Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin te ihmiset käytätte vedenkeitintä?

Vierailija
22.07.2020 |

Olen miettinyt, pitäisikö sellainenkin ostaa, mutten keksi mitään käyttöä moiselle kapistukselle. Mitä sillä tehdään?

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi kuumenee nopeammin vedenkeittimessä kuin liedellä, joten kaikki ruuat missä tarvitaan kuumaa vettä (pasta, perunat etc.) valmistetaan niin että vesi keitetään keittimessä ja sitten vaan kiehutetaan hellalla.

Sitten tietty kuumat juomat, kaakao, tee, toti etc..

Auttaa jos vedenkeitin osaa tehdä myös alle kiehuvaa vettä, esim 80C on kätevämpi juomissa kuin 100C.

Vierailija
22/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kiehuvaa vettä 

- teehen

- viemäreihin tuhoamaan sokeritoukkia

- muurahaispesiin, koska myrkkyjä ei voi käyttää koiran ja lapsen takia ja koska kiehuva vesi on paljon tehokkaampaa ja nopeampaa

Keittimellä tulee kiehuvaa vettä paljon nopeammin kuin kattilassa liedellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakohan sivua saadaan vastauksia " Mä keitän sillä vettä."

Vierailija
24/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa laittaessa. Jos tarvitsee lisätä vettä ruokaan, on parempi kuumentaa vesi ensin ja lisätä sitten, niin ruoan kiehuminen ei keskeydy.

Vierailija
25/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No shit Sherlockit. Saan keitettyä veden liedellä ja haluaisin tietää, miksi siihen kannattaisi hankkia erillinen laite. Ja tosiaan perheessämme kukaan ei juo teetä -> mitä muuta hyötyä veden keittämisestä juuri tuolla aparaatilla on?

Ap

Siksi että se keittää sen veden nopeammin kuin kattila liedellä. Jos et halua nopeammin et hanki vedenkeitintä. End of rant ja urpoavaus.

Vierailija
26/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetä varten ja minulla on irtosuodatin, millä teen kupillisen kahvia itselleni. Välillä tulee myös keitettyä pastaa varten vettä vedenkeittimessä. Kaadan veden sitten kattilaan nopeuttaakseni prosessia.

Vierailija
27/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon teetä, en lainkaan kahvia eli tarvitsen vedenkeitintä monta kertaa päivässä. Ruuanlaitossa myös kätevästi saa kuumaa vettä.

Induktioliesi tosin on jopa nopeampi kuin vedenkeitin.

Vierailija
28/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas ei ole kahvinkeitintä, vaan keitän veden keittimellä ja kahvi valmistuu pressopannussa.

Tänään keitin kananmunia ja vedenkeittimellä saa kiehuvan keitinveden nopeammin. Teetä juon myös ja syön pikanuudeleita ja puuroa, joihin tarvittavan kuuman veden lämmitän vedenkeittimellä.

Menisi hermot, jos kaikki vesi pitäisi kuumentaa hellalla kattilassa.

Vierailija
29/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin pitkään vastaan vedenkeitintä. Sitten alettiin juomaan pressokahvia ja kahvinkeittimestä tuli tarpeeton..

Saahan keittimellä huomattavasti nopeammin veden lämpimäksi kuin liedellä keittämällä. Eli kahvinkeittoon käytän vedenkeitintä ja yleensäkin ruuanlaittoon. On niin paljon näppärämpää keitellä pastaa, kastikkeita ja soppaa, kun koko ajan vieressä keitettyä vettä.

Vierailija
30/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kuumalla ilmalla vedenkeitin on pikakahvin ja teen valmistamiseen hyvä, ei hukkalämpöä jo muutenkin valmiiksi kuumaan huusholliin. Nopeampi kuin tavallinen liesi.

Jos et juo teetä  tai pikakahvia, niin et todennäköisesti tarvitse keitintä. Eihän kaikkia härveleitä tarvitse jokaisen ostaa vain koska ne ovat olemassa. 

Vierailija
31/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä käytetään sata kertaa päivässä koska mieheni on maaninen teenjuoja, itse esim lämmitän sillä veden tiettyyn lämpötilaan leipoessa.

Vierailija
32/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän kiehuvaa vettä 

- teehen

- viemäreihin tuhoamaan sokeritoukkia

- muurahaispesiin, koska myrkkyjä ei voi käyttää koiran ja lapsen takia ja koska kiehuva vesi on paljon tehokkaampaa ja nopeampaa

Keittimellä tulee kiehuvaa vettä paljon nopeammin kuin kattilassa liedellä.

Miksi muurahaispesät pitää sitten kypsentää kiehuvalla vedellä?

Kaneli on tähän mennessä riittänyt, ettei ne tule sisälle ja puutarhassa.

Vierailija
33/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap sinun pitäisi ostaa vedenkeitin, jos et tarvitse? Ei mikään laki määrää, että vedenkeitin on oltava. Minä en itseäni varten viitsisi hankkia, vedenkeitin on miehen ostos, sillä hän tee-hifistelee. Itse en juo teetä lainkaan. Satunnaisesti jouduta ruoanlaittoa keittämällä vettä ja leipoessa on kätevää, kun veden voi säätää lämpenemään 40-asteiseksi. Mutta en ottaisi tosiaan tilaa viemään itselleni vaan kaikki hoituisi myös liedellä tai mikrossa.

Vierailija
34/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä käytetään sata kertaa päivässä koska mieheni on maaninen teenjuoja, itse esim lämmitän sillä veden tiettyyn lämpötilaan leipoessa.

Eikö sitä teetä silloin voisi vaikka valmiiksi termariin hauduttaa?

Vierailija
35/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetä

Kahvia

Puuroa

Nuudeleita

Kaikkea voi tehdä kätevästi ja nopeasti

Tadaa

Älä osta jos et halua, ei tarvi vinkua.

Vierailija
36/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No shit Sherlockit. Saan keitettyä veden liedellä ja haluaisin tietää, miksi siihen kannattaisi hankkia erillinen laite. Ja tosiaan perheessämme kukaan ei juo teetä -> mitä muuta hyötyä veden keittämisestä juuri tuolla aparaatilla on?

Ap

Juu, en minäkään tuollaista erikseen ostaisi, mutta jonain lahjana joskus sain sellaisen pienen, jolla saa keitettyä kaksi kupillista ja se on kyllä verraton töissä, missä ei ole kattiloita eikä liettäkään kukaan ole käyttänyt 10 vuoteen. 

Vierailija
37/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta. Et tarvitse sitä. Yksinkertaista.

Vierailija
38/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä teetä silloin voisi vaikka valmiiksi termariin hauduttaa?

En kirjoittanut lainaamaasi kommenttia, mutta nyt purskahti mieheltä teet, kun luin tämän ääneen. Vesi siis säädetään laadusta riippuen 60/80/95 -asteiseksi ja kaadetaan tietyllä tekniikalla gramman tarkkuudella mitattujen teelehtien päälle. Mitäpä luulet, holautetaanko koko hoito seuraavaksi Airamin pulloon? Yritä nyt jo hyväksyä, että kaikilla ihmisillä ei ole kotona samanlaisia, sinun hyväksymiäsi esineitä ja tarpeita.

T: Se kahvia juova tee-hifistelijän vaimo

Vierailija
39/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen käytin vedenkeitintä, mutta nykyään lämmitän veden mikrossa, toimii loppujen lopuksi ihan yhtä hyvin.

Vierailija
40/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä on vedenkeitin, joka on huippunopea verrattuna siihen, että tarvittava vesi keitettäsiin liedellä.

Ja kyllä, kyllä minulla on hyvät kattilat ja juuri liedellemme sopivat.

Mutta vedenkeittimellä keitetty vesi nopeuttaa jopa perunoiden keittämistä, uudet perunatkan laitetaan aina kiehuvaan veteen, kun kiehauttaa veden keittimellä, siirtää sen kattilaan, se kiehuu kattilassa melkein heti, ja heität vain uudet perunat joukkoon.

Jotkut käyttävät sitä myös kananmunien keittämisen nopeuttamiseen ja muuhun nopeaan kiehuvan veden tarpeeseen, kuten itsekin.  Pointtina ei ole sähkönkulutus vaan nopeus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan