Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nainen haluaa tulla ihailluksi ulkonäönsä vuoksi?

Vierailija
11.06.2013 |

Onko täällä naisia, joita ei imartele miesten kommentit ulkonäöstä, tai vislailut yms. miesten osoittamat huomiot kauneudesta?

Mä en ymmärrä millaisia tyhjäpäitä naiset on, kun niin monelle on tärkeää se että mahdollisimman moni mies haluaa. Ja ei tämä aloitus ei tarkoita sitä että aloittaja on "ruma, lihava, kateellinen tankkeri joka salaa ihailee naisia joita miehet ihaillen katsovat", vaan haluaisin kokeilla tavoittaa edes yhden naisen jolle ei merkkaa miesten (tai naisten) mielipide ulkonäöstä yhtään?

Mulle ei tuu hyvä mieli jos mun ulkonäköä joku erehtyy kehumaan, enemmänkin mietin että mitäs sitten, onko muuta?? Sellaiset ihmiset jotka oikeasti tulee hyvälle mielelle siitä että joku sanoo seksikkääksi, kauniiksi yms. niin on mielestäni pinnallisia ja omassa itsetuntemuksessa on silloin petrattavaa. En mä kaipaa kenenkään sanoja siitä että olen kaunis, enkä mitään muutakaan kommenttia ulkonäöstäni. Tiiän ite millainen olen ihmisenä ja se että suurin osa katsoo vaan pintaa, aiheuttaa lähinnä ihmetystä. Tää aihe tuli mieleen kun katsoin Sara Siepin bikinikuvien saamia kommentteja Iltiksestä, ja arvelin että onko ne kommentit se syy miksi kukaan nainen revittelee biksuissa lehtien palstoilla?

Kattokaa nuita kommentteja, tuleeko teille hyvä mieli jos saisitte tollasia kommentteja?

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288573019783.html

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 15:21"]

Kauneudella ei ole mitään tekemistä minkään muun kuin pinnallisuuden kanssa, ja tosielämän menestyjä ei tarvitse kauneutta, mutta sen avulla saadaan urheilussa sponsoreita ja missit saavat elantonsa, tanssiryhmät myyvät keikkansa.. Kauneuden varaan rakennettu ura on huonoin mahdollinen ura, ja kauneus on yhtä merkittävä ominaisuus naiselle kuin auton lisävarusteena on pehmennetty vaihdekepin nuppi. Toimii ilmankin. :)

[/quote]

Sinulla on kummallinen käsitys kauneudesta. Ikään kuin se olisi pelkästään välineellinen arvo, jolla kuitenkaan sinun mielestäsi ei saavuteta mitään merkittävää.

Itse näen kauneuden itseisarvona aivan samalla tavalla kuin hyvyyden. Katselen mielelläni kauniita naisia ja miehiä, erityisesti vielä sellaisia, jotka eivät sitä kauneuttaan itse tiedosta tai eivät pyri käyttämään sitä hyödyksi. Lapsissa kauneus oikein moninkertaistuu. Olen itse lapseton, joten tämä ei ole mtiään "minun lapset ovat kauniita"-löpinää.

Minua ei yleensä kehuta ulkonäöstä. Tiedän kuitenkin olevani sievä, se riittää minulle enkä kaipaa siitä vakuutteluja. Ymmärrän silti, jos joku niitä kommentteja haluaa. Kehumalla tuotamme toisille hyvää mieltä. Kuvaavaa on, että puoliso voi kehua varsin tavanomaisen näköistä vaimoaan kauniiksi, koska sellainen tämä on hänen silmissään.

Vierailija
42/85 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että tämä olisi hieno juttu. Ja todella toivon, että itse pääsisin eroon  ihailun kaipuusta (no, pian varmaan on pakko, kun olen jo 35 :). Mulla on lisäksi taustalla koulukiusaamiskokemukset, kun niihin liittyi nimenomaan tuo ulkonäön halveksunta ja rumaksi haukkuminen. Varmasti naiset, joilla on hyvä itsetunto ja jotka ovat tasapainoisia, välittävät huomattavasti vähemmän miesten ihailusta. Valitettavasti menneisyyteni takia mä en ole täysin tasapainoinen, vaikka haluaisin kovasti. Onneksi mulla on vaativa ja palkitseva työ, ihanat lapset, ja harrastuksia. Näitä asioita mietin paljon enemmän kuin ulkonäköäni :)

Mutta uskon silti, että kulttuurilla ja toisaalta ihailun tuomilla vallan kokemuksilla on tekemistä tämän ilmiön kanssa. Huonoitsetuntoiset naiset vaan ovat alttiimpia "antamaan periksi" näille kuin tasapainoisemmat.

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 15:51"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 15:43"]

Syynä on varmaan se, että on kulttuurinen normi, että naisen kuuluu olla kaunis ja viehättävä. Useimpiin ihmisiin voimakkaat, kulttuurissa vallitsevat normit vaikuttaa, halusi tai ei.

Ja sitten tuo mitä 8 sanoi. Kauneus antaa naiselle valtaa. Ei tietenkään mitä tahansa valtaa, mutta pienillä, jokapäiväisillä, ehkä vain alitajuisesti havaituilla kokemuksilla siitä, että muut ovat valmiita tekemään asioita puolestasi, suhtautuvat sinuun positiivisesti, kaipaavat huomiotasi jne. on yllättävän suuri vaikutus ihmisen mielialaan, itsevarmuuteen ja hallinnan tunteeseen.

[/quote]

Entäpä jos tavoittaisit nuo kaikki, ja ilman ulkonäön tuomaa turvaa? Ulkonäöllä saadut huomionosoitukset ja kiitokset johtavat siihen, että nainen joutuu kauneutensa kehään ja lopun ikäänsä hän joutuu taistelemaan ikääntymistään vastaan, pysymään kauniina, hoikkana ja rypyttömänä ja sitten katselee haikaillen nuoruutensa rypytöntä olemusta! Voi luoja kun sen energian saisi kohdistettua oikeisiin ongelmiin, mitä tämän maapallon naiset käyttävät naamansa miettimiseen, tämä maapallon jatkuminen olisi turvattu.:)

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse näen kauneuden itseisarvona aivan samalla tavalla kuin hyvyyden"

Hyvyydellä voi saada oikeasti jotakin aikaan, ns. yhteistä hyvää. Samoin kuin älykkyydellä. Kauneudesta harvoin on hyötyä muille kuin kauniille itselleen. Paitsi jos kaunis on kauneutensa vuoksi sellaisessa asemassa, että hänen mielipiteillään on todellista merkitystä, hän voi käyttää kauneuttaan välikappaleena saadakseen sanomansa perille ja päästäkseen tilanteisiin ja tilaisuuksiin joissa voi tuoda asiaansa esille, mutta tässäkään kauneus ei sinänsä ole ratkaiseva asia vaan kauniin halu tehdä hyvää. Ja kauneushan ei mitenkään automaattisesti tarkoita = hyvä ihminen.

Vierailija
44/85 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 15:28"]

Me arvostamme kauniita, sopusuhtaisia kasvoja, koska ne kertovat hyvästä geeniperimästä. 

[/quote]

Keskimäärin kertovat, mutta koska yksikään ihminen ei ole täysin keskiverto, "X on kaunis/komea => X on pätevä, terve ja älykäs"-ajattelu on yksinkertaisuutta. Ihmisen pitäisi olla viettejään älykkäämpi. Varsinkin silloin, kun ei olla metsästämässä parittelukumppania itselleen.

Toisaalta kauneus (=symmetrisyys, hyvät mittasuhteet) käsitetään nykyään hyvännäköisyydeksi (treenattu kroppa, laitetut hiukset ja naama). Se on viettiemme huijausta. Eikä tuo päde oikein senkään kanssa, että ihmiset etsivät alitajuisesti itsensä näköistä kumppania. Suurin osa kun ei ole ulkoisesti priimaa.

Vierailija
45/85 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 15:31"]

Minä pidän kauniista miehistä. Ruma mies ei herätä intohimoa minussa. Parimuodostuksessa yleisimmin pariudutaan yhtä viehättävän kumppanin kanssa. Eli, jos minä olen kaunotar, saan komen miehen, joka sytyttää minut eroottisesti.

[/quote]

Herättääkö ruma mies sitten intohimoa rumassa anisessa vai "joutuuko" ruma nainen pariutumaan ruman miehen kanssa, koska ei saa hyvännäköistä?

Vierailija
46/85 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka väittää, etteikö ulkonäön kehuminen hivele enemmän itsetuntoa kuin esim.henkisten kykyjen kehuminen, valehtelee.

Vierailija
47/85 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suurin osa kun ei ole ulkoisesti priimaa."

Juurikin. Jos sitäpaitsi vain symmetria ja ns. täydellisyys olisi tärkein kriteeri, millä perustellaan nuo jatkuvasti vastaantulevat pariskunnat, joista miehellä on huonot hampaat, tukka lähtenyt ja länkisääret ja nainen on rantapallon muotoinen, pottunenäinen ja riippatissinen.

Se ei kerro muusta kuin siitä kuinka vähän ulkonäöllä kaiken kaikkiaan on merkitystä. Minulle on muuten joskus sanonut tuttavamies, joka on asemansa vuoksi todellinen naistenmies ja voinut valita naisseuransa myös ulkoisesti, että loppuviimeksi ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä kun ihmiseen tutustuu ja tutustuessa usein käykin niin että kaunis ei olekaan enää kovin kummoinen ja siitä vähän rumemmasta tuleekin kaunotar. Sillä kokemuksella on pakko uskoa.

Vierailija
48/85 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 15:44"]

Kauniin ulkonäön arvostus on geeneissämme. Me arvostamme kauniita, sopusuhtaisia kasvoja, koska ne kertovat hyvästä geeniperimästä. Me alitajuisesti etsimme hyviä geenejä lapsillemme. Ja sen kauneimman ja komeimman kanssa haluamme paritella. AP:n on turha pyristellä tätä perimäämme vastaan... Eihän siinä mitään järkeä ole enää sen jälkeen kun lapset on tehty, etkä aio lisää tehdä, mutta niin se meissä vain vaikuttaa...

[/quote]

Ai niin että koska geeneissämme on halu tapaa toinen yksilö (kuten on todistettu) niin tätä tarvetta vastaan ei tule pyristellä? Vai tarvitseeko pyristellä vain kiellettyjä tarpeita vastaan, ja esim. koska kauneuden tavoittelu on geeniperimässämme meidän täytyy hyväksyä tämä vaikka itsenäisesti ajattelevana yksilönä koen kauneuden illuusion olevan kupla, joka puhkeaa kun päästään pinnalta pois?

Kauneudella ei oikeasti ole mitään merkitystä, jos asia olisi niin, tätä maailmaa johtaisivat kauniit naiset eivätkä vanhemmat miespuoliset henkilöt jotka eivät ole menestyneet ulkonäkönsä takia. :) Kauneudella on merkitystä vain sellaisille ihmisille, joilla ei oikeasti ole tarpeeksi tarjottavaa muuten, ja kaunista ulkonäköä käytetään raivaamaan tietä. Oikeasti lahjakkaat menestyvät eivät kauneutta tarvitse. :)

Pyrkikää parempaan, tyytykää paljoon!

[/quote]

Noh. Hyvän puolison saaminen on hankalaa, jos ei ole kaunis.

Vierailija
49/85 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 16:05"]

Se, joka väittää, etteikö ulkonäön kehuminen hivele enemmän itsetuntoa kuin esim.henkisten kykyjen kehuminen, valehtelee.

[/quote]

Ehkä asia on noin niillä, joilla ei ole muuta kehuttavaa kuin ulkonäkö. Varmaan ihmisten itsetunto nousee eniten siitä ominaisuudesta, josta saa eniten myönteistä palautetta. 

Vierailija
50/85 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se, joka väittää, etteikö ulkonäön kehuminen hivele enemmän itsetuntoa kuin esim.henkisten kykyjen kehuminen, valehtelee."

Minä tiedän molempien ominaisuuksieni "tason", joka ei muutu jonkun kehuista tai moitteista. Ja koska olen älykäs, ymmärrän, että vaikka joku kuinka kehuisi minun olevan maailman kaunein nainen ja missuniversumiakin kauniimpi, en sitä ole koska voin käydä asian tarkistamassa itse peilistä. Jos uskoisin ja kihertäisin onnellisena olevani suuren luokan kaunotar kun joku tavallinen tane niin sanoi, olisin todellakin saanut kehuja ainoasta asiasta mistä minua voi kehua, koska järjen puolesta minussa ei olisi silloin kehumista.

Vierailija
51/85 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 16:08"]

"Suurin osa kun ei ole ulkoisesti priimaa."

Juurikin. Jos sitäpaitsi vain symmetria ja ns. täydellisyys olisi tärkein kriteeri, millä perustellaan nuo jatkuvasti vastaantulevat pariskunnat, joista miehellä on huonot hampaat, tukka lähtenyt ja länkisääret ja nainen on rantapallon muotoinen, pottunenäinen ja riippatissinen.

[/quote]

Vakka kantensa valitsee...

Vierailija
52/85 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei?

Vierailija
53/85 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvän puolison saaminen on hankalaa, jos ei ole kaunis."

Määrittele hyvä puoliso. Sinulle se on tätä, minulle tuota ja jollekulle muulle jotakin muuta. Ei ole yleispätevää määritelm'' hyvälle puolisolle niinkuin ei kauneudellekaan.

Joku ajattelee hyvän puolison olevan kotilapanen, joka nyhvää kaiket illat himassa perheen kanssa, siivoaa vaimon apuna ja ripustelee pyykkejä. Joku ei taas huoli moista millään. Ja jos se nyhvämies on sellainen, minkä haluaa mutta komeiden joukosta ei löydy nyhviä pyykinripustelijoita, on otettava se rumempi. Vaikka olisi kuinka kaunis.

Sitäpaitsi, onhan ihminen muutakin kuin ulkonäkönsä. Mitä sen on väliä vaikka olisi kuinka kaunis jos on tyhmä, v-mäinen ja epäsosiaalinen nirppanokka? Luuletteko, että ne hyvät miehet oikein jonottavat saadakseen moisen ihanuuden emännäkseen? Näyttöön toki kaunis kelpaa miehelle kuin miehelle, mutta käyttöön vaaditaan muitakin ominaisuuksia.

Vierailija
54/85 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakka valitse kantensa pinnallisessa maailmassa, mutta yllättävän usein näkee pariskuntia, joissa vakka ja kansi on täysin eri paria.

Vierailija
55/85 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 16:22"]

Vakka valitse kantensa pinnallisessa maailmassa, mutta yllättävän usein näkee pariskuntia, joissa vakka ja kansi on täysin eri paria.

[/quote]

Mielestäni ei edes niin usein.

Vierailija
56/85 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaipaan omalta mieheltä kehuja, en sen takia, että tarvitsisin vahvistusta omiin tunteisiini itsestäni, tiedän olevani ihan kaunis, mutta haluan tietää ja kuulla, että HÄN pitää minua kauniina ja miellytän hänen silmäänsä.

Vierailija
57/85 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:54"]

Kauneus on myös valtaa. Huomasin tämän jo 15-vuotiaana. Minä olen tavallisen näköinen, mutta tyttöystäväni on kaunotar. Jo 15-vuotiaana eron huomasi kun kauppasimme partiokalentereita. Hänen ei tarvinnut edes kaupata niitä, vaan ihmiset pysähtyivät kysymään mitä sinä myyt. Minun piti pysäytellä ihmisiä. Ja sitten myöhemmin ravintolassa miehet olivat valmiita tekemään mitä hyvänsä miellyttääkseen häntä. Häntä kyllä ärsytti ne tilanteet kun miehet ei suostuneet lähtemään pois. Minä olisin ikionnellinen jos minulla olisi sellainen vetovoima, että pitää hätistellä miehiä pois. Ja usein sanotaan, että joku on kivan näköinen, eli siihen ulkonäköön yhdistetään myös luonteen ominaisuuksia. Kaunista ihmistä pidetään miellyttävämpänä, mukavampana, kyvykkäämpänä kuin rumaa. Niin se vain on. Katsopa vaan kuinka monta kaunista naispoliitikkoa meillä on.

[/quote]

Niin, tuo vaan on sellaista valtaa, jota menettää ihan koko ajan. Ei musta olisi kiva olla näin 35-vuotiaana jo täysin paniikissa siitä, että ne keinot, joilla olen oppinut saamaan haluamani, toimivat päivä päivältä vähemmän.

Mä olen siis oikeasti aika lihava, enkä mikään kaunotar, ja näin on aina ollut. Mutta mä en ole koskaan jäänyt kauniiden ystävieni varjoon, vaan olen kehittänyt muita avuja, joilla olen pärjännyt loistavasti, ja tehnyt ystäväpiirini näyttävimmän urankin mm.

Ei se mene niin, että jos et ole kaunis, et pärjää, tai jos olet kaunis, maailma on avoinna. Ihmisellä on sata ja yksi erilaista tapaa pärjätä tässä maailmassa, kannattanee valita niistä se, mikä toimii läpi elämän.

Vierailija
58/85 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniin ulkonäön arvostus on geeneissämme. Me arvostamme kauniita, sopusuhtaisia kasvoja, koska ne kertovat hyvästä geeniperimästä. Me alitajuisesti etsimme hyviä geenejä lapsillemme. Ja sen kauneimman ja komeimman kanssa haluamme paritella. AP:n on turha pyristellä tätä perimäämme vastaan... Eihän siinä mitään järkeä ole enää sen jälkeen kun lapset on tehty, etkä aio lisää tehdä, mutta niin se meissä vain vaikuttaa...

[/quote]

Ei, kyllä älykäs nykyihminen pystyy ohittamaan tuollaiset genetiikan sanelemat vietit. 

Minua esim. pitkään piiritti eräs miesmalli. Oih, siinäpä oiva uros olisi mun varmaan pitänyt ajatella, mutta kun mies oli oikeasti TYHMÄ, siis sillä ei todellakaan leikannut, niin jätin todellakin kokeilematta.

Oma mies ei ole mikään järjetön komistus, vaikka ihan ok kyllä on. Mutta onpahan älykäs kuin mikä, ja ihanaa on, että lapset ovat perineet meiltä vanhemmilta älyä, tiedän heidän näin ollen pärjäävän elämässä.

Vierailija
59/85 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille miehille naisen kauneus on Se Ratkaisevin tekijä kumppaninvalinnassa. Tätä ei naiset ymmärrä aina jos esim. ihmettelevät että miksi tavis tai ruma mies ei halua kumppaniksi toista tavista tai rumaa. Miehet TARVITSEVAT naisen kauneutta kiihottuakseen seksuaalisesti, ja miehille seksi on parisuhteessa tärkein asia. Naisen kauneus päättyy noin 30 vuotiaana ja siksi moni mies lakkaa parisuhteensa ja etsii nuoremman.

Mulle miehenä on tärkeää olla kauniin naisen kanssa koska miehenä kiihotun visuaalisesti ja kaunis nainen tuo miehelle arvovaltaa. Tämän perusteella mun mielestä JOKAISEN naisen tulisi yrittää KAIKKENSA ollakseen viehättävä, että mahdollisimman monella miehellä olisi kauniita naisia koska KAIKKI miehet haluaa KAUNIIN naisen. Jokaisen naisen tulisi myös ymmärtää vuosien tuoma rajallisuus kauneudessa ja vanhetessaan päästää kumppaninsa uuden ja kauniimman kanssa suhteeseen ja osoittaa sillä rakkautensa.

Vierailija
60/85 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään nyt siitä, että kauneudesta ja hyvästä ulkonäöstä on kyllä todella paljon hyötyä. Sitä voi käyttää monella tapaa hyödykseen. Ei siinä sen enempää. Asioita voi tehdä myös hyvien asioiden edistämiseksi, ei kaikki ole pelkästään pinnallista itsetunnon kohotusta. Kauneudella saa monia sellaisia asioita läpi, mitä muuten ei saisi. Näin se vain menee.