Joku oli tehnyt minusta ilmoituksen!! Että ajan kuulemma kännissä!!? No poliisit odottivat kotonani ja puhalsin puhtaat 0.0.
Mitähän helvettiä tämä on???!!
Auto miehen nimissä!! Ja joku tyyppi oli aijemmin tänää kaupan pihassa ottaneet rekisterinuneroni ylös ja tehnyt ilmoituksen. Jotenka poliisit olivat eka tavoitelleet miestäni puhelmitse ja tulleet sitten meille kotiin..
No minut puhallettiin pihassani ja täydet nollat tuli. Kysyin, että mitä tämä nyt oikein on niin poliisi sanoi, että muutama tunti sitten kaupan pihassa oli tehty ilmoitus...
Tekeekö joku minulle kiusaa vai mitä tämä on???
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Mä soittelen häkeen kuukauden-parin välein kun eteen sattuu keskikaistalla seilaava autoilija.
Hommaisit mieluummin vihdoin ne silmälasit itsellesi!
Suomi on tämmösiä kännykkäpellejä täynnä, ollaan aina soittamassa hätäkeskukseen ja kaikkialle muuallekin kaikesta turhanpäiväisestä.
Ehkä näytit kaupan kassan mukaan juopolta.
Minut on tultu puhalluttamaan Prisman parkkipaikalle. Syynä oli jonkun tarkkailijan havainto siitä, että ajoonlähtö oli epävarmaa. Niin varmaan oli, koska auto ei ollut edes käynnissä, avaimet ei olleet virtalukossa, minulla oli läppäri polvilla ja puhuin puhelimessa. Joku oli katsonut, että nainen ei lähde liikkeelle, joten humalassahan sen täytyy olla. Huumetestikin näytti puhdasta
Edessäni ajoi kerran auto, joka seilasi miten sattui. Aattelin, että kai tästä on pakko ilmoittaa vaikka ei semmoset juurikaan huvita. Kun aukesi kaksi kaistaa, niin pääsin rinnalle. Autossa oli kaksi kaakattavaa akkaa. Kuskin niska oli minuun päin koko ajan, kun oli niin tärkeää asiaa sille toiselle akalle, ettei kerennyt tietä katsoa.
Mieti, mitä itse teit kun ajoit? Kännykkä kädessä vai?
Aika moni ajaa kännykkä kädessä. Ihan nykypäivää.
Yleensä aina kun "kohtaan" tiellä sivusuunnassa seilaavan ja/tai ajonopeudeltaan vaihtelevan auton, kuski on keskittynyt joko vieruskaveriinsa tai puhelimeen. Aika kamalaa. Tapahtuu aika usein ja 100km/h alueella.
Vierailija kirjoitti:
Minut on tultu puhalluttamaan Prisman parkkipaikalle. Syynä oli jonkun tarkkailijan havainto siitä, että ajoonlähtö oli epävarmaa. Niin varmaan oli, koska auto ei ollut edes käynnissä, avaimet ei olleet virtalukossa, minulla oli läppäri polvilla ja puhuin puhelimessa. Joku oli katsonut, että nainen ei lähde liikkeelle, joten humalassahan sen täytyy olla. Huumetestikin näytti puhdasta
Tuliko poliisit siis ennen kuin lähdit liikkeelle? Omituista, kyllähän parkkipaikoilla istuu väkeä autoissakin.
Vierailija kirjoitti:
ajo epävarmaa
Sometti ajaessa
Lapseni tultiin kotiin puhalluttamaan, kun tuli töistä kotiin. Syynä oli se, että auto oli sammunut risteyksessä. Toki saanut sen käyntiin ja jatkanut ajamista normisti.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen (mies olen, jos sillä on jotain väljä) joskus ajanut niin väsyneenä autoa, että jälkeenpäin hirvittää ajatella ja samalla tuntea kiitollisuutta, että ei käynyt pahemmi. -Varmasti tuolloin oma ajoni oli samantapaista kuin jos olisin ollut kännissä. Onneksi joku soitti poliisit perääni. Eihän se tietenkään ole mieltä ylentävää, kun epäillään, että on humalssa tai että on jotain mömmöä veressä mutta prempi niin kuin, että joku ajaa kännissä ta muutoin niin, että on vaaraksi liikenteelle, vaikka ei sitä itse tiedosta.
Mitäs tässä sitten tapahtui, toivottiko ne poliisit vain turvallista loppumatkaa?
Olimme kerran tulossa pakettiautollamme kotiin, mies ajoi, ja pihaan tulivat heti perässämme poliisit. He sanoivat, että meistä oli ilmoitettu, kun ajo oli ollut epävakaata tms. Olimme ihmeissämme, matka oli ollut ihan tavallinen. Poliisit puhalluttivat mieheni ja nollaa näytti. Ei siinä mitään, hyviä päivänjatkoja toivottelivat ja poistuivat. Tästä on jo vuosia, eikä sittemmin ole mitään ilmoiteltu. Turha jäädä murehtimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kannattaa sitten jättää se somettaminen vähemmälle ensi ajossa ja keskittyä liikenteeseen.
No hyi. Sormettaako joku muka ajaessa?
Siis somettaa, ei sormeta. 😅😅😅😅😅😄😄😄😄
No minusta on vain hyvä, että ilmoitetaan. Kännikuskit joutuu vastuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko poliisit siis ennen kuin lähdit liikkeelle? Omituista, kyllähän parkkipaikoilla istuu väkeä autoissakin.
Tuli, teen projektihommia ja kun asiakas soittaa, niin sitten asia hoidetaan, vaikka olisi virallisesti lounasaika ja olisin juuri tullut ulos kaupasta. Istuin siinä varmaan reilusti yli 30 min ja pelästyin, kun poliisi koputti ikkunaan.
Veikkaan, että kännykkä kädessä ajavista ilmoitetaan päivittäin epäiltyinä rattijuoppoina. Harmi tosiaan, että jälkikäteen se promillemittari näyttää nollaa eikä asialle voi mitään tehdä, vaikka on ihan yhtä typerää kuin humalassa ajaminenkin.
Muitakin syitä toki on, miksi ajo saattaa olla epävarmaa, epätasaista tai holtintoa ja takana ajava saattaa epäillä rattijuoppoa. Parhaassa tapauksessa kyseessä on juuri kortin saanut kokematon kuski joka jännitykseltään ei saa pidettyä ajonopeutta tasaisena, hyvä nämä on kuitenkin tarkastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli, teen projektihommia ja kun asiakas soittaa, niin sitten asia hoidetaan, vaikka olisi virallisesti lounasaika ja olisin juuri tullut ulos kaupasta. Istuin siinä varmaan reilusti yli 30 min ja pelästyin, kun poliisi koputti ikkunaan.
No varmasti pelästyit.
Itsekin istuin tässä lomalla vajaa puoli tuntia Lidlin parkkiksella. Oli yksi asia hoidettavana reilun 10 min päästä puhelimitse, enkä viitsinyt lähteä ajamaan, kun ei siinä tien varressa ole pysähtymispaikkoja tiheästi. Tiellä oli joku ajoneuvokin kaatunut liikennetiedotteen mukaan ja toivoin, että tilanne menisi ohi.
Söin jätskipuikon ja odotellessa melkein eteeni ajoi kaksi ilmeisesti nuorisoautoa, tähtäilivät roskia viereiseen jäteastiaan, sieltä tuli kolmioleipäpakkausta yms. Eikä kukaan onneksi soittanut poliiseista, vaikka kolme autokuntaa siinä vietti aikaa kaupan edessä.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että kännykkä kädessä ajavista ilmoitetaan päivittäin epäiltyinä rattijuoppoina. Harmi tosiaan, että jälkikäteen se promillemittari näyttää nollaa eikä asialle voi mitään tehdä, vaikka on ihan yhtä typerää kuin humalassa ajaminenkin.
Muitakin syitä toki on, miksi ajo saattaa olla epävarmaa, epätasaista tai holtintoa ja takana ajava saattaa epäillä rattijuoppoa. Parhaassa tapauksessa kyseessä on juuri kortin saanut kokematon kuski joka jännitykseltään ei saa pidettyä ajonopeutta tasaisena, hyvä nämä on kuitenkin tarkastaa.
.
Itselleni ei ole koskaan tullut mieleenkään mihinkään soittaa, mutta pyöräillessä toisinaan näkee näitä, jotka ajavat kolmion takaa suoraan eteen ja pysähtyessäsi huomaat, että kuski puhuu puhelimeen eikä huomaa ollenkaan, että oli juuri ajaa kolarin. Voisikohan jossain näissä olla jotain tällaista taustalla?
Toisaalta ilmoittajillakin päässä saattaa viirata. Minustakin on tehty eläinsuojeluilmoitus, vaikkei ole mitään lemmikkiä. Eläinlääkäri oli sanonut, että onko varmasti tämä asunto kyseessä, koska tiesi samassa rapussa olevan hiukan heikosti hoidettuja lemmikkejä (epäilemättä juoppo naapurini koirineen). Ilmoittaja oli jankannut sukunimeäni, että varmasti tämä.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri ajelee jatkuvasti kännissä eikä kukaan ole koskaan ollut kiinnostunut asiasta.
Miksi olet tuollaisen paskan kaveri?
Ukkos soittanut poliisit kun käyt aina hakemassa kaupasta sitä kalajaa