Mitä pahaa pettämisestä seurasi?
Mielenkiinnon vuoksi kysyn kun nykyään lehdissä, tv:ssä, keskustelupalstoilla yms ei pettämistä pidetä oikein minään, mutta onkohan todella niin. Joten siksi kysymys: Mitä pahaa pettämisestä seurasi? Olit sitten itse pettäjä/ petetyksi tullut, saitko sukupuolitaudin, tuliko ero, masentuiko joku, miten lapset reagoivat..
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 16:48"]
Kukaan ei kai ole kieltänyt vastuuta omista teoistaan tai yrittänyt vierittää sitä kokonaan petetyksi tulleen päälle. Mutta se on vähän mielen köyhyyttä tai turhan yksioikoista ajattelua, jos ei kykene tai halua nähdä kuinka omat teot voivat vaikuttaa läheisiin. Tai ymmärrä sitä että itsellä on osuutta parisuhteen tilaan, vaikka pettävä puoliso ihan itse tekeekin petospäätöksensä. Juuri näitä nyansseja olen tässä hakenut.
[/quote] Jos pettäjä ottaa vastuun teoistaan, hän ei syyttele muita mielen köyhyydestä, yksioikoisuudesta tai muustakaan. Tuollainen toisten lyttääminen kertoo siitä, ettei ole oppinut virheistään eikä ole edelleenkään sinut itsensä ja valintojensa kanssa. Todellista mielen köyhyyttähän on se, että kriisin tullen ei käytä mitään muista lukuisista tavoista parantaa tilannettaan, vaan valitsee sen itselle helpoimman ja puolisolle ja lapsille alhaisimman "ratkaisun" eli pettämisen.
Vaimo petti. Seurauksena avioero, huoltajuuskiistat, rikosilmoitus mua kohtaan ja elämä aika lailla metsässä ainakin minulla tässä vaiheessa.
Perusteli pettämistä sillä ettei ollut tyytyväinen parisuhteessa ja itseluottamus oli maassa ja tämä "ritari" sitten löytyi kehumaan häntä kuin parahiksi. Rahat ja muu kyllä hänelle kelpasi ja hän ottikin kaiken hyödyn irti minusta taloudellisesti ennenkuin ilmoitti erosta ja pettämisestä.
Kerran pettäjä, aina pettäjä.
Mua petettiin, masennuin ja menetin ikiajoiksi parhaimman ystäväni, sillä sitä mies minulle oli, ennen kuin petti. Nyt hän ei ole minulle enää mitään.
Minä petin, tuli kaksi eroa, lukematon määrä tuskaa ja ihan henkilökohtaisesti en pysty enää koskaan minkäänlaiseen suhteeseen kenenkään kanssa.
minä petin, sattuhan siinä miestä ja ehkä lastakin, mutta tuntuu että mies on nyt onnellisempi ja lapsi myös koska minä olen onnellisempi. Pääsin vanhasta suhteesta jossa en kokenut tyytyväisyyttä vaikka kaikki päällisin puolin oli hyvin. Mies oli kuitenkin aina pahalla tuulella ja nyt tuntuu että turha riitely on jäänyt pois eli parempaan muuttui kuitenkin.
Ei siis olla miehen kanssa enää yhdessä ja hyvä niin. Ollaan kuitenkin hyvissä väleissä.
Minä petin, en ole jäänyt kiinni, ja pieniä omantunnonpistoksia lukuunottamatta ei ole seurnnut mitään pahaa. En juuri edes kadu, oma mies oli niin välinpitämätön nuija siihen aikaan. Nyt meillä menee taas paremmin. Oikeastaan mielestäni tuo sivusuhde auttoi mut vaikean paikan yli vakisuhteessa, muuten olisi saattanut ero tulla.
Seurasi vaikka ja mitä! Petin mieheni kaverin kans ja tuli niin kauheat oman tunnon tuskat, että kerroin miehelle. Niillä meni välit ja kun tyyppi oli lisäksi tyttömme kummi, niin lapsi menetti kummin.
Toinen seuraus oli se, että petin uudestaan. Ja taas uudestaan. Ja joka kerta se oli paljon helpompaa eikä tullut mieleenkään kertoa enää. Nyt tosin ollaan erottu jo aikoja sitten.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 11:20"]
Minä petin, en ole jäänyt kiinni, ja pieniä omantunnonpistoksia lukuunottamatta ei ole seurnnut mitään pahaa. En juuri edes kadu, oma mies oli niin välinpitämätön nuija siihen aikaan. Nyt meillä menee taas paremmin. Oikeastaan mielestäni tuo sivusuhde auttoi mut vaikean paikan yli vakisuhteessa, muuten olisi saattanut ero tulla.
[/quote]
Heh, eipä taitaisi seurata mitään hyvää jos tuo "nuija" joka sut pettämään ajoi, saisi tietää.
Jännä miten toisen syyksi pettämistä sälytetään. Kuten tämäkin, mies oli välinpitämätön nuija.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 11:25"]
[/quote]
Heh, eipä taitaisi seurata mitään hyvää jos tuo "nuija" joka sut pettämään ajoi, saisi tietää.
Jännä miten toisen syyksi pettämistä sälytetään. Kuten tämäkin, mies oli välinpitämätön nuija.
[/quote]
En tiedä kuinka teillä parisuhde toimii, mutta meitä on kaksi ja vaikutamme toisiimme molemminpuolisesti. Niin että vaikka itse päätän mitä teen, niin miehen teot vaikuttavat myös minun päätöksiini. t. 5
Onko täällä keskivertoa hömelömpää porukkaa, kun lähes kaikki ovat jääneet pettämisestä kiinni? Vai oletteko te kaikki itse tunnustaneet? Kaveripiirissä tiedän ehkä 4-5 pettämisestä, ja yksikään noista ei ole paljastunut.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 11:29"]
[/quote]
[/quote]
En tiedä kuinka teillä parisuhde toimii, mutta meitä on kaksi ja vaikutamme toisiimme molemminpuolisesti. Niin että vaikka itse päätän mitä teen, niin miehen teot vaikuttavat myös minun päätöksiini. t. 5
[/quote]
Itse olit tietenkin erinomainen puoliso?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 11:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Meidän parisuhteemme toimii oikein hyvin. Vaikka on huonoja kausia vuosien saatossa ollut ja on tuntunut, että hermot menee, kunnioitan siltikin miestäni siinä määrin etten hyppää vieraaseen petiin. Ja jos niin tekisin, vika olisi ainoastaan minussa. Tuskin mieheni minua sinne viskaisi.
Kait pettäjät sitten noin itselleen vakuuttelevat tehneensä "oikein" kun sälyttää toisen syyksi. Huoh, ei sen miehen teot sinua sinne ole ajanut. Ihan itse päätit mennä. Ihan sama minkälainen mies on ollut.
Mies petti kun olin raskaana. Menetin itsetuntoni täysin. Mies petti uudestaan ja silloin menin lopullisesti romuksi. Mies kehtasi syyttää minua pettämisestä, kato peiliin miksi sua petin. Olin urheilullinen, hoikka, kaunis nainen siihen aikaan, jolle kyllä olisi ollut vientiä. Exä sensijaan jankkasi että olen lihava, ruma, epäseksikäs... ja siksi piti pettää. Erohan siitä tuli, lopulta.
Nyt olen syömishäiriöinen, masentunut yksinhuoltaja, joka ei usko kelpaavan enää kenellekään. Ikää vasta 30-vuotta mutta olen jo alistunut siihen että tulen olemaan loppuelämäni yksin.
Niin, noista kahdesta pettämisestä on vedenpitävät todisteet. Muista on lukuisia epäilyjä yms mutta mies kiisti sinnikkäästi kaiken.
AP JATKAA JA nyt vähän täsmentää että siis jos mitään pahaa ei pettämmisestä seurannut niin sitä en kysellyt, vaan halua kuulla mitä negatiivista siitä seurasi ja kuinka se pettäminen vaikutti esim. lapsiin ja omaan itsetuntoon tai jos vanhempasi pettivät toisiaan miten se vaikutti sinuun lapsena negatiivisesti siis.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 11:33"]
[/quote]
Tuota pitäisi kysyä mieheltäni, koska osaan vain sanoa kuinka itseni näin ja tilanteen ymmärsin. Varmasti minussakin oli/on paljon vikaa, mutta siihen aikaan minä olin meistä se, joka pitkään yritti tehdä töitä parisuhteen eteen, miestä ei kiinnostanut. Sitten kun löysin sivusuhteen, minäkään en enää piitannut niin kovasti - mutta yllättäen miestä alkoikin taas kiinnostamaan.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 11:34"]
Kait pettäjät sitten noin itselleen vakuuttelevat tehneensä "oikein" kun sälyttää toisen syyksi. Huoh, ei sen miehen teot sinua sinne ole ajanut. Ihan itse päätit mennä. Ihan sama minkälainen mies on ollut.
[/quote]
Näinhän mä sanoin, että itse tein päätöksen... Luetunymmärrystä, kiitos! Mutta ei todellakaan ollut aivan sama millainen mies oli ja miten käyttäytyi.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 11:33"]
[/quote]
Tuota pitäisi kysyä mieheltäni, koska osaan vain sanoa kuinka itseni näin ja tilanteen ymmärsin. Varmasti minussakin oli/on paljon vikaa, mutta siihen aikaan minä olin meistä se, joka pitkään yritti tehdä töitä parisuhteen eteen, miestä ei kiinnostanut. Sitten kun löysin sivusuhteen, minäkään en enää piitannut niin kovasti - mutta yllättäen miestä alkoikin taas kiinnostamaan.
[/quote]
Tuossa vaiheessa se on ero vaihtoehtona jos ei kerran mikään suju. Ei pettäminen. Ja tiedät itsekin sen, ettei sinun teot ole millään tavalla ukkos syytä. Vaikka miten yrität oikeuttaa pettämistä. Miehesi nimittäin tuskin on samaa mieltä.
Puolison hetkellinen, mutta erittäin paha romahdus (lääkitystä tarvi ja paljon + sairaslomaa), sekä tietenkin lopunelämää mielessä pysyvät ikävät muistot. Eroa ei tullut, eikä lapset olleet tietoisia mistään.
Itse olin siis pettäjä.
Kotiinpaluu