Minkä hintaisia viinejä juotte arkisin?
Onko harvinaista juoda noita vajaan kympin pulloja?
Kommentit (50)
Ihan minkähintaisia vaan, miten se hinta vaikuttaa? Hyvän ruoan kanssa avataan hyvä punkku silloin tällöin, hinnasta viis.
Ylläolevalle tiedoksi, että viina ei vanhene.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 16:40"]
Ylläolevalle tiedoksi, että viina ei vanhene.
[/quote]
Se oli vaan sanontatapa, kun ne tuolla vuosikausia seisoo..
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 16:13"]
Kovasti vain tuntuu päälleliimatulta kun suomalaisissa perheissä on alettu väen vängällä juoda ruokaviinejä. Erään tuttavapariskunnan nainenkin kovaan ääneen mesoaa noista ruokaviineistään, jotka on vain yksi hyvä syy tissutella viikolla. Luulen siis, ettei läheskään kaikki "ruokaviinejä" nauttivat todellisuudessa juo sitä viiniä sen ruoan takia vaan saadakseen alkoholin tuoman raukeuden. Ja se nyt taas ei pitemmän päälle ole hyvä juttu, tiedätte kyllä miksi.
[/quote]
Tietysti viiniä juodaan isomman tai pienemmän humalan vuoksi. Muutenhan juotaisiin limua ja mehua. Pieni rentoutus tekee hyvää. Todella harva jaksaisi vaikeaa ja raskasta työtään ja elämäänsä muuten.
Me juomme vain arkisin vain olutta. Yleensä Koffia (on halvinta).
Suomen alkossa viinin hinta ja laatu eivät läheskään aina vastaa toisiaan. Hyvälaatuisen viinin voi saada jopa vajaalla seitsemällä eurolla (tai näin ainakin vielä jokunen vuosi sitten, voi olla, että hinta on noussut yli kahdeksaan euroon) ja vastaavasti kalliskin viini voi olla vähemmän hyvää.
Hyvin harvoin arkisin mitään. Viikonloppuisin 9-15€, siitä löytyy paras hinta-laatusuhde.
26, en suosittele ajamista 3. lasin jälkeen! Meillä raja on 12cl ja siitäkin saa jättää lasiin osan.
50, pidä sinä rajasi, mä pidän omani
t. 26
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 16:13"]
Kovasti vain tuntuu päälleliimatulta kun suomalaisissa perheissä on alettu väen vängällä juoda ruokaviinejä. Erään tuttavapariskunnan nainenkin kovaan ääneen mesoaa noista ruokaviineistään, jotka on vain yksi hyvä syy tissutella viikolla. Luulen siis, ettei läheskään kaikki "ruokaviinejä" nauttivat todellisuudessa juo sitä viiniä sen ruoan takia vaan saadakseen alkoholin tuoman raukeuden. Ja se nyt taas ei pitemmän päälle ole hyvä juttu, tiedätte kyllä miksi.
[/quote]
Kuule, kun minä haluan olla huppelissa niin ota siihen ihan muuta kuin puna/valkoviiniä. Ja silloin yleensä lähden terassille tai baariin. Minusta on synti syödä hyvää pihviä ilman siihen sopivaa punaviiniä, kalan kanssa juon yleensä valkkaria tai jotain kuohuviiniä. Jos ei ymmärrä viineistä mitään, ei kannata täällä huudella. Hyvä ruoka kruunattuna viinillä on minun herkku ja sitä viiniä ei onneksi ole pakko juoda pullollista kerralla. Ja jos on vieraita niin voidaan jopa ottaa ruoan päälle kahvit ja konjakit, voi kamalaa sentään..
Kirkkaat meillä vanhenee kaappiin, niitä ei juoda kumpikaan miehen kanssa.