Kivoja kirjoja, joita voisi lukea 3. luokalle menevän tytön kanssa?
Tykkään lukea kirjoja, jotka aikuisestaki on mukavia. Suosikkejani on ollut esim Tove Janssonin "muumiromaanit" esim. Vaarallinen juhannus, Muumilaakson marraskuu.
Muita hyviä kirjaehdotuksia?
Kommentit (9)
jännittävä Mestaritontun seikkailut
Onneli ja Anneli. Seita Parkkolan kirjat, etenkin Viima.Maria Gripen kirjat. Irmelin Sandman-Liliuksen kirjat ovat ihanaa kesäluettavaa. Tripodien aika, jos sellaista 80-luvun klassikkoa vielä jostain saa. Alissa avaruudessa. Sysimetsän salat. Ruohometsän kansa on aivan ihana kirja! Tuhannen ja yhden yön sadut? Grimmin veljien ne alkuperäisten tarinoiden pohjalta tehdyt käännökset.
Philip Pullmanin Kultainen kompassi-sarja.
Vähän uudempia: Timo Parvelan Ella-kirjat. Ollaan naurettu paljon niille tytön kanssa, kivoja juttuja (ja onhan niistä jo leffakin)
Astrid Lindgrenin; Melukylän lapset, Saariston lapset, Eemelit, Pepit, Ronja Ryövärintytär ym.. Risto Räppääjät, Ella-kirjat, Reuhurinne-kirjat... Näitä meillä luetaan.
Harry Potterit ehdottomasti! Oon lukenut ne mun 9 vuotiaalle tosin aloitin kun hän oli 6. Välissä luettu muitakin. Itsekseni oon lukenu 2 kertaa aiemmin. Kyllä ne vaan on hyviä.
Ronja Ryövärin tytär, Thowra Hopeaharja ja kaikki opettavaiset satukirjat (kokoelma satuja, esim. Andersson, Grimm, ...).