Korpraalit
Onko korpraali kuumaa valuuttaa työelämässä?
m39
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Minut nimitettiin korpraaliksi "hyvästä palveluksesta" intin loppupuolella. En kyllä ollut sen kummempi kuin muutkaan, mutta natsan antoivat.
Olin ainoa alikessu joukkueessa (36 miestä). Joukkueen kouluttaja kysyi minulta, ketkä kaksi ylentäisin korpraaleiksi. Nämä kaksi, jotka nimesin sai natsat.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi hyperspade, eli RUK:n käynyt keittäjien joukkueenjohtaja ei tule palkatuksi. Korpraali on kovaa valuuttaa työelämässä vain jos koulutushaarana on esim. pioneeri tai suojelu - kukaan ei palkkaa kirjuria tai huollon korpraalia
Kirjuri on toki natsa-automaatti mutta kyllä huollossa ihan yhtä kovat kriteerit on kuin muuallakin. Käytännössä kovemmat, koska vuoden kuski on toinen natsa-automaatti jos jaksaa olla gonaperseilemättä ja yleensä ei yhdessä yksikössä jaeta kuin muutamat jämät. Puolen vuoden huoltokorppi on siis kova ukko hommissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korpin natsat kertovat että mies tai nykyisin nainen on johtaja-ainesta ja harvinaisen mukava tiimikaveri. Meidän yrityksessä ei esimerkiksi palkata ollenkaan jos ei ole armeijaa käytynä ja sieltä saanut kuntsaria ja lopuksi korpin natsat.
Sama juttu meidän firmassa. Lisäksi kultainen ampumamerkki johtaa heti palkankorotukseen.
Jos on kultaisen ampumamerkin lisäksi kultainen urheilumerkki, niin on jo toimitusjohtaja-ainesta.
Mutta kaikkein kauneimpana kimaltelee kultainen suunnistusmerkki, mikä vie herrahississä vähintään sotilasläänin komentajaksi!
Olen hakenut monta kertaa elämässäni töitä. Muutaman kerran on kysytty armeijasta tyyliin onko armeija käytynä. Yhtään kertaa ei ole kysytty sotilasarvoa ja suurimmassa osassa ei ile kyselty armeijasta mitään. Olen käynyt siviilipalveluksen ja kaksi kertaa saanut töitä, kun on tiedusteltu onko armeija käyty, eli ei ole ainakaan niihin paikkoihin vaikuttanut, ettei ole armeijaa käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korpin natsat kertovat että mies tai nykyisin nainen on johtaja-ainesta ja harvinaisen mukava tiimikaveri. Meidän yrityksessä ei esimerkiksi palkata ollenkaan jos ei ole armeijaa käytynä ja sieltä saanut kuntsaria ja lopuksi korpin natsat.
Sama juttu meidän firmassa. Lisäksi kultainen ampumamerkki johtaa heti palkankorotukseen.
Jos on kultaisen ampumamerkin lisäksi kultainen urheilumerkki, niin on jo toimitusjohtaja-ainesta.
Mutta kaikkein kauneimpana kimaltelee kultainen suunnistusmerkki, mikä vie herrahississä vähintään sotilasläänin komentajaksi!
Mulla on kultaiset ampuma-, juoksu- ja suunnistusmerkit. En saanut korpinnatsoja, enkä ole käynyt edes kertaamassa. Armeijassa olin 2000/2. Työskentelen varastotyöläisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kultaiset ampuma-, juoksu- ja suunnistusmerkit. En saanut korpinnatsoja, enkä ole käynyt edes kertaamassa. Armeijassa olin 2000/2. Työskentelen varastotyöläisenä.
Oletko mielestäsi jotenkin epäonnistunut elämässäsi, kun työskentelet vain varastomiehenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet säännön vahvistava poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mielestäsi jotenkin epäonnistunut elämässäsi, kun työskentelet vain varastomiehenä?
Now i'm very offended. VARASTOHENKILÖ.
Samoin ei pitäisi puhua varusmiehistä vaan varushenkilöistä.
Mä vaadin, että kers-antti muutetaan muotoon kers-anne.
Ja ihan hirveää on kun huudetaan, esim. Hyvää huomenta HERRA vääpeli.
Pitäisi olla: hyvää huomenta henkilö vääpeli.
Miettikää, jos olis oikeasti sellainen firma, jolle sotilasarvo merkittis jotain rekryssä, niin se menis varmasti konkkaan alta aikayksikön.
Vääpelinräkäkin saa uuden merkityksen henkilöneutraalina aikakautena.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää, jos olis oikeasti sellainen firma, jolle sotilasarvo merkittis jotain rekryssä, niin se menis varmasti konkkaan alta aikayksikön.
Ei kai valtion lafkat mee?
Vierailija kirjoitti:
Korpraali on yleensä ihan OK tyyppi ja jonkinlaista johtaja-ainesta. Usein enemmän kuin alikersantti.
Jos nyt niin älytöntä asiaa kuin sotilasarvo käyttäisi esimieshommiin rekrytoimisen perusteena (LOL) niin preferenssijärjestykseni olisi
1) RUK:n käynyt
2) Kersantti
3) Korpraali
4) Alikersantti
5) Jääkäri/ matruusi/ tykkimies/ mitä prkleitä niitä nykyään onkaan
Mieheni on käynyt RUK:n.
Hän on autisti.
Itse en pidä autismia huonona ominaisuutena, mutta ei se kovin arvostettu tässä yhteiskunnassa ole.
Autistit usein menestyvät hyvin armeijassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai valtion lafkat mee?
No valtion lafkathan eivät edes voi joutua konkurssiin.
Mutta missä valtion kioskissa kysellään sotilasarvoa? Puolustusvoimissa, rajavartiolaitoksessa ja poliisissa kai, mutta onko muita?
Vierailija kirjoitti:
Missä on sellainen firma jolle sotilasarvo *ei* merkitsisi jotain rekryssä? Meinaat että esim. RUK:n käynti ei yhdessäkään yrityksessä kallistaisi vaakakuppia kahden muuten tasavertaisen hakijan välillä?
Kyllä minä ainakin mielelläni rekryän sotilastaustaisia tai vapaaehtoisessa maanpuolustustoiminnassa aktiivisena toimivia henkilöitä, koska tiedän heistä heti mitä saan. Edellyttäen siis että ovat muuten tehtävään sopivia eikä ketään huikeasti parempaa ole tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on sellainen firma jolle sotilasarvo *ei* merkitsisi jotain rekryssä? Meinaat että esim. RUK:n käynti ei yhdessäkään yrityksessä kallistaisi vaakakuppia kahden muuten tasavertaisen hakijan välillä?
Kyllä minä ainakin mielelläni rekryän sotilastaustaisia tai vapaaehtoisessa maanpuolustustoiminnassa aktiivisena toimivia henkilöitä, koska tiedän heistä heti mitä saan. Edellyttäen siis että ovat muuten tehtävään sopivia eikä ketään huikeasti parempaa ole tarjolla.
Simo Hovari käynyt vissiin peukuttelemassa, vai mitäköhän vastaansanomista tuohon voisi kellään olla?
Vierailija kirjoitti:
Olen hakenut monta kertaa elämässäni töitä. Muutaman kerran on kysytty armeijasta tyyliin onko armeija käytynä. Yhtään kertaa ei ole kysytty sotilasarvoa ja suurimmassa osassa ei ile kyselty armeijasta mitään. Olen käynyt siviilipalveluksen ja kaksi kertaa saanut töitä, kun on tiedusteltu onko armeija käyty, eli ei ole ainakaan niihin paikkoihin vaikuttanut, ettei ole armeijaa käynyt.
Mun mies on ykköstyypin diabeetikko ja näin ollen armeijasta vapautettu. Nykyisen työnsä työhaastattelussa kysyttiin armeijan käymisestä ja hän joutui sanomaan että ei ole käynyt, muistaakseni kävivät läpi senkin että diabeteksen takia vapautettu. Tuli tosiaan valituksi vakituiseen paikkaan ja useamman vuoden jo siellä ollut. Mietittiin joskus että pitäisikö asiattomasta kysymyksestä valittaa johonkin, tai ainakin kysyä joskus töissä että mikä juttu tämä tällainen on, mutta eipä ole tullut sellaista tehtyä.
On jos on nainen. Ei toteudu tasa-arvo tässäkään.