Millä taltutat makeanhimon?
Alkoi tekemään mieli makeaa mutta lomalla on tullut herkuteltua jo tarpeeksi, joten jotain muuta pitäisi keksiä. Otin sen sijaan mandariinin ja kiiwin. Ei auttanut. Onko muita vaihtoehtoja kuin vastustaa kiusausta?
Kommentit (24)
Olisipa koira jota taluttaa illalla makean himosta pois.
Söin nuorempana (20v) ahmimistyylisesti herkkuja kerran viikkoon, ja silloinkaan ne eivät edes maistuneet hyvältä, mutta lauantai oli karkkipv niin silloin oli pakko mättää (häiriintynyt syöminen varmaankin). Siitä sai jotain mielihyvää.
Nyt vajaa 30v kokkaan itse kaikki ruokamme alusta asti (pastat jne) ja se on ollut jo muutaman vuoden harrastukseni. Tykkään myös leipoa jälkiruokia miehelleni, koska hän on sokerihiiri, mutta voin sanoa omalta osaltani, että kun lopetin tuon häiriintyneen syömisrytmin tässä viime vuosien aikana, niin ei tee enää ikinä mieli makeaa. Tajusin otsikon lukiessa, että en edes tiedä, millä taltuttaa makeanhimoa, koska mun ei koskaan tee mieli mitään herkkuja.
Eli ohjeeni olisi pitää täystauko kaikesta teollisesta, yliprosessoidusta ja makeasta edes 2 viikkoa putkeen. Syö vain itsetehtyä ruokaa, terveellistä (ei siis ehkä mitään pelkkää uunimakkaraa :D). Luulen, että makean syönnin lopettaminen on omalla kohdallani johtanut siihen, että ei pahemmin iske mitään himoja enää.
Maitotuotteilla, karkilla ja suklaalla.
Ajatukset pitää saada pois makeasta. Jokin muu tekeminen sen tilalle.