Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entinen koulukiusaaja vastailee klo 18.59 saakka minkä ehtii

Vierailija
23.07.2020 |

Antaa palaa.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusasit?

Kai se aika pitkälle oli lapsellisuutta. Peruskouluaikana tätä oli ihan yleisesti meidän koulussa. Olin monen koulukiusatun kaverikin mutta joitakin tuli kiusattua. Osasta tuli kyllä sitten omia kavereita. Osa porukasta ansaitsi kiusaamisen.

Miten perustelet sen, että osa porukasta ansaitsi kiusaamisen? Kiusaaminen on väkivaltaa, saako sinusta siis jollekin ihmiselle tehdä noin vain pahaa? Vai kiusasivatko he itse ensin muita ja saivat sitten samalla tavalla takaisin?

Joo osa kiusasi omia kavereitani joten maksoin takaisin aika kovalla kädellä. Sitten oli pari muuten vaan tosi ärsyttävää ihmistä jotka kävi kaikkien hermoille ihan tarkoituksella. Oma lukunsa oli kielikellot joita ei hyväksytty siihen aikaan millään tavalla eikä pitäisi hyväksyä vieläkään.

Vierailija
22/86 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perustelet itsellesi olevasi kiusaamisen kohteitasi parempi? Mitä kasvattajasi ovat opettaneet muiden ihmisten kohtelusta? Mitä vanhempasi tekevät työkseen? Mitä etua saat/sait itsellesi kiusaamisesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusasit?

Kai se aika pitkälle oli lapsellisuutta. Peruskouluaikana tätä oli ihan yleisesti meidän koulussa. Olin monen koulukiusatun kaverikin mutta joitakin tuli kiusattua. Osasta tuli kyllä sitten omia kavereita. Osa porukasta ansaitsi kiusaamisen.

Miten kukaan voi ansaita kiusaamisen?

Esimerkiksi olemalla rotta.

Vierailija
24/86 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suhtaudut siihen, että kaikki tekemäsi pahuus ja vääryys tulee kohtaamaan sinut tavalla tai toisella. Karma hoitelee sitten loput.

Vierailija
25/86 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Alexander Stubb?

Vierailija
26/86 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nykyinen työpaikkakiusaaja? Häpeätkö koskaan tekojasi ja sitä että moni muistaa sinut kiusaajana?

Työpaikoillani ei ole esiintynyt mitään kiusaamista mihinkään suuntaan. Ei minua kyllä moni muista kiusaajana. Ajan henki oli että kaikkia kiusattiin. Olin monen kiusatun suurin puolustaja.

Vierailija
27/86 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet nykyään? En tiedä ikääsi, mutta jos olet työikäinen niin oletko töissä? Minkälaisen roolin olet ottanut työpaikalla ja ihmissuhteissa?

Vierailija
28/86 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sinulla ja/tai onko sinulla nyt mielenterveyden pulmia esimerkiksi persoonallisuushäiriötä?

Vierailija
29/86 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadutko sitä, että olit aikanaan kiusaaja? ( Toivottavasti et ole enää. )

En kadu. Yhtä asiaa pyysin myöhemmin anteeksi kun oltiin kavereita. Kaveri ei muistanut koko tapausta mutta hyväksyi antteksipyyntöni ja nauroi koko jutulle.

Et kadu sitä, että aikanaan teit muille ihmisille pahaa? Vaikutat aika empatiakyvyttömältä ihmiseltä, anteeksi vaan. Oletko myös nykyään aikuisena samanlainen, että et kadu jos teet jollekin jotakin pahaa?

Vierailija
30/86 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan kiusaaminen on aina kulttuurinen ilmiö. Eli ryhmässä jossa kiusaaminen sallitaan ja se on palkitsevaa sitä ilmenee. Esimerkiksi jos opettaja on liian ankara tai kiltti eikä tiedä mitä lapset ryhmässä oikeasti tekevät keskenään (kuka on kenenkin kaveri, kuka on alakynnessä, kenellä on paha olla), niin silloin esiintyy kiusaamista. Kiusaaja yleensä saa palkitsevan olon siitä, kun hän saa huomion itseensä ja siksi jatkaa. Kiusaamiseen voi puuttua vain ryhmäilmiönä, muuttamalla ryhmän kulttuuria. Oletko samaa mieltä?

Vierailija
31/86 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perustelet itsellesi olevasi kiusaamisen kohteitasi parempi? Mitä kasvattajasi ovat opettaneet muiden ihmisten kohtelusta? Mitä vanhempasi tekevät työkseen? Mitä etua saat/sait itsellesi kiusaamisesta?

Kiusaamiseni oli lähinnä omien kavereiden kesken kiusoittelua tai sitten kostomentaliteettia muiden tekoja kohtaan. Kiusaamisellani sain tietyn ryhmän kunnioituksen johon kuului tosiaan myös moni muiden kiusaama. Silloinkin oli jo klikkejä.

Vierailija
32/86 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten suhtaudut siihen, että kaikki tekemäsi pahuus ja vääryys tulee kohtaamaan sinut tavalla tai toisella. Karma hoitelee sitten loput.

Siitä vaan. En ollut muita pahempi, Päinvastoin. Mutta hyväksyn karman täysin. Saisi toimia paremminkin.

Vierailija
33/86 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko Alexander Stubb?

En. Mutta urheilupiireistä minäkin.

Vierailija
34/86 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi jos opettaja on liian ankara tai kiltti eikä tiedä mitä lapset ryhmässä oikeasti tekevät keskenään (kuka on kenenkin kaveri, kuka on alakynnessä, kenellä on paha olla), niin silloin esiintyy kiusaamista.

Kyllä opettaja saa tämän HALUTESSAAN selville.

Vierailija
35/86 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet nykyään? En tiedä ikääsi, mutta jos olet työikäinen niin oletko töissä? Minkälaisen roolin olet ottanut työpaikalla ja ihmissuhteissa?

Konttorirotta periaatteessa. Olen pidetty ja minulla on paljon kavereita. Urheilussa mukana edelleen.

Vierailija
36/86 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan. En ollut muita pahempi, Päinvastoin. Mutta hyväksyn karman täysin. Saisi toimia paremminkin.

Vastaa kysymykseen äläkä puolustele itseäsi ja tekojasi.

Vierailija
37/86 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusasit?

Miten perustelet sen, että osa porukasta ansaitsi kiusaamisen? Kiusaaminen on väkivaltaa, saako sinusta siis jollekin ihmiselle tehdä noin vain pahaa? Vai kiusasivatko he itse ensin muita ja saivat sitten samalla tavalla takaisin?

Joo osa kiusasi omia kavereitani joten maksoin takaisin aika kovalla kädellä. Sitten oli pari muuten vaan tosi ärsyttävää ihmistä jotka kävi kaikkien hermoille ihan tarkoituksella. Oma lukunsa oli kielikellot joita ei hyväksytty siihen aikaan millään tavalla eikä pitäisi hyväksyä vieläkään.

Okei, ihan hyvät perustelut mielestäni. Vaikka olin myös itse koulukiusattu.

Kielikelloista taas sen verran, että onko se hyväksyttävää niin riippuu siitä mistä he kielivät esim. opettajille. Jos kyse on jostain vakavasta asiasta kuten vaikkapa juuri kiusaamisesta, niin siitä saa ja pitääkin mennä puhumaan opettajille.

Vierailija
38/86 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko nykyinen työpaikkakiusaaja? Häpeätkö koskaan tekojasi ja sitä että moni muistaa sinut kiusaajana?

Työpaikoillani ei ole esiintynyt mitään kiusaamista mihinkään suuntaan. Ei minua kyllä moni muista kiusaajana. Ajan henki oli että kaikkia kiusattiin. Olin monen kiusatun suurin puolustaja.

Kuljetko aina "laput silmillä"?

Vierailija
39/86 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko sinulla ja/tai onko sinulla nyt mielenterveyden pulmia esimerkiksi persoonallisuushäiriötä?

Ei ole onneksi mitään ollut. Tai no yksi valmennettava kuoli ja se otti aika koville.

Vierailija
40/86 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konttorirotta periaatteessa. Olen pidetty ja minulla on paljon kavereita. Urheilussa mukana edelleen.

Mistä tiedät olevasi pidetty? Ehkä haluat vaan uskoa niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän