Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juotko koskaan alkoholia humalahakuisesti? Tähän lasketaan mukaan myös ”viaton” baarissa juominen, joka usein johtaa krapulaan.

Naisellista? Terveellistä? Kaunista?
22.07.2020 |

Itse olen ollut krapulassa viimeksi 5 vuotta sitten. Sitä ennen olin ollut krapulassa häiden jälkeen.

Huvittaa jotenkin, kun fitnessmuijat ja kovatkin kehonsa kasvattajat painottavat sisällössään ”healthy lifestyle”, mutta sitten käyvät melkein joka viikonloppu vetämässä tajuttomat kännit tyttöporukalla. Nämä samaiset muijat ovat kovia ”ketoilijoita” ja sanovat että kaikki ketkä käyttävät hiilaria tai sokeria tyyliin kuolevat 10 vuotta muita aikaisemmin 😂 Jokainen varmasti tietää mikä on naiselle suositeltu vuorokausiannos alkoholi ja jokainen tietää mitä alkoholi tekee keholle. Tekisi joku kerta mieli linkittää näille muutama fakta pöytään myös tästä.

Olen ”vasta” 30, eli mullakin voisi olla vielä tota ”kreisibailausta” kavereiden kanssa, mutta en pidä krapulasta enkä halua tuhlata aikaani siihen, että makaisin krapulassa edes yhtä päivää. Mulla on myös lapsia ja haluan että olen toimiva ja luotettava vanhempi jokaisena päivänä viikossa.

Joidenkin tuttujen naamastakin on alkanut jo näkyä ennenaikaisen vanhenemisen merkkejä, hitosti ryppyjä, joka varmaan osaltaan johtuu siitä että tykätään dokata viikonloppuisin sekä lomalla. Se on vaan niin helppoa laskea ”viattomaksi tyttöjen väliseksi hullutteluksi”, vaikka oikeasti kaadetaan sitä juomaa kuin isot miehet.

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on suomessa niin kallista, että mikään hienostunut makuelämys ei saa ottamaan paria siideriä. Kyllä sitten kun otetaan, niin otetaan reippaasti ja humalahakuisesti. Jos maun takia haluan juoda, niin juon sitten tylsästi limua tai mehua. Alkoholi paitsi että on sikahintaista, niin yleisesti maistuu myös pahalle. Itsessään sehän siis maistuu liuottimelle. Että vaikea sitä on mitenkään fiilistellä.

Eihän sitä tarvitse raakana juoda.

Vierailija
102/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ihmiset, joilla on jyrkkä asenne kaikkeen uuteen eivät yleensä kehity missään. He myös ajattelevat aina itse olevansa oikeassa kaikessa, kun he pitävät aina kaikessa asiassa oman päänsä ja hokevat tilanteessa kuin tilanteessa itselleen mantraa ”minä olen oikeassa, minä teen tässä oikein.”.

Koskeeko tämä nyt juovia vai raittiita?

Meillä mies ottaa, minä en, eikä asiassa ole ihmeempää ristiriitaa. Isommat röpöttelyt hän hoitaa vaikka kaverien kanssa mökillä. Minä syön alkoholin mieluummin kuin juon. Yhdessä käydään hakuretkillä laivoilla ja Tallinnassa, ja se on on ihan kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä minkäänlaisessa ryyppäämisessä ei ole mitään terveellistä. En arvosta ihmisiä, jotka avoimesti mieltävät vielä aikuisenakin kreisibailauksen kivaksi ja siistiksi asiaksi ja pahimillaan vielä näyttävät lapsilleen mallia. Siinä kohtaa ei ole väliä mikä ammatti tai minkälainen ulkokuori alkoholin käyttäjällä on. Se on vaan oksettavaa ja säälittävää.

- alkoholistin aikuinen lapsi

No voi kyynel. Mullapa onkin ihan_kaksi_ alkoholistivanhempaa enkä siltikään tuomitse ihmisiä juomisesta. Ei se ole oksettavaa ja säälittävää vaan hauskaa. Otan itsekin joskus, ja taatusti vedän kännit silloin. So what?

Tuntuu, että alkoholistien lapsia on kahdenlaisia: joko inhotaan alkoholia ja sen käyttäjiä, tai sitten käytetään itse "liberaalisti".

Yksi vanhemmista on alkoholista, mutta perheessä on sen lisäksi ollut paljon alkoholismia ja sen aiheuttamia ongelmia. Siskoistani kahta voitaisiin luonnehtia alkoholisteiksi, ja äitini mielestä minäkin olen juoppo. Juon pari kertaa kuussa, joskus enemmän ja joskus vähemmän, nykyisin vähemmän, koska ei vanha jaksa. Vahvan humalan terveysvaikutukset huolettavat myös. Myönnettäköön, että minullakin oli nuorempanana (20-22) kausi, jolloin join päivittäin pullon tai kaksi viiniä. En oikein osaa sanoa, mikä sen aiheutti ja mikä sen päätti. Varmaan masennus. Nykyään, jos lähden baariin ja seurassa vedetään shotteja, saattaa homma mennä överiksi, mutta missään nimessä juominen ei jatku seuraavana päivänä.

Tämä. Ei mun ole mikään pakko jatkaa juomista seuraavana päivänä. Lähinnä ärsyttää nämä "Isi oli alkkis, vihaan kaikkia jotka juo"-tyypit. Jos äitisi oli läski niin vihaatko kaikkia jotka syö? Minä osaan ottaa kohtuudella, vanhempani eivät. Mikä siinä on niin hirveää? Ei alkoholistivanhemmasta saa mitään pisteitä. Sympatiat nolla.

Tässä näkee miten pyhä lehmä alkoholi on Suomalaisille. Ihanko oikeasti joku pitää alkoholistivanhempia ja ylipainoa verrattavissa olevina asioina? rakkaudenkaipuu ja turvattomuus minkä alkoholistivanhempi jättää jälkeensä koko elämään on aivan ymmärrettävä reaktio kokea vastenmielisyyttä ryyppäystä kohtaan. Mutta heti iski monelle defenssit päälle. Hänellä on täysi oikeus tuntea noin. Mikä niinkin turhassa asiassa kuin alkoholi pistää suututtamaan niin paljon kun joku ei siitä pidä, uhkaako se kenties omaa alkoholinkäyttöä

Joo. Just uhkaa mua niin hitokseen joku tissiposki joka tuomitsee alkoholista nauttivat ihmiset. Ei suututa lähinnä naurattaa. Toiset meistä kasvoi normaaleiksi ihmisiksi alkoholistivanhemmista huolimatta, toiset jaksavat vikistä siitä ja hakea sympatiaa ikuisesti. Grow up.

Hae apua ongelmiisi, tuollainen aggressio ei ole tervettä.

Et taida ymmärtää sanan "aggressio" käsitettä. Hohhoijaa.

Hoh hoh vaan sullekin.

Rähjäät ja vittuilet ihmiselle, joka kirjoitti täyttä asiaa omista kokemuksistaan käsin.

Sulla todella on ongelma.

Rähjään ja vittuilen? Missä kohtaa? Nauran ääneen :D Varmaan aggression merikki sekin.

Kusipäisyyden.

Vierailija
104/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

haittaako se miehiä jos nainen juo kuin mies?  siksikö että tipahdat ensimmäisenä?  naiset elää nykyään niinkuin miehetkin, varsinkin nuoremmat eikä siihen mitään sanomista pitäisi olla.  tosin liika on liikaa kaikilla sukupuolilla.

Vierailija
105/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

haittaako se miehiä jos nainen juo kuin mies?  siksikö että tipahdat ensimmäisenä?  naiset elää nykyään niinkuin miehetkin, varsinkin nuoremmat eikä siihen mitään sanomista pitäisi olla.  tosin liika on liikaa kaikilla sukupuolilla.

Naisen elimistö ei kestä alkoholia yhtä hyvin kuin miehen, se on ihan tiedettä ei mitään epätasa-arvoa.

Vierailija
106/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juooon viinaa siksi koska en tykkkää siitä että kello matelee.

Vierailija
107/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä juo humalahakuisesti. Aina se vaan kännin puolelle lipsahtaa. Kesäloma on kestänyt kaksi viikkoa ja ainakin neljä kertaa on jo niin käynyt.

Vierailija
108/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä enn tykkää yhtään siiitä että istutaan paikalllaan tumput suorina ja ei saada mitäään aikaiseksi. Sillloin lähinnä tekisin mieli tapppaa itsensä. Mun äitiiini on karjalasta ja hänen isänsä on kaiiikki mahdolliset sodat käynyt ja jokaisesta selvinnnyt hengissä.

Vierailija
109/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä muutoin juonutkaan. Itselle viini ei ole ruokajuoma eikä yhdestä skumppalasista tule kuin vihaiseksi. Sama yhden saunakaljan kanssa, ihan älytöntä ottaa sitten sitä yhtäkään jos lopettaa pitää just siinä vaiheessa kun alkaa vasta maistua.

En tietenkään tajunnut tätä humalahakuisuuttani nuorempana vaan päinvastoin pidin itseäni liki muita parempana kun "pystyn" kieltäytymään ihan ongelmitta ruokajuomista. Nykyisin en juo enää ollenkaan ja tämä on minulle ainoa oikea ratkaisu.

Vierailija
110/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on tylsää jos ei joskus juhli näin

No kukas sitä aina jaksaa olla selvinpäin?

Antaa mennä samaan tahtiin viikko peräkkäin

Kaikki murheet huuhdotaan me sisältämme näin

Rairairai. Viis naisellisuudesta, jos naisellisuus tarkoittaa ahtaita sukupuolirooleja.

Vierailija
111/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juo joka päivä 4 olutta, onko se humalahakuista vai mitä. Ei tule krabulaa

Vierailija
112/131 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos juo joka päivä 4 olutta, onko se humalahakuista vai mitä. Ei tule krabulaa

Oletteko koskaan katsoneet mitä promilleja alkoholistit puhaltaa mittariin ja silti ovat kyenneet ajamaan autolla! Toleranssi kasvaa. Siksi on suositukset naisille ja miehille.

Vierailija
113/131 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon alkoholia ainoastaan humalahakuisesti, jos juon. En juo maun vuoksi.

Vierailija
114/131 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rairairai. Viis naisellisuudesta, jos naisellisuus tarkoittaa ahtaita sukupuolirooleja.

Miesmäinen juoppoakka on karsea näky.

Vierailija
115/131 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai juon humalahakuisesti. Sehän alkoholin tarkoitus on, antaa humala. Muutenhan voisi juoda pelkkää vettä.

En kuitenkaan juo niin paljon, että olisi krapula seuraavana päivänä. Kaksi krapulaa olen elämäni aikana kokenut ja olen päättänyt, ettei kolmatta enää tule. On ihan helppoa lopettaa siinä vaiheessa, kun on saavuttanut kevyen humalan ja tietää, että aamulla ei tarvi herätä pää pöntössä.

Vierailija
116/131 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä enn tykkää yhtään siiitä että istutaan paikalllaan tumput suorina ja ei saada mitäään aikaiseksi. Sillloin lähinnä tekisin mieli tapppaa itsensä. Mun äitiiini on karjalasta ja hänen isänsä on kaiiikki mahdolliset sodat käynyt ja jokaisesta selvinnnyt hengissä.

Miten tämä nyt liittyy yhtään mihinkään? Äitisi on kiukkuinen ja sulkeutunut karjalainen (kokemukseni mukaan useimmat niistä on) ja monen meidän isoisä on ollut sodassa. So? Mä en istu tumput suorina muutenkaan, humalassa olen vielä liikkuvaisempi.

Miten tämä avautumisesi liittyi aloitukseen?

Vierailija
117/131 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa. Pukeudun mekkoihin ja hameisiin, käytän korkokenkiä, huulipunaa ja korvakoruja. Käyttäydyn asiallisesti.

Voin silti vetää kännit.

Vierailija
118/131 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi eilen tulin baarireissusta kotiin ennen kymmentä (illalla 😁) ja nukahdin

aika pian sen jälkeen. Yöllä heräsin janoon ja päänsärkyyn, eli jonkinmoinen krapula taisi olla. Otin särkylääkkeen ja join litran vettä. Aamulla olo oli täysin normaali ja heräsinkin ihan ajoissa.

En mielestäni ollut erityisen humalassa kotiin tullessani, mutta kai se on niin, ettei vanhuus tule yksin ja krapulat pahenevat, mitä enemmän ikää tulee.

Mieheni, joka jäi vielä lähtöni jälkeen baariin kaljoittelemaan, nukkuu vieläkin. En tiedä, milloin hän on tullut kotiin. En ilkeä herättää, mutta kahvit keitän, jahka tuosta nousee.

Vierailija
119/131 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo. Mun mielestä ois typerää tuhlata mahdollisesti jopa 3 päivää juomisen jälkeen darrassa. Keksin paljon parempaa tekemistä noille päiville. Dokailu ei ole ollut kivaa sitten teini-iän.

Vierailija
120/131 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon harvoin, mutta sitten kun juon, niin juon humalanhakuisesti. Humalassa on hauska olla silloin tällöin. En juo koskaan ruuan kanssa tai muutenkaan tissuttele, mulla on joko nollalinja tai biletysfiilis!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä