Miksi nainen haluaa tulla ihailluksi ulkonäönsä vuoksi?
Onko täällä naisia, joita ei imartele miesten kommentit ulkonäöstä, tai vislailut yms. miesten osoittamat huomiot kauneudesta?
Mä en ymmärrä millaisia tyhjäpäitä naiset on, kun niin monelle on tärkeää se että mahdollisimman moni mies haluaa. Ja ei tämä aloitus ei tarkoita sitä että aloittaja on "ruma, lihava, kateellinen tankkeri joka salaa ihailee naisia joita miehet ihaillen katsovat", vaan haluaisin kokeilla tavoittaa edes yhden naisen jolle ei merkkaa miesten (tai naisten) mielipide ulkonäöstä yhtään?
Mulle ei tuu hyvä mieli jos mun ulkonäköä joku erehtyy kehumaan, enemmänkin mietin että mitäs sitten, onko muuta?? Sellaiset ihmiset jotka oikeasti tulee hyvälle mielelle siitä että joku sanoo seksikkääksi, kauniiksi yms. niin on mielestäni pinnallisia ja omassa itsetuntemuksessa on silloin petrattavaa. En mä kaipaa kenenkään sanoja siitä että olen kaunis, enkä mitään muutakaan kommenttia ulkonäöstäni. Tiiän ite millainen olen ihmisenä ja se että suurin osa katsoo vaan pintaa, aiheuttaa lähinnä ihmetystä. Tää aihe tuli mieleen kun katsoin Sara Siepin bikinikuvien saamia kommentteja Iltiksestä, ja arvelin että onko ne kommentit se syy miksi kukaan nainen revittelee biksuissa lehtien palstoilla?
Kattokaa nuita kommentteja, tuleeko teille hyvä mieli jos saisitte tollasia kommentteja?
Kommentit (85)
Tykkään kuulla kehuja ulkonäöstäni (mieluiten tosin naisilta), koska koko lapsuuteni ja nuoruuteni sain päivittäin kuulla olevani ruma. Olin koulukiusattu, huonoihoinen ja kyllä, minulla oli huono itsetunto. Jos jotakuta harmittaa niin kovasti, että ulkonäköni kehuminen on osaltaan parantanut itsetuontoani näin aikuisiällä, toivon hänen pitävän mielipiteensä omana tietonaan :(
Sen kyllä ymmärrän, että oman ulkonäkönsä "tyrkyttäminen" varsinkin tuntemattomille ihmisille ärsyttää. En minäkään siitä pidä, jos joku nainen leimataan vain hyvännäköiseksi (samalla vihjaten että se on hänen pääominaisuutensa).
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 15:04"]
Joo, ja samalla logiikalla jos joku sanoo älykkääksi, siitäkin ilahtuminen on merkki siitä että on paska itsetunto - kehtaakin ilahtua jonkun muun kehuista.
Kyllä ne kohteliaisuudet osaakin olla tympeitä! Parempi vain, että sanottaisiin jos joku on ruma, tyhmä, haiseva tai muuten epämiellyttävä, niin eipähän ainakaan tulisi hiveltyä muiden itsetuntoja. Itekin mielelläni kuulisin olevani ruma, koska silloinhan voisin mielessäni lohduttautua että kyllä minä tuon tiesinkin...
Tsiisus tuon aloittajan kanssa.
[/quote]
Tsiisus tän alottajan kanssa.:) Huomasitkos, että en kirjoittanut mitään noin kenkkumaista mitä kommentoit? Ikävää, että täällä on kirjoittajia jotka haluavat tarkoituksella viedä keskustelun toiseen ääripähän kärjistävillä kommenteillaan, ja vedät aasinsillan sinne minne se ei kuulu. :)
Minusta kadulla perään vislaaminen on helvetin loukkaavaa - koirille ja huorille vihellellään.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:59"]
Jos saisin kehuja mieheltäni ulkonäön suhteen, olisin itsevarmempi naisellisesta viehättävyydestäni ja se vaikuttaisi myös seksiin. Mieheni ei valitettavasti kehu minua koskaan missään asiassa. Ei tosin haukukaan. Mutta mieheni on luotettava. Olen aivan varma ettei hän imartele vieraitakaan naisia... Joskus kun näistä oikein taitavista puhekeisareista tulee semmoinen mielikuva, että ne varmaan lepertelee ja viekottelee kaikkia naisia naisille....
[/quote]
Miksi sä tarvitse toisen ihmisen kehuja tunteaksesi itsesi viehättäväksi? Se että odottaa toisen kehuja on kuin joisi janoonsa pisaran vettä kerrallaan.. jano ei lähde ikinä. Joten olisi ihan hyvä että itsetunto koostuisi jostain muusta kun ulkonäöstä, esim. jos osaat tehdä jonkun asian hienosti ja olet lahjakas harrastuksissasi, tai kun menestyt työssäsi. Siitähän on tutkimuksiakin miten pojille tulee parempi itsetunto kun heidän TEKOJAAN kehutaan, ja tyttöjä kehutaan enempi ulkonäöstä. En mä ainakaan kasvata tyttöäni kehumalla sen kauneutta, tottakai saa sanoa lapselleen että on kaunis mutta pääpaino kehuissa pitäisi olla siinä mitä se lapsi TEKEE kuin miltä se NÄYTTÄÄ. :)
Ja joojoo on olemassa naisia jotka tekee JA näyttää, mutta sillä jälkimmäisellä nyt ei ole itsetunnon kannalta suurta merkitystä. Ei mun itsetuntoa nostanut kun eilen meikkasin aamulla ja tänään kävin meikittömänä kaupungilla. Ihan yhtä pirtsee olo oli. :D
Mun itsetuntoni on suurinmmaksi osaksi oikein hyvä. Minua rakastatettu kotona ehdoitta. Olen terävä-älyinen, mukava, laulan hyvin ja olen vielä liikunnallisestikin lahjakas. Mutta erityisen kaunis en ole ollut koskaan ja olen jäänyt kauniiden tyttöystävieni varjoon siinä suhteessa. Ja olen vielä ujokin, joten en ole saanut miesten huomiota. Ja sitten vielä ensimmäinen poikaystäväni oli ääliö ja monen vuoden seurustelun jälkeen hän myönsi etten ole riittävän kaunis hänelle ja hän on hävennyt minua. (oikeasti sillä pojalla oli itsellä heikko itsetunto). Lopetin sen suhteen heti kun hän tämän kertoi. Ehkä näiden seikkojen vuoksi en luota viehättävyyteeni tarpeeksi ja siksi kaipaisin mieheltäni edes joskus jotain kehua.
Kaikki jotka edelleen puhuvat kauneuden puolesta, sanovat samalla että kehuminen nostaa itsetuntoa. Ja ne ketkä saavat tyydytystä kehuista, sanovat syyksi että kun kotona ei ole kehuttu, eikä mieskään kehu? Edelleen haluaisin kuulla, että MIHIN te tarvitsette kauneutta? Jonkun tyttökaveri myy hyvin ja saa baarissa huomiota kauneudellaan.. tarkoitatko että sinä et myynyt sen vuoksi koska et ollut kaunis? Jos olisit ollut yhtä kaunis myyntisi olisi ollut hyvä? Vai voiko olla, että et kokenut tasavertaisuutta vaan alemmuutta koska kaverisi oli kaunis, ja et myynyt yhtä paljon koska et ollut yhtä iloinen ja pirteä? Edelleenkin, kauneuden tavoittelu on harhaa, katsokaapa ihan oikeasti niitä menestyviä naisyritysjohtajia, luokitteletteko heitä kaunottariksi? Ette, koska kauneudella ei ole mitään tekemistä heidän työnsä kanssa.
Kauneudella ei ole mitään tekemistä minkään muun kuin pinnallisuuden kanssa, ja tosielämän menestyjä ei tarvitse kauneutta, mutta sen avulla saadaan urheilussa sponsoreita ja missit saavat elantonsa, tanssiryhmät myyvät keikkansa.. Kauneuden varaan rakennettu ura on huonoin mahdollinen ura, ja kauneus on yhtä merkittävä ominaisuus naiselle kuin auton lisävarusteena on pehmennetty vaihdekepin nuppi. Toimii ilmankin. :)
Anne Berner esimerkiksi...? Tuleeko teille ensimmäiseksi mieleen että kaunotar? Ei, koska häntä katsoessa et mieti tyhjänpäiväisyyksiä vaan mietit Vallilaa ja menestystä.
Kun katsot Tarja Halosta, mietitkö että ahaa kauneutensa takia presidentti?
Ettekö ymmärrä, että kaunis nainen ei menesty kauneutensa takia vaan siitä huolimatta.
Jotenkin ymmärrän miksi naiset menestyvät niin huonosti esim.yritysmaailmassa johtajina, keskitytään tyhjänpäiväisyyksiin kuten itsensä mollaamiseen siitä, kun mies ei ikinä kehu ja isäkään ei ollut paikalla sanomassa että olen kaunis.
Miehillä tuota ongelmaa ei ole, koska heidän kasvamisessaan kukaan ei kiinnitä huomiota siihen miltä se naama näyttää vaan meriitit merkkaa. Älytkää nyt edes omia tyttäriänne kasvattaa muuhun kuin kauneuden harhaan, ja kannustakaa heitä harrastuksiin ja kehukaa hyvistä teoista, suorituksista ja teoista. Mitä enemmän vanhemmat painottavat ulkonäön merkitystä, sitä pinnallisempi tulee lapsesta.
Kauniin ulkonäön arvostus on geeneissämme. Me arvostamme kauniita, sopusuhtaisia kasvoja, koska ne kertovat hyvästä geeniperimästä. Me alitajuisesti etsimme hyviä geenejä lapsillemme. Ja sen kauneimman ja komeimman kanssa haluamme paritella. AP:n on turha pyristellä tätä perimäämme vastaan... Eihän siinä mitään järkeä ole enää sen jälkeen kun lapset on tehty, etkä aio lisää tehdä, mutta niin se meissä vain vaikuttaa...
Minä pidän kauniista miehistä. Ruma mies ei herätä intohimoa minussa. Parimuodostuksessa yleisimmin pariudutaan yhtä viehättävän kumppanin kanssa. Eli, jos minä olen kaunotar, saan komen miehen, joka sytyttää minut eroottisesti.
Kaipa sitä hakee tunnetta siitä että on jotenkin fyysisesti kelvollinen. Itsetunnon kohotusta, en nyt osaa tarkemmin lähteä analysoimaan miksi ulkonäöllä on sellainen merkitys että sen ihailu tuntuu hyvältä.
Johtuisiko se siitä, että meidät naiset usein kasvatetaan odottamaan kehuja nimenomaan ulkonäöstämme? Tyttövauvat ovat söpöjä prinsessoja ja pojat reippaita pikkumiehiä.
Ja useammin sitä tulee kehuttua työkaverin kivaa uutta kampausta ja ihanaa kesäistä asua, kuin henkisä avuja.
Huoriahan ne miehet haluaa? Itse ottaisin ainakin kohteliaisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 15:17"]
Minusta kadulla perään vislaaminen on helvetin loukkaavaa - koirille ja huorille vihellellään.
[/quote]
"Onko täällä naisia, joita ei imartele miesten kommentit ulkonäöstä, tai vislailut yms. miesten osoittamat huomiot kauneudesta?"
Olen, siinä mielessä että minun (tai kenenkään muunkaan) kauneus tai ulkonäkö ylipäätään ei riipu jonkun mielipiteistä. Tarkoitan tällä sitä, että olen tasan saman näköinen, kehuu joku minua tai vislailee joku juntti perääni tai ei. Peilistä katsoo siitä huolimatta aivan saman näköinen ihminen, on minua kehuttu tai ei. Siksi en oikein ymmärrä niitä, joiden itsetunto nousee ja olettavat olevansa kauniita kun joku jossakin on jotakin huudellut tai sanonut.
Sitä paitsi, kauniiksi kehuminen on maailman helpoin keino saada keskiverto nainen kikattelemaan ja olemaan innoissaan. Baarissa käydessäni en todellakaan ryhtynyt juttusille niiden kanssa, jotka tulivat ensimmäisenä sönköttämään kaunista tai hyvännäköistä. Se on vähän sellainen laiskan miehen iskukonsti - kehu kauniiksi niin 99% tehoaa.
Usein sitäpaitsi nämä miesten "kauniit" edustaa juuri sitä tyyppiä, joka on kaukana tyylikkäästä; blondattu kuiva koppuratukka päässä, aina liian pienet vaatteet, meikkiä enemmän kuin rintamamiestaloon kuluu maalia, arkikäytössä naurettavia ripsi- ja muita lisukkeita naama täynnä, muovikynnet, polvet koukussa palikkakorkkareilla ja jatkuvaa minihameen nykimistä. Aivan sama, onko kyseinen nainen oikeasti hyvännäköinen kunhan nämä elementit löytyy.
Syynä on varmaan se, että on kulttuurinen normi, että naisen kuuluu olla kaunis ja viehättävä. Useimpiin ihmisiin voimakkaat, kulttuurissa vallitsevat normit vaikuttaa, halusi tai ei.
Ja sitten tuo mitä 8 sanoi. Kauneus antaa naiselle valtaa. Ei tietenkään mitä tahansa valtaa, mutta pienillä, jokapäiväisillä, ehkä vain alitajuisesti havaituilla kokemuksilla siitä, että muut ovat valmiita tekemään asioita puolestasi, suhtautuvat sinuun positiivisesti, kaipaavat huomiotasi jne. on yllättävän suuri vaikutus ihmisen mielialaan, itsevarmuuteen ja hallinnan tunteeseen.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 15:28"]
Kauniin ulkonäön arvostus on geeneissämme. Me arvostamme kauniita, sopusuhtaisia kasvoja, koska ne kertovat hyvästä geeniperimästä. Me alitajuisesti etsimme hyviä geenejä lapsillemme. Ja sen kauneimman ja komeimman kanssa haluamme paritella. AP:n on turha pyristellä tätä perimäämme vastaan... Eihän siinä mitään järkeä ole enää sen jälkeen kun lapset on tehty, etkä aio lisää tehdä, mutta niin se meissä vain vaikuttaa...
[/quote]
Ai niin että koska geeneissämme on halu tapaa toinen yksilö (kuten on todistettu) niin tätä tarvetta vastaan ei tule pyristellä? Vai tarvitseeko pyristellä vain kiellettyjä tarpeita vastaan, ja esim. koska kauneuden tavoittelu on geeniperimässämme meidän täytyy hyväksyä tämä vaikka itsenäisesti ajattelevana yksilönä koen kauneuden illuusion olevan kupla, joka puhkeaa kun päästään pinnalta pois?
Kauneudella ei oikeasti ole mitään merkitystä, jos asia olisi niin, tätä maailmaa johtaisivat kauniit naiset eivätkä vanhemmat miespuoliset henkilöt jotka eivät ole menestyneet ulkonäkönsä takia. :) Kauneudella on merkitystä vain sellaisille ihmisille, joilla ei oikeasti ole tarpeeksi tarjottavaa muuten, ja kaunista ulkonäköä käytetään raivaamaan tietä. Oikeasti lahjakkaat menestyvät eivät kauneutta tarvitse. :)
Pyrkikää parempaan, tyytykää paljoon!
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 15:42"]
"Onko täällä naisia, joita ei imartele miesten kommentit ulkonäöstä, tai vislailut yms. miesten osoittamat huomiot kauneudesta?"
Olen, siinä mielessä että minun (tai kenenkään muunkaan) kauneus tai ulkonäkö ylipäätään ei riipu jonkun mielipiteistä. Tarkoitan tällä sitä, että olen tasan saman näköinen, kehuu joku minua tai vislailee joku juntti perääni tai ei. Peilistä katsoo siitä huolimatta aivan saman näköinen ihminen, on minua kehuttu tai ei. Siksi en oikein ymmärrä niitä, joiden itsetunto nousee ja olettavat olevansa kauniita kun joku jossakin on jotakin huudellut tai sanonut.
Sitä paitsi, kauniiksi kehuminen on maailman helpoin keino saada keskiverto nainen kikattelemaan ja olemaan innoissaan. Baarissa käydessäni en todellakaan ryhtynyt juttusille niiden kanssa, jotka tulivat ensimmäisenä sönköttämään kaunista tai hyvännäköistä. Se on vähän sellainen laiskan miehen iskukonsti - kehu kauniiksi niin 99% tehoaa.
Usein sitäpaitsi nämä miesten "kauniit" edustaa juuri sitä tyyppiä, joka on kaukana tyylikkäästä; blondattu kuiva koppuratukka päässä, aina liian pienet vaatteet, meikkiä enemmän kuin rintamamiestaloon kuluu maalia, arkikäytössä naurettavia ripsi- ja muita lisukkeita naama täynnä, muovikynnet, polvet koukussa palikkakorkkareilla ja jatkuvaa minihameen nykimistä. Aivan sama, onko kyseinen nainen oikeasti hyvännäköinen kunhan nämä elementit löytyy.
[/quote]
Kirjoitit minusta aika osuvia juttuja. :)
t.aloittaja
Itseäni ainakin ärsyttää tai vaivaannuttaa ulkonäkööni liittyvät kehut, tulivat ne sitten miehiltä tai naisilta, enkä ymmärrä naisia, jotka suorastaan metsästävät niitä. En pidä siitä, että ihmistä arvotetaan pelkän ulkoisen olemuksen perusteella. Pinnallista ja typerää. Mutta minkäs sille voi, ulkonäkö nähdään ihmisessä ensimmäisenä ja toisaalta onhan mullakin silmät päässä, ja tunnistan komean tai kauniin sellaisen nähtyäni. Mutta en mä sitä ääneen sille sano, juuri em syistä.
"Tarkoitan tällä sitä, että olen tasan saman näköinen, kehuu joku minua tai vislailee joku juntti perääni tai ei. Peilistä katsoo siitä huolimatta aivan saman näköinen ihminen, on minua kehuttu tai ei. Siksi en oikein ymmärrä niitä, joiden itsetunto nousee ja olettavat olevansa kauniita kun joku jossakin on jotakin huudellut tai sanonut."
Tämä on juuri se, mitä minäkin tunnen. Kauneudella, tai sillä miten muut näkevät minut, ei ole itsetunnolleni merkitystä suuntaan eikä toiseen. :)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 15:43"]
Syynä on varmaan se, että on kulttuurinen normi, että naisen kuuluu olla kaunis ja viehättävä. Useimpiin ihmisiin voimakkaat, kulttuurissa vallitsevat normit vaikuttaa, halusi tai ei.
Ja sitten tuo mitä 8 sanoi. Kauneus antaa naiselle valtaa. Ei tietenkään mitä tahansa valtaa, mutta pienillä, jokapäiväisillä, ehkä vain alitajuisesti havaituilla kokemuksilla siitä, että muut ovat valmiita tekemään asioita puolestasi, suhtautuvat sinuun positiivisesti, kaipaavat huomiotasi jne. on yllättävän suuri vaikutus ihmisen mielialaan, itsevarmuuteen ja hallinnan tunteeseen.
[/quote]
Entäpä jos tavoittaisit nuo kaikki, ja ilman ulkonäön tuomaa turvaa? Ulkonäöllä saadut huomionosoitukset ja kiitokset johtavat siihen, että nainen joutuu kauneutensa kehään ja lopun ikäänsä hän joutuu taistelemaan ikääntymistään vastaan, pysymään kauniina, hoikkana ja rypyttömänä ja sitten katselee haikaillen nuoruutensa rypytöntä olemusta! Voi luoja kun sen energian saisi kohdistettua oikeisiin ongelmiin, mitä tämän maapallon naiset käyttävät naamansa miettimiseen, tämä maapallon jatkuminen olisi turvattu.:)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 15:07"]
Mulle on aivan sama mitä mieltä muut ovat ulkonäöstäni :)
Pidän kropastani huolta itseni takia. En meikkaa aina jos menen johonkin. Jos inspis sattuu päälle, vetäisen pakkelia naamaan.
Vaatteetkin ovat sellaisia joista itse tykkään. Enkä koskaan ole alkanut hykertelemään miesten kehuista ja vislauksista. Mitä minä niillä teen? Pääasia, että oma mieheni on onnellinen kanssani :) En tarvitse muiden kehuja.
[/quote]
NIIIIIN samaa mieltä. :D
Tuli vaan mieleen tosta, että kävelin kaverin kanssa kadulla ja joku vislas peräämme. Kaveri katsoi voitonriemuisena mua että oho onks hän NOIN hyvännäkönen.. En ees kehdannut sanoa että vitustakos sinä tiiät kelle se vislas kun katu täynnä eukkoja, mutta enpä tohtinut kun kaveri tuli (valitettavasti) siitä niin hyvälle tuulelle. Pinnallista ja koomista. :D