Mihin te ihmiset käytätte vedenkeitintä?
Olen miettinyt, pitäisikö sellainenkin ostaa, mutten keksi mitään käyttöä moiselle kapistukselle. Mitä sillä tehdään?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Mihin keitettyä vettä tarvitaan? En tykkää teestä.
Teen lisäksi:
Finrexin ja muut lämpimät juomat jota saa jauheena. Valmiskahvi esimerkiksi.
Ruoka-annoksiin kuten nuudeleihin mihin vain kaadetaan lämmin vesi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta avaus oli ihan asiallinen ja ymmärrettävä. Vastaukset eivät.
Olisin voinut kysyä täsmälleen samaa, sillä kyseisen laitteen tähdellisyys oli jäänyt itsellenikin hämärän peittoon.
Aphan vain pyysi ihmisiä kertomaan, mitä hyötyä sen käyttämisestä on.
Outoa, että jonkun pitää kysyä mihin vedenkeitintä tarvitaan. Kun vastaus on, että keittämään vettä. Sillä keitetyllä vedellä on sitten monta käyttötarkoitusta, mutta pieni on ymmärryskykyä, jos pitää niitä udella. Ihmisten elintavat ja tarpeet on erilaisia, ap ensimmäiseksi sanoi, ettei juo teetä, kun joku kertoi kehittävänsä vettä teetä varten.
Mitä ap itse mihin käytät keitettyä vettä, sitten mieti miten sen haluat keittää, tee vaikka nuotio jos se tuntuu parhaalta. Siihen tarvitset, puita, tulentekovälineet, kattilan ja kipon ja vettä. Vähän älyäkin, joten taitaa jäädä sinun osaltasi vesi kylmäksi.
Typerys.
Ei minullakaan ole kahvinkeitintä, kun en juo kahvia. Eikä kananmunankeitintä, kun en syö keitettyjä kananmunia. Joten ihmettelen, miksi ap kokee painetta ostaa vedenkeitintä, jos ei juo teetä eikä kuumaa mehua.
Pressopannuun tarvin kuumaa vettä ja vedenkeittimellä se tulee nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
No shit Sherlockit. Saan keitettyä veden liedellä ja haluaisin tietää, miksi siihen kannattaisi hankkia erillinen laite. Ja tosiaan perheessämme kukaan ei juo teetä -> mitä muuta hyötyä veden keittämisestä juuri tuolla aparaatilla on?
Ap
Vaikkei joisi teetä ikinä, vedenkeitin on erittäin kätevä. Keitän sillä aina veden kiehuvaksi, kun teen ruokaa, koska lisäämällä valmiiksi kiehuvan kuumaa vettä vaikkapa kastikeliemeksi nopeuttaa ruuanvalmistusta.
Ja toisin kuin kattila liedellä tuo 1,5 litraa mitä mun keittimeen mahtuu kuumenee puolta nopeammin, vaikka minulla onkin nopea induktioliesi.
Ja sitä ei tarvitse vahtia, koska se sammuu automaattisesti kun vesi on alkanut kiehua.
Lisäksi siitä on mukavampi kaataa, ei hulahda sivulle tai päälle.
Ja vielä yksi plussa: kiehuva vesikattila ei miehitä yhtä levyä, vaan voin tehdä niillä muuta.
Vedenkeitin on minusta siten yksi kätevimmistä keittiön pienkoneista. En luovu siitä ikinä, mökilläkin minulla on keitin.
T. Aktiivinen kotikokki
Vierailija kirjoitti:
Induktioliesi paljon nopeampi.
No kaikilla ei ole induktioliettä vaan toisenlainen eivätkä he ala sitä uusimaan pelkän vedenkeittämisen takia.
En ole ikinä omistanut vedenkeitintä. Jos kattilat ovat likaisena ja haluan pikakaffia, laitan veden kaffinkeittimen läpi ja tadaa, siinä seisoo kuuma vesi.
Liedellä keittämistä pitää VAHTIA; jos unohdat kattilan kiehumaan tyhjäksi (tyhjenee hämmästyttävän nopeasti..) kattila palaa pohjaan ja liesi kuumenee hehkuvaksi.
Vedenkeitin sammuu itsestään, kun vesi kiehuu.
Ja kiehuu hetkessä tarvittaessa uudelleen.