Onko kaikki 70-luvulla syntyneet keski-ikäisiä?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 17:34"]Hei Lapset!
keski-ikä alkaa 42,5 vuotiaana, koskapa yhteisymmärrykseen ei ole päästy, onko se keski-ikä 40-65 vai 45-70. 1970 syntyneet (mutta eivät muut seitkytlukulaiset!) ovat siis juuri tulleet keski-ikään ja ovat sitä vielä yli 20 vuotta!
Esim. 1977 syntyneet ovat nyt 36 vuotiaita ja tulevat siis keski-ikään keskimäärin 7 vuoden päästä.
Lapsista on vaikea ymmärtää, että esim 56 vuotiaskin on keski-iässä. Mutta esim 37 ei ole vielä. Ja vaikkapa 62 vuotiaat, he ovat myöhäisessä keski-iässä.
[/quote]
Älä jaksa. Mä olen ihan kuule keski-iässä ja syntynyt-76. Jos sulla on ongelmia vanhenemisen kanssa niin ei kaikilla ole.
T. Keski-ikäinen
[/quote]
Toinen keski-ikäinen komppaa!
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 17:47"]Olen itse syntynyt 77, en ole keski-ikäinen. Ei ole vanhenemisen kanssa ongelmia, kuten numerolla 21; hänellä on, hän on vanhentunut ennen aikojaan. Ryppyjen määrä ohittanut munasolujen määrän kymmenen vuotta liian aikaisin. No, kaikille ei ole suotu nuorekkaita geenejä...
[/quote]
Sorry mutta kyllä olet, säälittävää väittää muuta. Et ole enää nuori vaikka kuinka itkisit.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 17:47"]Olen itse syntynyt 77, en ole keski-ikäinen. Ei ole vanhenemisen kanssa ongelmia, kuten numerolla 21; hänellä on, hän on vanhentunut ennen aikojaan. Ryppyjen määrä ohittanut munasolujen määrän kymmenen vuotta liian aikaisin. No, kaikille ei ole suotu nuorekkaita geenejä...
[/quote]
Hah, tämä on hauska kommentti:) Meinaan siksi että saan tosi usein kommenttia siitä että näytän niin nuorelta. Eli rypyistä ei ole kyse ja pieni lapsikin mulla on. Mutta silti olen keski-ikäinen ja niin olet sinäkin, deal with it:)
Kummallista, kun 13-vuotiasta ei saa sanoa lapseksi, 37-vuotiasta ei saa sanoa keski-ikäiseksi, 70-vuotiasta ei saa sanoa vanhukseksi. Onko ihminen parempi tai onko hänen parempi olla, jos hänen iästään käytetään jotain naurettavia uusia kiertoilmaisuja?
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 18:53"]Kummallista, kun 13-vuotiasta ei saa sanoa lapseksi, 37-vuotiasta ei saa sanoa keski-ikäiseksi, 70-vuotiasta ei saa sanoa vanhukseksi. Onko ihminen parempi tai onko hänen parempi olla, jos hänen iästään käytetään jotain naurettavia uusia kiertoilmaisuja?
[/quote]
Juuri näin, niin naulan kantaan. Muakin ihmetyttää sama. Ikä tuntuu olevan joku tabu ja ihmiset haluavat hampaat irvessä olla nuoria, ensin siihen nuoruuteen on kiire ja sitten siitä ei luovuta millään. Sovitaanko nyt sitten että nuoruusvuodet kattavat ikävuodet 0 - 70 v ja sitten vasta alkaa keski-ikä. Ettei vaan kellekään 37-vuotiaalle tule paha mieli:)
Eliniän nousun myötä tuo keski-iän käsitekin on luonnollisesti muuttunut. Useimmiten keski-iän katsotaan alkavan joko 40 tai 45 ikävuodesta. Ja kysehän on aikuisiän keskivaiheesta, ei koko eliniän. Nuori aikuinen on n. 18-40 v, keski-ikäinen 40-65 v ja ikääntyneet yli 65 v.
Vuosikymmeniä sitten keski-ikä tosiaankain alkoi n. 30-35-vuotiaana mutta ei enää koska odotettavissa oleva elinikä on yli 80 v.
Olen itse syntynyt 77, en ole keski-ikäinen. Ei ole vanhenemisen kanssa ongelmia, kuten numerolla 21; hänellä on, hän on vanhentunut ennen aikojaan. Ryppyjen määrä ohittanut munasolujen määrän kymmenen vuotta liian aikaisin. No, kaikille ei ole suotu nuorekkaita geenejä...