Ajattelin ostaa metsää ja tehdä sinne oman laavun
Siis kunnon metsäpalsta ja sinne tekisin oman laavun!
Kommentit (14)
Samaa itsekin mietin, mutta on vaikea löytää myytävää edullista maata. Myytävät maat ovat usein talousmetsää ja niillä on kova hinta. Joutomaata harvoin näkee myynnissä.
Mitäs sä siellä laavulla sitten teet?
Vierailija kirjoitti:
Siellä voi yöpyä.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin nuotion ja viettäisin aikaa. Ei tarvitsisi jakaa vieraiden kanssa.
Mökkeily on kallista.
Marjastaisin yms. Voisin tehdä koiralle aitauksen...
Mulla on hakkuumetsäksi kehnoa metsää. Paljon maksat vuokraa. Sulla pitää olla vakuutus, jos tollouksissasi grillailut riistäytyy käsistä.
Hieno ajatus! Rankisen saisit virittää vieraaseenkin metsään. Avotulta et saisi tehdä ilman maanomistajan lupaa. Eli Trangia reppuun!
Vierailija kirjoitti:
Hieno ajatus! Rankisen saisit virittää vieraaseenkin metsään. Avotulta et saisi tehdä ilman maanomistajan lupaa. Eli Trangia reppuun!
Mikä on rankinen?
Osta sellainen palsta jossa on sopiva rinne ja puro tai lähde. Väsäät sinne turvekammin, missä voit yöpyä talvellakin. Laavu on kyllä mukava keväästä myöhäiseen syksyyn. Minulla on sellainen lammen rannalla, käyn siellä fiilistelemässä etenkin kovilla tuulilla ja myrskyillä. Mukava kuunnella kun salo huokailee. Myös syksyn pimeinä iltoina nuotiotulilla viihdyn.
Se kammi valmistuu syksyllä. Takaosa kaivettu rinteeseen etuosa turpeesta ja puusta. Kullankaivajaerakoiden tyyliin.
Mulla on metsää ja rantaakin. Asuntovaunu on mulle mieluisampi yösija kun laavu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on rankinen?
Hyttysverkko, jonka ripustat ympärillesi. Etelän maissa kutsuvat niitä moskiittoverkoiksi.
Itse ompelin laavuuni sellaisen harvasta valoverhokankaasta, kirpparilta ostin. Laavun sisätilan muotoinen. Siellähän inisevät kun minä nukun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on rankinen?
Pressuilla ja naruilla viritelty laavun näköinen sadesuoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on rankinen?
Ei rankinen sadesuojaa tarkoita. Ainakaan en ole ikinä aiemmin kuullut nimitystä käytettävän sadesuojasta. Pelkkä hyttyssuoja se tietääkseni on.
Parempien telttojen sisäteltta ajaa saman asian lämmittävyyden lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on rankinen?
Ei rankinen sadesuojaa tarkoita. Ainakaan en ole ikinä aiemmin kuullut nimitystä käytettävän sadesuojasta. Pelkkä hyttyssuoja se tietääkseni on.
Parempien telttojen sisäteltta ajaa saman asian lämmittävyyden lisäksi.
Rankinen. Sanakin tulee rangasta, riukupuusta jonka varaan pressu (tai alunperin havunoksat) viritetään. Myöhemmin sana otettu käyttöön hyttyssuojaa tarkoittamaan. Kun sana "rankinen" keksittiin ei edes ollut mitään hyttysverkkoja.
Hieno juttu, oma laavu omalla maalla. Ja metsää saa ihan kohtuuhintaan.