Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin te ihmiset käytätte vedenkeitintä?

Vierailija
22.07.2020 |

Olen miettinyt, pitäisikö sellainenkin ostaa, mutten keksi mitään käyttöä moiselle kapistukselle. Mitä sillä tehdään?

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän kiehuvaa vettä 

- teehen

- viemäreihin tuhoamaan sokeritoukkia

- muurahaispesiin, koska myrkkyjä ei voi käyttää koiran ja lapsen takia ja koska kiehuva vesi on paljon tehokkaampaa ja nopeampaa

Keittimellä tulee kiehuvaa vettä paljon nopeammin kuin kattilassa liedellä.

Miksi muurahaispesät pitää sitten kypsentää kiehuvalla vedellä?

Kaneli on tähän mennessä riittänyt, ettei ne tule sisälle ja puutarhassa.

Muurahaispesiä on pihassa monta. Joka kesä tulisi yhä uusia ja uusia pesiä, jos muurahaisia ei tuhottaisi. Haluan tappaa muurahaiset, en vain estää niiden kulkemisen johonkin tiettyyn suuntaan (mikä ei edes toimi pitkällä tähtäimellä, kyllä ne reittinsä löytävät vaikka kaivamalla). Ne kuolevat hetkessä kiehuvaan veteen, ja samalla menee sekä aikuiset että toukat. Kiehuva vesi tunkeutuu joka sopukkaan maassa.

Vierailija
42/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän sitä myös kattiloiden ja paistinpannujen tiskiveden lämmittäjäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi liedet kuumentavat niin hitaasti??

Siis minä ainakaan en jaksa odotella että vesi kuumenisi kattilassa liedellä. Paljon nopeammin onnistuu kun kuumentaa veden vedenkeittimellä ja kaataa siitä kattilaan. Ruoanteko nopeutuu.

Vai onko modernit liedet paljon nopeampia kuin mun ikivanha liesi??

Vierailija
44/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen pikkarit...ainakin hotelleissa.

Vierailija
45/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt, pitäisikö sellainenkin ostaa, mutten keksi mitään käyttöä moiselle kapistukselle. Mitä sillä tehdään?

Meillä sitä käytetään veden keittämiseen.

Vierailija
46/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teevesi.

Yleensä kun keitän vaikka pastaa tai perunoita, niin laitan lieden päälle ja siihen kattilan, sitten samaan aikaan kiehautan veden keittimellä.

Sitten kaadan kiehuvan veden kattilaan.

Nopeuttaa.

Vierailija
47/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No shit Sherlockit. Saan keitettyä veden liedellä ja haluaisin tietää, miksi siihen kannattaisi hankkia erillinen laite. Ja tosiaan perheessämme kukaan ei juo teetä -> mitä muuta hyötyä veden keittämisestä juuri tuolla aparaatilla on?

Ap

Eihän sitä vedenkeitintä ole pakko hankkia, jos kokee sen noin hankalana ja vastenmielisenä vekottimena.

Vierailija
48/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille. Sain paremman kuvan käyttömahdollisuuksista.

Ja teille vääräleuoille - oliko pakko? Miten voi arvioida, hyötyisikö jostain laitteesta, jos ei tunne sen ulottuvuuksia? Mitä saavutatte sillä, että ilkutte ihmistä, joka haluaa oppia uutta ja kysyy kokeneemmilta?

Ap

Vierailija
49/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veden keittämiseen olen yleensä käyttänyt.

Oletko kuullut vesipannusta, joka laitetaan sähkölieden päälle?

Vierailija
50/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vettä keitetään teehen, pikapuuroihin, nuudeleihin niin että kulhoon nuudelit vettä päälle ja lautanen kulhon päälle vähäks aikaa niin hautuu hyväksi, kastikeiden suurustamiseen tarvii kuumaa vettä niin ei tule kökköjä, tiskiveteen lämmitän aina loppulirut keittimestä.

Vierailija
51/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä käyttötarkoituksia onkin jo tullut, samat käytöt on meidän perheessä. Itse olen paljon rauhallisempi kun en ole kotona, kun tiedän meidän lasten käyttävän juuri puuroihin ja nuudeleihin vedenkeitintä kuin että heiluvat tulitikkujen kanssa kaasuliedellä valmistaen.

Vierailija
52/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No shit Sherlockit. Saan keitettyä veden liedellä ja haluaisin tietää, miksi siihen kannattaisi hankkia erillinen laite. Ja tosiaan perheessämme kukaan ei juo teetä -> mitä muuta hyötyä veden keittämisestä juuri tuolla aparaatilla on?

Ap

Hellalle ei jätetä edes vettä kiehumaan ilman vartioimista vieressä tulipaloriskin takia. Vedenkeittimen napsautat päälle ja se sammuttaa itsensä kun vesi on valmis, ei tulipaloriskiä. Myös paljon nopeampi.

Tämä nyt on vähän sama kun kysyisi että mihin tarvitaan imuria, voi ne roskat lakaistakkin. Toki voi, mutta tällä tavalla tuhat kertaa helpompaa ja nopeampaa!

Vierailija
53/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii joo ja viemärien puhdistuksiin. Soodaa ja kiehuvaa vettä.

Vierailija
54/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudeleihin, pikapuuroon, teehen, pikakahviin, mökillä tiskivesi. Nyt kun on induktioliesi eli levy on heti kuuma, niin soppsvettä ei tarvitse kuumentaa valmiiksi vedenkeittimessä.

Vierailija
55/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii joo ja viemärien puhdistuksiin. Soodaa ja kiehuvaa vettä.

soodaa ja etikkaa ensin vaikuttamaan ja sitten kuuma vesi päälle

Vierailija
56/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeuttaa huomattavasti ruuanlaittoa. Ap ei tiedä kun osaa hädintuskin lämmittää einesmakaronilaatikon mikrossa.

Sanovat mammat, jotka perustelevat laitteen kätevyyttä pikakaurapuuron, pussikeittojen ja nuudeleiden valmistuksessa... 🤦‍♀️

Vierailija
57/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veden keittämiseen olen yleensä käyttänyt.

Oletko kuullut vesipannusta, joka laitetaan sähkölieden päälle?

Olen kuullut ja jopa nähnytkin sellaisen - ihan omassa kaapissani. Voin käyttää sitä sähkölieden lisäksi puuliedellä. Silti minulla on myös vedenkeitin. Haluatko tietää vielä jotain muuta vedenkeittotavoistani tms. aiheeseen liittyvästä?

Vierailija
58/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hellalle ei jätetä edes vettä kiehumaan ilman vartioimista vieressä tulipaloriskin takia. Vedenkeittimen napsautat päälle ja se sammuttaa itsensä kun vesi on valmis, ei tulipaloriskiä. Myös paljon nopeampi.

Tämä nyt on vähän sama kun kysyisi että mihin tarvitaan imuria, voi ne roskat lakaistakkin. Toki voi, mutta tällä tavalla tuhat kertaa helpompaa ja nopeampaa!

Ei tiedä, jos ei tunne laitetta ja kysy?

Vierailija
59/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän sillä veden kahvia varten. Kiehuvan veden kaadan kahvinporojen päälle pressopannuun, pannumyssy päälle ja kahvi on kohta valmis.

Vierailija
60/89 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille. Sain paremman kuvan käyttömahdollisuuksista.

Ja teille vääräleuoille - oliko pakko? Miten voi arvioida, hyötyisikö jostain laitteesta, jos ei tunne sen ulottuvuuksia? Mitä saavutatte sillä, että ilkutte ihmistä, joka haluaa oppia uutta ja kysyy kokeneemmilta?

Ap

No oli kyllä vähän pakko, sen verran hölmö aloitus kyseessä😂 Muutenkin kommenteistasi ei nyt hirveästi saanut sellaista kuvaa että haluat oppia uutta vaan enemmänkin haluat mankua et mikä järki on vedenkeittimessä kun et ite tajuu. Vähän kauniimmalla avauksella ehkä vastauksetkin olisivat olleet kauniimpia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän