Jahas. Helsingin yliopiston opiskelijat...
tulevat tälle palstalle kertomaan, että meluava vauva on huonokäytöksinen. Siis ihan normaalisti jokeltava tai ääntään kokeileva lapsi... :-D Mitä idiootteja sinne nykyisin pääsee opiskelemaan?
Kirjastoon ei siis saa vauvan kanssa mennä, ellei vauva ole oppinut olemaan ihan hipihiljaa. Tämä siitäkin huolimatta, että kirjastossa hälisevät nimenomaan nuoret naiset, häiriöksi asti.
Toivottavasti eivät ole tulevia luokanopettajia kukaan noista valittajista. Tai muutenkaan lasten kanssa työtä tekeviä... aika pelottavan kuvan itsestään maalaavat... :-O
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 12:01"]
Mä taidankin ihan piruuttaan järjestää maanantaiksi vauva-vaunu-marssin sinne Kaisaan, jokaiselle vaunuttelijalle voisi maksaa vaikka 50e per lapsi. On noita vauva- ja lapsiperheitä yleensäkin parjattu jo ihan tarpeeksi. Oliskohan tuolla kannatusta? 200 ensimmäistä ilmoittautunutta mahtuu mukaan?
[/quote]
Jos lapsiperheitä ja lapsia on parjattu jo ihan tarpeeksi, olisiko aika katsoa peiliin? Syyllinen löytyy sieltä, omien korvien välistä. Kohta lapsia siedetään entistä vähemmän yhtään missään ja vika on ainoastaan kaltaistesi älykääpiöiden. Minä saan tuoda huutavan lapseni minne huvittaa, minulla on oikeus, lapsista saa lähteä ääntä, lapset saa riehua ja juosta ja tehdä mitä vaan! Minulta ei saa vaatia mitään, minä vaadin kaikkia muita menemään muualle, että minä saan mekastaa lapseni kanssa koska minulla on oikeus!
Taidatte olla siellä marssillanne ihan kahdestaan, normaali-ihmisillä on järkeä päässä ja he ymmärtävät, mitkä ovat soveliaita paikkoja lasten huudattamiseen.
Ei jestas mikä sekopää ap, eikä taida olla edes trolli. Kaikenlaisia sitä tosiaan nykyään otetaan yliopistoon...
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 09:57"]
Tämäkö on ongelma? Ei se että kotona solukämpässä ei saa luettua, tai edes kunnolla asuttua, kun kämppis bilettää 247 ja varastaa jääkaapista eikä noudata mitään käytöstapoja! Ei, kyllä se on vauvan jokeltelu joka on kaikista pahin este opiskelulle.
Monethan pitää korvatulppia tenteissä, miksei kirjastossakin.
[/quote]
Sinne kirjastoon nimenomaan mennään, kun se kämppis metelöi. Tai naapuri. Tai muuten vaan kotona ei saa keskityttyä. Siellä ilmapiiri ja hiljaisuus auttavat. Ettekö te tajua, että kirjastoissa kuuluu olla mahdollisimman hiljaa? Ei ne ole mitään vauvan päivähoitopaikkoja. Vauvan kanssa siellä voi käydä. En ymmärrä miksi joku vauvan kanssa sinne jäisi pidemmäksi aikaa, ellei ole niin itsekeskeinen ettei kunnioita muiden työrauhaa ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 11:58"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 11:48"]
No kyllähän se selväksi on tullutkin, että tämä palsta on täynnä itsekkäitä minä minä minä äitejä joiden mielestä kaikkien muidenkin pitää tykätä just niiden häiriökakarasta jolle ei mitään kuria saatika käytöstapoja ole opetettu...
[/quote]
Oi Einstein, kerro miten 6kk ikäiselle pitäisi nuo käytöstavat olla opetettu? Pitääkö osata sanoa "Päivää" sisään tullessaan, vai millä tasolla tarkoitit? On sulla mahtanut olla melkoiset natsivanhemmat... :-D
[/quote]
6 kk ei vielä niitä olekaan, mutta sen 6 kk vanhemmilla pitäisi olla. Ja vanhempien pitäisi ymmärtää, että kirjastot eivät ole paikkoja joihin sen 6 kk vanhan lapsen kanssa mennään viettämään tuntitolkulla aikaa. Käväistä voi jos on pakko, mutta koska sitä 6 kk ei voi vielä opettaa pysymään hiljaa, ei sen kanssa jäädä jumittamaan tilaan jossa kuuluu olla hiljaa.
Kommenttina aloitukseen: Minua ihmetyttää, miksi asenteet tuntuvat nykyisin olevan niin kovin riidanhaluisia. Eikö muiden huomioon ottaminen ole enää in, nätti tapa, kaunis ele? Vain siksi, että jokin asia ei ole erikseen sanktioin kielletty, sitä pitää ja tulee tehdä ja edistää?
Miten suuri vaiva on siitä, että antaa toisille työrauhan?
Työrauhaa toivova ihminen ei ole automaattisesti lastenvihaaja, hän on, no, ihminen, joka toivoo työrauhaa. Musta on ihan perusteltua lähteä etsimään sitä yliopiston kirjastosta.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 16:29"]
No kyllähän se selväksi on tullutkin, että tämä palsta on täynnä itsekkäitä minä minä minä äitejä joiden mielestä kaikkien muidenkin pitää tykätä just niiden häiriökakarasta jolle ei mitään kuria saatika käytöstapoja ole opetettu...
[/quote]
Oi Einstein, kerro miten 6kk ikäiselle pitäisi nuo käytöstavat olla opetettu? Pitääkö osata sanoa "Päivää" sisään tullessaan, vai millä tasolla tarkoitit? On sulla mahtanut olla melkoiset natsivanhemmat... :-D
[/quote]
6 kk ei vielä niitä olekaan, mutta sen 6 kk vanhemmilla pitäisi olla. Ja vanhempien pitäisi ymmärtää, että kirjastot eivät ole paikkoja joihin sen 6 kk vanhan lapsen kanssa mennään viettämään tuntitolkulla aikaa. Käväistä voi jos on pakko, mutta koska sitä 6 kk ei voi vielä opettaa pysymään hiljaa, ei sen kanssa jäädä jumittamaan tilaan jossa kuuluu olla hiljaa.
[/quote]
Tuskin se koko kirjasto on tarkoitettu hiljaiseksi kappeliksi. Eihän tavallinenkaan kirjasto sitä ole.
Kirjastoon ei mennä luukuttamaan musaa, huutamaan eikä remuamaan, mutta jos sen puolivuotiaan kanssa menee tunti tai vaikka vähän ylikin, niin sitten menee. Välillä se lapsi saattaa hermostua, mutta rauhoittuu kyllä muutaman minuutin huutamisen jälkeen. En mä ton kans lukusaliin tunge, mutta siellä kirjahyllyjen välissä saa puhua ihan normaaliäänelläkin. Ja se puolivuotiaskin saa vaikka huutaa siellä sen reilun tunnin, jos niikseen tulee.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 16:38"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 16:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tuskin se koko kirjasto on tarkoitettu hiljaiseksi kappeliksi. Eihän tavallinenkaan kirjasto sitä ole.
Kirjastoon ei mennä luukuttamaan musaa, huutamaan eikä remuamaan, mutta jos sen puolivuotiaan kanssa menee tunti tai vaikka vähän ylikin, niin sitten menee. Välillä se lapsi saattaa hermostua, mutta rauhoittuu kyllä muutaman minuutin huutamisen jälkeen. En mä ton kans lukusaliin tunge, mutta siellä kirjahyllyjen välissä saa puhua ihan normaaliäänelläkin. Ja se puolivuotiaskin saa vaikka huutaa siellä sen reilun tunnin, jos niikseen tulee.
[/quote]
Yleensä kirjaston muut äänet ovat aika vaimeita. Työntekijät puhuvat hyllyjen välissä matalalla/hiljaisella äänellä ja ihmiset eivät juokse ja ryntäile ympäriinsä. Itkevä vauva häiritsee niitä (ainakin varmaan suht suurta osaa niistä) jotka haluavat keskittyä. Ymmärrän että joskus lapsen kanssa täytyy sinne tulla, mitä en ymmärrä on että miksi sinne lapsen kanssa jäisi pidemmäksi aikaa kun on ihan pakko.
Mitäs jos vaikka päivän aikana lukusaliin ilmaantuu vain viisi äitiä, jotka päättävät parkkeerata sinne äänekkään taaperonsa kanssa, jokainen vaikka tunniksi kerrallaan? Kaikki ajattelevat olevansa vain vähän aikaa, mutta unohtavat, että kirjastossa saattaa käydä muita samalla tavalla ajattelevia. Pahimmillaan näitä juoksentelevia nicopettereitä pyörii lukusalissa koko päivän, jokainen toki vain sen tunnin kerrallaan.
Itselleni sattui kerran ykköskurssilla tapaus, jossa nuori äiti oli tuonut vauvansa luennolle. Nuori lehtori oli liian kohtelias kehottaakseen naista poistumaan, mutta on kyllä sanottava, ettei lapsen itkulta välillä kuullut yhtään mitään. Täysin käsittämätöntä toimintaa, mutta yhä tyypillisempää, valitettavasti.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 16:48"]
Yleensä kirjaston muut äänet ovat aika vaimeita. Työntekijät puhuvat hyllyjen välissä matalalla/hiljaisella äänellä ja ihmiset eivät juokse ja ryntäile ympäriinsä. Itkevä vauva häiritsee niitä (ainakin varmaan suht suurta osaa niistä) jotka haluavat keskittyä. Ymmärrän että joskus lapsen kanssa täytyy sinne tulla, mitä en ymmärrä on että miksi sinne lapsen kanssa jäisi pidemmäksi aikaa kun on ihan pakko.
[/quote]
No kun tuo nyt vaan on se aika joka siellä menee. En nouda vain yhtä kirjaa, vaan yleensä kymmenkunta kerralla. Koskaan ne eivät ole siinä ihan vieri vieressä ja välillä joutuu hakemaan jotakin korvaavaa kirjaakin. Sulla ei ihan oikeasti ole koko patteri siellä korvien välissä ladattuna, jos kuvittelet jonkun tulevan viettämään kirjastoon aikaa lapsensa kanssa. :D Siis ihan huvikseen. Ei se niin hauska paikka ole.
Katson, että minulla on ihan samanlainen oikeus asioida tuolla kuin jollakin hiljaisella rillipöllölläkin. Niin kauan kuin henkilökunta ei huomauta minun tai lapseni aiheuttamasta liian kovasta ja häiritsevästä metelistä, en aio hiipiä seinänvieriä vain siksi, että joku isin pikku prinsessa saa tilapäisen mielialahäiriön jos lapsi vähän parkaisee.
Ja saathan sinäkin sen suusi auki, hae vaksi jos et itse uskalla lähestyä tuota pelottavaa lasta äitineen. Mistä kukainenkin tietää mikä on häiriöksi, jos sä vain valitat VAUVA-palstalla (*tirskis*), kuvitellen vissiin että täällä palstailevat kaikki Helsingin alueen lapsiperheet.... Se viesti menee kuule paremmin perille henkilökohtaisesti huomauttamalla.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 17:00"]
Mitäs jos vaikka päivän aikana lukusaliin ilmaantuu vain viisi äitiä, jotka päättävät parkkeerata sinne äänekkään taaperonsa kanssa, jokainen vaikka tunniksi kerrallaan? Kaikki ajattelevat olevansa vain vähän aikaa, mutta unohtavat, että kirjastossa saattaa käydä muita samalla tavalla ajattelevia. Pahimmillaan näitä juoksentelevia nicopettereitä pyörii lukusalissa koko päivän, jokainen toki vain sen tunnin kerrallaan.
Itselleni sattui kerran ykköskurssilla tapaus, jossa nuori äiti oli tuonut vauvansa luennolle. Nuori lehtori oli liian kohtelias kehottaakseen naista poistumaan, mutta on kyllä sanottava, ettei lapsen itkulta välillä kuullut yhtään mitään. Täysin käsittämätöntä toimintaa, mutta yhä tyypillisempää, valitettavasti.
[/quote]
Ja sä vaan kyräilet? Ei herran jestas sentään, tee asialle jotakin, siis muutakin kuin valita TÄÄLLÄ! :D
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 17:02"]
[/quote]
Ja sä vaan kyräilet? Ei herran jestas sentään, tee asialle jotakin, siis muutakin kuin valita TÄÄLLÄ! :D
[/quote]
Ei tälle yhdelle kannata täällä enempää vängätä, jokainen voi vaikuttaa parhaiten valittamalla tästä mammasta ja hänen kuvittelemistaan ylioikeuksista suoraan kirjaston henkilökunnalle.
Eli älkää olko niin kilttejä, häirikkö saattaa olla aivan hyvin juuri tämä kyseinen äityli, joka ihan tietoisesti tulee häiritsemään muita. Vain valittamalla voi vaikuttaa. Ehkä se sitten tajuaisi jotain, jos hänet ohjataan kauniisti ulos suloisen nicopetterin kanssa?
Ap taitaa vaan haluta huomiota. Huutaa koko maailmalle, että "Ettekö te huomaa minua?". Ihan samoin kuin nuoret miehet jotka ajelevat öisin ympäriinsä näytillä soittaen jotain jumputusta. Tarve tulla nähdyksi. Kuin pieni lapsi joka huutaa kun äiti on kadonnut näkyvistä. Ehkä olisit ap voinut ensin saada omat traumasi hoidettua ennen kuin hankit lapsia. Vai hankitko niitä juuri sen takia, että sinulla olisi aina joku joka tarvitsee sinua?
[/quote]
[/quote]
Tämä oli ensimmäinen kommenttini tähän ketjuun. Missä kohdassa valitin? Tarkoitukseni oli pointata, että naiset eivät itsekkyydeltään tunnu tajuavan, että jos jokainen toimisi kuin he, kirjastossa ei olisi hetken rauhaa.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 09:47"]
t: toista tutkintoaan+graduaan lapsen kanssa tekevä
[/quote]
Offtopic, mutta mitä hyötyä tästä tutkintotehtailusta on? Harrastatko opiskelua?
[/quote]
[/quote]
Niin... mun mielestä se on kyllä vähän omituista olettaa, että muilta täytyisi aina tulla se kimmoke tehdä jotain. Siis eikö voi omilla aivoilla ajatella!! Varmaan tuo huutavan lapsen äitikin tajusi, että itku muuten vähän häiritsee tätä opiskelua, mutta käsky ulosmenoon olisi pitänyt tulla muualle. Eli oma-aloitteisesti ei voi mitään tehdä, aina täytyy odottaa että joku ensin ottaa asiakseen ja huomauttaa/valittaa sun toiminnasta.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 17:08"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 09:47"]
t: toista tutkintoaan+graduaan lapsen kanssa tekevä
[/quote]
Offtopic, mutta mitä hyötyä tästä tutkintotehtailusta on? Harrastatko opiskelua?
[/quote]
Joo, ihan tosissani harrastan. Alallani tuplatutkinto ei ole harvinaisuus. Jotenkinhan nämä vauvavuodetkin on saatava kulumaan, kun liikaa aikaa on jatkuvasti enemmän kuin keksisi tekemistä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 17:08"]
[/quote]
[/quote]
Niin... mun mielestä se on kyllä vähän omituista olettaa, että muilta täytyisi aina tulla se kimmoke tehdä jotain. Siis eikö voi omilla aivoilla ajatella!! Varmaan tuo huutavan lapsen äitikin tajusi, että itku muuten vähän häiritsee tätä opiskelua, mutta käsky ulosmenoon olisi pitänyt tulla muualle. Eli oma-aloitteisesti ei voi mitään tehdä, aina täytyy odottaa että joku ensin ottaa asiakseen ja huomauttaa/valittaa sun toiminnasta.
[/quote]
No sori vaan, mut mä en ramppaa luennoilla vauva kainalossa tai roiku lukusalissa huutavan lapsen kanssa. Valita kohteelle, sivullisille valittaminen ei oikein asiaa korjaa.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 17:16"]
No sori vaan, mut mä en ramppaa luennoilla vauva kainalossa tai roiku lukusalissa huutavan lapsen kanssa. Valita kohteelle, sivullisille valittaminen ei oikein asiaa korjaa.
[/quote]
No tätä minä juuri ihmettelen, että eikö ihmisillä ole sen vertaa järkeä päässä, että aina jonkun täytyisi ensin tulla valittamaan toisen käytöksestä, että hän tajuaa häiritsevänsä muita!!! Siis ei ymmärretä itse sitä, että ollaan häiriöksi (vaikka nyt tuossa kiljuva vauva luennolla tilanteessa) ja oma-aloitteisesti poistua paikalta.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 17:06"]
Ei tälle yhdelle kannata täällä enempää vängätä, jokainen voi vaikuttaa parhaiten valittamalla tästä mammasta ja hänen kuvittelemistaan ylioikeuksista suoraan kirjaston henkilökunnalle.
Eli älkää olko niin kilttejä, häirikkö saattaa olla aivan hyvin juuri tämä kyseinen äityli, joka ihan tietoisesti tulee häiritsemään muita. Vain valittamalla voi vaikuttaa. Ehkä se sitten tajuaisi jotain, jos hänet ohjataan kauniisti ulos suloisen nicopetterin kanssa?
[/quote]
No siitä vain valittamaan, onhan teillä suu! :-DDDDD Muistakaa nyt sitten maanantaina olla skarppina, olen tulossa noutamaan kirjoja - mulla on mustat vaunut ja tumma tukka. Tullaan varmaan heti lounasajan jälkeen, aikaa siellä menee öbaut tunti. Jos kakkavaippa pitää vaihtaa, niin menee pidempään.
Olisin kyllä hitusen huolissani, jos lapseni sukupuoli vaihtuisi kesken kirjastokierroksen, mutta kaipa siellä kaikki on mahdollista. Maanantaina nähdään! Muistakaa sit tulla tälle palstalle takaisin valittamaan, miten paljon meteliä me pidettiin ja ottaa vaikka varmuuden vuoksi pari kuvaa nettiin todistamaan tästä superkriminaalista käytöksestä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 12:01"]
Mä taidankin ihan piruuttaan järjestää maanantaiksi vauva-vaunu-marssin sinne Kaisaan, jokaiselle vaunuttelijalle voisi maksaa vaikka 50e per lapsi. On noita vauva- ja lapsiperheitä yleensäkin parjattu jo ihan tarpeeksi. Oliskohan tuolla kannatusta? 200 ensimmäistä ilmoittautunutta mahtuu mukaan?
[/quote]
Ja miten ajattelit tällä tempauksellasi vähentää lapsiperheiden parjaamista?