Eipä tiedä nämä taaperoiden valittavat äidit, mitä niillä on edessä
kun se lapsi tulee teini-ikään :DDDD. Pienet oli ne murheet silloin joskus :D
t: kolmen teinin äiti
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 10:47"]
Samalla logiikalla suomalaisella ei voi olla murheita, koska Afrikassa on nälänhätä.
[/quote]
Eivät tiedä mitä on edessä. Murheita toki voi olla. ohistelija
Vietätkö edelleen lapsen kanssa KAIKEN aikasi? Juoksetko perään, kun yrittää lähteä pihasta, kun yrität vaikka kastella ekan kerran tässä kuussa kuivuneet pihakukat? Kuunteletko edelleen huutoa ja mekastusta kaiket päivät? Kärsitkö kroonisesta univajeesta? Siivoatko 10krt päivässä leluja ja ruokaa lattialta? Tuskin. Niin se aika kultaa muistot tai sitten sulla on samanlaiset taaperot kuin yhdellä kaverillani - UNOHDAN aina että hänellä on lapset mukana, kun ne istuvat äitinsä kyljessä äänettöminä vaikka kaksi tuntia! Itse olen omieni kanssa fyysisesti aivan poikki, kun eivät ole paikoillaan hetkeäkään! Henkinen stressi voi olla kovempaa joillain ongelmateinien vanhemmilla, mutta omaa elämää alkaa olla kummasti siinä vaiheessa kun lapsilla tulee järkeä päähän ja alkavat olla omatoimisia. Lisänä tietty esikoisen käynnit lääkäreissä ja tutkimusjaksoilla muutamassakin paikassa niin onhan se yhtä auvoa tämä pikkulapsiaika.
En allekirjoita sanomaasi. Kun lapset olivat taaperoita, minullekin sanottiin, että odotapa kun tulevat teini-ikään. No nyt ne ovat teini-iässä - ja mikä tässä piti olla vaikeaa? En mistään hinnasta vaihtaisi taaperoaikaan.
t. kolmen teinitytön äiti
En vietä. Sä niin ku meinaat, että tuo ikä ennen koulua on se vaikein? No ystäväni, olet niin väärässä. Ehkä se on fyysisesti, mutta psyykkisesti se äitiys alkaa vähän myöhemmin
Sulla sitten aika nössöt tytöt, mä vaihtaisin heti. t. ohis
quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 10:55"]
En allekirjoita sanomaasi. Kun lapset olivat taaperoita, minullekin sanottiin, että odotapa kun tulevat teini-ikään. No nyt ne ovat teini-iässä - ja mikä tässä piti olla vaikeaa? En mistään hinnasta vaihtaisi taaperoaikaan.
t. kolmen teinitytön äiti
[/quote]
Minä kyllä tiedän, miten raskas lapsen teini-ikä on. Samoin kuin tiedän taaperoiän raskauden.
Siksi jätinkin lapset tekemättä. Valitsen ilo mielin helpomman elämän.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 10:46"]
[/quote]
No huonostipa olet nuoresi kasvattanut.
Helpolla pääsen itse ainakin nykyään
t. 3 teinin ja yhden esiteinin äiti
Ei ihan samaa logiikkaa kuin Afrikan nälänhädän kanssa. Aika harvalla meistä on suurella todennäköisyydellä noin 10 vuoden kuluttua omalla kohdalla Afrikka ja nälänhätä, mutta kyllä lapsen murrosikä on jos tänään on pieni lapsi, jos ei saa myytyä, lahjoitettua, huostaanotetuksi tai muusta syystä sitä karseaa murkkua jonkun muun hoitoon.
Murkkuikäisen vanhempien mielestä ne lapsuusaikaisen huolet voivat tuntua pieniltä, mutta ei ne ole pieniä olleet silloin, kun olivat ajankohtaisia. Tätä Afrikkavertauksella tarkoittanet?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 10:53"]
Vietätkö edelleen lapsen kanssa KAIKEN aikasi? Juoksetko perään, kun yrittää lähteä pihasta, kun yrität vaikka kastella ekan kerran tässä kuussa kuivuneet pihakukat? Kuunteletko edelleen huutoa ja mekastusta kaiket päivät? Kärsitkö kroonisesta univajeesta? Siivoatko 10krt päivässä leluja ja ruokaa lattialta? Tuskin. Niin se aika kultaa muistot tai sitten sulla on samanlaiset taaperot kuin yhdellä kaverillani - UNOHDAN aina että hänellä on lapset mukana, kun ne istuvat äitinsä kyljessä äänettöminä vaikka kaksi tuntia! Itse olen omieni kanssa fyysisesti aivan poikki, kun eivät ole paikoillaan hetkeäkään! Henkinen stressi voi olla kovempaa joillain ongelmateinien vanhemmilla, mutta omaa elämää alkaa olla kummasti siinä vaiheessa kun lapsilla tulee järkeä päähän ja alkavat olla omatoimisia. Lisänä tietty esikoisen käynnit lääkäreissä ja tutkimusjaksoilla muutamassakin paikassa niin onhan se yhtä auvoa tämä pikkulapsiaika.
[/quote]
Höpö höpö, ajatte lapsiasi, äläkä mitä sinä olet joutunut niinsanotusti kärsimään. Tosi hyvä kirjoitus ap!
Ei ole kasvatuksesta kuule kyse.
Ihminen kasvaessaan muuttuu ja kehittyy ja muuttuu. Onko sun lapset olleet koko ajan yhtä hymynaamaa? ei vituta, koulu, ei vituta vanhemmat, menkat on ihanat ja muutenkin ihmissuhteet on jees ja pojat vaan tykkää ja ei tuu eroja eikä mitään. koulu menee kybällä ja oma ulkonäkö on mitä ihanin? sullahan on vitun täydelliset tytöt
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 11:04"]
[/quote]
[/quote]
Pient lapset pienet murheet, isot lapset isot murheet.
Ei kaikki teinit ole kamalia.
Siis kyllä meilläkin kirollaan ja paiskotaan ovia ja välillä mikään ei ole hyvin, mutta ei meillä mitään isoja ongelmia ole.
Isoiksi ongelmiksi katsoisin päihteet ym.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 11:08"]
Ihminen kasvaessaan muuttuu ja kehittyy ja muuttuu. Onko sun lapset olleet koko ajan yhtä hymynaamaa? ei vituta, koulu, ei vituta vanhemmat, menkat on ihanat ja muutenkin ihmissuhteet on jees ja pojat vaan tykkää ja ei tuu eroja eikä mitään. koulu menee kybällä ja oma ulkonäkö on mitä ihanin? sullahan on vitun täydelliset tytöt
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä kasvatuksella luodaan perusturvallisuus nuorellekin.
Edelleen olen sitä mieltä kolmen teinin ja yhden esiteinin äitinä, että helpompaa tämä nykyään on, kuin taaperoikä.
Mutta meillä on tehty pohjatyö hyvin ja nuoriin on luottamukselliset ja hyvät välit. Ongelmia ja asioita käydään yhdessä läpi.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 11:20"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 11:08"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä kasvatuksella luodaan perusturvallisuus nuorellekin.
Edelleen olen sitä mieltä kolmen teinin ja yhden esiteinin äitinä, että helpompaa tämä nykyään on, kuin taaperoikä.
Mutta meillä on tehty pohjatyö hyvin ja nuoriin on luottamukselliset ja hyvät välit. Ongelmia ja asioita käydään yhdessä läpi.
[/quote]
Niin ja mistä muuten päättelit, että kaikki neljä on tyttöjä ?
Mun tytöt ON täydellisiä. Ei meillä paiskoja ovia eikä huudeta. Ihmissuhteet on jees, koulu on jees, vanhemmat on jees.Menkat menee sivussa ja ulkonäkö on mitä on, siitä ei valiteta.
Kasvatusmenetelmänä on ollut "eletään kuin pellossa ja veräjät auki". Ei siis ole juurikaan rajoituksia. Silti eivät hillu kaupungilla yöhön asti vaan tulevat oma-aloitteisesti ajoissa kotiin ja ilmoittavat itsestään ja olinpaikastaan.
Sen sijaan taaperoaika oli yhtä helvettiä. Aamuisin toivoin, että päivä olisi jo ohi ja pääsisi nukkumaan eikä tarvitsisi kuunnella huutoa. Kun menin töihin ja olivat pk:ssa, toivoin sunnuntaina, että tulisi äkkiä maanantai.
Mutta nyt on IHANAA!
t. Kolmen teinitytön äiti
Evät kaikki ongelmat teinien kanssa johdu siitä, että teinit bilettää ja ovat kaupungilla myöhään tai paiskovat ovia. Voi tulla paljon paljon hankalammin ratkaistavia ongelmia, ja just niiden kilttien tyttäjen kanssa...
Kun mulla on vaikeaa teinien kans, täytyy muillakin olla. Jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti
t. palstamamma
Olen yhden kasvattanut aikuiseksi, yksi on nyt teini ja yksi esiteini ja yksi taapero. En allekirjoita ap:n väitettä lainkaan. Päinvastoin!
Meillä on teini, vauva ja 3v.,ja kyllä näistä se uhmaikäinen on selvästi työläin.
Samalla logiikalla suomalaisella ei voi olla murheita, koska Afrikassa on nälänhätä.