Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten 29 vuotiaana aloittaa elämän tyhjästä?

Vierailija
23.07.2020 |

Ei kunnon koulutus, ei töitä, ei omaisuutta. Olen täysin tyhjän päälle ollut jo yli vuoden. En käsitä miten olen näin järjissäni vielä.

Tuntuu että onnistuin jotenkin syrjäytymään koko yhteiskunnasta. Huono amis koulutus, pelkkää huonoja työpaikkoja ja määräaikaisuuksia jotka eivät johtaneet yhtään mihinkään.

Mitä teen? Nyt saatte kunnolla ehdottaa, nyt oikeasti joku suunnitelma. Oisko lukio, sillä pääsis korkeakouluun ( haaveni).

Tuunko koskaan saamaan kunnon työ, oma asunto, jne? Työelämä on todella raaka ja ainoastaan äänekkäät ihmiset pärjäävät.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae syksyn yhteishaussa koulutukseen. Muuta opiskelijoiden soluasuntoon ja tutustu ihmisiin. Hanki ilta-viikonlopputyötä. Tee mielekkäitä asioita.

Vierailija
2/15 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on viitisenkymmentä vuotta aikaa elää hyvää elämää. Et ole vielä menettänyt peliä. Tulkitse niin, että tähän asti eletty elämäkin on henkistä pääomaa, se on elämänkokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion käymiseen ei käytännössä saa tukea, ja rahallista tukea sinä kuitenkin tarvitset. Ehkä voisit aloittaa uudelleen amiksesta, etsit jonkun helposti työllistävän alan ja muutamassa vuodessa olet jaloillasi.

Vierailija
4/15 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiskoulutuksillakin voi päästä ammattikorkeakouluun. Olet oikeasti vielä nuori! Minä lähdin 29-vuotiaana väkivaltaisesta suhteesta. Nyt 33-vuotiaana valmistuin amk:sta, sain vakituisen työpaikan ja minulla on uusia ystäviä harrastusten kautta jotka aloitin eron jälkeen. Oli välillä todella raskasta rakentaa elämä alusta, mutta sinnikkyys kannatti.

Tsemppiä.

Vierailija
5/15 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse lukiota, korkeakouluun mennään kokeen kautta ammattitutkinnolla. Peli ei ole menetetty

Vierailija
6/15 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ 50 vuotias ja yliopistotutkinto enkä ole saanut koulutustani vastaavaa työtä. Nyt saan lähes 20 vuoden jälkeen fudut nykyisestä.ja joudun myymään omistusasunnon, josta haaveilee 20 vuotta, ja jonka hankkimiseen tuli mahdollisuus 3 vuotta sitten....

Olen liian vanha enää mihinkään. Vtuttaa kun tuli valittua väärä Älä ja liian vanha opiskelemaan uutta alaa

Vierailija
7/15 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole tyhjästä. On koulutus, on työkokemusta ja olet nuori. Turhaan valitat, kun voit tehdä mitä haluat.

Monella sua paljon vanhemmalla ihmisellä on asiat paljon huonommin.

Vierailija
8/15 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin lukioon koska mä en vaa yksinkertaisesti kykene tyhjästä hyppää korkeakouluun enkä ole pärjännyt kokeissa :( kun ei oo opiskellut yli 10 vuoteen.

Lukio olisi alkulämmitys ja sais potkua pyllylle. Olenko minä väärärässä?

Amistodistus ei oteta huomioon AMKssa, ainoastaan lukion.

Vierailija
9/15 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuotta jäljellä eläkeikään. Ellei enemmänkin. Kyllä ehtii vielä.

Vierailija
10/15 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin lukioon koska mä en vaa yksinkertaisesti kykene tyhjästä hyppää korkeakouluun enkä ole pärjännyt kokeissa :( kun ei oo opiskellut yli 10 vuoteen.

Lukio olisi alkulämmitys ja sais potkua pyllylle. Olenko minä väärärässä?

Amistodistus ei oteta huomioon AMKssa, ainoastaan lukion.

Kyllähän otetaan ammattikoulun todistus huomioon mutta jos koet että lukio toisi itsevarmuutta niin go for it :) 10v on kuitenkin pitkä aika, siinä ehtii helposti unohtaa koulussa käydyt asiat ja siitä pomppaaninen suoraan ammattikorkeaan voisi olla jopa haitallista.

Vierailija
11/15 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä mä tiedän mikä on hyvä ratkaisu?? Haluan vaa työn jolla elää.

Mistä tietää? On peruskoululaisia jotka ovat menestyneet ja toisaalta työttömiä akateemisia, mihin pitää uskoa kun kaikki on noin epävarmaa?

Vierailija
12/15 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjästähän juuri on paras aloittaa.

Vierailija
13/15 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjästähän juuri on paras aloittaa.

Riippuu täysin iästä. Alle 30-vuotiailla joo, yli 40 ei kannata edes yrittää.

Vierailija
14/15 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuislukio, osa-aikatöitä. Muista ensimmäisenä vaalia omaa hyvinvointia. Tarkoituksesi ei ole olla orja.

Vierailija
15/15 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalukiohan vois olla hyvä. Siellä on muitakin aikuisia. Päivisin voi käydä töissä, jos sattuu saamaan vaikka jonkun osa-aikaisen työn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän