Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko ns. varakkaiden asuinalueelle, jos olisit varakas?

Vierailija
11.06.2013 |

Minä en. Ns. seskituloisten alueet ovat olleet kaikkialla aina parhaita. Kun tänne eksyy joku varakas vahingossa, niin aluee henki laskee. Älyttömiä vaatimuksia ja rajoituksia alkaa tulla, sellaisia, joissa ei välillä ole mitään realismia. Esim. vaatimus siitä, että pitää rakentaa autotalli ahtaalle pihalle, missä on jo ennestään pulaa autopaikoista. Viis siitä, että muilta menisi autopaikkoja, kunhan hän saa tallipaikan. Tai että taloyhtiön saunaan täytyy remontin yhteydessä käyttää jonkun tietyn firman tuotteita (joissa hinta-laatu-suhde on järjetön) Onneksi muutti pois. Asuuko varkkaat kerrostalossa, kyllä osa vaan asuu syystä tai toisesta. Tässä meidän taloyhtiössä kiinnostaa sijainti. Pysyisivät siellä omilla alueillaan. En todellakaan haluaisi asua alueella, jossa asuu paljon tällaisia ihmisiä. 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Olen nk vanhan rahan varakkaasta perheestä ja elänyt lapsuuteni ja nuoruuteni varakkaiden asuinalueella. Eläisin varmasti kuin kala vedessä sellaisessa vieläkin, mutta jostain syystä tunnen viihtyväni paremmin ihan tavallisten keskituloisten asuinalueella. Keskituloinen kun olen itsekin sairaanhoitajana ja puoliso on DI. Vaikea kuvitella, että lottovoittokaan saisi minua haluamaan täältä muualle. 

Vierailija
22/24 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 09:46"]

Jos olisin varakas, niin haluaisin asua mahdollisimman väljästi ja kauniilla seudulla, josta on kauniit näköalat. En todellakaan asuisi rivarissa tai kerrostalossa, ellen sittten välttämättä haluaisi asua Helsingin keskustassa jossain jugendtalossa....

[/quote]

Juuri tätä tulin kirjoittamaan tänne, mutta nyt huomasin että joku oli ajatellut samoin jo vuonna 2013.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan tässä kaupungissa en. Täälä se "eliitti-kaupunginosa" on sellainen uusien pienten omakotitalojen ahtauma jossa kaikilla on postimerkin kokoiset pihat ja naapurin seinän ja oman seinän välillä on 5m tilaa. Pihat täytyy näyttää aina siltä kuin ne olisi kopioitu Täydelliset Naiset sarjasta. Ei kiitos. Toisaalta tietysti keskustassa on kalliita kerrostaloasuntoja mutta ei nekään kiinnosta minua. Tiedän jo valmiiksi minne muuttaisin jos äkkirikastuisin :) Siinä kaupunginosassa on VALTAVIA puisia omakotitaloja ja isot pihat. Alue on kuin metsän helmassa mutta vain kävelymatkan päässä keskustasta, meren rannalla, puistojen ympäröimä!!! <3 Sinne niin kovasti haluaisin ja jos/kun joskus ostan talon niin se on siellä!

Vierailija
24/24 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Pääsyy lasten koulut. Sitten kun lapset muuttaneet pois kotoa niin voisin muuttaa esim. Helsingin Eiraan, jota voidaan ns. pitää varakkaiden alueena, mutta en esim. Westendiin silloinkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi