Oletko koskaan kaupan kassalla huomannut ettet ottanut lompakkoa mukaan?
Mulla on toistuva painajaisuni, jossa marketissa latelen satojen eurojen arvosta tavaraa kassahihnalle. Kun myyjä on skannannut lähes kaikki tuotteet, huomaan, etten ottanut rahaa mukaan. Sitten jäädyn ihan totaalisesti, enkä paniikissani pysty liikkumaan tai puhumaan.
Tän unen takia en ole teini-iän jälkeen pystynyt ottamaan yhtäkään tuotetta hyllystä ennen kun olen varmistanut ainakin neljä kertaa, että lompakko on mukana. Olisi mukava kuulla, onko teillä oikean elämän kokemuksia tästä, ja kummitteleeko se mielessä yhä?
Kommentit (23)
Muutaman kerran. Pieni paikkakunta, olen sanonut: hetki käyn hakemassa autosta.
Mä olen pari kertaa unohtanut ajokortin kotiin kun olen alaikäisenä käynyt ostamassa kaljaa kaupasta.
Mulle on käynyt. Itse asiassa vuosien varrella varmaan n. 5 kertaa. Toki on siinä tapahtumahetkellä nolottanut ja ärsyttänyt, mutta ei mitään traumoja ole kyllä jäänyt. Sellaista nyt vaan voi joskus sattua, eikä kyseessä ole mikään kuolemanvaara tai maailmanloppu.
En, mutta kerran tuli muistikatkos ja unohdin pin-koodin. Ostosten määrä oli yli satasen.
Ei muuta voinut kun kasata ne ja jättää sinne kauppaan. Hain kotoa käteistä ja tulin takaisin puolen tunnin päästä.
Maailma ei siihen kaatunut mutta oli se outo tilanne.
Kerran kaupan ulkopuolella yritin nostaa rahaa kirjastokortilla. Olin ottanut vahingossa sen mukaan.
On käynyt. Kortti oli jäänyt kukkaroon töihin kun olin käynyt lounaalla, eli ei ollut lompakossa. Viiden hengen viikon ostokset hihnalla. Ei auttanut muu kuin lapata takaisin kärryyn, hakea kortti töistä (onneksi ihan lähellä) ja uusiksi.
En ole, mutta mulla on kanssa vähän tuollainen tarkistuspakko. Sen sijaan joskus olen kassalla huomannut, että reppuni on täynnä palautuspulloja...
Hankkii mobilepayn niin ei ole enää tätäkään ongelmaa.
Lompakko oli mukana, mutta maksukortti ei ollutkaan lompakossa. Onneksi veli asui silloin kaupan lähellä ja tuli maksamaan mun ostokset.
Vierailija kirjoitti:
En, mutta kerran tuli muistikatkos ja unohdin pin-koodin. Ostosten määrä oli yli satasen.
Ei muuta voinut kun kasata ne ja jättää sinne kauppaan. Hain kotoa käteistä ja tulin takaisin puolen tunnin päästä.
Maailma ei siihen kaatunut mutta oli se outo tilanne.
Minulle kävi kerran noin lentokentän myymälässä. Laitoin kortin normaalisti koneeseen ja samassa tajusin että en muista tunnuslukua, en kertakaikkiaan muista vaikka olen sen luvun näppäillyt satoja kertoja. Täydellinen blanko. Oli onneksi pari sataa käteistä lompakossa. Sitten meni itkua pursuten mieheni luo ja ulisin "Mulla on varhainen Alzheimer!!!". Mies rauhoitteli ja vei minut ottoautomaatin luo, neuvoi minua hengittämään ihan rauhallisesti ja laittamaan käteni sille numeronäppäimistölle. Ja tulihan se koodi automaattisesti lihasmuistista. Mutta jessus että oli pelottava ja outo tilanne.
On käynyt kerran Prismassa. Tosin ostoksia oli korkeintaan parilla kympillä. Kassahenkilö suhtautui todella ymmärtävästä unohdukseeni ja peruutti kaikki ostokset.
Ei ole lompakko jäänyt, mutta kortin siru on mennyt paskaksi, ja se ei toimi. Silloin harmittaa lähinnä siksi ettei muut luule että olisin köyhä. Tilillä kuitenkin toistakymmentä donaa et silleen.
Itsellä sama, varmistan lompakon olemassaolon useita kertoja, kuten avainten ja puhelimen.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sama, varmistan lompakon olemassaolon useita kertoja, kuten avainten ja puhelimen.
Komppaan, mulle ei koskaan kävis noin kun oon niin neuroottinen.
On muutaman kerran lähikaupassa käydessäni. Se on tuossa noin sadan metrin päässä ja sinne tulee lähdettyä joskus aika nopeasti ja ylipäätään vähän huolettomammin. Keskustaan kun lähden, niin tarkistan aina huolellisesti, että kaikki tarpeellinen on mukana. Avaimen tarkistan tietysti aina.
Useinkin. Mitäs tuo haittaa, kun maksaa sitten puhelimella.
Vierailija kirjoitti:
On muutaman kerran lähikaupassa käydessäni. Se on tuossa noin sadan metrin päässä ja sinne tulee lähdettyä joskus aika nopeasti ja ylipäätään vähän huolettomammin. Keskustaan kun lähden, niin tarkistan aina huolellisesti, että kaikki tarpeellinen on mukana. Avaimen tarkistan tietysti aina.
Niin, ja ei ole nolottanut tai vaivannut sen ihmeemmin. Kaikenlaista voi sattua.
Monestikin. Olen siinä sitten luimistellu aikani ja eukko on vihan vimmassa nykässy Visan esiin ja maksanu kuorman!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lompakko jäänyt, mutta kortin siru on mennyt paskaksi, ja se ei toimi. Silloin harmittaa lähinnä siksi ettei muut luule että olisin köyhä. Tilillä kuitenkin toistakymmentä donaa et silleen.
Tämäpä merkittävä tieto. Itselläni vajaa kymppi! 9,87.
Nyt jäi vaivaamaan pilkuton otsikko. Tänään ahdistaa kaikki.