Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pystyykö raskauden aikaista

Vierailija
13.06.2013 |

diabetestä jotenkin estää? Esim.minä syön todella paljon karkkia,auttaako, jos muutan ruokailutottumuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkki ei aiheuta diabetesta.

Vierailija
2/6 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sitten aiheuttaa? eikö diabetes ole sokeritauti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeripalat. Jätä ne pois kahvista.

Vierailija
4/6 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perimä. Alttius. Riski sairastua kakkostyypin diabetekseen. Neuvolassa tehdään sokerirasitus kaikille joilla on bmi 25 tai enemmän, mutta se on väärä olettamus. Moni laiha jää testaamatta ja he lihovat sitten 25-30 kiloa raskausaikana kun kukaan ei epäile raskausdiabetestä ja synnyttävät suurensuuren sokerivauvan.

Vierailija
5/6 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ylipainoa, mutta aiemmissa raskuksissa ei mitään ongelmia ole. Voinko auttaa kuitenkin asiaa, jos koitan pitää painonnousun kurissa ja syödä terveellisemmin? ap

Vierailija
6/6 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:33"]

mulla on ylipainoa, mutta aiemmissa raskuksissa ei mitään ongelmia ole. Voinko auttaa kuitenkin asiaa, jos koitan pitää painonnousun kurissa ja syödä terveellisemmin? ap

[/quote]

Jos aiemmissa raskauksissa (ylipainosta huolimatta) ei ole todettu diabetestä, niin riski on tosi pieni. Ihan normaali ja terveellinen ruokavalio riittää. Tavallaan tämä sokerirasitus on hyvä testi tulevaisuudelle, kun saadaan seulottua ne joilla on riski sairastua elämässään sokeritautiin. Mullakin oli loistavat arvot vaikka bmi on 27. Painoakin tuli vain 5kg raskausaikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä