Nordea pankki aivan syöpä, suositelkaa uutta pankkia
Kommentit (126)
Ne pienemmät. Aktia, Ålandsbanken ja Oma-SP. Ei ole samanlaista ylimielisyyttä havaittavissa kuin Nordeassa jossa asiakkaat ovat samanarvoisia kuin romanikerjääjä jonkun persun silmissä. Itse vaihdoin ja olen ollut tyytyväinen.
Suomessa ei ole yhtään hyvää pankkia. Pelkkää kusetusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä minusta minun tapauksessani 326,4 €/vuosi vs nordean 0 €/vuosi on järkyttävän paljon enemmän.
Tarpeet on erilaisia. Itsellä Nordea veloittaisi 7,50 €/kk vs. OP 5,70 €/kk. Asuntolaina tuo OP-bonuksia ja laina aikanaan kilpailutettu useamman pankin osalta päätyen halvimpaan tarjoukseen.
Niin vertaat appelsiineja ja omenoita siis. Nordea mobiili+ on 0€/kk halvimmillaan tai vaihtoehtoisesti 4 €/kk. Molemmat tuota 5.7 € halvempia.
Eli otit vertailuun nordean kalleimman vaihtoehdon.
https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/tule-asiakkaaksi/peruspaketti.ht…
Nordean sivuilta Peruspaketti sis kortin ja nettipankin. OP ei veloita minulta tilistä mitään, joten minusta verrataan samaa asiakkuutta. 2 tiliä, kortti ja nettipankki.
En minäkään tietääkseni maksa OPn asiakkaana pankkipalveluistani mitään kk maksuja (saan op bonuksia joista ne menee). Olin joskus valmis vaihtamaankin pankkia jos asuntolainan saaminen olisi sitä vaatinut, mutta yllättäen nordeasta naurettiin pihalle, ja OP pelasti päivän! Joten luonnollisesti olen pysynyt uskollisena OPlle ihan tuosta hyvästä. verkkopankki on ollut hyvä, nyt mobiiliavaimen ansiosta vielä parempi kuin ennen, vakuutukset on toiminut moitteetta, luottoakin sain, ja aina tarvittaessa toimivaa asiakaspalveluakin, joten kyllä mun ääni menee kirkkaasti OPlle.
ja noita "bonuksia" sataa kuin mannaa taivaalta? kyllä suomalaisia on helppo huijata. "saa boonusta" niin voi minkä tahansa hinnoitella pilviin.
Tuntuu kyllä itse asiassa satavan, kun ikinä en oo ainakaan huomannut mitään veloituksia OPn päivittäispalveluista maksaneeni.
ei sada. Olet ne maksanut joko huonompana marginaalina, tai kalliimpina vakuutusmaksuina.
Vaihdoin danskelta Nordean ja ollut tosi tyytyväinen. Nordeasta sain hyvän asuntolainan. Palvelu ollut hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Käytän tunnuslululäpyskää niin kauan kuin mahdollista.
En halua hoitaa pankkiasioitani puhelimella.
Ot
Puhelimella maksamiseen ei edes riitä se vanha puhelinosuuskunnalta aikoinaan saatu Ericssonin lankapuhelin. Joutuisi investoimaan uuteen teknologiaan. Hui!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä minusta minun tapauksessani 326,4 €/vuosi vs nordean 0 €/vuosi on järkyttävän paljon enemmän.
Tarpeet on erilaisia. Itsellä Nordea veloittaisi 7,50 €/kk vs. OP 5,70 €/kk. Asuntolaina tuo OP-bonuksia ja laina aikanaan kilpailutettu useamman pankin osalta päätyen halvimpaan tarjoukseen.
Niin vertaat appelsiineja ja omenoita siis. Nordea mobiili+ on 0€/kk halvimmillaan tai vaihtoehtoisesti 4 €/kk. Molemmat tuota 5.7 € halvempia.
Nordean sivuilta Peruspaketti sis kortin ja nettipankin. OP ei veloita minulta tilistä mitään, joten minusta verrataan samaa asiakkuutta. 2 tiliä, kortti ja nettipankki.
En minäkään tietääkseni maksa OPn asiakkaana pankkipalveluistani mitään kk maksuja (saan op bonuksia joista ne menee). Olin joskus valmis vaihtamaankin pankkia jos asuntolainan saaminen olisi sitä vaatinut, mutta yllättäen nordeasta naurettiin pihalle, ja OP pelasti päivän! Joten luonnollisesti olen pysynyt uskollisena OPlle ihan tuosta hyvästä. verkkopankki on ollut hyvä, nyt mobiiliavaimen ansiosta vielä parempi kuin ennen, vakuutukset on toiminut moitteetta, luottoakin sain, ja aina tarvittaessa toimivaa asiakaspalveluakin, joten kyllä mun ääni menee kirkkaasti OPlle.
ja noita "bonuksia" sataa kuin mannaa taivaalta? kyllä suomalaisia on helppo huijata. "saa boonusta" niin voi minkä tahansa hinnoitella pilviin.
Tuntuu kyllä itse asiassa satavan, kun ikinä en oo ainakaan huomannut mitään veloituksia OPn päivittäispalveluista maksaneeni.
ei sada. Olet ne maksanut joko huonompana marginaalina, tai kalliimpina vakuutusmaksuina.
Kaikki on kilpailutettu, ja aina sama lopputulos että palveluiden keskittäminen kannattaa. Voihan ne runsaat bonukset silti jossain olla piilotettuna, mutta mitä välii kun palvelu pelaa ja halvempaa keinoa ei ole muualta löytynyt, joten koen olevani tyytyväinen OP asiakas :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on kilpailutettu, ja aina sama lopputulos että palveluiden keskittäminen kannattaa. Voihan ne runsaat bonukset silti jossain olla piilotettuna, mutta mitä välii kun palvelu pelaa ja halvempaa keinoa ei ole muualta löytynyt, joten koen olevani tyytyväinen OP asiakas :)
persaukisille ehkä. jostain syystä eivät halua varakkaampia, koska osakesäilytys maksaa maltaita.
Vierailija kirjoitti:
Sama tulos kuin tuossa Nordean hinnastossa eli asuntolaina-asiakkaalle maksutonta. OP:b bonuksia kertyy asuntolainasta tosin yli palvelumaksujen.
Minulla ei ole mitää pahaa sanottavaa Nordeasta. Hyvä nettipankki jossa saa hoidettua omat asiansa. Ja mikä parasta kun olen premium asiakas se ei maksa mitään. Toista oli Sässtöpankissa joka nosti tilien ja korttien hintaa vuoden vaihteessa ja siksi sieltä lähdinkin pois.
Ei tällaisella tavallisella duunarilla ole ollut valittamista nordeasta.
Ja kukaan ei usko että nordeasta voi ottaa remonttia varten lisää rahaa asuntolainaan, ei tarvitse erillistä remonttilainaa.
Ainoa hyvä on Handelsbanken. Nyt 20 vuotta ollut asiakkaana ja kaikki aina toiminut. Tosin sinne ei kuka tahansa asiakkaaksi pääsekään...
Vierailija kirjoitti:
Ainoa hyvä on Handelsbanken. Nyt 20 vuotta ollut asiakkaana ja kaikki aina toiminut. Tosin sinne ei kuka tahansa asiakkaaksi pääsekään...
Olen asiakkaana sekä Nordeassa että Handelsbankenissa. Nordean mobiilipankki on valovuosia HB:tä edellä.
Olen paikallisen säästöpankin asiakas. En tiedä kuinka monelta paikkakunnalta vanhan ajan säästöpankki vielä löytyy. Olen tyytyväinen enkä vaihtaisi mihinkään.
Täälä myös Nordean asiakas. Käytän mobiilipankkia päivittäin, siellä mulla on 9 eri tiliä eri tarkoituksiin. Ne voi avata itse verkkopankissa, eikä maksa mitään.
Mitään palvelumaksuja ei ole.
Asuntoni on jo velaton, remppalainaa on muutama tonni jäljellä. Tilasin ajan lainaneuvotteluu viime kesänä, ja ostin sijoitusasunnon. Asunto on ostettu 100 % lainalla, korko oli 0,82%. Otin siihen kuitenkin 10 vuoden korkokaton, jonka yläraja on 1,3 prossaa, nyt se on 1,25. Teetän asuntoon linjasaneerauksen aikana keittiöremontin ja uusin lattiat. Kysyin tähän 10 000 € remppalainaa, ne ovat nykyään kulutusluottoja ja korko oli jotain 3,5 muistaakseni. Päätin tehdä rempan säästöilläni.
Koska kodissani on vapaata vakuutta runsaasti, olen hankkimassa ensivuonna toisenkin sijoituskämpän. Siitä oli jo pankissa puhetta.
Kaikissa asuntolainoissa, mitä minulla on Nordeasta ollut, on sovittu valmiiksi lyhennysjousto, joka on 10 prosenttia lainamäärästä. Lyhennysvapaata ei tarvi siis erikseen hakea kuten Osuuspankista, vaan voit itse muuttaa kuukausierän verkkopankissa pelkälle korolle ja käsittelymaksulle.
Minulla on myös rahastosäästö Nordeasta, jonka olen tehnyt itse verkkopankissa. Sovittu summa lähtee joka kk tiettyyn rahastoon. Samaten minulla on eläkevakuutus, jota en enää tosin kartuta lakimuutisten takia.
Pankkikortteja on 3, Nordea kulta Mastercard, Stockan kortti sekä varakorttina Visa Electron. Eikä maksa mitään
Olen tyytyväinen asiakas. Plussaa on myös se, että lapsilla on Nordea, niin siirto on saman tein perillä.
ps. myös Wallet on loistava palvelu, lataan sieltä kaikki ostostietoni suoraan Penno-sovellukseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-pankki. Itsekin laittanut Nordean aikoinaan pois. S-pankilla halvat pankki palvelut. Ei tarvi maksaa pankkikortista senttiäkään kuussa
s-pankki on karvalakkimalli pankeista. Ei riittävät palvelut ja heikot verkkosivut käytettävyydeltään. Ei sitä voi jokapäiväiseen käyttöön kukaan tosissaan suositella.
S- pankki on todella hyvä ja kaikin puolin toimiva. Hoidan pädin mobilililla kaikki pankkiasiani. Ja , jos on jotain kysyttävää, soitan ja saan suht heti taskauksen.
Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osuuspankin palvelu on pelannut ja mikä parasta, sillä on konttoreita vielä pienilläkin paikkakunnilla. Eihän ne aina auki ole, mutta palvelua kuitenkin saa henkilökohtaisesti .
kuka vielä oma-aloitteisesti edes haluaa konttorilla käydä? En ole viimeiseen 10 vuoteen käynyt omasta aloitteestani konttorilla. Ainoastaan silloin kun ei pankista johtuen ole voinut etänä hoitaa, olen siellä joutunut käymään.
Viimeisen kahden vuoden aikana olen käynyt neljä kertaa pankin konttorissa. Kaksi kertaa avaamassa lukkiutuneen verkkopankkitunnuksen ja kerran kävin neuvottelemassa asuntolainasta (tämän olisi voinut hoitaa myös etäpalaverina) ja viimeisenä tekemässä talokaupat ja samassa yhteydessä uusi asuntolaina. Jos en olisi sössinyt verkkotunnusten kanssa, enkä olisi ostanut taloa, niin edellisestä konttorikäynnistä olisi melko pitkä aika.
Danskeen TODELLA pettynyt. Olen ollut asiakas vuodesta 1999 ja voin sanoa, että en ole koskaan antanut anteeksi joskus 2011-2012 tapahtunutta "kiristämistä" asuntolainan kanssa. Asuntolainaa nyt jäljellä 30 000 ja nostan heti kytkintä, kun se on maksettu. En viitsi vielä, koska se on pienellä marginaalilla ja 3kk:n Euriboriin sidottu. Sijoituslainan hain jo ennakoivasti toisesta pankista ja sinne lähtee muutkin asiat, kun asuntolaina loppuu 2022.
Eli minulla on ollut kolme asuntolainaa Danskessa. Ensimmäinen 99-2005, toinen 2005-2008 ja kolmas 2008-> Eli asunnonvaihdosta aina. Kaikki erät maksettu jne. Jokaista ottaessa on tarjottu "lyhennysvapaata" ja selitetty, että maksutta saa 2 vuotta olla pelkillä koroilla, jos tulee tilanne. No, ekan kerran kysyin asiaa 2011 jäädessäni hoitovapaalle ja ajattelin, että voisin vuoden maksaa pelkkiä korkoja. ASunnon arvosta lainaa oli jotain 30-40% eli laina hyvin hoidossa. Danskesta ei suostuttu ilman, että korkoa tarkistetaan ja tekivät uuden tarjouksen 1,7% marginaalista. Vanha 0,35%. Vetosin siihen, että lainaa ottaessa on luvattu lyhennysvapaata ja sepä sanoi, että "niin, onko se lainapapereissa, kun näistä puhuttiin takavuosina, mutta ei sido meitä, jos ei ole kirjallisena". Uskomatonta. Olisinpa saanut nauhalle, kuinka ison pankin soittaja selittää, kuinka suulliset lupaukset ei ole sitovia. Ongelmahan on yleensä todistaa ne jälkikäteen, mutta tuohan myönsi sen suoraan. Sanoivat, että pankin vakavaraisuuden takia näitä marginaaleja halutaan tarkastaa. Totesin, että teillä on rahatilanne hyvä ja minäkö pieneläjänä olen nyt huijannut teiltä halvan lainan. Kehtaavatkin. Itse tarjosivat halvalla ja riskihän ei ole realisoitunut, joten mikä ongelma. Lopputuloksena jouduttiin tosi tiukkaan ahdinkoon tuon hoitovapaan aikana, kun etukäteen laskettu lyhennysvapaa ei onnistunut. Kysymys oli kuitenkin suuresta summasta vuosien saatossa lisää koroissa ja todettiin, että vuoden lyhennysvapaan hinnaksi tulee äkkiä 10-15 tEuroa. Että ei todellakaan lähdetä, yritetään keksiä jotain muuta. Onneksi vanhemmat antoi pienen ennakkoperinnön kuultuaan ja tukivat lainalyhennyksissä sen vuoden hoitovapaan.
S-Pankki. Olen nyt Liedon Säästöpankin ja S-Pankin asiakas. Kumpikin ihan ok. Nordeaan ja Osuspaankiin en varmasti vaihda enää koskaan, kummastakin huonoja kokemuksia.
Vaihtaisin pelkästään S-Pankkiin, jos ei olisi lainaa. Sieltä ei saa asuntolainaa, kuin maksimissaan muistaakseni 100.000€.
Ja toisaalta, on hyvä että käytettävissä kahden pankin kortit, jos toisessa on jotain häikkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tulos kuin tuossa Nordean hinnastossa eli asuntolaina-asiakkaalle maksutonta. OP:b bonuksia kertyy asuntolainasta tosin yli palvelumaksujen.
Ei tarvitse olla asuntolainaa. Minulla ei ole ja silti 0 euroa/kk. EI muuten ole mobiilipankkiakaan, ja vieläkin 0. Enkä ole alle 22-vuotias, silti 0. Nimenomaan nordealla.