Nordea pankki aivan syöpä, suositelkaa uutta pankkia
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pankkipalveluista pitäisi maksaa, jos kerran ilmaiseksikin saa? S-pankki käyttöön.
S-pankki on kaukana täysverisestä pankista. Karvalakkimalli pankista se on. Ei siellä ole kaikkia perustoiminnallisuuksia saatavilla edes rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Mies avasi tilin Nordeassa vähän aikaa sitten. Konttorilla piti käydä kolmesti ja joka kerta kahden tunnin jonotus. Kerran vielä turhaan kun ajokortti tai henkilökortti eivät käyneet henkilöllisyystodistuksesta joten piti mennä uudestaan kotiin hakemaan passi.
Mitä? Henkilökorttiko muka ei käynyt henkilöllisyyden todistamiseen? Eikö se ole tarkoitettu juuri sitä varten?
Vierailija kirjoitti:
Nordea on kohdallani mokannut, mutta olen kyllä saanut hyvääkin palvelua. Mobiilipankki on huippu verrattuna op:hen. Siellä vielä pahviläpyskät käytössä.
Ai OP:ssä on tietoturva vielä kohdillaan? Pitäisköhän vaihtaa sinne?
Varmaan tää perinteinen Nordean laina yrittäjälle. Jos haluat saada 100 000e lainaa, niin takuita käteisenä tilillä oltava takuuna 100 000e. Sama oma sp:ssä ja monessa muussakin. Täältä Suomesta ei yrittäjät nouse. Kiitos meidän sosialistisen pankkijärjestelmän.
Kummallista persaukista porukkaa. Itse tienaan vuodessa 50-60k ja pankista saa lainaa sormia näpäyttämällä. En ole fyysisesti pankkikonttorissa asioinut yli 15 vuoteen. Kaikki laina-asiat saa netin kautta. Juuri eilen oli pankin lainahenkilön kanssa neuvottelu etänä ja taas ollaan 200k velkaa pankille. Ei ongelmia maksella takaisin. Kohta ei tarvitse fyysisiä konttoreita enää laisinkaan, kun vanhukset kuolevat pois ja tilalle jää vain nettisukupolvi, joka ei kavahda etäyhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta onko jokaisen pankin ns kulutusluottojen korot pompsahtaneet viime aikoina?
Otin edellisen lainan 2015, jonka korko oli 3kk euribor + 6% (eli käytännössä alle 6)
Nyt näyttäisi korot olevan liki 10% tai jopa ylikin!
Riippuu ihan asiakkuudesta. Minulle juuri tarjottiin nordeasta vakuudetonta kulutusluottoa 50 000 euroon asti +3% marginaalilla.
Onhan se tuokin tapa tehdä bisnestä. Antaa halpaa lainaa niille, jotka eivät sitä tarvitse ja kallista niille, jotka tarvitsevat.
Oliko muuten korko sama myös 5000€ lainalle? Näyttäis nimittäin korko laskevan myös lainasumman kasvaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on muotia haukkua Nordeaa. Minulla on pelittänyt hyvin. Aina saanut hyvää palvelua.
Riippuu kauheasti, missä konttorissa asioi. Olisin nyt vaihtamassa OP:sta takaisin Nordeaan, niin pyytäisin vinkkejä, mistä paikkakunnalta löytyisi hyvä Nordean konttori? Mistä saisi hyvää palvelua ja sijoitusneuvontaa. Ajattelen, että mieluummin käyn vaikka vieraalla paikkakunnalla, jos saa hyvää palvelua.
Kuka ylipäätään asioi konttorissa?
Vanhukset, mutta eiväthän he mitään lainaneuvotteluja tarvitse. Itsekin ihmettelen, että kuka vattu asioi pankissa tai esim. verotoimistossa herran vuonna 2020. Kaikki hoituu netin kautta. Tilin avaus nordealle hoituu netin kautta yms, ei tarvitse fyysisesti käydä pankkikonttorissa. Veroasiat hoituu ihan kaikki netin kautta, myös sen oman yrityksen yms. Itse olen käynyt verotoimistossa stalkkaamassa verotietoja niin ei siellä asiointia odota kuin vanhukset ja ulkkarit.
Suomessa mikään pankki ei ole hyvä yrittäjälle. Kaikki yhtä huonoja. Lainoissa korot tavisyritykselle 7-15%, niin kuin Neuvostoliiton sortumisen jälkeen bandiiteilla Venäjällä.
Työntekijät eivät ymmärrä, että työntekijät saavat asuntolainaa sun muuta remppalainaa, helposti. Eivät ymmärrä, että yrittäjät eivät edes samoilla tuloilla tai kaksinkertaisilla. Sillä yrittäjätnä tarvivat lainaa kasvuun ja se on pankkien paras bisnes. Yrittäjän autolaina 10% korolla. Pidetään työläiset tyytyväisinä parin prosentin korolla ja riistetään yrittäjät. Ne riistetään, jotka lähtee palkkatuloista pois. Sosialismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta onko jokaisen pankin ns kulutusluottojen korot pompsahtaneet viime aikoina?
Otin edellisen lainan 2015, jonka korko oli 3kk euribor + 6% (eli käytännössä alle 6)
Nyt näyttäisi korot olevan liki 10% tai jopa ylikin!
Riippuu ihan asiakkuudesta. Minulle juuri tarjottiin nordeasta vakuudetonta kulutusluottoa 50 000 euroon asti +3% marginaalilla.
Onhan se tuokin tapa tehdä bisnestä. Antaa halpaa lainaa niille, jotka eivät sitä tarvitse ja kallista niille, jotka tarvitsevat.
Oliko muuten korko sama myös 5000€ lainalle? Näyttäis nimittäin korko laskevan myös lainasumman kasvaessa.
Kyllä, 3% 2000-50 000 euron lainalle. Toki pienemmässä lainassa todellinen vuosikorko nousee korkeammaksi kuin 50 000 euron lainalla, koska kiinteähintainen kulu vaikuttaa korkoon enemmän. Tottakai niille jotka ei tarvitse lainaa tarjotaan sitä halvemmalla. Eihän he muuten sitä ottaisi.
Pieni paikallinen säästöpankki. Tarjoaa parasta palvelua eikä seikkaile pitkin maailmaa harmaata rahaa pesemässä.
Sellaisia lainaehtoja yrittäjille Suomessa on, ei ole missään eu:ssa. 100 000e lainalle, tai miljoonan. Pitää tilillä olla säästetynä 100 000e tai miljoona. Miten kilpailee Baltian tai Ruotsin yritysten kanssa. Ei mitenkään. Täältä ei nousta. Pankit on täällä roistoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on muotia haukkua Nordeaa. Minulla on pelittänyt hyvin. Aina saanut hyvää palvelua.
Riippuu kauheasti, missä konttorissa asioi. Olisin nyt vaihtamassa OP:sta takaisin Nordeaan, niin pyytäisin vinkkejä, mistä paikkakunnalta löytyisi hyvä Nordean konttori? Mistä saisi hyvää palvelua ja sijoitusneuvontaa. Ajattelen, että mieluummin käyn vaikka vieraalla paikkakunnalla, jos saa hyvää palvelua.
Sijoitusneuvonnassa kävisin, mut ei sun tartte vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset, mutta eiväthän he mitään lainaneuvotteluja tarvitse. Itsekin ihmettelen, että kuka vattu asioi pankissa tai esim. verotoimistossa herran vuonna 2020. Kaikki hoituu netin kautta. Tilin avaus nordealle hoituu netin kautta yms, ei tarvitse fyysisesti käydä pankkikonttorissa. Veroasiat hoituu ihan kaikki netin kautta, myös sen oman yrityksen yms. Itse olen käynyt verotoimistossa stalkkaamassa verotietoja niin ei siellä asiointia odota kuin vanhukset ja ulkkarit.
Sijoitusneuvontaa kun haluaa, on hyvä nähdä ihminen kuka laittaa sun rahat kasvaan korkoa. Pahvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoitusneuvontaa saa puhelinneuvottelussa. Oletko kuullut videopuheluista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoitusneuvontaa saa puhelinneuvottelussa. Oletko kuullut videopuheluista?
Kokemuksesta tiedän, että kasvotusten pankin henkilö sitoutuu asiaan henkilökohtaisesti, ei ole sama asia, jos soittaa videopuhelun. Henkilökohtaisessa tapaamisessa on myös helpompi arvioida henkilökemiat, haluanko että toi tyyppi hoitaa mun raha-asiat. Puhelimessa myös voi olla joitain häiriötekijöitä, ha voi mennä joitain asioita sivu suun. Joskus sijoitusneuvoja voi näyttää paperilla jonkun asian tai laskelman. Samoin pankin henkilön on puhelimessa helpompi jättää jotain kertomatta. Kasvotusten on helpompi myös palata johonkin aiempaan kohtaan jne.
Syitä henkilökohtaiselle tapaamiselle on siis minusta moniakin. Mutta varmaan tärkein tuo, miten henkilökemia pelaa. Se ei välttämättä välity puhelimessa samalla tavalla.
Tarviiko S-Pankissa vielä tunnuslukulappusta, kun maksaa laskuja? Ajattelin siirtyä kokonaan S-Pankin asiakkaaksi, kun se on ilmainen. Nythän sinne vain kertyy bonuksia, mutta palvelumaksuja ei ole ikinä mennyt.
Minulla ei ole lainoja, sijoituksia eikä suuria säästöjä, enkä usko niitä tulevankaan. Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon pankkia valitessa ja vaihtaessa? Nordean asiakkaana olen jo tottunut siihen, ettei henkikökohtaista palvelua saa ja konttoreita ei ole, eli verkko- ja etenkin mobiilipankki ja niiden toimivuus olisi ensisijaisen tärkeitä.
Oon oikeesti hämmentyny, kun mua harmittaa Nordean konttorieden vähyys. En kuitenkaan tarvi konttoripalveluita oikein mihinkään. Ehkä nyt, kun aion vaihtaa pankkia, pitää kai mennä käymään konttorissa, että kaikki tilit lopetetaan? Onko kellään muistikuvia pankin vaihtamisesta ja siihen liittyvistä muodollisuuksista ja säätämisestä?