Olen uskossa, kysykää mitä haluatte.
Yritän vastata kaikkiin kysymyksiin niin hyvin kun pystyn.
Uskon siis Jeesukseen Vapahtajanani ja olen ns. uudestisyntynyt uskova.
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 16:56"]
Minusta vastaat vähän asian vierestä kirjoittamalla ensin rivin asiallista vastausta ja sitten kappaleen verran "käännytyspuhetta".
Luterilaisen opin mukaan muuten on niin, että kuollessaan kastamaton lapsi joutuu helvettiin. Tietenkään tästä ei haluta puhua, koska sotii nykyisin ihmisten oikeustajua vastaan. Muilla kristityillä lahkoilla mielipide asiasta vaihtelee.
Mutta voin kysyä toisinkin. Jos nyt joku hiippari raiskaa, kiduttaa ja murhaa sanotaan 15-20 vuotiaan tytön, mutta muistaa katua ennen kuolemaansa, pääsee hän taivaaseen. Jos tyttö taas ei ollut uskossa, hän ei pääse. Miksi tämä on oikein?
[/quote]
Vastaan niin että kerron oman näkemykseni ja perustelen sen Raamatulla ja Jumalan sanalla, sillä elämäni perusta on Kristuskalliolla. En muutenkaan osaa perustella vastauksiani.
Kastamaton pikkulapsi EI JOUDU KADOTUKSEEN, vaan hän menee TAIVAASEEN, taivaallisen Isän luokse. Raaka oppi tuo evlut-oppi jos näin on että kastamaton lapsi joutuu kadotukseen?
Tuo katuminen ei ole vain joku kevyt ja hetkellinen mielijohde ja heppoinen asia , vaan se on täyskäännös elämässä, se on täydellinen sydämmen ympärileikkaus. Se voi olla todellakin kivulias asia, Raamattuhan sanoo sitä uudestisyntymäksi ja synnytys ei ole koskaan mikään kivuton tapahtuma.
Tässä tapauksessa toivoisin että molemmat voisivat tulla pelastukseen. Mutta kuten sanoin ja sanon sen uudelleen, uskoontuleminen on aivan vapaaehtoinen asia.
Oletko huomannut saman kuin minä, että kun tunnustaa olevansa uskossa niin heti alkaa saivartelu siitä, että miksi Jumala sallii sitä sun tätä? Harva uskaltaa ajatella, että ne sitä sun tätä tuskin on Jumalan töitä, Hänhän haluaa ihmisille tarjota hyvää- vaan se pahuuden akseli on silloin toiminut alusta loppuun, alkaen juuri niistä ihmisen omista valinnoista. Niin minä ajattelen. Entä sinä?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 19:39"]
Jumala ei anna Pyhän Hengen pilkkaa anteeksi, kaikki muut synnit voidaan antaa anteeksi. Näin kertoo Raamattu.
Terv. Viestik. aloitt.
[/quote]
Raamattu kertoo myös että kaikki homoseksiä harrastavat pitäisi tappaa (3.Moos. 20:13). Eikö ole tekopyhää noudattaa raamatusta niitä osia joita haluaa ja unohtaa loput?
Miksi meitä kaikkia (ja varsinkin lapsia) rakastava Jumala antaa joidenkin pienten lasten tulla raiskatuksi ja kohdelluksi erittäin kaltoin? Kukaan ei voi väittää, että sellaiset tapahtumat jotenkin vahvistaisivat lasta tai hänen uskoaan..
Miksi hän kaikesta tapahtuvasta päättävänä antaa pienen viattoman lapsen vammautua vaikeasti tai kärsiä kovia tuskia sairauden tai tapaturman vuoksi?
(Oma mielipiteeni kaikista uskovaisista, oli kyseessä sitten uskominen Jumalaan, Allahiin tai horoskooppeihin: säälittäviä johdateltavissa olevia taikauskoisia, jotka eivät osaa ajatella omilla aivoillaan.)
Kuinka rationaalisena pidät itseäsi?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 19:34"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 17:51"]
Eikös se sun jumalasi sanonut, että menkää ja täyttäkää maa? Joten onko se syntiä, jos nainen ei anna?
[/quote]
Yksi ihanin asia avioliitossa on seksi ja vielä ihanampaa se on jos se miellyttää molempia. Jos vaimoa ei haluta, niin siitä pitää keskustella ja etsiä syy moiseen käytökseen. Ei se synti ole, käsiottääkseni, mutta ei se ole myös mukavaa varmaankaan miehen kannalta. En muuta osaa vastata tuohon.
[/quote]
En mä puhunut avioliitosta vaan yleensä ottaen. Eikö uskovaisella ole velvollisuus antaa kun mies niin haluaa?
Miksi olet niin tyhmä, että täytät elämäsi tuollaisella hölynpölyllä?
Uskovaisten mukaan ei-uskovilla ei voi olla mitään moraalia.
Miksi kaikki ei-uskovat eivät kuitenkaan ole rikollisia/murhaajia/raiskareita/? Onko tämä jumalan salajuoni jolla hän antaakin joillekin moraalin (kuten fossiilit ovat jumalan luomia huijauksia joilla uskovaisten uskoa koetellaan) vai ovatko ei-uskovat pohjimmiltaan moraalittomia, vain teeskentelevät muuta?
Jumalan sana sanoo näin: "Vain hullu sanoo sydämmessään että Jumalaa ei ole olemassa."
Ja myös näin: Sana rististä on hullutus niille jotka kadotukseen menevät, mutta meille(jotka Jeeuskeen uskovat) se on Jumalan voima.
Itse katselen ympärilleni ja näen koko luonnon ja luonnon lait, täydellisen järjestyksen kaikessa, en voi olla uskomatta Jumalaan joka on tämän kaiken luonut.
En usko mihinkään alkuräjähdykseen, sillä mikä räjähti ja kuka räjäytti? Sillä tyhjästä ei voi mikään räjähtää. Käsittääkseni räjähdyksestä syntyy kaaosta, ei järjestystä.
Olen myös saanut todella ylättäviä vastauksia rukouksiini ja olen myöskin täyttynyt Pyhällä Hengellä, sekä saanut samalla uudet kielet. Näin Raamattu on luvannut ja ne olen myös saanut.
Ei uskovat ajattele niin että ei-uskovalla ei ole moraalia, minä en ainakaan niin ajattele. Monissa uskovissa on ent. murhaajia, huorintekijöitä, varkaita jne., mutta juuri sellaisia Jeesus on tullut pelastamaan. Muistakaa ryöväriä ja murhaajaa, joka riipui ristillä Jeesuksen vierellä ja hän pelastui, sillä hän tunnusti Jumalan Pojan viimeisillä hetkillään. Mutta toinen mies Jeesuksen vierellä pilkkasi vielä Jumalaa kuolemankin edessä ja rienasi Jeesusta sanoin, jos olet Jumalan poika, niin astu ristiltä alas ja pelasta meidät samlla.
Terv. Viestiketjun aloittaja.
Miksi Jeesus ei pelasta tavallista perheenäitiä, joka puurtaa pienellä palkalla töitä ja yrittää pärjätä ja jaksaa sairauksien ja kipujen kanssa, että saisi lapsille tulevaisuuden.
Miksi pitää olla murhaaja ja varas, että saa armon.
Mihin on unohtunut ne tavalliset ihmiset, jotka ovat tiukilla ja rahaa on vähän ja huoli lapsista ja uupumus odottaa nurkan takana.
Samalla tapaa Jeeus haluaa todella pelastaa myös perheenäidit, mutta se on kiinni myös perheenäidistä, haluaako että Jeesus hänet pelastaa?
Monet jotka ovat pilanneet elämänsä täysin "synniteillä", heillä ei ole enää muuta mahdollisuutta kuin kääntyä Jumalan puoleen ja huutaa apua tTaivaasta. Muistakaa tuhlaajapojan kertomus.
Monet ns. "hyvät ihmiset " ajattelevat etten minä tarvitse Jumalaa enhän ole mikään rikollinen ja minut on lapsena kastettu ja kuulun kirkkoon ja se takaa että pääsen Taivaaseen. Eli he alattelevat että teollaan voivat ansaita Taivaspaikan.
Mutta Jumala sanoi: Ihmisen parhainkin teko on kuin likainen vaate Jumalan kasvojen edessä" Teollaimme emme koskaan voi pelastua, vaan armosta ja Jeesuksen ristikuoleman kautta.
Terv, viestik.aloittaja.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 10:30"]
Samalla tapaa Jeeus haluaa todella pelastaa myös perheenäidit, mutta se on kiinni myös perheenäidistä, haluaako että Jeesus hänet pelastaa?
Monet jotka ovat pilanneet elämänsä täysin "synniteillä", heillä ei ole enää muuta mahdollisuutta kuin kääntyä Jumalan puoleen ja huutaa apua tTaivaasta. Muistakaa tuhlaajapojan kertomus.
Monet ns. "hyvät ihmiset " ajattelevat etten minä tarvitse Jumalaa enhän ole mikään rikollinen ja minut on lapsena kastettu ja kuulun kirkkoon ja se takaa että pääsen Taivaaseen. Eli he alattelevat että teollaan voivat ansaita Taivaspaikan.
Mutta Jumala sanoi: Ihmisen parhainkin teko on kuin likainen vaate Jumalan kasvojen edessä" Teollaimme emme koskaan voi pelastua, vaan armosta ja Jeesuksen ristikuoleman kautta.
Terv, viestik.aloittaja.
[/quote]
Minua hiukan ihmetyttää tuo "riippuu vähän perheenäidistä, haluaako Jeesus hänet pelastaa"
Jos perheenäiti on ihan tavallinen ihminen, kuka elää oravanpyörässä. Rahat vähissä, tekee kahta työtä, on uupunut ja väsynyt, huoli lapsen pärjäämisestä. Välillä ihan lopussa, kun laskee laskuja yms.
Sitten sinä tulet siihen määrittelemään, että riippuu perheenäidistä, haluaako Jeesus hänet pelastaa.
Ihminen ei voi ikinä määritellä, kenet Jeesus pelastaa. Ihminen, et edes sinä uskovaisena pysty sanomaan, kuka pääsee taivaaseen. Se on Jumalan käsissä se. Ei ihmisen määriteltävänä.
Moni ihminen alkaa kuvitella olevansa Jumalan sijainen maan päällä, kun tulee uskoon. Minä en uskaltaisi mennä vastaamaan tuolla tavoin, että kenet Jeesus haluaa pelastaa. Se ei ole sinun vastattavissa.
Pidän sinua aivopestynä. T. onneksi eräästä lahkosta=helluntalaiset eroonpäässyt
Miksi on oikein, että vaikkapa pedofiilimurhaaja pääsee taivaaseen kun vaan uskoo ja katuu ennen kuolemaansa, mutta kastamaton lapsi ei? Miksi on oikein että eläissään voi tehdä miten paljon pahaa vaan, kunhan sitten muistaa katua mutta taas vaikka koko elämäsi tekisit parhaasi maailman ja ihmisten auttamiseksi, mutta et usko, joudat helvettiin?
Hah, tiukkoja kysymyksiä! Selaas nyt sitä raamattua ap, ja koita keksiä jotain muitakin vastauksia kuin näitä viittauksia lapsellisiin tuhlaajapoika yms tarinoihin.
Millä perusteella raamattuun valittiin määrätyt tarinat. Miksi naisten kirjoittamia evankeliumeja ei ole otettu matkaan.
Kuinka paljon Jumallalla on tekemistä nykyisenlaisen luterilaisen uskon kanssa?
Mihin tarvitaan uskossa ihmisten määrittelemät laita ja säännöt, että kelpaisi Jumalalle?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 10:30"]
Terv, viestik.aloittaja.
[/quote]
Jatkan. Miten voit määritellä, että väsynyt perheenäiti kuvittelee olevansa hyvä ja pääsevänsä taivaaseen.
Miksi aina korostetaan sitä, että murhaaja ja pedofiili huutaa Jumalaa ja saa anteeksiannon ja pääsee taivaaseen.
Miksi tavallinen uupunut perheenäiti ei mielestäsi ole ansainnut armoa, jos hän ei arkikiireiltään yksinkertaisesti jaksa miettiä pelastumistaan, koska hänen aikansa ja energiansa menee siihen, että yrittää pelastaa esim. lapsensa koulukiusaamiselta ja rahapulassa heidän kotinsa.
Miksi pedoufiili on arvokkaampi, kuin pedofiilin uhri. Siis jos se, joka ehtii pyytää anteeksi, saa armon. Jos uhri on niin järkyttynyt ja rikki, ettei tällaista hoksaa tehdä, niin helvetti kutsuu.
Tämähän on kuin kilpahuutoa, kuka ehtii ensiksi kiekaista anteeksipyynnön ja katua.
Miksi Jumala sanoo rakastavansa meitä mutta samalla uhkaa helvetin ikuisella kärsimyksellä jos emme tottele häntä? Kuulostaa minun korvaani kovin ristiriitaiselta.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 16:48"]
Ap, miten suhtaudut homoihin ja lesboihin......
Minä tunnen henk.koht. lesbon joka on tullut uskoon, hän on jättänyt entisen syntielämän ja työskentelee nyt hengellisessä työssä. Tätä naista ovat lesbot, hänen ent. ystävät, uhanneet väkivalla ja jopa tappaa hänet, eli ei ole helppoa tulla, ei homon eikä lesbon, uskoon. Ulkopuolelle leirin.
Kaikki ihmiset, olivat he sitten homoja, lesboja, heteroja, mustia, valkoisia, keltaisia, suomalaisia, ruotsalaisia, venäläisiä, arabeja, somalialaisia, jne. jne., he kaikki ovat Jumalan kuvia ja Jumala rakastaa heitä, mutta vihaa syntiä, siksi hän kärsi, hän viaton ja synnitön, ristikuoleman. Jeesus kantoi ristillä kaikkien ihmisten kaikki synnit, niin menneet kuin tulevatkin, siksi hänestä sanottiin, hänen ristillä roikkuessaan, ettei hänen hahmonsa ollut enää ihmisten kaltainen, niin runneltu hän oli. Jeesuksen taakka oli järkyttävä, kaikki maailman synnit yhden ihmisen päällä, miljoonat murhat, aviorikokset, raiskaukset, jumalanpilkat, varkaudet, valehtelut, kaikki väkivalta jne. jne. Siksi hänen uhrikuolemansa on niin äärettömän arvokas, sitä ei voi millään rahalla ei kullalla, eikä millään teolla ostaa, se on ilmaista, se on lahja, sen vain voi ottaa vastaan tai on ottamatta, vapaasti voi valita.
Homojen ja lesbojenkin on tehtävä parannus ja saatava synnit anteeksi, niin sen jälkeen he voivat olla aidosti uskossa.
Terv. Viestik. Aloitt.
[/quote]