Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääkutsu yhdelle

Vierailija
22.07.2020 |

Sain hääkutsun ystäväni häihin. Kyseessä ovat pienet häät budjettisyistä ja vieraslistalla siis ainostaan perheet ja lähimmät ystävät. Aavistelin jo etukäteen, että kutsu tulee koskemaan ainostaan minua, vaikka olemme mieheni kanssa olleet yhdessä syksyllä kahdeksan vuotta. Sain kuitenkin kuulla, että muut yhteiset ystävämme on kutsuttu juhliin kumppaneineen, jopa sellaiset ystävät joiden kutsumista koko juhlaan morsiuspari on kanssani avoimesti epäröinyt! Tuntuu todella erikoiselta, sillä nämä kutsutut puolisot eivät vaikuta morsiusparille yhtään sen läheisemmiltä kuin oma miehenikään. Mieleni tekisi ilmoittaa, etten aio osallistua juhliin yksin. Toisaalta tiedän, että muut vieraat mitä todennäköisimmin kyselisivät mieheni perään, johon olisi nautinnollista todeta että jostain syystä kutsuni oli osoitettu vain yhdelle.

Kommentit (312)

Vierailija
281/312 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kertoo enemmän sinusta kuin tästä entisestä ystävästäsi. Jos he halusivat vain perheen paikalle, miten kukaan voi siitä suuttua? Minä haluaisin maistraattivihkomisen niin että vain vanhemmat ja sisarukset on paikalla. En pidä hääjuhlista ja siitä kaikestä hömpästä ja lässytyksestä mitä niissä on.

Hän ei halunnut selityksenä mukaan vain perhettään paikalle, vaan selitti, että syy kutstumattomuuteen  oli pienen budjetin häistä. Kuten kerroin, meidän ei olisi ollut pakko päästä itse häävastaanotolle, vaan olisi ollut kiva tietää häistä, jotta olisimme voineet olla vaikka vain kirkossa paikan päällä, kuten aiemmin olimme sopineet (kirkossa on vain se yksi hinta, olipa paikalla kaksi tai kaksi sataa ihmistä). Me emme suuttuneet siitä, me loukkaannuimme.

Ystävyysuhteemme piti myös olla niin avoin, että hän olisi voinut sanoa ihan suoraan, että kirkkoon tulette, mutta häävastaanotolle ette pääse, kun ei ole varaa. olisimme voineet maksaa osamme tai vaikka olla menemättä, se ei ollut pointti, vaan se, ettei niistä edes kertonut, olimme parhaita kavereita ja parhaat kaverit nyt jakavat kaiken keskenään.  Kuten kirjoitin, se lisi ollut meille täysin fine, tunsimme hänen vanhempansa hyvin ja olimme heidänkin kanssaan hyvissä väleissä.

On todella vaikea ymmärtää teidän ajatuksenjuoksua. Jos te olisitte tulleet kirkkoon, sitten myös puolison kaverit olisi pitänyt myös kutsua ja homma olisi alkanut siitä levetä. Täysin ymmärrettävää että vihkiminen pidettiin pienellä piirillä. Wn todellakaan ymmärrä miksi veditte herneet niin syvään, että jopa katkaisitte ystävyyssuhteen. Taisit olla tosi dominoiva ja itsekäs ystävä.

Etkö ymmärrä, että _kirkkoon ei kutsuta_, vihkiminen on avoin tilaisuus, jonne voi kadulta tulla vaikka juoppojamppa seuraamaan. Siitä syystä hääetikettiin kuuluu, että häistä ilmoitetaan lähipiirille, johon siis kuuluu lähimmät sukulaiset ja ystävät, jotta heillä on mahdollisuus käydä seuraamassa vihkimistä.

Sellainen kuuluu sosiaalisten suhteiden ylläpitoon että elämänsä suurista käänteistä kerrotaan lähipiirille. Suomalaiset sosiaalisesti kyvyttömät ihmiset eivät tunnu tajuavan tätä ja miten tärkeää se oikeasti on, että kavereillekin kerrotaan.

Häissä todellakin on kaksi erillistä vaihetta,vaikka ne usein vietetään saman päivän aikana. Toinen on julkinen ja siitä kuuluu tiedottaa -     tehdään nimenomaan sosiaalisten suhteiden yllä pidon nimissä, toinen on se yksityinen ja siinä voi hää pari itse suunnitella,miten haluavat.

Minäkin siis tajuan tuon ajatuksen juoksun,että loukkaannutaan,kun kaveri ei kerro menevänsä naimisiin. Niin minäkin loukkaantuisin.

On käsittämätöntä, että tätä ei ymmärretä suureksi etikettivirheeksi ja usein se on myös tosi loukkaavaa. Jos "parhaat ystävät" ei kerro niinkin suurta asiaa kuin vihkimistä toisilleen, niin eihän silloin olla parhaita ystäviä, vaan vain tuttavia, jotka muuten vaan lätisee keskenään lämpimikseen joka päivä.

Olin itse tosi loukkaantunut, kun läheinen työkaveri, jonka kanssa olin läheisissä tekemisissä joka päivä kertoi avioliittoon menosta ja isommista häistä vasta pari viikkoa jälkikäteen ja sekin kai vähän vahingossa. Kyllä siinä tulee vähän wtf? olo. En siis todellakaan odottanut kutsua tms. eihän suomalaiset juuri työkavereita kutsu.

Mutta tuollainen omituinen salailu aiheutti minulla ainakin sen, että en enää pitänyt tätä ihmistä ystävänä, en edes niin hyvänä työkaverina, en kertonut hänelle enää mitään tärkeää elämästäni, enkä enää samalla lailla kuunnellut hänen juttujaan, koska mitään todellistahan hän ei halua kanssani jakaa. Miksi ei voinut jakaa iloaan elämänkumppanista ja naimisiinmenosta muille yhtään? Olisiko siinä jotain hävinnyt? Ehkä ymmärtäisin, jos olisi hakenut naisen thaikuista tms.

Sitten piti töissä jälkikäteen alkaa jonkun hommata korttia ja työpaikan häälahjaa, kun sellainen oli firmassa tapana. Minusta tosi noloa ja oikeasti aika veemäistä käytöstä.

Vierailija
282/312 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annoit alun perin itse ymmärtää, että välien katkeaminen on johtunut juuri noista hääjärjestelyistä. Huomaatko, että kommenttien ja alapeukkujen perusteella jo useampi ihminen on tässä ketjussa pitänyt sinun ja muun kaveripiirin toimintaa kohtuuttomana? 

puhut pötyä. En ole antanut ymmärtää, jos joku on sellaisen tulkinnan tehnyt, se on hänen valintansa. Olisin antanut ymmärtää niin, jos olisin eksluviisesti kirjoittanut, että se oli ainoa syy.

Peukutusten perusteella ei voi tehdä mitään johtopäätöksiä, sillä ihmiset antavat niitä hyvin moninaisista syistä. Siksi en kiinnitä mitään huomiota peukutuksiin eivätkä ne kiinnosta minua. Varmaan joku saa siitä itselleen valheellista onnistumisen tunnetta, kun kuvittelee, että kirjoittajat niitä oikeasti seuraisivat ja voisivat mielikuvitella peukusta, tuo 1. peukku siksi, että oli kirjoitusvirhe ja toinen siksi että mielipitestä ei tykätty ja kolmas siksi, että haluttiin trollata ja neljäs siksi, että tykätään numero nelosesta.  Varmasti joku seuraakin, mutta allekirjoittanutta ne eivät kiinnosta.

Mitä tuo eksluviisesti tarkoittaa? Eksplisiittisesti? Kirjoitit alun perin näin: "Ystävyytemme laimeni sitten häiden jälkeen, ei oikeastan sen jälkeen lähetetty kuin kohteliaisuussyistä yksi joulukortti vuodessa ja pian sekin jäi." Ja edellä kuvailet sitä, kuinka loukkaannuit hääjärjestelyistä. Ei kai vaadita kovin kummoista mielikuvitusta saati ylitulkintaa, jos olettaa välienne rikkoontuneen hääjärjestelyiden vuoksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/312 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kertoo enemmän sinusta kuin tästä entisestä ystävästäsi. Jos he halusivat vain perheen paikalle, miten kukaan voi siitä suuttua? Minä haluaisin maistraattivihkomisen niin että vain vanhemmat ja sisarukset on paikalla. En pidä hääjuhlista ja siitä kaikestä hömpästä ja lässytyksestä mitä niissä on.

Hän ei halunnut selityksenä mukaan vain perhettään paikalle, vaan selitti, että syy kutstumattomuuteen  oli pienen budjetin häistä. Kuten kerroin, meidän ei olisi ollut pakko päästä itse häävastaanotolle, vaan olisi ollut kiva tietää häistä, jotta olisimme voineet olla vaikka vain kirkossa paikan päällä, kuten aiemmin olimme sopineet (kirkossa on vain se yksi hinta, olipa paikalla kaksi tai kaksi sataa ihmistä). Me emme suuttuneet siitä, me loukkaannuimme.

Ystävyysuhteemme piti myös olla niin avoin, että hän olisi voinut sanoa ihan suoraan, että kirkkoon tulette, mutta häävastaanotolle ette pääse, kun ei ole varaa. olisimme voineet maksaa osamme tai vaikka olla menemättä, se ei ollut pointti, vaan se, ettei niistä edes kertonut, olimme parhaita kavereita ja parhaat kaverit nyt jakavat kaiken keskenään.  Kuten kirjoitin, se lisi ollut meille täysin fine, tunsimme hänen vanhempansa hyvin ja olimme heidänkin kanssaan hyvissä väleissä.

On todella vaikea ymmärtää teidän ajatuksenjuoksua. Jos te olisitte tulleet kirkkoon, sitten myös puolison kaverit olisi pitänyt myös kutsua ja homma olisi alkanut siitä levetä. Täysin ymmärrettävää että vihkiminen pidettiin pienellä piirillä. Wn todellakaan ymmärrä miksi veditte herneet niin syvään, että jopa katkaisitte ystävyyssuhteen. Taisit olla tosi dominoiva ja itsekäs ystävä.

Etkö ymmärrä, että _kirkkoon ei kutsuta_, vihkiminen on avoin tilaisuus, jonne voi kadulta tulla vaikka juoppojamppa seuraamaan. Siitä syystä hääetikettiin kuuluu, että häistä ilmoitetaan lähipiirille, johon siis kuuluu lähimmät sukulaiset ja ystävät, jotta heillä on mahdollisuus käydä seuraamassa vihkimistä.

Sellainen kuuluu sosiaalisten suhteiden ylläpitoon että elämänsä suurista käänteistä kerrotaan lähipiirille. Suomalaiset sosiaalisesti kyvyttömät ihmiset eivät tunnu tajuavan tätä ja miten tärkeää se oikeasti on, että kavereillekin kerrotaan.

Häissä todellakin on kaksi erillistä vaihetta,vaikka ne usein vietetään saman päivän aikana. Toinen on julkinen ja siitä kuuluu tiedottaa -     tehdään nimenomaan sosiaalisten suhteiden yllä pidon nimissä, toinen on se yksityinen ja siinä voi hää pari itse suunnitella,miten haluavat.

Minäkin siis tajuan tuon ajatuksen juoksun,että loukkaannutaan,kun kaveri ei kerro menevänsä naimisiin. Niin minäkin loukkaantuisin.

On käsittämätöntä, että tätä ei ymmärretä suureksi etikettivirheeksi ja usein se on myös tosi loukkaavaa. Jos "parhaat ystävät" ei kerro niinkin suurta asiaa kuin vihkimistä toisilleen, niin eihän silloin olla parhaita ystäviä, vaan vain tuttavia, jotka muuten vaan lätisee keskenään lämpimikseen joka päivä.

Olin itse tosi loukkaantunut, kun läheinen työkaveri, jonka kanssa olin läheisissä tekemisissä joka päivä kertoi avioliittoon menosta ja isommista häistä vasta pari viikkoa jälkikäteen ja sekin kai vähän vahingossa. Kyllä siinä tulee vähän wtf? olo. En siis todellakaan odottanut kutsua tms. eihän suomalaiset juuri työkavereita kutsu.

Mutta tuollainen omituinen salailu aiheutti minulla ainakin sen, että en enää pitänyt tätä ihmistä ystävänä, en edes niin hyvänä työkaverina, en kertonut hänelle enää mitään tärkeää elämästäni, enkä enää samalla lailla kuunnellut hänen juttujaan, koska mitään todellistahan hän ei halua kanssani jakaa. Miksi ei voinut jakaa iloaan elämänkumppanista ja naimisiinmenosta muille yhtään? Olisiko siinä jotain hävinnyt? Ehkä ymmärtäisin, jos olisi hakenut naisen thaikuista tms.

Sitten piti töissä jälkikäteen alkaa jonkun hommata korttia ja työpaikan häälahjaa, kun sellainen oli firmassa tapana. Minusta tosi noloa ja oikeasti aika veemäistä käytöstä.

Minä taas en yhtään ymmärrä, mitä se on minulta pois, jos ystävälle joku asia on yksityinen ja saan sen tietää myöhemmin tai en ollenkaan. Itselleni myös on samantekevää, hommataanko lahja etu- vai jälkikäteen vai ei ehkä ollenkaan, jos toinen sitä toivoo. 

Esimerkiksi tässä tapauksessa ovat voineet puolison toivomuksesta sopia, että häistä ei töissä puhuta, vaan ne ovat perheasia. Eikö sitä kuulu kunnioittaa?

Ei ihmisten omat asiat ole mitään kiiltokuvia, joita vaihdellaan. Ne ovat yksityisasioita, joita jaetaan siten, kuin se jakajasta hyvältä tuntuu. On kunnia niitä kuulla, ei mikään itsestään selvä minulle kuuluva oikeus. Eikä ehdottomasti ole kenenkään velvollisuus niitä jakaa, vaan saa ihan vetää rajan siihen, mihin tahtoo.

Vierailija
284/312 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[

Mitä jossittelua tämä on, sinähän olet kaikissa viesteissä varmasti vakuuttanut tietäväsi, että hänellä ei ole yhtään ystävää, ei vanhoja eikä uusia, häiden jälkeen?

Ja sinulla nähtävästi ei ole yhtään paha mieli tästä johdosta - olet ehkä jopa tyytyväinen? Mahdatkohan ymmärtää, minkä kuvan se sinusta antaa.

mitä jossittelua?.>>> "Jos tiedät, että ystävälläsi ei enää ole ystäviä ja hän on tehnyt vain yhden virheen,..."

siinä on jossittelua. Siinä kysytään vaihtoehtoisesta maailmasta JOS...JA "jos tiedän että ei ole ystäviä JA jos tiedän, että hän on tehnyt vain yhden virheen".  Se on jossittelua, se ei liity kertomaani tapaukseen.

Muotoilen uudelleen: KUN varmasti tiedät, että entisellä ystävälläsi ei enää ole yhtään ystävää ja KUN hänet SINUN puheidesi mukaan hylättiin koko entisen entisen ystäväpiirin toimesta sen vuoksi, että hän jätti kertomatta teille hääpäivänsä, eikö sinulla ole yhtään paha mieli nyt hänen puolestaan?

misi sinä taas vääristelit snaojani, kun useassa eri kohdassa olen tuonut ilmi ettei se ollut ainao syy hylkäämiselle että jätti kertomatta hääpäivänsä. palataan tähän keskusteluun sitten kun olet oppinut lukemaan ja pitämään omat tunteesi kurissa, nyt vain tuhlaat aikaani.

Vierailija
285/312 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[

Mitä jossittelua tämä on, sinähän olet kaikissa viesteissä varmasti vakuuttanut tietäväsi, että hänellä ei ole yhtään ystävää, ei vanhoja eikä uusia, häiden jälkeen?

Ja sinulla nähtävästi ei ole yhtään paha mieli tästä johdosta - olet ehkä jopa tyytyväinen? Mahdatkohan ymmärtää, minkä kuvan se sinusta antaa.

mitä jossittelua?.>>> "Jos tiedät, että ystävälläsi ei enää ole ystäviä ja hän on tehnyt vain yhden virheen,..."

siinä on jossittelua. Siinä kysytään vaihtoehtoisesta maailmasta JOS...JA "jos tiedän että ei ole ystäviä JA jos tiedän, että hän on tehnyt vain yhden virheen".  Se on jossittelua, se ei liity kertomaani tapaukseen.

Muotoilen uudelleen: KUN varmasti tiedät, että entisellä ystävälläsi ei enää ole yhtään ystävää ja KUN hänet SINUN puheidesi mukaan hylättiin koko entisen entisen ystäväpiirin toimesta sen vuoksi, että hän jätti kertomatta teille hääpäivänsä, eikö sinulla ole yhtään paha mieli nyt hänen puolestaan?

misi sinä taas vääristelit snaojani, kun useassa eri kohdassa olen tuonut ilmi ettei se ollut ainao syy hylkäämiselle että jätti kertomatta hääpäivänsä. palataan tähän keskusteluun sitten kun olet oppinut lukemaan ja pitämään omat tunteesi kurissa, nyt vain tuhlaat aikaani.

Sinä olet kommentoinut tässä ketjussa erittäin ikävään sävyyn toimintaasi kritisoivien kirjoittajien älykkyysosamäärää ja lukutaitoa. Sinun kannattaisi katsoa peiliin, ennen kuin komennat muita opettelemaan tunteiden hallintaa.

Vierailija
286/312 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[

Olen eri, mutta kuulostat todella kylmältä ja tunteettomalta ihmiseltä. 

Vierailija
287/312 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,

Tapaat siellä ihanan miehen. Ihastutte ja yöstä hotellissa tulee ikimuistoinen.

Seuraavana aamuna ilmoitat nyksällesi jättäväsi hänet.

Tämä on sun kohtalo.

Vierailija
288/312 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kauhea, mä huomasin ajattelevani että tasan menisin yksin ja tosiaan kun joku kyselisi mieheni perään, niin en mitenkään ääntäni hiljentäisi kun kertoisin ettei häntä kutsuttu...

Mutta ei, en mä kyllä menisi ollenkaan vaikka tuolla ajatuksella hetken hekumoinkin. Syyn sanoisin ihan suoraan, eli en tule siksi koska miestä ei ole kutsuttu ja muiden pariskuntien puolisot taas on. Musta se tuntuisi niin oudolta, että en olisi sen vuoksi juhlatuulella, ja jos ei ole häissä juhlatuulella, niin paras olla tulematta...

Muuttaisi kyllä myös käsityksen ”ystävästä”.

Kiitos vastauksesta. Ajattelin vielä yrittää kysyä asiasta ihan puhelimitse, mutta on vaikea kuvitella että mielipaha tästä anteeksipyynnöllä laantuu. Voisin hyvin kuvitella, että puhumalla saisinkin miehelleni sen kutsun, mutta eihän se tätä tilannetta korjaa. Ehkä vain säästän häälahjarahat matkakassaamme tai tarjoan niillä miehelleni hyvän dinnerin.

Tarjoa mieluummin päivällinen. Muuten hyvä idea.

Vierailija
289/312 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osallistu. Etkä tietenkään anna lahjaakaan. Tokko nuo häät sen kummallisemmatovat kuin muutkaan, joissa olet vieraana ollut. Nykyään kaikilla on samanlaiset häät, joten kun olet ollut yksissä olet nähnyt kaikki.

Ongelma ratkaistu.

Vierailija
290/312 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun perusteella meidän häävieraslistasta lähti 8 nimeä pois. Nämä siis henkilöitä, joilla saattaa olla avec tai sitten ei, mutta joita emme nyt kutsu siitä pelosta, että loukkaantuvat ns. sinkkukutsusta. Kaksi näistä on hyviä ystäviäni, joille varmaan tulee yllätyksenä, että kutsua ei tule, mutta eipä tule meillekään yllätyksenä se, että exän kanssa on taas palattu yhteen. Parempi jättää kutsumatta kokonaan kuin loukata. Yksi on serkkuni, kaksi miehen serkkuja ja kolme miehen työkavereita, jotka olisivat mielettömän hyvää seuraa, mutta jotka nyt jäävät kutsutta. Jos jokainen saisi avec-kutsun, tulisi häihin 8 meille tuntematonta vierasta ja heistä noin 1000 e lisäkulut.

Nyt pysyy välit hyvinä eikä kukaan katso aiheelliseksi vähän näpäyttää, kun joutuu jättämään miehensä kotiin.

Jos olet näiden 8 kanssa niin vähän tekemisissä, vaikka ovatkin muka hyviä ystäviäsi ja serkkujasi, ettet tiedä heidän suhteistaan tai halustaan tuoda avec, tuskinpa se heille yllätyksenä tulee, että kutsua ei tule. Helpotuksena ehkä.

Olen kyllä tekemisissä kanssaan, mutta kukaan näistä ei ole naimisissa tai heillä ei ole nykyisen suhteen kanssa yhteisiä lapsia. Paras kveri elää varmaan kymmenettä vuotta on/off -suhteessa miehensä kanssa, häiden aikaan ei ole tietoa, missä taas mennään. Joka tapauksessa kaikkien näiden puolisot ovat aika lailla tuntemattomia. Mutta koska on loukkaus kutsua ilman paria, niin ei kutsuta sitten ollenkaan. Voihan olla, että me miehen työkaverit tulee silti kirkon ovelle ja siinä oikein näyttävästi ojentaa pussilakanapaketit ja kuuluttaa, että onnea nyt, vaikka ette meitä kutsuneet. Ne kun saattaa olla palstamammoja!

Ei olisi loukkaus kutsua ilman puolisoita, jos kaikille kahdeksalle esitetään sama kutsu, siis koskien vain kaveria, ei puolisoita.

Jos sen sijaan teet kuten APn kaveri ja kutsut 7 kaveria puolisoineen ja kahdeksannen ilman puolisoa, olet hyvin todennäköisesti loukannut tuota kahdeksatta. 

Kuulostat ihan fiksulta ihmiseltä, joten oletan että ymmärrät eron täysin, kunhan vaan huviksesi veetuilet.

Ehkä kannattaisi miettiä hääjärjestelyt uusiksi jos rahaa on niin vähän että täytyy karsia satunnaisten kavereitten puolisoita jollain entten tentten -systeemillä. Unohtakaa ne budjetti-prinsessa bileet. Pitäkää varsinaiset häät vaan lähimpien sukulaisten kesken ja vaikka nyyttärit sitten jälkikäteen kavereitten kesken. Se että "nämä on mun ainutkertaiset ja ihmeelliset häät ja mä päätän" ei anna mitään erivapauksia kohdella joitain ihmisiä ylimalkaisesti ja olettaa ettei ystävyyssuhteisiin synny sen jälkeen mitään säröjä. 

Mutta joo, kutsukaa kenet haluatte mutta älkää sitten ihmetelkö jälkipyykkiä...

Vierailija
291/312 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko olevanne parempia ihmisiä kuin se morsian? Hänellä oli syynsä olla kutsumatta henkilö, josta ei pidä. Ap pitää (jostain syystä) miehestään, mutta ei muiden tarvi. Ottakaa lääkkeenne.

Vierailija
292/312 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko olevanne parempia ihmisiä kuin se morsian? Hänellä oli syynsä olla kutsumatta henkilö, josta ei pidä. Ap pitää (jostain syystä) miehestään, mutta ei muiden tarvi. Ottakaa lääkkeenne.

No nimenomaan näinhän me ollaan jo ketjussa päätelty. Mutta morsmaikku olis kysyttäessä voinut sen kertoa. Kun sitä häneltä kerran kysyttiin. Jos on pokkaa jättää tarkoituksella pois kutsusta, pitäisi olla pokkaa kertoa myös se oikea syy.

Vierailija
293/312 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän mainittiin jo: känniääliö.

Vierailija
294/312 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita että teitä on tulossa 2. Joku jää varmaan aina pois.

Vierailija
295/312 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häihin mennään yksin, jos kutsu on yhdelle. Olisi moukkamaista ottaa joku mukaan.

Vierailija
296/312 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[

Sinä olet kommentoinut tässä ketjussa erittäin ikävään sävyyn toimintaasi kritisoivien kirjoittajien älykkyysosamäärää ja lukutaitoa. Sinun kannattaisi katsoa peiliin, ennen kuin komennat muita opettelemaan tunteiden hallintaa.

Taisi olla niin, että häntä alettiin haukkumaan ensin ja nyt te av-mammat pillitätte, että saitte takaisin, kun teillähän se haukkumaoikeus pitäisi olla. Olen nauttinut lukea miten teitä vedetään kölin ali viisi nolla.

Vierailija
297/312 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän mainittiin jo: känniääliö.

Joo muutakin pskaa tosiaan on mainittu, ihan älyttömiä kuvitelmia. Sinä taidat olla känniääliö, kun sellaiseksi sinut nyt tässä mainitsen!

Vierailija
298/312 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[

Taisi olla niin, että häntä alettiin haukkumaan ensin ja nyt te av-mammat pillitätte, että saitte takaisin, kun teillähän se haukkumaoikeus pitäisi olla. Olen nauttinut lukea miten teitä vedetään kölin ali viisi nolla.

Ja me av-mammat (minäkin, 32 v vela) ollaan pyöritelty silmiämme, että oikeastiko löytyy ihmisiä, jotka suuttuvat siitä, että kaveri ei halua kertoa, koska menee naimisiin ja sen jälkeen vielä julistaa innokkaana, että tällä naimisiin menneellä ei sitten enää ole yhtään kaveria, ei entisiä eikä uusia häiden jälkeen.

Ihan kuin se olisi hienokin asia, että entinen ystävä on jäänyt kokonaan ilman ystäviä!

Mutta hienoa, että sinä nautit tälläisestä, jokaiselle omansa ja yleensä sen omansa tuppaa sitten elontiellä kohtaamaankin.

Vierailija
299/312 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette ole naimisissa, niin toi on ihan ymmärrettävää. En minäkään kutsuisi pareja, joista ei tiedä, ovatko enää ensi viikolla yhdessä.

Jep! Saattaa jopa käydä niin että tämä hääpari eronnut ennenkuin kyseessä oleva susipari.

Vierailija
300/312 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko morsmaikulla voinut olla jotain peliä aloittajan miehen kanssa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi