Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voin kertoa ilman että teen rikoksen ?

Vierailija
11.06.2013 |

Ollaan erottu noin kuukausi sitten. Nyt edessä lasten huoltajuuteen liittyvä tapaaminen viranomaisten kanssa. Voinko kertoa puolisoni psyykkisistä ongelmista sekä lääkityksistä viranomaisille (ilman siis hänen lupaansa koska hän haluaa tietenkin salata nämä) koska uskon että ne ovat erittäin tärkeitä tekijöitä kun päätetään kumman luona lapset asuu ja elää ? Puolisollani on dignosoitu epävakaa persoonallisuus johon on lääkitys mutta se toimii miten toimii. Esimerkiksi pelkään hänen raivokohtauksiaan lapsille jne.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sinulla mitään vaitiolovelvollisuutta ole? En ymmärrä?

Vierailija
2/18 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai nyt totuuden saa kertoa? varsinkin asian, mikä vaikuttaa lasten olemiseen.

eri asia on alkaa sepittää omiaan, kai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei ole mutta kai joku laki sääntelee sitä mitä voin kertoa toisesta ihmisestä ilman lupaa niin viranomaisille kuin jollekkin muulle ihmiselle. Eikö se mene niin että jos paljastaa jotain noin arkaluontoista niin on mahdollisuus saada jopa kunnianloukkaussyyte ? En ole kertonut tästä ongelmastamme ikinä kenellekkään mutta nythän minun on pakko koska pelkään lapsiemme puolesta. AP

Vierailija
4/18 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puolisolla mitään vaitiolovelvollisuutta ole, varsinkin kun kysymyksessä on lasten turvallisuus. Kun toi sairaus vieläpä on oikeasti diagnosoitu, ettet esitä siellä vain omia mielipiteitäsi hänen mielenterveydestään.

Vierailija
5/18 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 5. Kiitoksia. Tiedän että tästä tulee hirveä riita siellä tapaamisessa. Olen kopioinut mm reseptin jolla voin todistaa koska puolisoni ei todella myönnä mitään. AP

Vierailija
6/18 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teille tulee niin paljon erimielisyyttä huoltajuudesta ja elatuksesta, että tulee oikeusjuttu, niin siellä kyllä kaivetaan kaikki esille. Niin pitkälle ei vain kannata mennä ellei ole todella paljon rahaa, jolla voisi tehdä jotain muuta lapsen parhaaksi.

Vierailija
7/18 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun käsittääkseni kunnianloukkaus koskee enemmän jos oot justiinsa ihan omias sepitellyt ja se loukkaa hänen kunniaansa. Ei sairaudesta ja omasta huolesta asiallisesti kertominen ole laitonta.

Vierailija
8/18 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 13:40"]

Siis ei ole mutta kai joku laki sääntelee sitä mitä voin kertoa toisesta ihmisestä ilman lupaa niin viranomaisille kuin jollekkin muulle ihmiselle. Eikö se mene niin että jos paljastaa jotain noin arkaluontoista niin on mahdollisuus saada jopa kunnianloukkaussyyte ? En ole kertonut tästä ongelmastamme ikinä kenellekkään mutta nythän minun on pakko koska pelkään lapsiemme puolesta. AP

[/quote]

Miten voisi saada kunnianloukkaussyytteen, jos kertoo totuuden?

Sitten voisit ehkä saadakin jos väittäisit häntä persoonallisuushäiriöiseksi, eikä minkäänlaisia diagnooseja olisi olemassa.

Vierailija
9/18 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerroin mieheni mielenterveysongelmista ja niihin liittyvistä raivokohtauksista. Miehelläni on diagnosoitu asperger mutta sen lisäksi on epäilty olevan muitakin neurologisia ongelmia. Mies ajaa aktiivisesti isien oikeuksia esiintyen hyvänä isänä ja syyttää viranomaisia naisten suosimisesta jne. vaikka on oikeasti täysin epävakaa tapaus ja jättää aina julkisesti kertomatta sen että kärsii vakavista mielenterveysongelmista ja siinä on perimmäinen syy miksi ei saanut lasten huoltajuutta (jota haki yksin itselleen).

Vierailija
10/18 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakait voit kertoa, miehellähän on diagnoosi ja lääkitys. Tärkeä tieto lapsen huoltajuutta ajatellen.

Jos sama olisi toisinpäin olen 100 % varma että mies kertoisi tämän tiedon viranomaistaholle, vai oletko eri mieltä.

Vaitiolovelvollisuutta ei sinulla ole.

Vierailija
11/18 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 9. Kuulostaa niin tutulta. Itse en osaa kertoa asioita yhtään niin vakuuttavasti kuin puolisoni ja olen varma että tästä tulee räjähdys kun ensiviikolla minun on pakko tuoda myös tämä puoli esiin. Uskon että käräjille mennään koska hän vaatii lähihuoltajuutta itselleen ja olisi näin ollen hyvin suuren osan ajasta lasten kanssa. Muutan itse eri paikkakunnalle ja meillä on välimatkaa noin 500 km. Eli vuoroviikot ei toimi 1v ja 5v lapsen kanssa. AP

Vierailija
12/18 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että viranomaisille voit kertoa. Hieman eri asia on, jos alat laukomaan noita asioita naamakirjaan tms.

Vierailija
13/18 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai tuollaiset voi viranomaisille kertoa. Kunnianloukkaus?!?!?!? Eihän totuuden kertominen ole kunnianloukkaus vaan nimenomaan valhdeiden levittely!

Vierailija
14/18 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko antanut tämän "sairaan" isän hoitaa lapsia tähän asti? 

Vierailija
15/18 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuudenkin toitottaminen voi olla kunnianloukkaus, mutta sitä totuutta pitää sitten toitottaa esim aukoa päätään facessa, soitella exän kaverit ja sukulaiset ja haukkua exää, kertoa tuolla pitkin katuja kaikkea epämiellyttävää useampaan kertaan. Käräjillä totuuden kertominen ei ole koskaan kunnianloukkaus.

Vierailija
16/18 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 15:04"]

Totta kai tuollaiset voi viranomaisille kertoa. Kunnianloukkaus?!?!?!? Eihän totuuden kertominen ole kunnianloukkaus vaan nimenomaan valhdeiden levittely!

[/quote]

"Yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisestä on kyse silloin kun levittää toisen yksityiselämästä arkaluotoisen tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että se aiheuttaa vahinkoa ja kärsimystä toiselle. Pykälän mukaan tieto pitää levittää joukkotiedotusvälineiden kautta tai muuten saattaa lukuisten ihmisten saataville. Erona kunnianloukkaukseen on se, että tieto on totta. Kyseeseen voi tulla esimerkiksi kertominen toisen vakavasta sairaudesta tai sukupuolielämästä. Teko täyttyy myös laittamalla toisesta alastonkuva nettiin. Tuomiona hölmöilystä rapsahtaa jotain sakon ja kahden vuoden vankeuden väliltä korvauksien kera."

http://www.poliisi.fi/poliisi/helsinki/home.nsf/pages/3435BBB50CA8ABB9C2257A7E00331CAA?opendocument

Ei nyt liity ap:n asiaan, mutta tarkennuksena noin muuyen, että ei niitä totuuksiakaan saa miten tahansa levitellä.

Vierailija
17/18 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas kunnianloukkaus ei välttämättä vaadi sitä, että valehtelee ja kertoo väärää tietoa.

Vierailija
18/18 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi reseptin kopiominen on hyvin kyseenalaista, oli rikos tai ei! Olis kyllä tosi ala-arvoista mieheltä valehdella tuollaista asiaa, mutta toivottavasti et nyt itse syylllisty mihinkään vilpilliseen toimintaan ja likaiseen peliin. Ole itse rehellinen, niin kaikki järjestyy.

Lapsethan ne eniten kärsii erosotkuissa :( Mitä likaisempi sotku, sitä enemmän kärsimystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi