Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten syntymäpäivälahjoista

Vierailija
15.06.2013 |

Montako euroa laitat lahjaan, kun puhutaan 0-10-vuotiaista joko ystävän tai sisaruksen (/puolison sisaruksen) lapsesta? Monetko synttärit vuodessa, noin suunnilleen? Onko eroa kummilasten osalta (jos niitä on)?

Itse tässä nimittäin mietin, että käymme about lähes 15 synttärit vuodessa, joten aika paljon niihin menee rahaa. Toki vastineena meidän lasten synttäreillä käydään. Kavereiden lapsiin laitan itse sellaisen 8-15euroa/lahja, mutta sisarusten lapsille menee useinkin lähes 30 euron arvoinen lahja. Koska usea näistä synttäreistä on sisarusten lapsia, päätin, että niillekin saa riittää tulevassa 15-20egen arvoinen paketti, koska esim. tässä kuussa on jo nyt ehditty juhlimaan kolmet synttärit! Ja parin viikon kuluttua seuraavat... toki koko vuosi ei ole yhtä synttärirumbaa...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän ostaa lahjoja kun satun löytämään. Esim ale silloin löytyy ajatonta lelua puoleen hintaan onneksi muutama on tammikuun lapsi. Kaveri lahjat noin 10e. Sisarusten lapset teini ikäisiä joten ei halvalla onnistu. Kalliiksi tulee. Mul on ns säästö tili josta otan raha kaikkeen terveelliseen tarvittaessa. Näin jaan menoja. 

Vierailija
2/6 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisille 15-20 €, kummilapsille voi olla vähän enemmän, jos on hyvä idea/toive.

Lasten kavereille noin 10 €. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosi paljon. Lahjan hinta voi olla 1030 väliltä jos kyseessä on ihan kaverin lapsi, enkä ole kummi. Joskus alesta voi löytää kympilläkin jotain tosi kivaa. Eli hinta ei niinkään ratkaise vaan se itse lahja. 

Kummilapsille olen yrittänyt nyt hankkia enemmän jotain tekemistä kuin tavaraa, eli vaikkapa yhteinen huvipuisto reissu tai jotain muuta vastaavaa ja niihinhän sitä rahaa tietysti uppoaa enemmän kuin laki sallii. 

Sisarusten lasten lahjat on sitten myös hieman arvokkaampia. Usein jotain laadukkaampaa vaatetta tai muuta. Hinta liikkuu 20-50 euronkin välissä. 

Vierailija
4/6 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lahjasäkki, johon ostan lahjoja aina kun halvalla lähtee. Meillä on 5 kummilasta, joilla sisaruksia, yht. 10 lasta tulee jo tästä, lisäksi muut lapset - kavereiden lapset ja yhä enemmän myös lapsen omat kaverit, eli varmaan parisenkymmentä lahjottavaa on - jaosa pitää vielä nimppareitakin!! Ikävä kyllä kovin yksilölliseen lahjontaan en voi siis lähteä. Pikkulahjoja säkistä kääräistään pakettiin ennen juhlia. Kummilapsille vähän arvokkaampaa, sisaruksilleen pienempää.

Vierailija
5/6 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisesti käydään/käytiin  mun kummipojan juhlissa ja mun veljentytön juhlissa. Rahasta en niin piitannut, kun keksin/löydän jotain kivaa, niin se sitten. Lahjat on kai olleet 20-30€  synttärillä ja jouluna, lisäksi olen pitkin vuotta ostanut jonkun vaatteen tai pientä kivaa, teinille annoin välillä käteistä. Ja kummipoikaa olen kuskannut huvipuistoissa ja teatterissa yms.

Tässä on vielä se, että kummipoika oli aikuinen kun veljentyttö syntyi eli ei mulla ole ollut kuin 1 lahjottava kerrallaan.

Miehen sukulaislapset on kaukana, eikä ole saaneet lahjoja jos emme ole olleet maisemissa juhlan aikaan. Parikymppiä per nuppi ja pyritty siihen että sisaruksista molemmat saa sitten saman kalenterivuoden aikana jotain (yhdellä juhlat toukokuussa, toisella joulukuussa ja serkuillaan suunnilleen yhtä hajallaan). Jos olisivat mulle yhtään läheisimpiä, saisivat kunnon lahjat joka synttärillä, mutta ei ole mun asia niitä järjestää jos mies ei pidä asiaa niin tarpeellisena.

Kaverisynttäreille ollaan laitettu 7-11€ haarukassa.

Vierailija
6/6 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävien tai kavereitten lapsille en osta lahjoja enkä synttäreillään käy. Miehen sukulaislapsille en lahjoja osta, ostakoot mies. Omien sukulaisten lapset saavat 30 - 100 euron hintaisen lahjan.

Meillä ei ole tapana kutsua lasten synttäreille vanhempien kavereita, siksi en lahjoja osta eikä kukaan ole koskaan edes olettanut minun ostavan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan