Tykkäätkö enemmän Ranskan vai Saksan kulttuurista?
Itse pidän enemmän Ranskasta. Ranskan kulttuuri viehättää minua erityisesti sen kauneuden, taiteen ja gastronomian vuoksi. Siellä arvostetaan esteettisyyttä, nautiskelua ja elämän pieniä iloja. Saksa puolestaan tuntuu minusta hieman liian rationaaliselta ja jopa tylsältä. Saksalainen kulttuuri painottaa järjestystä, tehokkuutta ja järkiperäisyyttä, mikä tekee arjesta toimivaa, mutta ei kovin inspiroivaa tai tunnepitoista.
Kommentit (18)
Kumpikaan maa ei ole yksi ainoa kulttuuri.
t. Joskus ulkomailla käynyt
Saksalaisesta. Minulla ei olisi kärsivällisyyttä ranskalaisten olankohautuksiin ja viivyttelyihin. Saksalainen täsmällisyys vetoaa minuun.
Vierailija kirjoitti:
Saksalaisesta. Vaikka taidealalla työskentelen, olen enemmän järki-ihminen. Saksassa tykkään siitä, että on tehokasta ja toimivaa
Saksa on länsimaisen taiteen kehto! Bach, Beethoven, etc
Saksasta, koska vaikka se onkin p.skamaa, niin on se huomattavasti tehokkaampaa touhua kuin Ranskan patongin purijoilla. Saksan loistelian sotilasmenneisyys myös kiehtoo.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan maa ei ole yksi ainoa kulttuuri.
t. Joskus ulkomailla käynyt
Kulttuurissa on kuitenkin vahvoja ominaispiirteitä. Kuten meillä täällä Suomessakin.
Saksalainen kulttuuri muistuttaa aika paljon suomalaista kulttuuria.
Ranska on yleisesti ottaen kauniimpi maa, vaikka löytyy toki Saksastakin erittäin kauniita pikkukyliä. Berliinissä on hyvä elektronisen musiikin scene.
Mieluummin ehkä asuisin Saksassa, kun asiat toimivat paremmin ja tehokkaammin. Maailman paras musiikki on myös saksalaista. Mutta toki Ranskan kulttuurissa on myös oma jokseenkin hedonistinen viehätyksensä. Eläminen saksankielisessä maassa, lomailu Ranskassa, sanotaan vaikka näin.
Eniten tykkään Italialaisesta kulttuurista. Ranskalaisessa kulttuurissa tykkää kauneuden vaalimisesta, mutta muuten kulttuuri on vähän jäykkä.
Saksa, etenkin Pohjois-Saksa muistuttaa vähän liikaa meikäläisiä. :) Mutta Saksassa kivaa on se keski-eurooppalaisuus.
Näkeekö ranskassa muka ranskalaisia???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksalaisesta. Vaikka taidealalla työskentelen, olen enemmän järki-ihminen. Saksassa tykkään siitä, että on tehokasta ja toimivaa
Saksa on länsimaisen taiteen kehto! Bach, Beethoven, etc
Goethe, Wagner jne jne.
Vaikka ranskassa on aika isot black ja death metal skenet niin kyllä saksa vie musiikin puolella voiton.
Etelä-Saksa on hyvin erilainen kuin Pohjois-Saksa. Monin tavoin. Ja Baijeri on tosi kaunista seutua!
Vierailija kirjoitti:
Ranska on yleisesti ottaen kauniimpi maa, vaikka löytyy toki Saksastakin erittäin kauniita pikkukyliä. Berliinissä on hyvä elektronisen musiikin scene.
Saksassa on kauniita kyliä ja paljon, vanhoja kaupunkeja, jokia ja paljon kuninkaanlinnoja sekä satoja vuosia vanhoja luostareita.
Pidän molemmista. En voi valita jompaakumpaa.