Olen raskaana miehelle, joka tänään sanoi, että tuli tehtyä virhe
Tämä on meille molemmille ensimmäinen lapsi, ja toivottu. Mutta tänään riidan keskellä mies sanoi, että katuu sitä, että muutimme yhteen, ja katuu sitä, että lapsi on tulossa. Olen ihan rikki. Suuri elämänmuutos edessä, enkä tiedä selviänkö siitä, jos jäänkin yksin. Toisaalta, miten voimme elää yhdessä perheenä, jos minä en olekaan sitä, mitä mies halusi. Olisi kai pitänyt mennä ensin naimisiin ja sitten vasta tehdä lapsia. Mutta nyt on liian myöhäistä peruuttaa mitään, kun lapsi syntyy ihan kohta.
Kommentit (37)
Kunpa voisimme sopia ja halata. Riita alkoi siitä, että minä sanoin tai tein tietämättäni jotain ärsyttävää. Ja on jatkunut jo kolmatta päivää. Eikä ole ensimmäinen kerta. Koska riidan syy on oikeasti aika järjetön, sen taustalla mies varmaan oikeasti ajattelee noin kuten sanoi. Että katuu tätä kaikkea. AP
Miestä voi hirvittää tuleva elämänmuutos, samoin varmaan sinuakin. Siihen ei paljon tarvita, että siinä tilanteessa räjähtää...
Meillä oli ekan lapsen raskausaikana ihan kamalia riitoja, mutta kun lapsi syntyi ja molemmat tottuivat uuteen tilanteeseen, paranivat välitkin taas. Nykyään lapsia on jo kaksi ja olemme onnellisempia kuin koskaan. Tsemppiä teille!
Ikävää, voihan niitä virheitäkin sattua, ne vaan huomaa ennemmin tai myöhemmin.
On kyllä todella tökeröä miehen tuommoista sanoa kun toinen raskaana ja yhteisessä elämässä, todella törkeää. Ei ihan tavallinen isäksi haluava tuommoisia suustaan päästä, voi olla että on vaikeuksia tiedossa ja joku lähdössä. Tosi kurjaa käytöstä, en nielisi enkä tuommoista isää lapselleni haluaisi, kyllä joka lapsi ansaitsee parempaa.
Ei ole lapsenkaan hyvä tulla kotiin jossa on tuollainen tunnelma, kyllä lapsi sen vaistoaa..kamalaa jos teidän olemattomista alkavat riidat kestää päiväkausia, sinunhan pitäisi nyt olla onnellisimmillasi ja keskittyä vauvan tuloon eikä riitelemiseen, samoin kuin puolisosi. Aivan lapsellista, ihan kuin lapsi saisi lapsen, ei ole aikuismaista käytöstä, nyt sitä vaadittaisi kun isäksi tulossa, mutta kaikki eivät ole kypsiä siihen, harmillista teille kaikille.
Muutat pois ja rakennat elämäsi ilman miestä.
Mä olin 20 vuotta sitten vastaavassa tilanteessa, enkä tajunnut lähteä, vaikka mies ei selvästikään halunnut samaa kuin minä. Lopulta hän jätti minut toisen naisen takia, kun lapsi oli 3-vuotias, ja sitä ennen elämä oli yhtä helvettiä.
Helpommalla olisin päässyt, jos olisin perustanut elämäni vain itseni varaan. Silloin se vain tuntui ihan mahdottomalta ja pelottavalta vaihtoehdolta, mutta näin jälkeen päin ajateltuna olisin selvinnyt ihan hyvin.
Mitä se naimisiinmeno olisi muuttanut, samoja ihmisiä silti olisitte?
Miehet tajuaa vasta ku lapsi on syntymässä mitä tuli tehtyä. Sillä on tällä hetkellä paniikki, mutta se ei tarkoita etteikö se rakastaisi sinua tai lasta kun se syntyy. Miehet tajuu nää jutut vaa vähä hitaammin. Seuraavaks se alkaa puuhata isompaa autoa.
Ota rauhallisesti ja keskity asioihin jotka tekee sinulle hyvän olon. Rakentavaa riitelyä kannattaa harjoitella vähän myöhemmin kun tää akuutti tilanne on laantunut.
Jos mies haluaa lähteä, hän on vapaa tekemään niin. Ajatus tuntuu ihan kauhealta. Minä rakastan miestä liikaa, enkä pysty lähtemään. Silloin kun emme riitele, olen todella onnellinen. Silloin kun riitelemme ja miehen sanat viiltää, olen todella onneton. En haluaisi riidellä, mutta jotenkin nämä riidat aina johtuvat minusta. AP
No oliko pakko vääntää se pentu. Todella kyllästyttävää lukea tällaisia. Tutustukaa siihen ihmiseen ennen lisääntymistä!
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 09:35"]
No oliko pakko vääntää se pentu. Todella kyllästyttävää lukea tällaisia. Tutustukaa siihen ihmiseen ennen lisääntymistä!
[/quote]
Juurihan ap sanoi että lapsi on toivottu molemmille! Stressissä ja elämänmuutoksissa tulee sanottua kaikenlaista. Huomenna on jo uusi päivä.
Aidin ja isän suhde on lapsen koti..mietihän hieman millaisessa kodissa haluat pikkuisen varttuvan. Se on kumma miten ihmiset ei jaksa miettiä näitä etukäteen, meidän jokaisen olisi varmaan syytä opetella toimimaan niinkuin vastuulliset aikuiset.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 09:38"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 09:35"]
[/quote]
Juurihan ap sanoi että lapsi on toivottu molemmille! Stressissä ja elämänmuutoksissa tulee sanottua kaikenlaista. Huomenna on jo uusi päivä.
[/quote]
No eihän se ole toivottu jos nyt jo kaduttaa, haloo! Huomenna on uusi, paska päivä. Näin se mies aattelee.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 09:42"]
Aidin ja isän suhde on lapsen koti..mietihän hieman millaisessa kodissa haluat pikkuisen varttuvan. Se on kumma miten ihmiset ei jaksa miettiä näitä etukäteen, meidän jokaisen olisi varmaan syytä opetella toimimaan niinkuin vastuulliset aikuiset.
[/quote]
Tuollainen viesti ei varmaan ole hirveän lohduttava ap:lle. Tottakai ap on pohtinut "näitä" etukäteen koska lapsi on molemmille toivottu. Mullakin on ailahtelevainen mies ja itsekin käyn tuulella. Joskus tulee sanottua yhtä sun toista, mutta aina asiat on muuttunut paremmiksi puhumalla.
Kyllä se lapsen saaminen pistää mielen myllertämään ja sellaisiakin sanoja suuhun mitä ei välttämättä tarkoita. Tottakai lähestyvä syntymä herättää myös katumuksen ajatuksia molemmissa (ainakin meillä, kuukausi laskettuun aikaan ja mulla tekis välillä mieli juosta kaikkia lapsiasioita karkuun) ja kuten tässä joku sanoikin, mies tajuaa lapsen tulon vasta ihan loppuvaiheessa. Minä olen kertonut miehelleni ihan avoimesti omista peloistani vanhemmuuteen liittyen ja tämä on sanonut luulleensa olevansa yksin pelkojensa kanssa.
Jutelkaa asioista! Ja kyllä raskaana oleva nainen käpertyy itseensä niin että osaa olla todella ärsyttävä (ainakin minä) joten välillä kannattaa mennä oman itsensä ulkopuolelle ja jättää se mies rauhaan. Kyllä se sieltä tulee takaisin omia aikojaan kun on valmis, jos on tullakseen.
Ja ei se erokaan nyt niin paha asia ole! Kyllä minä haluaisin mieluummin kasvattaa lapseni onnellisen äidin hoidossa, kuin kamalassa parisuhteessa, jossa on koko ajan negatiivisia jännitteitä.
Mä olen itse ollut aika "herkkänä" raskausaikana ja haastanut enemmän riitaa kuin yleensä. Yhtenä iltana mies oli sanonut mulle aika pahasti (puhuttiin jopa erosta!) ja aloin itkemään. Mies pyysi anteeksi ja sanoi, että on huomannut miten raskaushormonit ovat vaikuttaneet ja sanoi ettei ole mitään hätää. Itke ap, kerro miltä susta tuntuu. Raskaus on suuri elämänmuutos molemmille.
No, mitä pienempi lapsi on, sitä paremmin tottuu siihen, että äiti ja isä asuvat erillään. Ei tule erotraumoja kun kasvaa siihen tilanteeseen.
T. Yks jonka mies jätti kun lapsi oli 2kk
Ei sen tulevan lapsen nyt pitäisi niin kamala asia olla. JOS sitä haluaa. Mutta kyllähän te sopeudutte kun on pakko.
Mies saa nyt maksaa ajattelemattomuudestaan. Hänen tulevaisuutensa hahmottuu vihdoin selvästi, eikä hän pidä näkemästään. Myönnän olevani ihan hemmetin vahingoniloinen.
Suutuspäissään tulee sanottua asioita joita ei oikeasti edes tarkoita. Miettikää oliko riita oikeasti edes riitelemisen arvoinen ja sopikaa ja halatkaa lopuksi :) Kaikki järjestyy aina lopulta hyvin, ihan aina :)
M38