Korpraalit
Onko korpraali kuumaa valuuttaa työelämässä?
m39
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hakenut monta kertaa elämässäni töitä. Muutaman kerran on kysytty armeijasta tyyliin onko armeija käytynä. Yhtään kertaa ei ole kysytty sotilasarvoa ja suurimmassa osassa ei ile kyselty armeijasta mitään. Olen käynyt siviilipalveluksen ja kaksi kertaa saanut töitä, kun on tiedusteltu onko armeija käyty, eli ei ole ainakaan niihin paikkoihin vaikuttanut, ettei ole armeijaa käynyt.
Mun mies on ykköstyypin diabeetikko ja näin ollen armeijasta vapautettu. Nykyisen työnsä työhaastattelussa kysyttiin armeijan käymisestä ja hän joutui sanomaan että ei ole käynyt, muistaakseni kävivät läpi senkin että diabeteksen takia vapautettu. Tuli tosiaan valituksi vakituiseen paikkaan ja useamman vuoden jo siellä ollut. Mietittiin joskus että pitäisikö asiattomasta kysymyksestä valittaa johonkin, tai ainakin kysyä joskus töissä että mikä juttu tämä tällainen on, mutta eipä ole tullut sellaista tehtyä.
Minä olen aina kysynyt alle kolmekymppisiltä (jos ei erikseen ole jo esim. CV:ssä mainittu) että onko asevelvollisuus suoritettu. Suoritustapa ei kiinnosta, mutta on oleellista tietää onko hetipian odotettavissa 6-13 kk poissaolo.
Vierailija kirjoitti:
Ota nyt jo ne lääkkeet.
korpin poika heiskanen tappaa kaikki maanmatoset..t.heiskanen.
Joo kyllä se tuntuu olevan yleinen käytäntö, että selvitetään perin pohjin. Kuka palkkaisi maitojunalla tulleen vässykän, jos tarjolla on armeijan kovan koulun käynyt tekijämies.
m39