Siis kuka käy aamulla verkkopankissa tarkistamassa, onko palkka tullut??
Mä en tarkista edes jälkikäteen tiliotteelta. Kunhan rahat riittää niin en tarkistele. Koitan aina pitää tilillä pari tonnia.
Kommentit (68)
Ei tartte, kun maksan itse palkkani:)
No kyllä minä ainakin huomaan onko palkka tullut, kun palkkapäivänä aina maksan laskut pois.
Kerrankin roikuin koko päivän verkkopankissa odottaen tilille rahaa, ei tullut. Tuhlasin koko avainlukulistankin, huoh.
Varmaan aika monikin joka meinaa esim maksaa jonkun kesälomareissun tms.Tuliko ap:lle ihan yllätyksenä ettei kaikilla ole aina tilillä rahaa?
Aha. No kyllä mä aina joskus tarkistan kuinka paljon rahaa tilillä on, mitä sinne on tullut ja mistä jne. Kun on useampia tulonlähteitä. Päätyön palkkapäivän aikoihin yleensä myös maksan laskuja pois, ja silloinhan sen näkee onko palkka tullut vai ei.
Siis kuka ei tarkista palkkaansa? Varmaan ostat vaatteetkin sovittamatta?
Siis miksi te käytte siellä ja MITEN te muistatte, minä päivänä palkka tulee. Mulla ei oo hajuakaan millon palkka tulee. Pääasia, että tilillä rahaa kun maksan kortilla ja pari kertaa kuussa käyn verkkopankissa maksamassa laskuja. Ja kerran kuussa tulee tiliote (jota sitäkään en jaksa muutamaan päivään edes avata).
t. ap
Olen tuloton, mun tilin saldo nolla on. :(
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 18:40"]
Siis miksi te käytte siellä ja MITEN te muistatte, minä päivänä palkka tulee. Mulla ei oo hajuakaan millon palkka tulee. Pääasia, että tilillä rahaa kun maksan kortilla ja pari kertaa kuussa käyn verkkopankissa maksamassa laskuja. Ja kerran kuussa tulee tiliote (jota sitäkään en jaksa muutamaan päivään edes avata).
t. ap
[/quote]
Ei kai voi olla kovin vaikeaa muistaa, että palkkapäivä on (esim.) 15. päivä? Aikuiselle ihmiselle tuollaisen pitäis olla aika helppoa. Ja ihan niitä helvetin laskuja käydää maksamassa joita sinäkin maksat pari kertaa kuussa.
minulle tulee palkkaa pitkin kuukautta, ihan miten saan hommat tehtyä.
Mulla on tilillä jopa hiukan enemmän kuin pari tonnia, mutta tarkistan yleensä palkkapäivän tietämillä, onko palkka tullut, inhimillisen virheen mahdollisuus palkanmaksussa on nimittäin kohtalainen :D
Jos siis ajatellaan näin, miten mulla on mennyt. Valmistuin 2001 ja aloitin työt. Sain heti ekana vuonna säästöön 10 000 e. Sitte ostettiin kotia sun muuta, mutta AINA jätän tilille 1000-2000 e. Tavallaan siis mulla on se vuoden 2001 rahat siellä tilillä. Laskut ym maksan tavallaan tällä nykypalkalla. Tuo pohjakassa on siis ollut tililläni jo yli 10 vuotta. Eli tavallaan mullakin menee palkka joka kuukausi. Mutta en vahtaa sitä rahaa siellä tilillä. Ostan jos tarviin jotain. En osta siksi että tilillä on vielä rahaa.
No mistä sä ap. tiedät onko tilillä rahaa, jos et käy katsomassa?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 18:40"]
t. ap
[/quote]
Aika huoleton olet. Sua vois ta kusettaa aina silloin tällöin. Vai onko tuo vain uusi tapa retostella, kuinka rahaa on. Joo, on mullakin, mutta tiedän tasan tarkkaan milloin on tilipäivä (joka toinen perjantai) ja paljonko tilille pitää tulla.
Ai miten muistaa, että milloin palkka tulee? Voi hyvää päivää... Oletko ap joku tällainen elämänhallintaongelmainen vai ihan pelkästään vain tyhmä?
Kuuluu aamurutiineihin kun työpöydän ääreen istuu. Läppäri auki ja kahvikupillinen kouraan: uutiset, kotimeili, työmeili, viivi ja wagner ja verkkopankissa käynti. Lähinnä tsekkaan, että pankkikorttiostot on oikein ja että ne on menneet ajallaan. V&&&&aa maksut mitkä menee tililtä vasta pari viikkoa oston jälkeen, niistä voi tulla yllätyksiä jos saldo ei riitäkään kun joku ikivanha juttu on jo unohtunut.
Samallahan siinä näkee sitten huutismyynnit, palkanmaksut ja muut tulot.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 18:44"]
Mutta en vahtaa sitä rahaa siellä tilillä. Ostan jos tarviin jotain. En osta siksi että tilillä on vielä rahaa.
[/quote]
Eihän tuolla ole mitään tekemistä sen kanssa, että käy katsomassa onko palkka tullut.
Laskuissa on pari viikkoa aina eräpäivää. Teen pinkan laskuja ja käyn pari kertaa kuussa verkkopankissa maksamassa. Mies maksaa myös laskuja. En tykkää raha-asioiden hoitamisesta. Mua ei kiinnosta pätkääkään mitkään palkkapäivän muistamiset tai laskujen eräpäivät.
Kyllä mä muutaman kerran vuodessa mapitan palkkakuitteja kansioon ja siinä yhteydessä tarkistan, että lomapäivät, yölisät, kilometrikorvaukset ym merkitty.
Olenko mä todella ainoa!! No nytpä tiedän tämänkin. Näistä raha-asioistahan ei ikinä kavereiden tai työkamujen kanssa jutella. Ihmettelin vaan tuota tämän päivän kohua mediassa, kun jo aamulla ihmiset huomasi, että palkka ei ole tullut. Sitä paitsi mä oon töissä, miten mä pääsisin johonkin verkkopankkiin.
t. ap
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 18:50"]
Laskuissa on pari viikkoa aina eräpäivää. Teen pinkan laskuja ja käyn pari kertaa kuussa verkkopankissa maksamassa. Mies maksaa myös laskuja. En tykkää raha-asioiden hoitamisesta. Mua ei kiinnosta pätkääkään mitkään palkkapäivän muistamiset tai laskujen eräpäivät.
Kyllä mä muutaman kerran vuodessa mapitan palkkakuitteja kansioon ja siinä yhteydessä tarkistan, että lomapäivät, yölisät, kilometrikorvaukset ym merkitty.
Olenko mä todella ainoa!! No nytpä tiedän tämänkin. Näistä raha-asioistahan ei ikinä kavereiden tai työkamujen kanssa jutella. Ihmettelin vaan tuota tämän päivän kohua mediassa, kun jo aamulla ihmiset huomasi, että palkka ei ole tullut. Sitä paitsi mä oon töissä, miten mä pääsisin johonkin verkkopankkiin.
t. ap
[/quote]
No useimmat meistä maksaa niitä laskuja nimenomaan tilipäivänä.
No minä. MItäs outoa siinä nyt on? Jotain av:n sääntöjä taas?