksasta, koska vaikka se onkin p.skamaa, niin on se huomattavasti tehokkaampaa touhua kuin Ranskan patongin purijoilla. Saksan loistelian sotilasmenneisyys myös kiehtoo.

Vierailija
8/18 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikaan maa ei ole yksi ainoa kulttuuri.

t. Joskus ulkomailla käynyt

Kulttuurissa on kuitenkin vahvoja ominaispiirteitä. Kuten meillä täällä Suomessakin.

Vierailija
9/18 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalainen kulttuuri muistuttaa aika paljon suomalaista kulttuuria.

Vierailija
10/18 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska on yleisesti ottaen kauniimpi maa, vaikka löytyy toki Saksastakin erittäin kauniita pikkukyliä. Berliinissä on hyvä elektronisen musiikin scene.

Vierailija
11/18 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ehkä asuisin Saksassa, kun asiat toimivat paremmin ja tehokkaammin. Maailman paras musiikki on myös saksalaista. Mutta toki Ranskan kulttuurissa on myös oma jokseenkin hedonistinen viehätyksensä. Eläminen saksankielisessä maassa, lomailu Ranskassa, sanotaan vaikka näin.

Vierailija
12/18 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tykkään Italialaisesta kulttuurista. Ranskalaisessa kulttuurissa tykkää kauneuden vaalimisesta, mutta muuten kulttuuri on vähän jäykkä.

Saksa, etenkin Pohjois-Saksa muistuttaa vähän liikaa meikäläisiä. :) Mutta Saksassa kivaa on se keski-eurooppalaisuus.

Vierailija
13/18 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö ranskassa muka ranskalaisia???

Vierailija
14/18 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksa on länsimaisen taiteen kehto! Bach, Beethoven, etc

Goethe, Wagner jne jne.

Vierailija
15/18 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ranskassa on aika isot black ja death metal skenet niin kyllä saksa vie musiikin puolella voiton.

Vierailija
16/18 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Saksa on hyvin erilainen kuin Pohjois-Saksa. Monin tavoin. Ja Baijeri on tosi kaunista seutua!

Vierailija
17/18 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranska on yleisesti ottaen kauniimpi maa, vaikka löytyy toki Saksastakin erittäin kauniita pikkukyliä. Berliinissä on hyvä elektronisen musiikin scene.

Saksassa on kauniita kyliä ja paljon, vanhoja kaupunkeja, jokia ja paljon kuninkaanlinnoja sekä satoja vuosia vanhoja luostareita.

Vierailija
18/18 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän molemmista. En voi valita jompaakumpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi