Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Oma aika" lasten kasvettua olikin suuri pettymys!!

Vierailija
03.07.2013 |

Voi hyvänen aika, kuinka lasten ollessa pieniä odotin, että vähän kasvaisivat, jotta saisin enemmän aikaa itselleni, enemmän aikaa harrastaa, pääsisin käymään kaikissa paikoissa, ihan vaan siis vaikka rauhassa kahvilassa tai ostoksilla, matkustella. Lukea kirjoja kaikessa rauhassa kotona, katsoa telkkaria keskeytysettä.

Odotin siis malttamattomana, että lapset kasvavat ja saan taas "oman elämän" takaisin.

Ja mikä pettymys ja tyhjyys, nyt kun lapseni ovat isompia (ei vieläkään siis aikuisia, nuorempi ei vielä edes teini-ikäinen) ja mulla on sitä omaa aikaa ja itsenäistä elämää.... mitä hittoa mä sillä teen? Kyllä on tylsää katsoa telkkaria ja istua hiljaisessa kodissa miettimässä, että lähtisikö sitä lenkille vai keittäiskö kahvit. Tätä mä siis odotin? Matkustelukaan ei enää kiinnosta. Eipä tästä "itselleen elämisestä" mitään elämänsisältöä pidemmäksi aikaa löydä. Ensin oli hienoa noin vuoden ajan, mutta nyt...

Onneksi olen kuitenkin vielä sen ikäinen, että ei ole myöhäistä tehdä lisää lapsia! Taidetaan tehdä toinen satsi, vielä kun ehditään.

Tyhjä elämä saa odottaa vielä...

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisipa äidit ja isät välillä vapaapäiviä. Ajatelkaa, jos sellainen olisi kansallisen vapaapäivä äidille ja isälle. Nimimerkki: uhmaikäinen taapero on riehunut koko aamupäivän, raivonnut, vastustanut ihan ihan kaikkea. 

Vierailija
2/66 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos AP:lle ainoan elämän sisällön tuovat lapset ja heidän vartuttuaan elämä tuntuu tyhjältä, eikä mitään mainintaan miehen kanssa vietetyn yhteisen ajan lisääntymisen tuomasta onnellisuudesta ole, niin kyllähän se jotain parisuhteesta kertoo. Minusta ainakin on upeaa, että voimme miehen kanssa tehdä yhdessä enemmän juttuja nyt, kun lapsi on isompi, mutta mitään tällaista sisältöä AP:n elämästä ei tunnu löytyvän.

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 00:57"]

Heh heh, täällähän on varsinainen liuta keittiöpsykologeja analysoimassa ap:n motiiveja kun vauvakuume on nostamassa päätään. Samalla voidaan sujuvasti tehdä jo johtopäätökset jopa ap:n parisuhteen tilasta? Jos joku haluaa tässä maassa kasvattaa uusia kansalaisia niin se on hieno ja hatunnoston arvoinen asia. Ja kyllä voi samaan aikaan olla loistava vaimo, hyvä äiti eri-ikäisille terveille tai sairaille lapsille, välillä myös väsynyt äiti, äkäinen vaimo ja varmasti voi myös kaivata omaa aikaa. Kuulostaa elämältä, mitä pahaa siinä on? 

Ap:lle tsemppiä! 

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan saat syyttää itseäs että sulla on noin tylsä elämä!

Vierailija
4/66 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi kuitenkin oppia viihtymään itsensä kanssa ja löytää mielekästä tekemistä. Jos elät vain lasten kautta, sinusta tulee sietämätön anoppi/ aikuinen äiti aikuisille lapsillei, kun roikut vain heissä kun elämässä ei ole mitään muuta. 

Vierailija
5/66 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 18:50"]

Ihan saat syyttää itseäs että sulla on noin tylsä elämä!

[/quote]

Niin no, mä tajusin vasta nyt, että lapset ovat se tärkein ja ihanin asia elämässäni. Ja kyllä, itseäni saan syyttää, että elämäni on tylsää, siispä teen vielä lisää lapsia kun se on mahdollista :)

ap

Vierailija
6/66 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiiiih! Älä tuhoa sitä haavekuvaa mikä mulla on kun mennään kymmenisen vuotta eteenpäin :D

Vierailija
7/66 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 18:52"]

Kannattaisi kuitenkin oppia viihtymään itsensä kanssa ja löytää mielekästä tekemistä. Jos elät vain lasten kautta, sinusta tulee sietämätön anoppi/ aikuinen äiti aikuisille lapsillei, kun roikut vain heissä kun elämässä ei ole mitään muuta. 

[/quote]

Kyllä mä itseni kanssa viihdyn, mutta mä tajusin, että haluan vielä lisää lapsia. He ovat kuitenkin parasta elämässäni. Kyllä harrastuksetkin kivoja ovat, ja se oma tekeminen, mutta kun mä tosiaan tajusin, että sitä mä kerkeen sitten tekemään montakymmentä vuotta vielä vaikka lapsia lisää tekisinkin, niin miksi ihmeessä en tekisi lisää lapsia, nyt kun vielä on mahdollista!? Kun lapsista ja äitiydestä kerran niin tykkään ja se sopii mulle.

ap

Vierailija
8/66 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsissaan roikkujille käy juuri noin, uus pesue vaan siirtää sitä, sori, tiedän todellakin mistä puhun, eli ap, opettele tuntemaan itsesi, mielellään myös hyväksy ja rakasta itseäsi, jos mahdollista.

Voit nauttia juuri niistä asioista kuin aiemmin haaveilit.

Melko epäreilua sun isoille muksuille kyllä, jos pykäät uuden satsit, nautit niistä, et odota omaa aikaa, ja NE ei tajua? että aiemmin vaan venasit omaa aikaa, vuosia...

Vierailija
9/66 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Kuulostaa aika sairaalta. Miksi et nauti ajasta itsesi kanssa? Etkö osaa olla yksin?

Vierailija
10/66 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 18:57"]

Lapsissaan roikkujille käy juuri noin, uus pesue vaan siirtää sitä, sori, tiedän todellakin mistä puhun, eli ap, opettele tuntemaan itsesi, mielellään myös hyväksy ja rakasta itseäsi, jos mahdollista.

Voit nauttia juuri niistä asioista kuin aiemmin haaveilit.

Melko epäreilua sun isoille muksuille kyllä, jos pykäät uuden satsit, nautit niistä, et odota omaa aikaa, ja NE ei tajua? että aiemmin vaan venasit omaa aikaa, vuosia...

[/quote]

Tottakai mä tiedän, että "uusi pesue" vain siirtää tätä tylsyyttä eteenpäin.. mutta miksi olisi väärin siirtää sitä? Jos kerran tajusin, että nautin pikkulapsiajasta ja lasten kanssa touhuamisesta.. eikö olisi tyhmää jättää tekemättä sellaista, mistä nauttii? Kun mä tosiaan kuitenkin ehdin sitten "nauttimaan" siitä omasta ajasta sitten vielä vuosikymmeniä, vaikka tekisinkin pari lasta lisää.

Ja kyllä mä itseäni rakastan, ja hyväksyn myös, mitä oikein tarkoitit? En vaan saa samanlaista merkitystä ja täyden elämän tuntua harrastuksissa juoksemisesta tai ostoksilla luuhaamisesta. Tiedän toki, että lapsia en voi iänkaiken lisää tehdä, mutta miksi ei saisi nyt tehdä, vielä kun voi? Kerkiän sitten opettelemaan sitä omaa elämää myöhemminkin, varmasti ihan riittävästikin vielä.

ap

Vierailija
11/66 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvitukseton ihminen joka elää muiden kautta. Lisäänny ihmeessä jos se saa sut onnelliseksi. Ei elämä ole tarkoitettu kärsimykseksi.

Ystäviä ei taida sullakaan olla kuten ei monella muuallakaan täällä ja lapsia tehdään oman kavereiksi. No jokaisella on motiivinsa lisääntyä

Vierailija
12/66 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sinua AP,hanki harrastus tai vapaaehtoistyö t kohtalotoveri

Vierailija
13/66 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Iltatähti ja täytyy sanoa ettemme osaa edes kuvitella elämää ilman tätä ihanuutta

Vierailija
14/66 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 19:02"]

Okei. Kuulostaa aika sairaalta. Miksi et nauti ajasta itsesi kanssa? Etkö osaa olla yksin?

[/quote]

Kuulostaa sairaalta haluta lisää lapsia? Okei... :D

Kyllä mä osaan olla yksin. Ja nautin kyllä omasta ajasta myös, mutta se tuntuu kuitenkin jotenkin tyhjältä ja tylsältä. Verrattuna siis siihen, että olisi lisää lapsia, touhua heidän kanssaan. Tässä on vielä lapsentekovuosia itselläni edessä, miksi olisi sairasta tehdä lisää lapsia, jos tajuaa että tykkää lasten kanssa olemisesta, nauttii äitiydestä? Miksi se olisi väärin? Saisiko perusteluja?

ap

Vierailija
15/66 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis muulla

Vierailija
16/66 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei... siirrä sitä, onhan se helpompaa kuin kohdata vähän opiskelua. Varmaan viihdyt ja nautit pikkulapsiajasta, mutta miksi ihmeessä sitä vapautta sitten aiemmin odotit, etkä vain  nauttinut siitä pikkulapsiajasta? 

Toivon siis, ettei sun isommat lapset koe tuota loukkaukseski, tai ehkei ne edes tajua, ymmärrän :)

Vierailija
17/66 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti olisi halunnut monta lasta. Faijalle ei sopinut joten ainokainen olen

Vierailija
18/66 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on mulla ystäviä (montakin) ja harrastuksia, vapaaehtoistyötäkin olen tehnyt, mutta en mä koe saavani heistä/niistä samanlaista merkityksellisyyttä elämääni, kuin omista lapsista. Lapset vaan taitaa olla enempi mun juttu. Ja äitiys. Miksi täällä on niin nihkeä suhtautuminen siihen..? Voisiko joku perustella vähän?

ap

Vierailija
19/66 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, täällä mummoäitiys on synneistä pahin. T:12

Vierailija
20/66 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 19:02"]

[/quote]

Kuulostaa sairaalta haluta lisää lapsia? Okei... :D

Kyllä mä osaan olla yksin. Ja nautin kyllä omasta ajasta myös, mutta se tuntuu kuitenkin jotenkin tyhjältä ja tylsältä. Verrattuna siis siihen, että olisi lisää lapsia, touhua heidän kanssaan. Tässä on vielä lapsentekovuosia itselläni edessä, miksi olisi sairasta tehdä lisää lapsia, jos tajuaa että tykkää lasten kanssa olemisesta, nauttii äitiydestä? Miksi se olisi väärin? Saisiko perusteluja?

ap

[/quote]

No lapsen pitäisi olla haluttu ilman ehtoja. Nyt sä haluat lapsia, koska sulla on tyhjää ja tylsää. Aika hirveä taakka lapselle. Viihdyttää sua. Tuoda sulle elämäntarkoitus.