Nordea pankki aivan syöpä, suositelkaa uutta pankkia
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Osuuspankin palvelu on pelannut ja mikä parasta, sillä on konttoreita vielä pienilläkin paikkakunnilla. Eihän ne aina auki ole, mutta palvelua kuitenkin saa henkilökohtaisesti .
kuka vielä oma-aloitteisesti edes haluaa konttorilla käydä? En ole viimeiseen 10 vuoteen käynyt omasta aloitteestani konttorilla. Ainoastaan silloin kun ei pankista johtuen ole voinut etänä hoitaa, olen siellä joutunut käymään.
Minulla on kokemusta Nordeasta, OP:stä ja S-pankista. Nordean kanssa ei mikään toiminut, poislukien suurehkojen palvelumaksujen veloitus tililtä. Asiakaspalvelu aivan onnetonta ja kun yritin sulkea toisen turhan tilini kortteineen, kukaan ei tiennyt mistään mitään.
OP on tämänhetkinen pääpankkini ja siellä on sekä käyttötili, lainat, vakuutukset että säästöt. Asiakaspalvelu on ollut aina korkealaatuista ja saatuani isomman summan rahaa, sain henkilökohtaista neuvontaa rahastoista, sijoituksista yms. Tätä suosittelisin, mutta en tiedä, onko se tilanteessasi edullisin. Riippuu paljon siitä, mitä kortteja haluat, onko lainoja, sijoituksia, säästöjä yms. Minulla ei mene palvelumaksuja, kun kaikki em. pankkiasiat on keskitetty OP:lle ja palvelumaksut katetaan kertyneillä bonuksilla.
S-pankin tilin, verkkopankkitunnukset ja debit/credit -kortin otin, kun ilmaiseksi sain. Tilillä on sijoitusasuntojeni vuokravakuudet ja ostoksista kertynyt bonus. Kuluja ei pankkiasiakkuudestani mene.
Vierailija kirjoitti:
OP:n hinnat vain ovat tähtitieteelliset.
Visa 2,90€/kk
Nettipankki 2,70€/kk
Ei nuo nyt kovilta tunnu ja kuittaantuvat OP-bonuksilla. En tiedä tuleeko muille tarvetta muille palveluille.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin Osuuspankin hinnat tähtitieteelliset? Mitä palveluja 19 käyttää, kun joutuu niistä maksamaan niin paljon? Minulla tavallisena palkkatiliasiakkaana ei ole mitään erityisen suuria maksuja.
Laske huviksesi OP:n hinnastolla.
Pankkitilejä 8 kpl
yhdistelmäkortteja 5 kpl
ulkomaisia osakkeita 120 000 eurolla.
Osakekauppoja 1000-4000 eurolla kuussa 3-10 kpl kauppoja ulkomaisista pörsseistä.
Jo pelkästään osakkeiden säilytys maksais 120 €/vuosi, eli enemmän kuin minun palkkioni nordeassa kokonaisuudessaan (välityspalkkioita lukuunottamatta). Välityspalkkiotkin ovat OP:Ssa kalliimat.
Nordea on kohdallani mokannut, mutta olen kyllä saanut hyvääkin palvelua. Mobiilipankki on huippu verrattuna op:hen. Siellä vielä pahviläpyskät käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Visa 2,90€/kk
Nettipankki 2,70€/kk
Ei nuo nyt kovilta tunnu ja kuittaantuvat OP-bonuksilla. En tiedä tuleeko muille tarvetta muille palveluille.
heh.. ja jotta saat "op-bonuksia" pitää sinun sitoa vielä lisää pääomia tyhjänpantiksi. Ja kyllä minusta minun tapauksessani 326,4 €/vuosi vs nordean 0 €/vuosi on järkyttävän paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Visa 2,90€/kk
Nettipankki 2,70€/kk
heh.. ja jotta saat "op-bonuksia" pitää sinun sitoa vielä lisää pääomia tyhjänpantiksi. Ja kyllä minusta minun tapauksessani 326,4 €/vuosi vs nordean 0 €/vuosi on järkyttävän paljon enemmän.
Myös lainasta ja vakuutuksista saa bonuksia, joten mikään pääomien sitominen tyhjänpantiksi ei ole edellytys. Se on tietysti oma lukunsa, onko OP:n lainatarjous juuri sinulle edullisin tai saisitko vakuutukset jostain muualta halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä syöpä on kyseessä?
Ainakin nyt paskapalvelusyöpä joka aiheuttaa huonoa palvelua ei-miljinääriasiakkaita kohtaan.
Ne ei edes tiedä paljonko on rahaa, koska eivät näe kaikkia tilejä ennen kuin asia koskee niitäkin.
Ohis, mutta onko jokaisen pankin ns kulutusluottojen korot pompsahtaneet viime aikoina?
Otin edellisen lainan 2015, jonka korko oli 3kk euribor + 6% (eli käytännössä alle 6)
Nyt näyttäisi korot olevan liki 10% tai jopa ylikin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Visa 2,90€/kk
Nettipankki 2,70€/kk
Myös lainasta ja vakuutuksista saa bonuksia, joten mikään pääomien sitominen tyhjänpantiksi ei ole edellytys. Se on tietysti oma lukunsa, onko OP:n lainatarjous juuri sinulle edullisin tai saisitko vakuutukset jostain muualta halvemmalla.
jotta saa bonuksia pitää olla omistajajäsen. Tämä lysti maksaa 100 € -> käytännössä kustannus on siis menetetty pääoman tuotto, 6-10 €/vuosi siis, Otetaan puolesta välistä, eli kahdeksan euroa. Eli OP:n pankkiasiointi maksaakin nyt 334,4 € /vuosi. Lainatkin oli reilusti kalliimmat viimeisimmässä kilpailutuksessa kuin esim nordealla. Vakuutuksetkin on kyllä osattu hinnoitella suolaisesti.
Kellään kokemusta Bank Norwegianista?
Mulla on Op ja S-pankki. Kumpikin on parempi kuin Nordea. Vaihdoin pois rystöhintojen ja p askan palvelun takia.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta onko jokaisen pankin ns kulutusluottojen korot pompsahtaneet viime aikoina?
Otin edellisen lainan 2015, jonka korko oli 3kk euribor + 6% (eli käytännössä alle 6)
Nyt näyttäisi korot olevan liki 10% tai jopa ylikin!
Riippuu ihan asiakkuudesta. Minulle juuri tarjottiin nordeasta vakuudetonta kulutusluottoa 50 000 euroon asti +3% marginaalilla.
Nordea on ihan jees jos ei tarvitse muuta kuin maksaa laskunsa. Hyvä verkkopankki jne. Mutta auta armias jos tarvitset palvelua niin hankalaksi menee. On henkilökohtainen pankkineuvoja, johon ei saa yhteyttä mutta kukaan muukaan ei voi asiaasi hoitaa. Virheitä ei saada korjattua yms.
Vaihdoin paikallisosuuspankkiin. Verkkopankki-aplikaatio on vanhanaikainen mutta palvelu pelaa ja kulut on kohtuulliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ongelma?
Mies pienyrittäjä, mutta joudumme kaikki ykstyisasiatkin hoitamaan business Centerissa, ja arvaa kiinnostaako tällaiset lähes persaukiset tavan tallukat yhtään. Pompotellaan henkilöltä toiselle, kukaan ei ota kantaa asiaan ja sovittu asioita ei edes pidetä. Tällä kertaa ongelma se, että olemme ostamassa sijoitusasuntoa, jonka lainan säätäminen niin vaikeaa, vakuudet kyllä riittää jne., mutta kun kellään ei muka ole aikaa. Ja puhutaan summasta 40000 €, ja kauppa päivä Jo sovittu pankin kanssa ensi viikolle, mutta jää nyt vissiin Kuitenkin kaupat tekemättä, kun niin kiiiirettä, vaikka asiaa jo viime viikosta säädetty. Tänään piti olla asiat selvät, mutta soitettiin, että nyt ole ehdittykään, eikä osata sanoa milloin ehtii.. tämä oli vain yksi esimerkki niistä lukemattomista asioista.
Kieliasusta päätellen suurin ongelma taitaa olla siellä omien korvien välissä.
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä minusta minun tapauksessani 326,4 €/vuosi vs nordean 0 €/vuosi on järkyttävän paljon enemmän.
Tarpeet on erilaisia. Itsellä Nordea veloittaisi 7,50 €/kk vs. OP 5,70 €/kk. Asuntolaina tuo OP-bonuksia ja laina aikanaan kilpailutettu useamman pankin osalta päätyen halvimpaan tarjoukseen.
Nyt on muotia haukkua Nordeaa. Minulla on pelittänyt hyvin. Aina saanut hyvää palvelua.
En ole Nordean asiakkaaksi pyrkinyt. Vanhempani vaihtoivat 80-luvun alussa pankkia asuntolainan vuoksi ja samalla myös meidän lasten tilit siirrettiin SYP:iin.
On mulla tänä aikana ollut tilejä muissakin pankeissa, mutta se liki 40 vuotta sitten avattu tili on edelleen pääasiallinen pankkiyhteyteni, vaikka pankin nimi on ainakin pariin kertaan ehtinyt vaihtua.
Mies avasi tilin Nordeassa vähän aikaa sitten. Konttorilla piti käydä kolmesti ja joka kerta kahden tunnin jonotus. Kerran vielä turhaan kun ajokortti tai henkilökortti eivät käyneet henkilöllisyystodistuksesta joten piti mennä uudestaan kotiin hakemaan passi.
Miten niin Osuuspankin hinnat tähtitieteelliset? Mitä palveluja 19 käyttää, kun joutuu niistä maksamaan niin paljon? Minulla tavallisena palkkatiliasiakkaana ei ole mitään erityisen suuria maksuja.